Chyba v programu mu smazala léta práce. Teď nešťastník žaluje Adobe

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 86

Názory k článku

08. 02. 2019 14:42

Jako soudce bych mu dal symbolickou náhradu 500 dolarů za snahu a polovinu soudních nákladů. Neprokázal dostatečně hodnotu svých dat, pokud léta nezálohoval tak nemohla být cenná a pokud i přesto byla, nezabezpečil je úměrně jejich hodnotě. Pokud bych měl určit nějaký procentuelní podíl každé ze stran na ztrátě jeho dat, je jeho zavinění víc než poloviční. Nastavil cache do špatného adresáře, nezálohoval důležitá data a pokud nešlo o automatické čištění pak spustil výmaz dat dobrovolně s plným vědomím, že se bude adresář uklízet.Nějaká náhrada škody mu náleží, protože chyba byla i na straně výrobce.Ale na stejném principu by mohl žalovat výrobce vyhořelého zdroje, který vzal do věčných lovišť s sebou desku i s disky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 01. 2019 14:26

To by jeden tipoval, že když umí dělat s poměrně sofistikovaným SW na editaci videa, tak bude ovládat takový jednoduchý úkon jako kopírování souborů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 01. 2019 17:27

tupá svině neumi zalohovat nebo co ? a kor leta cenne prace, to je typicky bezmozek co si to neprimo zaslouzil. Apropo asi nezna sw R-Studio, lecos smazane dokaze zase obnovit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 11. 2018 14:22

Podle mého by bylo nejefektivnější, aby program nedovolil změnit cache na adresář, který již nějaké soubory obsahuje. Navíc, když v dialogovém okně výběru adresáře lze obvykle též založit nový (a tím pádem prázdný) podadresář.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 11. 2018 10:37

Ano, je to blbost uzivatela, ze nezalohoval. Ale je to jednoznacne chyba programu, ze mazal to co nemal, takze mu v spore drzim palce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 11. 2018 02:05

Vždyť ty exteráky chcípají jako mouchy. Dát si nějaký data za 250K USD, která nemám nikde jinde, je datovražda bez ohledu na Adobe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2018 15:41

Jsou dva druhy lidí - ti co zálohují a ti, co ještě o nic nepřišli... Ale tenhle to podle článku asi jenom neumí obnovit. Ale zažil jsem to i v jedné firmě, že se léta zálohovalo a když to bylo potřeba, tak to obnovit nešlo a vrátila se asi týden stará data.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  14. 11. 2018 15:25

Zas je tu expertov, ktorí dokážu len jediné - môže si za to sám!Pritom je to evidentne a jednoznačne chyba programu. Ale najchytrejším nevadí, ak požiadajú upratovačku o upratanie jednej izby a ona im spáli všetko zariadenie bytu s odôvodnením, že to je môj problém, mal som si kúpiť záložné zariadenie.A to že si nedokáže obnoviť zmazané dáta, tak tie si nedokážem obnoviť ani ja, keď ich zmaže total commander. Recuva, PhotoRec, TestDisk a x iných nenájde zo zmazaného nič, len nejaké bezvýznamné súbory a to čo poskladajú, je nečitateľné. Nedávno som si tak zmazal originál video, ktoré pre preenkódoval zostrihané, pozrel som si ho, vyzeralo ok, originál som zmazal že si pozriem celé zostrihané. Zistil som, že je tam zlý zvuk od polovice filmu. Okamžite som dal obnoviť vymazané a žiaden soft nenašiel ani jeden súbor zmazaný pred 10 minútami z čisto dátového disku. Dal som testdisku obnoviť celý disk a i tak nič z toho neobnovil, len priradil nejaké prípony nejakému náhodnému výberu dát.
Ale experti by sa hneď vyjadrili, že som si mal zálohovať.Som naozaj zvedavý, koľko miestnych expertov zálohuje nonstop denne GB a TB video dát. Vzhľadom k tomu, že sem sam sa dočítame, ako obrovské organizácie, bohaté, technicky vybavené nemajú zálohované údaje, alebo ich nedokážu obnoviť z nejakého dôvodu vrátane NASA, CIA, FBI.
Jasne, môže si za to užívateľ, ktorý zaplatil za program a nie soft, ktorý vymaže vnútornou chybou iné dáta, ako tie ktoré mal. Lebo miestni experti majú všetko zálohované.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2018 14:13

