Čína nutí internetovým kavárnám Linux

Diskuze čtenářů k článku

20. 12. 2008 10:05

Žiju v Číně už 10 let a vždycky když čtu tyhle pitomosti jako Causa Red Flag vydávané za zaručeně pravdivé zprávy z Číny, musím se jít podívat ven, jestli neožil Mao Ce Tung. Proč se v ČR objevují zásadně LŽIVÉ zprávy z Číny?Novinářské KACHNY šílí! Nechápu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 17:32

... vidíte, "komunito", tak jste se dočkali. Přední čínský básník napíše verše "Ó, lotosově půvabý Linuxi, jež na rudých myšlenkách velkého Maa k nám pluješ..." Kim Čong Il zašle soudruhům z Číny zdravici a Hugo Chávez se zalkne při jednom ze svých 5-hodinových protiamerických proslovů. Ovšem oblibu tohoto bastlu a jeho nasazení na evropské desktopy to nezvýší ani o molekulu; spíš naopak. Řekl bych, že v tomhle případě vám čínští soudruzi udělali medvědí službu. Co na to Stallmann? Že by se vzteky oholil a jednou za několik let si vyměnil propocenou mikinu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 17:50

Uf, tak něco podobného ze mě vypadne po hodně krušné noci (fernetová smršť ftw!).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 22:29

Nojo bastl, podporuje ~37 pocitacovych architektur a bezi na vsem od mobilniho telefonu po superpocitac. Na desktopu je porad trochu tezkopadny ale vzhledem k tomu ze jeho zastoupeni mezi PC uzivateli je v jednotkach procent a uz to nuti MS prehodnocovat svuj pristup o necem vypovida ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2008 23:28

Jeho zastoupení mezi PC uživateli je v jednotkách procent už několik let. To já si už ani nepamatuju, kdy jsem slyšel poprvé, že Linux, potažmo v té době Unix vytlačí z počítačů Microsoft. A furt nic.

Microsoft nepřehodnocuje svůj přístup kvůli Linuxu a jeho rádoby komunitě, ale kvůli komerčním společnostem jako je Novell a spol, kteří mu začínají lézt do zelí ve velkých firmách. Nějakej ušmudlanej tučňák s domácím desktopem MS nijak neohrozí. To je jenom vaše zbožné přání a sen vlhkých nocí i s tou podporou ~37 počítačových architektur.

Mmj což takhle dát si diakrytiku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 23:37

On totiž MS moc neřeší ani příjmy z těch vašich ušmudlaných domacích oken. Stejně si to polovina lidí ukradne. Dojné krávy jsou firmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 23:57

A o vytlacovani mluvil kdo? Co se tyce "radoby komunity" tak prave diky ni jsou Novell atd. konkurenci pro MS. At chcete nebo ne, linux a opensource obecne zacina byt pro ne cim dal vic trnem v pate. Tezko rict jak moc, ale dost na to aby to zacali nejak pocitovat. Desktop jako takovy bude jeste hodne dlouho prakticky jenom o windows, o tom nikdo soudny nepochybuje. Je zajimava potreba hned vytahovat narazky na linuxove fanatiky presne v duchu opacnych polu ... Zminka o poctu architektur byla prima reakce o "bastlove" povaze linuxu, ne neco v duchu "linux rulz, windows sux" jak sis to asi vylozil. A nez zacnes nekoho napominat o gramatice, najdi si jak se pise slovo diakritika chytraku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 12. 2008 17:18

Nech ho být. Je frustrovaný mnohahodinovým klikáním při instalaci základních programů. Neví, že stačí napsat aptitude install firefox

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 16:01

"Karen seems to be a good teacher, and as she stated to me today, she has learned more about the tech world in a few days than she's learned in five years.

That's because she's trapped in a world of Windows. Most people are."

http://linuxlock.blogspot.com/2008/12/character-assasinations-aint-us.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 14:52

Přesná ukázka toho, jak reálně vypadá monopolní praktika státu, přijdou úředníci, na nic se neptají a na počítače nainstalují Linux a pošlou účet. V porovnání s tímhle jsou praktiky Microsoftu zlaté

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2008 16:03

On tohle zařídil Linux?:) Co to plácáš...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin V.  |  17. 12. 2008 12:34

Miroslav Šilhavý? ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2008 16:01

