Čínská informační mlha se zvedá a odhaluje elektromobil s dojezdem 1000 km

Názory k článku

maxdevaine  |  15. 11. 2021 15:17  |  Linux Chrome 61.0.3163.100

Stačí se podívat, jak má Tesla relativně malé baterie a jak je v čase vylepšovala. Mít auto s 1000km není nemožné, otázkou je, zda to u současných technologií stojí za to navýšení váhy a věcí okolo. Dřív měla Tesla reálný dojezd přes 300km, dnes je to přes 500km. Počítáno, že se nejede na spotřebu a nevyužívá se plných 100% kapacity. Spotřeba klesla z 24kWh/100km na 17 kWh/100 km.
Musk řekl, že současný dojezd je dostatečný, ale spíše to bude tím, že naládovat do auta více baterií zvedne spotřebu, musela by se změnit konstrukce apod. Zřejmě tedy počítají s dalším postupným navyšováním kapacity se zachováním stejného bateriového prostoru.Jinými slovy, to oč reálně jde, není jen dojezd, ale i spotřeba a váha. Upřímně řečeno, jsem k Čínské variantě lehce skeptický.
Zdar Max

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
j.pagac  |  15. 11. 2021 15:21  |  Linux Chrome 96.0.4664.45

"Nikdo vám nemůže dát co my můžeme slíbit."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 11. 2021 15:32 | Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

Ach zase keby som dostal pokaždé 1 cent za to koľkokrat som počul ako Čínske svojou technológiou "dobijú" Europu tak by som bol milionár. Prvý krát som to počul 15 rokov dozadu ako Čínske auta budú budú vaľcovať prerazia.
Dobre tak teda prečo neprerazia? Autopilot pravdepodobne nebude žiaden alebo bude málo vyspeli, kvalita je problémová a na konci dňa auto je ďaleko viac ako len dopravný prostriedok, je to symbol statusu. BMW ma status, Mercedes, Ferrari ma status Geely alebo GWC asi ťažko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
peter.mlich  |  15. 11. 2021 15:37  |  Microsoft Windows 10 Firefox 94.0

To neni cinska mlha. Proste o tom neradi mluvi, protoze to neni zatim uplne rozhodnuta vec. To amerika, tam porad proudi spousta falesnych zprav a nakonec je vsechno uplne jinak. A take je tam spousta uniku informaci, jakoze.Pro mne podstatne je, aby u elektromobilu byl zavedeny nejaky standard. Baterie, rozmery nekterych dilu. Aby byli zamenitelne. Zvlast u baterii a napajeni, aby slo pouzit ruzne nabijecky. Ne, jako u mobilnich telefonu, ze? :) 10.000 druhu za 30 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 11. 2021 16:46 | Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.69

Takže kouzelná čínská grafenová baterie na 1000 km, která se dobije za osm minut, se jaksi nekoná? Kdepak asi udělali soudruzi chybu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 11. 2021 16:56 | Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.69

Bohužel, zopakuji bez úprav můj čtyři roky starý příspěvek k článku "Tesla ujela na jedno nabití přes 900 km. Půjde to i přes tisíc, slibuje Elon Musk", který dnes platí naprosto stejně, jako tehdy, a redakci stále uniká to podstatné.David Kolben (runner42) 21. 06. 2017 14:10
První věta a hned první lež.
Ne pane Polesný, dojezd se u elektromobilů samozřejmě nekritizuje. Kritizuje se dojezd ve spojení s ostatními faktory. Klíčový je poměr ceny a užitné hodnoty.
Není problém postavit elektromobil co ujede na jedno nabití 1000 km. Není problém postavit elektromobil, který ujede 2000 km.
Je neřešitelný problém postavit elektromobil s užitnými parametry a cenou Fábie. A o tom to celé je. Nějaký po****ný dojezd jako údaj vytržený z kontextu nikoho ve skutečnosti nezajímá, jako nikoho nezajímá, že na jednu nádrž dojede 200km moped. Klíčové je, zda těch 200km jako vlastnost produktu je nebo není problém v daném poměru cena a užitná hodnota. Zatímco u mopedu to problém není, u auta je to mega problém.
Tudíž prsit se, že Tesla model S ujel za speciálních podmínek 900 km je úplně ale úplně k ničemu a jen to ukazuje na trapáctví, jaké fandové elektromobility předvádějí.
Ukažte elektromobil, kde TCO na jeden ujetý kilometr bez dotací a daňových úlev bude 2 Kč a můžeme se bavit o budoucnosti elektromobility. Do té doby není o čem diskutovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JiDrozd  |  15. 11. 2021 17:52  |  Linux Chrome 95.0.4638.54

Super, takže mediálnímu prostoru v sektoru elektromobilů teď dominuje lživý marketing Tesly a lživý marketing čínských automobilek. To mám radost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Arvo  |  15. 11. 2021 18:31  |  Microsoft Windows 10 Firefox 91.0

Když to čtu, napadá mne: a co HE3DA? Od nich jsme už dávno neslyšeli nové zprávy o masové výrobě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Henry Ford  |  15. 11. 2021 18:36  |  Microsoft Windows 7 Chrome 95.0.4638.69

Aha. Předchozí článek natočil hodně shlédnutí. Tak třeba se ještě něco vytříská z dalšího. U Číňanů se to má tak , že uvěřím až to někdo nečínský reálně použije a zdokumentuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
wings123  |  15. 11. 2021 19:44  |  Microsoft Windows 10 Firefox 94.0

