Technologie | Biometrie | Patenty

Chytrý nákupní vozík změří tep, teplotu, rychlost a rozpozná i stres. To se bude obchodníkům hodit

Americký maloobchodní řetězec Walmart se v poslední době snaží najít využití pro nové technologie (beacony pro sledování pozice zákazníků nebo Blockchain pro sledování jídla v řetězci dodavatelů). Hlavní důvod je jasný – Amazon, který mu během let vzal obrovský tržní podíl a nyní začíná útočit i mimo internet. Tentokrát se Walmart snaží výrazně vylepšit klasický nákupní vozík.

Nový patent se zaměřuje na chytrý nákupní vozík, který je vybaven řadou senzorů, které slouží pro měření dat jak samotného zákazníka, tak i jeho chování v obchodě.

Základem je měření srdečního tepu přímo přes držadlo vozíku, dále teploty, rychlosti vozíku a také tlak, který uživatel vyvíjí na držadlo. Z těchto hodnot lze vysledovat i přibližnou úroveň stresu.

Měřená data se pak analyzují ve vzdáleném serveru, kde se použijí pro zlepšování samotného fungování obchodu, rozmístění produktů a podobně. Z těchto dat lze totiž v rámci větších statistik odhalit slabá místa obchodu a jeho rozložení. Zároveň by mělo být možné rozpoznat, že zákazník není spokojený (například neustále něco zdlouhavě hledá a už má nervy) a zaměstnanci obchodu mu mohou vyrazit na pomoc.

Diskuze (5) Další článek: DoNotPay: první mobilní aplikace, pomocí které můžete kohokoli okamžitě zažalovat

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,