+1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 08:57

Kdybych si měl vybrat mezi RED FLAG Linuxem (už to zní děsivě) za v přepočtu 14 tisíc a Woknama, asi baych se moc dlouho nerozmýšlel. Těžko uvěřit že se tohle děje právě v Číně, která si moc hlavu s "bezplatným" kopírováním nedělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 09:19

Je asi otazka nakolik je ta informace vubec pravdiva a nakolik plosna. Jestli se jednalo o jednu nejakou kavarnu, tk je to asi jako plivanec v oceanu. A jak jsem uz psal, tak podle me jsou vsechny tyhle negativni zpravy z Ciny strasne zvelicovane, by se ukazalo, jak moc je Cina spatna. Tim nechci hajit, ze tam je vsechno v poradku, ale je to uplne stejne, jako Cinska propaganda proti zapadu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 09:34

On je tu trochu rozdíl.

Západní svět se nemá šanci dozvědět, jak to v Číně je doopravdy, Čína informace blokuje.

Číňané se nemají šanci realitu o Západu dozvědět, ale je to opět Čínou, která informace blokuje.

Takže propaganda to zas tolik není, je to spíš důsledek situace. Tím nezpochybňuji, že se může jednat o plivanec v moři, na druhou stranu se také může jednat o nepříjemně plošnou věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2008 13:39

diskutabilny, tendencny a neuplny clanok - take cosi na it server nepatri, to je skor na sme.sk alebo ficovu tlacovku :)

www.zasah.eu - tak toto je neprijemne plosna vec. POJDES DO BASY TY HAJZEL!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 10:08

Silhavy, ty si spolu s Hulanom jeden z najlepsich komikov na Zive. Vzdy sa vyjadris k teme, o ktorej ocividne vies prd a na zaver vsetko zrelativizujes. Cinania sa mozu o zapade dozvediet co len chcu a zapad o Cine tiez. Cina v roku 2008 nie je Cina v roku 1978. V Cine je pomaly viac Americanov nez v USA a viac Nemcov nez v Nemecku. Nesed dlho za pocitacom, pretoze okrem vysedeneho zadku ti to nerobi dobre aj na ine organy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 17:34

Co se reality v Číně týče, žádná neprostupná čínská zeď ji už dávno neobepíná a nikoho reálně neblokuje - stačí si za dvacet klacíků koupit zpáteční letenku na přímej let do Pekingu, pocestovat si tam pár dnů a dívat se vlastníma očima.

Ale když ono je levnější lamentovat nad tendenčníma CZ/SK plátkama (stačilo poslouchat ty zoufalé propagandistické žgryndy redaktorů ČT při každém přenosu z olympiády - óóó chudáák Dalajlááma!!!) a rozohňovat se v internetových diskusích...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 09:39

ono hlavne ta informacia v clanku asi pravdiva nie je, v inych zdrojoch uvadzaju ze tych 5000 juanov je za neobmedzeny support OS na pocitace v celej kaviarni, cize 14 tisic nie je za licenciu na 1 pocitac, ale kludne na 10ky pocitacov. V tom pripade by som ani ja ako potencionalny cinsky majitel kaviarne nevahal medzi original windowsom a original linuxom ;]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 13:42

Já jsem ale v článku nepsal, že licence na počítač stojí 5000 juanů. Já jsem psal, že RFL stojí 5000 juanů, tak to interpretovala většina médií. Pak jsem napsal, že kavárna musela za instalaci na jejich počítače zaplatit 5000 juanů, z čehož vyplývá, že se pravděpodobně jedná o jednorázový instalační poplatek. Přesná licenční politika RFL není známa, posbíral jsem jen informace, které k dispozici jsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 15:53

Desktopova verzia Red Flag Linuxu je zadarmo, za serverovu verziu sa plati podobne ako u Red Hatu alebo Oracle. Tych 5000 RMB je jednorazovy poplatok za instalaciu software, dozivotnu licenciu na servery a dvojrocny support. Toto je oficialne stanovisko distributora Red Flag Linuxu v Nančangu, ktore som minuly tyzden cital v cinskej tlaci.

