Chytrá domácnost

Chytré reproduktory Google Home a Home Mini začaly hromadně umírat

Majitelé první generace chytrých reproduktorů Google Home a Google Home Mini začali v průběhu prosince hromadně hlásit fatální problémy s nefunkčností těchto zařízení. Reproduktory přestaly úplně reagovat na hlasové pokyny a po pokusu o vypnutí a zapnutí se spouštěcí sekvence zasekne a na zařízení zůstanou svítit čtyři bílé LED. Podrobnosti přináší web Android Authority.

Problém bohužel neustává ani po provedení restartu přes tlačítko ve spodní části reproduktoru. Stejně tak nepomáhá obnovení do továrního nastavení prováděné opakovaným odpojením a připojením reproduktoru k síti v desetisekundových intervalech.

Problémy s chytrými reproduktory

„Někteří lidé mají 1. generaci Google Home se 4 LED, které takto zamrzají a nelze je resetovat. Na podpoře Google mi řekli jen to, že zařízení zastaralo a že s tím nemůžou nic dělat,“ uvádí na sociální síti X uživatel vystupující pod přezdívkou Gaspard. V komentářích se následně ozvalo několik dalších uživatelů, kteří se potýkají se stejným problémem.

Zamrzlým chytrým reproduktorům se věnoval také YouTube kanál A Smarter Home Canada ve videu s příznačným titulkem „Přestal váš Google Home nebo Google Home Mini na začátku prosince 2023 fungovat? Nejste sami!“ Autor videa uvádí jako den, kdy přestal jeho Google Home fungovat, 6. prosinec 2023.

Nefungující reproduktory Google Home se také probíraly v diskuzním vláknu na Google Nest Community, ve kterém se objevilo více než 160 reakcí. Administrátorka s přezdívkou KiiFromGoogle potvrdila, že Google tento problém vyšetřuje, a požádala uživatele o zaslání zpětné vazby.

Proč se reproduktory pokazily a co bude dál?

Všichni postižení uživatelé se shodují na tom, že zařízení po restartu „zůstane viset“ na čtyřech rozsvícených kontrolkách a žádným způsobem nereaguje. Veškeré pokusy o resetování či obnovení do továrního nastavení končí neúspěchem. Problém se zjevně týká pouze reproduktorů první generace.

Prodej první generace reproduktorů Google Home a Home Mini byl ukončen v prosinci 2021, takže prakticky všechny prodané kusy už jsou po záruce. Přestaly sice dostávat velké aktualizace softwaru, ale stále mají dostávat kritické bezpečnostní aktualizace.

Ačkoli se Google k potížím zatím oficiálně nevyjádřil, odpovědi pracovníků technické podpory působí dojmem, jako by o vyřešení z jeho strany nebyl zájem. „Kontaktoval jsem Google a bylo mi sděleno, že protože je zařízení po záruce, musím si koupit nový Hub, přestože je jejich chyba, že mé perfektně fungující zařízení přestalo fungovat kvůli jejich aktualizaci,“ uvádí například uživatel s přezdívkou Lynz_2601.

Opravte si to na své náklady, říká podpora

Víceméně stejnou odpověď dostal i daniele_delfini: „Momentálně mi Google odpověděl, že záruka na zařízení vypršela, že s tím nemohou nic dělat a že si to musím opravit sám na vlastní náklady.“ Z dostupných informací vyplývá, že poslední firmware pro Google Home a Home Mini má číslo verze 2.57.375114.

Uživatel daniele_delfini pak upozorňuje na stránku podpory Google Nest, která byla naposledy aktualizována 6. prosince – tedy v den, kdy většina uživatelů zaznamenala problém. „Před několika minutami operátor v (německém) chatu služby Google Home uvedl, že se problém týká stále většího počtu uživatelů a že se pracuje na řešení prostřednictvím aktualizace,“ uvedl v odpovědi další postižený.

V následující části vlákna pak uživatelé vyjadřují oprávněné pochyby o tom, že by nefunkční reproduktory mohla oživit OTA aktualizace. Z našeho vlastního pátrání vyplývá, že se reproduktory vůbec nepřipojují k Wi-Fi routeru, tudíž neexistuje způsob, jak do nich dostat opravený firmware. Bude tedy zajímavé sledovat kdy, jak a zda vůbec Google mrtvá zařízení opraví.

Diskuze (49) Další článek: Česko chce provozovat evropská centra pro čipy a kvantové počítače. Bruselu pošle nabídky

Témata článku: , , , ,