Pro mě je spíš úsměvné, co já se naposlouchal řečí o tom, jak všude jinde se nepodvádí, že TAM jsou studenti moudří a uvědomují si, že podváděním si vlastně škodí a proto to nedělají. Toto jsem už poslouchal na ZŠ za totáče a pak v různých variantách dodnes. A světe div se, ono se podvádí všude. Nikdy jsem řečem o tom, jak je to někde vyloženě lepší, rozumnější, ... nevěřil. Moje životní zkušenosti po 49 letech života je jasná - je to prakticky všude stejné. Ten kdo to hlásá, tak do toho jen pořádně nevidí, často jen zprostředkovává názor někoho, který jednou někde zažil nějakou historku a dělá z toho nadnárodní závěry. To i já jsem zažil učitele, kteří uměli žáky tak "zblbnou", že se raději lépe na jeho hodiny připravovali a obecně toho pak věděli víc. Bylo to v ČR a pochopitelně z toho nebudu dělat závěry a tím se pak chlubit známému v Německu, jak jsme dobří.
Školství by to chtělo vylepšit, ale až moc se to týká politiky, až moc je to vidět před volbami a tím pádem se do toho tradičním politikům nikdy moc nechce. I to málo, co se děje velmi často stačí k odvolání.
Je nesmysl si myslet, že masové školství naučí každého tomu, co bude potřebovat. Drtivá většina lidí po devíti letech na ZŠ a mnohdy i po střední není schpna říct, kolik je procent DPH z celkové částky. Když se na to někoho ze srandy zeptám, tak se často dozvím, že není účetní. Takže takový příklad ty děti od dospělých dostávají - výmluvy.
Já to beru jako test osobnosti, kdy škola testuje na výuce, kterou lidi ani potřebovat nebudou, jejich ochotu fungovat v životě. Málokdo dělá to, co by chtěl, co by ho bavilo, spousta rutiny. A ten který je odolnější, kreativnější, ... tak pak se k něčemu dostane. Takže když budeš ochoten a schopen udělat maturitu, tak to vypovídá o nějakých schopnostech a já chci zaměstnat schopného člověka. Jako zaměstnavateli je mně ale jedno, že systém výuky je tak kvalitní, že Vrchlického tvorbu si bude ten student pamatovat až do smrti. Mám na vzdělávací systém tak radikální názor, že by to většina stejně nepobrala, tak ho ani nenapíšu. Pak bych jen četl, jak je co důležité, přece ty dějiny ...