Na pochopenie, o co v tomto pripade ide, musite poznat cinsku realitu. V Cine za poslednych 5 rokov nastal boom internetovych kaviarni, ktore sa statnym uradom uplne vymkli kontrole. Predstava, ze si do kaviarne chodi ktokolvek a vlada ho nedokaze identifikovat, je v centralne riadenom policajnom state nepredstavitelna. Vlada preto najskor zatlacila na kaviarne nariadenim instalovat elektronicke citacky ID kariet, ktore su dost drahe a niektore kaviarne to financne odrovnalo. Potom prijala novy zakon o internetovych kaviarniach, a teraz dala volnu ruku provincnym organom na vymyslanie nariadeni ako je toto v Nančangu. Tu nejde o legalny soft a uz vobec nie o Linux. Ide o snahu odrovnat co najviac kaviarni, pretoze menej kaviarni = lepsia kontrola.

Inak nastup Linuxu v Cine je a bude velky, Microsoft cakaju skutocne zle casy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 07:26

"Inak nastup Linuxu v Cine je a bude velky, Microsoft cakaju skutocne zle casy." - nečekají...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 09:42

Rast Linuxu v Cine za prvy polrok 2008 je na urovni 40%, zatial co Windows sa drzi na 9.6%. Na trhu serverov je to v prospech Linuxu este vyraznejsie. Mnoho regionalnych vlad odobrilo prechod na Linux na vsetkych skolach prveho a druheho stupna, hovorime tu o niekolko stotisic pocitacoch. V tlaci sa objavuju spekulacie o pripravovanom kompletnom prechode statnej spravy na Linux, co v podmienkach byrokratickej Ciny znamena miliony strojov. Ak mas ine info, poskytni :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2008 10:25

"Ten prohlásil, že do všech jejich třinácti kaváren dorazili lidé z města a na počítače nainstalovali Red Flag Linux, společnost poté musela zaplatit 5000 juanů instalační poplatek."

Ja by som si tipol, že tých 5000 juanov bola väčšina za prácu, a nie za licencie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2008 07:55

Plne podporujem tuto aktivitu a davam jej standing ovation. Cinania sa chopili vydieracskej politiky Microsoftu a aplikovali ju mierne odlisnym sposobom - nutia uzivatelov platit "licenciu" za komercnu verziu linuxu. Medzi politikou BSA a politikou Ciny je jediny iba v tom ze ministerstvo zastupuje legitimne poziadavky statu a BSA polomafianske postupy komercnej firmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 08:20

Naprosto souhlasim. Kdyz neco nuti Cinska vlada, tak je to uz z principu spatne. Ale ze si MS dovoly treba ve spojitosti se softwareovymi patenty vydirat i vladu, tak to je v poradku. Pripadne se staci podivat, jak se protlacuje windows u nas, myslim ze se to v nicem nelisi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 03:20

> I když zasvěceným lidem musí znít názor texaské učitelky přinejmenším úsměvně, rozhodně není ojedinělý a pravděpodobně je produktem kampaní bojujících proti nelegálnímu softwaru. Ty totiž lidi přesvědčují, že software není zadarmo. A činí to tak vehementně, že si potom mnoho uživatelů myslí, že zadarmo nemůže být vůbec žádný software.

Myslim si, ze v tomto trochu (vice) prehanite:

- kdyz uz jste tento pripad nakousnul, doporucuji ten blog precist cely a ne z nej vytrhnout jen cast, ten pripad ma pokracovani a to zabaveni tam vyzniva ponekud jinak.

- skutecne bych rad vedel, odkud mate informace, ze to neni ojedinely pripadad. Za tu dobu co zde ziji a mam tu deti ve skole jsem o podobnem pripade neslysel.

- naopak, skola mych deti a vubec mistni skolni district je vybaven vyhradne Macy a tez v posledni dobe jsem videl nejake pocitace s Ubuntu. Jen tech Windows se tam nemohu dohledat. Ono taky kdyby skola zbytecne za nejaky SW utracela, tak by si je Board myslim radne podal.

Ale mozna mate lepsi informace, tak bych vas rad pozadal odkud.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 08:10

odpustte mi vlezlou otazku: on je MAC OS zadarmo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2008 09:44

No samozřejmě, že je operační systém Mac zdarma :), je to ve stylu tady máte 3* předražený hardware a OS je k tomu ZDARMA :).

No neberte to, je to stejně výhodné, jako to pivo "zdarma", akorát, že si k němu musíte koupit devět dalších :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 11:20

ten HW zase tak předržený není, zajdi si na stránky Dellu a zkus si poskládat stejně vybavené PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 11:23

Ono se to blbě srovnává. Pokud srovnáte značku se značkou, pak tam rozdíl není takový. I když i přes to tam má Apple dostatečnou rezervu na OS zdarma :).