Podle mě si za to může sám. Já být soudcem tak ho pošlu dopryč a ještě se mu vysměju. Pokud někdo má nějaká cenná data, tak je přece nutnost dělat zálohu, respektive zálohy, už jen z toho důvodu, že se může stát cokoliv, disk může selhat atd. A mít práci za 250000 dolarů pouze v jedné kopii na jednom externím disků... přitom záložní velkokapacitní disk by stál kolik? 300 dolarů? Fandím v tomto případě Adobe 😎

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 11. 2018 12:16

Odhadujem to, že to skončí mimosúdnou dohodou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 11. 2018 11:34

Dostal životní lekci: Nezálohuje jen ten, kdo nepřišel o důležitá data.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2018 11:19

šanca je 0,000% Všeobecné podmienky používania produktov Adobe
....
6. Správanie používateľa.

6.1 Zodpovedné používanie. Komunity spoločnosti Adobe sa často skladajú z používateľov, ktorí očakávajú určitý stupeň slušnosti a profesionality. Služby a Softvér musíte využívať zodpovedne.
9. Zrieknutie sa záruk.

9.1 Ak nie je v Ďalších zmluvných podmienkach uvedené inak, Služby a Softvér sa poskytujú v stave „AKO SÚ”. V maximálnom rozsahu povolenom zákonom sa zriekame všetkých záruk výslovne uvedených alebo vyplývajúcich, vrátane záruk vyplývajúcich z nenarušenia osobných práv, predajnosti a vhodnosti na konkrétny účel. Ohľadom obsahu v Službách nemáme žiadne záväzky. Ďalej sa zriekame všetkých záruk, že (a) Služby alebo Softvér budú spĺňať vaše požiadavky alebo budú nepretržite dostupné bez prerušení, aktuálne, zabezpečené alebo bezchybné, (b) výsledky, ktoré sa dosiahnu vďaka používaniu Služieb alebo Softvéru, budú efektívne, presné a spoľahlivé, (c) kvalita Služieb alebo Softvéru bude spĺňať vaše očakávania alebo že (d) chyby a nedostatky v Službách alebo Softvéri budú odstránené.

9.2 Osobitne sa zriekame všetkej zodpovednosti za úkony vyplývajúce z vášho používania Služieb alebo Softvéru. Služby alebo Softvér môžete používať a pristupovať k nim na vlastné uváženie a riziko a iba vy ste zodpovední za akékoľvek poškodenie vášho počítačového systému alebo stratu údajov, ku ktorým došlo v dôsledku používania a prístupu k akýmkoľvek Službám alebo k Softvéru.10. Obmedzenie zodpovednosti.

