Přijde mi to jako implementace nepraktické, složité, přitom už překonané technologie.
+1
Ano, nemá smysl vyrábět motor do nějakého raketoplánu. Je to neekonomický přežitek.Já to vidím spíše jen jako maskování a lhaní. Nejde společně o vývoj prostředku, který by byl jak pro civilní mírový tak pro vojenský účel.Jde jen a pouze o závody ve zbrojení a o pokus destabilizovat situaci. Jde o nové dělení světa a přípravu na válku. Komunisté nebo fašisté si nikdy nedají pokoj. Prostě chtějí válku.
Nevím teda, jestli opravdu chtějí válku, ale je to klasická propaganda. Musk staví továrnu na BFR, britové zase na SABRE motory, tak číňani nechtějí vypadat, že jsou pozadu. Však to samé Putin tvrdil, že má Rusko jakési rakety na jaderný pohon, ať už tím myslel cokoliv.U tohoto koceptu je problém, že nestačí jeden motor, ale jsou potřeba hned tři série, respektive u toho raketoplánu spíše 4. Tahat sebou při vynášení nákladu takovou váhu navíc asi nebude ekonomické. A co třeba údržba... jak se asi poškodí proudový motor, který byl ve stratosféře, nebo dokonce ve vesmíru...
ako moze byt technologia buducnosti uz prekonana?
Ta technologie jeste nevylezla z plenek a uz je prekonana? 😀Co jineho umi letet MACH5 ne par minut, jako raketovy motor, ale treba pul hodiny?
Raketa musí letět alespoň první kosmickou rychlostí, aby se odpoutala od Země a dosáhla např. na vypuštění družice na geostacionární dráhu.Laicky řečeno. první kosmická rychlost v gravitačním poli Země činí asi 7,9 km/s = 22,82 Ma ve vzduchu a na úrovni mořské hladiny.Historická raketa SCUD, kterou navrhoval ještě Koroljov, dosáhla za 300 s vzdálenosti 300 km mezi dvěma body na Zemi a výšky 60 km. Modernizované verze až 700 km. Raketový motor pracoval 64s a u té modernizované verze 100s.Hypersonické motory eliminují nevýhodu - mají pouze palivo a kyslík čerpají z okolního vzduchu. Klasická raketa sebou "vozí" palivo+okysličovadlo a proto má menší dobu letu.
o com to blabolis? tieto ramjaty su urcene pre let v atmosfere, do lietadiel. pripadne pre rakety ktore vyletia na vzdusny kyslik kde este kylik je a potom sa prepnu na svoj kyslik a letia vyssie
Marketing je prima věc 😀 Ona ta slova jako ramjet a hypersonická rychlost... znějí strašně cool, ale opravdu nejde o žádnou novou technologii. Jsou to náporové motory, v podstatě zjednodušené proudové motory kde není třeba kasický kompresor, ale využívá se přímo tlaku vzduchu při vysokých rychlostech. Problém je, že pracuje jen při těch vysokých rychlostech a na ty se nejdřív potřebuje dostat.Výdrž záleží na množství paliva. Raketové motory mají nevýhodu, že si musí nést i kyslíkovou nádrž. To náporové motory nemusí, ale jak říkám výše, nejdřív se musí dostat na svou pracovní rychlost, takže potřebují další série motorů. Takže to vychází zhruba na stejno.Překonává je určitě SABRE, které už se teda taky vyvíjí asi 20 let, ale konečně to vypadá, že se hnulo z místa. SABRE jsou raketové motory, které stejně jako proudové čerpají kyslík ze vzduchu a mohou tak pracovat ve všech rychlostech a výškách.
Obávám se že příběh motoru SABRE bude nekonečnou pohádkou podobně jako termojaderná fúze...
Tak možné to je, ale pořád je to relativně nová technologie a teprve se uvidí, jestli je to budoucnost nebo slepá ulička.Náporový motor tu ale byl už za císaře pána (bez nadsázky), pořád se vrací jako bumerang a pořád se používá spíš jen sporadicky a propagandisticky.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.