Ale je to srovnávání hrušek s jabkama (doslova :), výhoda applu je, že svoji HW platformu má kompletně pod kontrolou, čímž si navíc ušetřuje spoustu starostí. Windows, Linux, cokoliv je také lehké vyladit k funkčnosti na konkrétních pár konfiguracích HW.

Mimochodem, vzpomeňte si, jaký to byl pro Apple průser, když povolil klonování svých kompů, kdy díky Umaxu a podobným se z MacOS stala nestabilní potvora, která dovedla Apple téměř k úplnému zániku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 11:44

Hw je HW, srovnávat se dá, zvlášť když to je na Intelu, ATI/Nvidia, atd... Takže Dell vs HP vs Apple, atd...

No a OSX samozřejmě zadarmo není, stojí 129,- USD

pochybuju, že když teď přijdu do iStyle, že mi zadarmo dají OSX nebo že si ho můžu zadarmo stáhnout na Apple.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2008 13:21

1) pokud by jste srovnával pořizovací náklady stejného HW pro Apple a Dell, tak by jste se dostal na takřka stejný základ. A pak byste taky viděl, jak moc je Dell a Apple předražený. Oni totiž nestavějí z nějakých extréme rozdílných součástek. Někdy se mi chce až brečet, když vidím výrobní náklady. Takže toho prostoru pro OS zdarma je docela dost. Hlavně když ho nemusí kupovat, ale vyvíjeli si ho sami.

2) Ale jo. Dá se stáhnout free verze OS X. Ale na co by vám byla?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 15:55

Odpustte mi vlezlou odpoved, ale tvrdim ja nekde neco takoveho?

A proc jsou Macy v US skolstvi zdaleka nejrozsirenejsi platformou:

- pro skoly jsou opravdu nejlevnejsi volbou. Nesrovnavejte prosim s cenami u vas v Cesku ani s cenami na apple.com. Vzdelavaci instituce (obdobne jako treba studenti) maji specialni ceny. O desitky procent nizsi nez je bezna cenikova cena. A to i pro jednotlive polozky, ne jen jako "mnozstevni slevu" pro velke zakazniky.

- pro skoly je to tez vyhodne, protoze ty pocitace maji ve srovnani s ostatnimi "beznymi PC" delsi zaruku, vyssi spolehlivost a moralne delsi zivotnost. To je fakt (no flame please...).

- dalsim duvodem je tez ohromne mnozstvi vzdelavaciho softwaru prave pro tuto platformu.

Takze k vasi otazce, Mac OS X neni zadarmo, ale je automaticky soucasti kazdeho prodaneho HW vcetne baliku dalsich aplikaci (iLive), ktere cini ten stroj jiz od vybaleni plne pouzitelnym pro zakladni cinnosti (vyuku).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2008 16:19

Ovšem tohle platí jenom tam u vás. Tady u nás, v těch našich Čechách, se stejným způsobem prodává Wintel platforma. A Apple tu akorát tak dělá ramena, ale skutek utek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 02:07

Nejsem si jisty, ze je Time Slider uplne totez co Time Machine na Mac OS X. Zatimco Time Machine slouzi k zalohovani na externi disk (a clovek opravdu musi mit minimalne oddelenou partition), tak Time Slider bude pravdepodobne vyuzivat funkci primo postavenou na ZFS - vyrabeni snapshotu v realnem case, ktera ale pracuje jen na stejnem disku (neni to vlastne bezpecnostni backup). V kazdem pripade bych ocenil kombinaci oboji funkcionality.

V kazdem pripade drzim OpenSolarisu palce. Prece jen z hlediska technologii a stability je to nejlepsi ze soucasnych systemu. Ale uzivatelske rozhrani (oproti MacOS X) ma porad co dohanet a bohuzel je na Solaris nejmene desktopovych aplikaci (v porovnani s Mac OS X, Windows ale i s Linuxem).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 11:27

s ovládáním OSX bych si zase tak jistý nebyl, právě ovládání je přesně to, co mě přesvědčilo k přechodun na linux. Jediné společné menu pro všechny aplikace (to si pak člověk na dvou monitorech neustálé přejíždění myší fakt užije). A dále pak nemožnost spustit více instancí Quicktime, nebo i jiných programů, to není nic pro mě. Navíc možností nastavení OS taky není moc, takže pokud něco nevyhovuje, tak už s tím nikdo nic moc nenadělá. No a Widgety dashboardu nejdou dát na plochu, ale mají svou vlastní vrstvu. Když pak navíc kvůli update Safari nebo instalaci nějakého driveru musím restartovat celý počítač, tak si o OSX myslím, že zase tak skvělý není.