10.1 Pokiaľ nie je v Ďalších zmluvných podmienkach uvedené inak, voči vám ani nikomu inému nezodpovedáme za akúkoľvek stratu použiteľnosti, údajov, dôvery alebo ziskov vrátane akéhokoľvek zvláštneho, vedľajšieho, nepriameho, následného alebo trestajúceho odškodnenia akéhokoľvek druhu bez ohľadu na príčinu (dokonca aj vtedy, ak sme boli upozornení na možnosť týchto škôd alebo odškodnenia), vrátane škôd a odškodnení, (a) ktoré vyplývajú zo straty použiteľnosti, údajov alebo ziskov, či už predvídateľných alebo nie,
https://www.adobe.com/sk/legal/terms.html
Veškeré ručení společnosti Adobe a jejích přidružených společností ve vztahu k záruční reklamaci a výhradní a jediný nápravný prostředek pro Zákazníka v rámci jakékoli záruky se omezuje dle rozhodnutí Adobe buď na podporu Programu na základě
záruční reklamace, výměnu Programu, nebo, pokud by podpora ani výměna nebyla podle společnosti Adobe
vhodná, na vrácení (případného)
licenčního poplatku přijatého společností Adobe za ta
kový Program. S výhradou ustanovení specifické smlouvy uzav
řené společností Adobe a
nabyvatelem licence k
Programu
spole
čnost Adobe ručí fyzické či právnické osobě, která zakoupila jako první licenci k
Programu, že bude
Program fungovat v zásadě v souladu s odpovídající uživatelskou příručkou
k Programu, a to bu ď po dobu
(a) devadesáti (90) dnů, nebo (b) po Licenční období, podle toho, která z těchto lhůt je kratší
https://www.adobe.com/content/dam/acom/en/legal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Tak on to kolega jistě někde zazálohované má, ale proč si neříct o půl mega dolarů a pak po měsících to postupně uvolňovat jako novou práci že...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2018 10:39

Stejnak je všude v licencích, že software neručí za nic a náhrada škod nemožná. Pochybuji, že by to neměl v licenci i Adobe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 11. 2018 10:27

Návod jak se to nemá dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2018 10:27

Do programu si nastavil, ze cache = Videos. Program logicku smazal vse, co je v cache.
Ze si program pod tou slozkou vytvari dalsi podslozky, to je jeho vec, co si tam dela. Podstatna vec je, ktera je root slozka.
Jako, Adobe by si mohlo kontrolovat, zda je soubor urceny ke smazani. Treba do nej si dat hlavicku, ze je to soubor kese. Nebo pripadne si vest vlastni seznam, kde ma ulozene jake soubory.
Nicmene, pro clear je nejrychlejsi cesta smazat vse a neproverovat soubor po souboru.Typicka chyba uzivatele, ktery nevi, co dela. Samozrejme dost neprijemna. A s zalobou nejspis neuspeje. Protoze se prokaze, ze program udelal, co se po nem zadalo. Nemel detekcni nastroj, ktery by odlisil hotove dilko od pomocnych souboru. A i takovy nastroj by byl problematicky. Co kdyz si tam udelam slozku a do ni si nahraju nejake zalohy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2018 10:24

Nešťastník? spíše idiot, použit složku s materiálem pro cache, dále na to přišel asi hodně pozdě když se data nedali obnovit což nemyslím že adobe maže cache tak důkladně. A a ta největší hovadina, to to sakra neměl zálohované?!? Takhle nějak se to nemá dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 11. 2018 10:20

Svou celoživotní nebo aspoň několikaletou práci měl zazálohovanou v jednom adresáři na externím disku? To jako vážně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2018 10:19

Pána je mi líto a vina je tu celkem jasná. Program, který maže data která nemá se dříve označoval za vir.Často tu doporučujete různé programy na zálohování, nebyl by i nějaký odolný proti poškození dat? Jde o to, že člověk něco spustí jako pán ve článku a tím něco poškodí, ale většinou o tom neví a zálohovací program to propíše na konci dne do zálohy.V současnosti řešeno prostorem pro 50 záloh samostatných a na konci měsíce kontrolou všech dat, zda tam není něco špatně, což je pracné a nákladné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 11. 2018 09:55

Nejsem si úplně jistý co dělal, ale je mi divné, že se pokusy o obnovení dat nezdařily. Asi to bude ten typ mekaře co se hned koukal na cloud, do koše, na zálohu a když nic nenašel, tak se rozbrečel a běžel za právníkem. Ach jo... mají vůbec podobní jablíčkáři právo na život? Nen lepší tohle někde zakopat?
----
ps: obnovení smazaných dat nabízí na netu snad každej ajták

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 11. 2018 09:53

Už soudruh Stalin řikal: Zálohovat, zálohovat, zálohovat :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor