A Korben Dallas nebude mít co žrát.
Číňané jsou odvážní.Asi bych do toho nesedl.
Třeba do takové helikoptéry bys sedl? Tam když vysadí motor, jdeš k zemi jako kámen. Na oktokoptéře když vysadí tři motory, pořád máš šanci na hladké přistání. A i s tím větrem se to lépe porve. Pokud mají autonomii dobře pořešenou, bude tohle o hodně bepečnější, než auto na české silnici.
Možná jde spíše o strach z vysazení baterky, než motoru. Pokud by baterie přestala dodávat energii u letící helikoptéry, tak se asi moc nestane. Tady by nejspíš po výpadku napájení ihned vysadily všechny 4 motory? 😉
To jste vymyslel sám a vlastní hlavou? Piloti helikoptéry jsou cvičeni i pro přistání s vysazením motorů, které se nazývá nouzové přistání autorotací, které zvládne jak lehký stroj typu Robinson, bitevní AH-64 Apache, nebo těžký CH-53. Dokud do toho nepraští blesk, neopře se microburst, nenapálí hejno ptáků, ... jde o teorii. Ani ty nejlepší simulace, odpovědné projektované rizika negarantují nic. Už se to stalo a stane se to znovu. Vycvičený pilot mnohem lépe předvídá a reaguje v krizové situaci. P.S.: Pro cenu a hmotnost nezavedli ani nouzové padáky (např.: BSR řešení). Takže zase tak moc vážně to nemyslí.
Blesk obvykle nic vazneho nezpusobi (vyjimky jsou vzacne).Fatalni byva naopak obvykle ztrata (tahu) vyrovnavaciho rotoru a podobne zalezitosti.
Psal se 19. leden 1995, shodou okolností šlo o pilotovaný stroj s mnohonásobnou zálohou všech kritických prvků a také vycvičenou posádku včetně pasažérů. Nejnebezpečnějším prvkem byl, je a stále bude automatický předpoklad, což byl i tento případ a vyrovnávací rotor z kompozitních materiálů sbírali ponorkou na dně moře. Též prošel testy, simulacemi, … a dojeli právě na automatický předpoklad, že kompozitní materiály zachovávají min. stejně vlastnosti při vyšší pevnosti, odolnosti, životnosti a hmotnosti. Poté už to šlo samo, vyvážení, zničení vyrovnávacího rotoru a přistání na rozbouřeném moři. Už jen duální rotory představují problém při střetu s ptáky např.: migrujícího ptactva je v čínským městských aglomeracích více než dost a není otázkou jestli, nýbrž kdy k podobné situaci dojde. Tohle navíc bude “pilotovat” umělá hloupost bez schopnosti zvládat krizové situace (žvásty o tom, jak je AI dokonalá a dokáže reagovat… ani nezkoušejte, v krizové situaci vždy přebírá řízení vycvičený pilot) a zcela chybí záchranný systém (PSR), s aktivačními pyropatronami se schopnost přežití snižuje k 50 m. S automatickým předpokladem a klišé “obvykle” se běž vycpat a pravdu nemáte ani v tom “fatálním”, protože i takové situace jsou narozdíl od jiných zvládnutelné (proměnných je mnoho), narozdíl od situace, kdy si vrtulník vlastním listem rotoru “usekne ocas”, tedy kompletní strukturální selhání bez možnosti ovládat stroj. Stalo se to mimochodem i v ČR (ČSFR) v roce 1992, kdy stroj Mil Mi-24V (číslo 0929) vlivem počasí a nezvládnuté pilotáže přišel o ocas. Podobná nehoda se stala i v roce 2005 na Slovensku (Mil Mi-24D).
Je videt, ze vis o helikopterach uplny hvno. Kdyz ti seznam nenajde zadne vysledky zkus pouzit google a treba zjistis ze s helikopterou muzes klidne pristat i kdyz ti nefunguje motor…
Je to autonómne lietajúce vozidlo. Z môjho pohľadu je to bezpečnejšie ako zveriť svoj osud pilotovi ako bol Andreas Lubitz z Germanwings, alebo pilotovi Malaysia Airlines 370. Ale to je len môj pohľad.
No, nevim. To jsou dva lidi z mnoha. Kazdopadne bude zajimave sledovat, jak vyresi dodrzovani “autonomnich dopravnich predpisu”, az toho bude letat treba nekolik desitek tisic na “malem prostoru”.
V podstatě to není taxík, pokud to má létat pouze po předem daných trasách. Taxíky obvykle přepravují cestující mezi různými místy podle požadavků zákazníka. 😉
Co se bezpečnosti týče, tak tomu stačí dodat padák. Velká práce bude muset být udělána na legislativě - kde budou moci létat, v jaké výšce, kde budou přistávat, míra autonomie, apod...Ve vzduchu je místa dost a vyřešilo by to hodně dopravních problémů, kolony, parkovací místa, ...
Neřízené snášení padákem někam do obydlené oblasti nemusí být úplně bezpečné. Kdyby se ten padák zachytil na nějaké výškové budově či na sloupu, nebo by to třeba snesl na troleje pro vlaky/tramvaje/trolejbusy, to by asi nedopadlo úplně dobře?
Současná letadla nemají ani ten padák a taky to nevadí. Navíc není důvod, aby byla u taxi vysoká poruchovost a padák se musel používat.
Ovšem ten pohon u současných letadel funguje na jiném principu, než na baterky, které mají přece jen trochu jinou výdrž a spolehlivost v porovnání s nádržemi s palivem ... 😉
Whow. Tohle je veliký políček pro všechny ty technologicky pokročilé země.Tohle na vás udělá dojem. Jestli to nebude stát úplně raketu, nedokážu si představit lepší demonstraci převahy technologického pokroku.Jasně, uvědomuji si, že je to jen o tom, že v Číně to schválili, zatímco na západě by to zatím neprošlo. Ale hej, jde o to, jaký to bude dělat dojem.
The future arrives with Malaga Airport Air Taxihttps://www.airmalaga.com/malaga-airport-air-taxi/Liliumhttps://www.youtube.com/watch?v=ywJWka1evH8
https://www.youtube.com/watch?v=4_Rs6BHnG3w
Ted tri dny po sobe jsem si rikal, jak je vubec mozny, ze nektery lidi vubec dostanou papiry na auto. Jestli to nebude plne autonomni, tak si moc nedokazu predstavit, jak to bude fungovat ve velkym
Chtělo by si to přečíst víc než titulek 😉
Asi vam uplne nerozumim. Nikde se tam nepise, ze takova osobni vznasedla budou v budoucnu provozovana vyhradne v autonomnim rezimu. Pise se tam pouze o licenci pro taxi a autonomnim provozu a to z mista a do mista b. Ja pevne doufam, ze to tak bude, ze provoz takovych veci bude vyhradne v autonomnim rezimu. protoze jinak si to opravdu predstavit nedokazu. Navic, je to hodne vzdalena budoucnost, protoze pokud se doposud nepodarilo vyresit autonomni provoz ve dvou osach, ve trech to v podobnem provozu, jaky je nyni na silnicich, bude jeste daleko slozitejsi. Tedy pouze v pripade, ze se uz nyni, nez se to rozsiri, nevyresi nejaka komunikace mezi jednotlivymi vehikly. I tak, porad az to bude nekam pristavat, bude to muset autonomne resit, jestli to nekomu nepristava na hlavu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.