Pre posudenie hodnovernosti cinskych parametrov by som doporucil pohladat si na Ali nejake smart hodinky s displejom az po okraj a potom sa pozriet na fotky pridane zakaznikmi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 11. 2021 07:11 | Android Chrome 95.0

Životnost 1 000 000 km je služba, nikoliv fyzická trvanlivost a použitelnost baterie. Platíte službu a vyměňují vám vadné moduly, takže na konci máte úplně jinou baterii, klidně i několikrát po částech vyměněnou. (Eko)logické, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jirik66  |  16. 11. 2021 07:51  |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

Dle mého názoru baterie budoucnosti bude složena z bloků obsahující články různých vlastností. Některé bloky budou určeny k pomalému nabíjení a budou mít dlouhou životnost, jiné bloky budou určeny k rychlému nabíjení a budou mít životnost kratší. Bloky budou jednoduše vyměnitelné a unifikované, tak jako dnešní baterie (články) AA, AAA, R6, LR6 atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Net.Xtreme  |  16. 11. 2021 09:58  |  Macintosh OS X Safari 15.0

Jsem rád, že pro jednou je článek trochu skeptický a nebere očividně lživý PR materiál jako daný fakt:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cassul  |  16. 11. 2021 11:24  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.69

Až bude reálný test, který prokáže, že se s tím dá dojet z Plzně do Ostravy a zpět bez nabíjení, tak uvěřím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
petrik12  |  16. 11. 2021 13:33  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.69

Já nevim proč se ten dojezd pořád řeší. Na jížním městě je to asi nepraktické, ale já dojíždim do práce z vesnice u Pardubic,se vší tou obsluhou pro děti jako kroužky atd a těch 500 km najedu za měsíc. Píchnout to přes noc na nabíječku jednou do měsíce by mě fakt nevytrhlo. A jestli to musim udělat jednou za měsíc nebo jednou za 2 měsíce by mi bylo taky uplně putna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
martixyz  |  16. 11. 2021 16:24  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.69

Fascinuje mne kolik automobilek je v číně, kolik z nich vyrábí elektromobily a kolik modelů každá automobilka nabízí. je to nesrovnatelně více než na západě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pindulin  |  16. 11. 2021 17:26  |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

Vždyť neumí udělat ani auto se spalovacím motorem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
sender21  |  16. 11. 2021 20:30  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.69
Eric888  |  16. 11. 2021 22:55  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.69

Napis rovnou , ze jsi ve svem naivnim procinskem nadseni (aka tve blbosti) naletel sracce a do budoucna ses poucil, ze rakosnikum nemuzes verit ani nos mezi ocima. Nejaky tabulky a grafy ti k respektu mezi ctenari nepomuzou. Primost a orientace jo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 11. 2021 03:20 | Android AppleMAC-Safari 5.0

Chce-li nějaký obchodník nebo výrobce uvést zákazníka do žumpy, naslibuje mu o produktu všechno vynikající a záměrně zapře všechny nevýhody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Akademik CZ  |  17. 11. 2021 09:22  |  Microsoft Windows 10 Firefox 94.0

Čínský NIO za pár let překoná Teslu jak v technice tak hlavně v produkci.
Západní značky budou v číně už jen paběrkovat. Tak to bude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tojevono  |  17. 11. 2021 09:46  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.69

Prostě neznáme parametry těch baterek, hlavně kg/kWh .Ani ta Čína nebude špatná, pokud tam dají nový typ baterek.
Takže já bych tolik nekritizoval.Podívejte se dnes, co umí nová automobilka Fisker, to umí i Čína .
https://www.fiskerinc.com/Dodávám ještě,
článek o Fiskeru by se na www.zive.cz hodil,
protože ta auta bude vyrábět Foxconn.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svopex  |  17. 11. 2021 21:24  |  Android Chrome 95.0.4638.74

Socialisticeskaja jivropa konci....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 11. 2021 09:03 | Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.61

Zase jsem uvěřil, že Číňani mají něco převratného a zase to byla jen snůška keců jako vždy. Udělalo se PR, obletělo to svět a skutek utek. Zázračná grafenová baterie je pryč a zbylo těžké auto s konvenčníma bateriema, co neujede 1000km, bude to pravděpodobně klasickej čínskej střep a stojí mega :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 11. 2021 12:08 | Microsoft Windows 10 Firefox 94.0


... a teď tu O Červené Karkulce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 12. 2021 15:54 | Android Chrome 96.0

No vidím to tak, že opravdu není problém celej auťák narvat ohromnejma bateriema, nechat v něm místo jen pro maličkého Číňana s fotakem a hlásit se o svetovej rekord.. každá baterie má tu nevýhodu, že uskladněná energie musí být uvnitř.. radši bych zamakal na metodě jak efektivně čerpat energii z okolí, rekuperaci a možností bezdrátového nabíjení za provozu .. viděl jsem už projekty, kde se auta dobíjejí při jízdě po silnici přes bezdrátové měniče, nebo kde se může využít stávající sítě tramvajové či trolejbusové sítě k dobití.. rovněž existují projekty, kde na páteřní cestě jezdí ohromné "vlaky" které fungují jako dokovací stanice pro menší nezávislá vozidla ( včetně motorek) a sit podobných věcí by dávala mnohem větší smysl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest bezdrátových sluchátek

Test dvoudiskových NASů

Průvodce nákupem základní desky