OpenSolaris má Gnome, to je OSX co do jednoduchosti hodně podobné, přitom ale nemá ony věci, které mi vadí u OSX a zmiňoval jsem je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 11:53

Jiste kazdemu vyhovuje neco jineho. Ale nechapu vytku, ze muzete spustit jen jednu instanci QuickTime nebo cekohokoliv jineho. Prece nebudu spoustet 2 instance software jen kvuli tomu, ze potrebuju zobrazit 2 videa, editovat 2 dokumenty, nebo prohlizet 2 webove stranky. Jedna instance se 2, nebo vice obrazy je podle me ok. Na co konkretne potrebujete 2 rozdilne instance?

Unifikovane menu je spis otazka zvyku. Ja jsem se s nim poprve setkal az na OS X a musim rict, ze ho mam opravdu rad - zabira mene mista. Je v nem rovnou integrovan tray. Brutalne zjednodusuje okna jednotlivych aplikaci a snizuje kognitivni zatez. Aplikace s malym oknem muze mit dlouhe menu. Je to otazka stylu prace, ale mam zkusenosti ze zkusenejsi uzivatele pouzivaji klavesove zkratky (tudiz nejezdi porad do menu) a vetsina aplikaci v OS X ma drtivou vetsinu operaci kontextovou, nemluve o tom, ze vetsina aplikaci ma krome menu jeste toolbar.

Plocha je taky vlastne oddeleny prostor, stejne jako Dashboard, takze v tom nevidim velky rozdil. Faktem je, ze na plose krome ikon pripojenych disku nic nemam, protoze vsechnny downloady se davaji do slozky downloads, vsechny aplikace jsou v disk images, takze tam prakticky neni co dat. Spousteni aplikaci probiha pres spotlight, nebo dock. Takze je pravda, ze plocha je v OS X dost nevyuzita a ja ji prakticky nikdy nevidim, ale nekdo ji vyuzit muze. Mit widgety na 2 ruznych mistech mi pak prijde neprakticke. Takhle najedu do rohu, objevi se mi vse co pouzivam a zase to schovam najetim do rohu, pripadne klikem mimo nejaky widget a jsem zpet kde jsem byl.

Ano - nastaveni v OS X je malo. Ale je to jediny system, kde je vychozi nastaveni opravdu povedene (a to mam zkusenosti s Win2000-WinVista + Ubuntu + SuSE) a tuny nesmyslnych nastaveni, ktere bezne uzivatele matou mi prijde zbytecne a je lepsi kdyz 1% chybi nejaka drobnost, nez 99% kvuli temto drobnostem nedokaze nastavit to, co je podstatne.

Bohuze GNOME proste na kombinaci a vzajemnou integraci Spotlight+Time Machine+Mail+iCal+Address Book+KeyChain+Dock+Unifikovane menu. Nemluve o spouste nedostupneho (nebo problematicky spustitelneho SW) jako je Creative Suite, Final Cut, iWork, iLife nebo cokoliv co by se jim jen blizilo. Ale stejny problem s timto SW je i na Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2008 01:46

Tie screeny amaroku su skor odstrasujuce... To naozaj vyzera tak hnusne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 09:39

Jo, kámo, tohle je Linux. Přece nemůžeš chtít, aby OpenSource zadarmo zaměstnával grafiky nebo nějak tlačil na ergonomii. Když každý izolovaně píše svoje projekty, tak lze asi těžko očekávat, že to bude mít nějakou jednotnou grafickou úpravu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 09:47

To je zase zamindrakovany vylev....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 10:17

Mno, ehm, něco jako mindrák může mít tak jednoprocentní menšina. Trocha reality: MS nikdy netěžil z toho, jak perfektní OS uměl dělat (zejmána třeba u verze 3.11), ale z toho, že pro OS nabízel řadu funkčně provázaných aplikací s jednotným konceptem ovládání.

Tohle samozřejmě roztříštěná komunita zadarmovývojářů nemůže konkurovat a podle toho to taky vypadá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 10:36

No chapu, ze Vas dokaze mentalni onanie nad tim, ze mate vsude stejne vymalova tlacitka dostat do stavu extaze, ale urcite to nema nic spolecneho s tim, jak je ktere ovladavi ergonometricke, intuitivni a jestli to je nebo neni opensource. Existuje spousta opensource programu, ktere maji ovladani naprosto uzasne stejne tak existuje spousta, ktera se ovlada priserne. To same plati i pro komercnim software.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 11:28

Amarok vypadá perfektně, autor má nějaké červenohnědé barevné téma, stačí si dát jiné. Navíc nové ovládání se jim vážně povedlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 13:28

Ano, je to tak, jak říkáte. Já používám stále Amarok 1.4. Screenshoty přidával šéfredaktor, kterému ten vzhled vyhovuje, protože šetří oči. Amarok vypadá ve výchozím stavu takto http://amarok.kde.org/files/Amarok-2_0_0-Overview_1.png

A nevidím na něm nic nepěkného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2008 10:50

to je vransen, zdejsi uchyl. toho si nevsimej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2008 18:11

Vransen napsal:

Jo, kámo, tohle je Linux. Přece nemůžeš chtít, aby OpenSource zadarmo zaměstnával grafiky nebo nějak tlačil na ergonomii. Když každý izolovaně píše svoje projekty, tak lze asi těžko očekávat, že to bude mít nějakou jednotnou grafickou úpravu

--------------------------------------

Vransene, Vransene, něco bych ti řekl, ale budu si šetřit výrazy. Jinak pár screenshotů z AmaroKu:

http://otakar.ic.cz/amarok/amarok1.png

http://otakar.ic.cz/amarok/amarok5.png

http://otakar.ic.cz/amarok/amarok6.png

http://otakar.ic.cz/amarok/amarok7.png

http://otakar.ic.cz/amarok/amarok10.png

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 15:56

Tak to uz vypada lepsie. Ta vychodzia tema, alebo layout alebo co to je, tak to je strach a hroza. Ja pouzivam banshee (lebo gnome) a az na obcasnu nestabilitu, velmi pochvalujem jednoduchost a intuitivnost ovladania.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 17:56

No jo, ale jsou to screenshoty ze stabilní verze 1.4. Verze 2 vypadá trochu jinak, a myslím, že se u velké části komunity s nadšením nesetkala. Mně se také nelíbí, stejně jako se mi nelíbí celé KDE 4.x. Zatím používám KDE 3.5.10, na které si dělám sám balíčky, protože už v mé distribuci není, a zuby nehty se přechodu vyhýbám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 03:11

Tak tohle je ale vtipálek! Uživatel systému se suverénně nejhorším grafickým prostředím na světě se snaží hodnotit zbytek světa. No jo, i takoví se najdou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 15:27

Ne, aspoň pokud se pustí pod KDE4 vypadá mnohem lépe. Takhle asi vypadá, když se pustí v gnome se zachováním nějakého divného gtk stylu (aspoň tak mi to přijde).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 00:29

Zapějme si píseň bratři jak se volným mužům patří, třebas v žaláři byli.

|: V mužné písni, v mužném slově nemá žalář vadit tobě i kdyby tě trápili. :|

Hola hoši na palubu, třeba pluli jsme v záhubu, prapor náš neutone.

|: I kdybychom padli všici, vstanou noví bojovníci, prapor rudý zavlaje. :|

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2008 01:25

ja bych radeji videl ctyrbarevny prapor zavlat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 00:22

Za zmínku o OpenSolarisu má u mě živě.cz obrovské plus. Tento král všech operačních systémů konečně dostal aspoň pár odstavců jen pro sebe, když už ne celý článek.

Kdyby Solaris podporoval mé DVB-T zařízení, už bych dávno nepoužíval Linux. Nezbývá než doufat, že OpenSolaris bude jednou mít tak širokou podporu hardware jako má Linux.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2008 15:56

No já jsem se u jednoho PC setkal s naprostým opakem.

Libovolná Linuxová distribuce se na něm ihned po instalaci sekala. Zkoušel jsem všechny možné, ale prostě hned po spuštění to spadlo (nicméně jen v tom jednom PC, na ostatních mi běží víceméně bez problémů). Nejspíše těm distribucím prostě nesedla daná hardwarová konfigurace.

Pak jsem tam zkusil na to PC nainstalovat Solaris a poté i OpenSolaris. Oba fungovali naprosto bez problémů, akorát na OpenSolaris chyběl ovladač sítové karty, který ale strejda Google našel. Docela zajímavá situace, Linux tam korektně neběží, ale (Open)Solaris ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor