Chyba v IE vystavuje vaše koláčky

Diskuze čtenářů k článku

Unix Daemon  |  23. 11. 2001 03:36

Ochrana nasich cookies v IE 6 (Roman Záhorec, 18.6.2001)
Jednou z nesporných výhod nového prehliadača IE 6 bude implementácia standardu ochrany súkromia - P3P - Paltform Privacy Preferences. O tomto štandarde sa začalo hovorit v máji minulého roka a reálneho uvedenia do života sa dočká až tento rok v auguste, vtedy totiz Microsoft predstaví IE 6.
IE 6 bude vôbec prvým prehliadačom, ktorý tento štandard bude podporovat. Či tak urobia aj Netscape a Opera zatiaľ nie je známe.

IE6: Silná zbraň v rukách užívateľov (Roman Záhorec, 31.8.2001)
Najväčšou zmenou, ktorá má vlastne vyprovokovala k napísaniu tohto článku, sú obmedzené cookies....

Chyba v IE vystavuje vaše koláčky (Marek Němec, 12.11.2001)
Microsoft pracuje na opravě, ale v současné době si vaše cookies může „kdokoli“ přečíst.
Tato nová chyba se týká Internet Exploreru verze 5.5 a 6.0. Možnému nebezpečí vyzrazení cookies se vystavujete i čtením pošty ve formátu HTML pomocí programu Outlook Express. Chyba umožňuje případnému zájemci (hackeru) pomocí upravené URL získat přístup ke cookies uložených na vašem počítači, případně i informace v cookies modifikovat...

Tak tomuto hovorim evolucia v IT sektore, vazeni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Halen  |  14. 11. 2001 14:33

Všechna předchozí doporučení je možné chápat jako prevenci, ale co s cookies, které už v PC jsou a nechcete je mazat všechny? Pomoc je snadná. Použijte program Ad-Aware od firmy  Lavasoft. Dokáže odchytit právě ty nebezpečné cookies, ty běžné nechává. Má i funkci pro prohledání a vyčištění registrů od nežádoucích klíčů ... Link na stažení tohoto programu  je ZDE  Já osobně tento program používám a jsem s ním velmi spokojen. Mám defaultně nastaveno proscanování PC při startu. Skoro vždycky tam nějaká schovaná mrška je. S pozdravem Halen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom L.  |  12. 11. 2001 18:23

staci pridat do vetve registru:

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet
Settings\ZoneMap\ProtocolDefaults

DWORD hodnotu jmenem "about" a nastavit na 4

nebo se to dá stáhnout tady: http://www.volny.cz/tomlebr/reg/index.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Herma  |  12. 11. 2001 12:02

Reseni je prece jednoduche, vykaslat se na Outlook a pouzivat nejaky normalni emailovy klient jako je napr. The Bat!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dolph  |  12. 11. 2001 13:22

Hmmm, a vy jste za nej opravdu zaplatil tech petatricet dolaru? 

Dolph

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Herma  |  12. 11. 2001 13:27

Ja osobne ne, ale firma koupila multilicenci na 30 pocitacu, takze ho mam opravdu legalne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  12. 11. 2001 19:46

A netopyr umi i vsechno ostatni co Outlook? Protoze Outlook NENI pouze e-mail klient. V soucasny dobe pro nej temer neexistuje konkurence (co vim tak jen Lotus a Novell maj konkurecni produkty). The Bat rozhodne neni nahrada za Outlook, je to pouze a jen e-mailovej klient.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Stransky  |  14. 11. 2001 13:24

Je otazka, jestli je lepsi jit cestou molochu, ktere umi vsechno, ale vlastne nic poradne nebo se zavaznymi problemy, jako je Outlook, nebo jit cestou malych aplikaci, u kterych na to, co delaji, je spoleh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  12. 11. 2001 21:50

ja som si zasa velmi oblubil calypso

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  13. 11. 2001 09:28

A co takovy IncrediMail? (viz. http://www.incredimail.com). Je to dobry klient a krome toho ma super vychytavky jaky nema ani Outlook. Je free a daji se s nim posilat jak obycejne maily, tak i pekne zabavne :))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beda  |  12. 11. 2001 10:41

A porad se mi lidi divi, ze nesnasim susenky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  12. 11. 2001 10:07

No tohle snad uz neni mozny, neni snad tyden, aby se neobjevila nejaka vazna chyba v MS produktech a to produktech, co patri mezi zasadni, jako OS, IISko, IE nebo SQL server. Doprcic jak potom mame prodavat jejich technologie, kdyz prachy co dam ve firme na propagaci zmizi diky temhle chybam!!!!
Asi se zacneme preorientovavat na jine produkty - tohle fakt uz neni mozny!!!!!!! Zkurvena prace.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuko  |  12. 11. 2001 10:40

spamatajte sa!!! o com to tu melete? ak sa vam nepaci kludne si prejdite trebars na linux!!!

tam je takychto chyb kopu kazdy den... len o nich nik nehovori, lebo ich je strasne vela a hned sa opravuju, tak vsetci tomu vravia najdenie a odstranenie chyby... pri microsofte sa tomu hovori bezpecnostna diera.. hroza... tragedia...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  12. 11. 2001 10:58

Takze, kdyz si vzse slova projdu, tak vlastne rikate, ze na linuxu je kazda chyba hned opravenma, takze staci mit jen o nekolik verzi starsi verzi a s ni je to v pohode?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  12. 11. 2001 12:28

doprcic kdybych mel pocitat opravy chyb co dela MS tak budu sve zamestnance platit jen od toho, aby mi v tom pomohli!!!!
ja mluvim o ZASADNICH KONCEPCNICH chybach!!! to nema co delat se spatnout IMPLEMENTACI, to souvisi s koncepci a pouzitymi technologiemi a prijde mi, ze uz to MS prehani, jak VSUDE dava ruzne skriptovaci technologie!
u IISka mi to vadi nejvic, ptz to je nejhorsi web server, co jsem kdy videl (a ze jich za tech 10 let znam spoustu). pouzivame MS produktu na nase burzovni systemy a komunikujeme pres IIS a uz TED mame DESNY problemy presvedcit klienty, aby si jeste koupili server s IISkem a ten si nainstalovali, ptz proste velke banky a broukeri tomu neveri a to ne ze by nechapali ze se muze stat ze je tam chyba v implementaci (to se stava kazdemu), ale neveri prave te koncepci, co nekdy DESNE blbe protlacuje MS!!!
Takze se vzpamatujte vy az tu budete neco placat!!!!!! Me je totalne ukradeny Linux nebo MS, me zajima jen to, abych vyvinul system, co bude BEZPECNY a ktery prodam svym klientum a kaslu na to, jestli to bude to a to. K tomu se tu maji hadat ty blbeckove co nevydelavaji penize, me ale zajima budget a s nim souvisi i tyhle chyby, ktere me stoji penize na propagaci!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Gallina  |  12. 11. 2001 13:26

Obavam se, Honzo,
ze takovy system neexistuje. Napsat webovy server ktery bude navrzeny tak genialne aby umel vse co rikate - na jedne strane bezpecnost az "za hrob", na druhe strane skalovatelnost, vykon a podporu vsechmoznych standardu a technologii + pripraven na nove technologie...to proste asi napsat nejde.

Pokud Vasi klienti chteji server ktery je v co nejvetsi mire bezpecny ale pritom jsou ochotni se obejit bez nekterych prvku, pak nechapu proc:

a) nevezmete napr apache a nedopisete si jej tak aby to splnoval a byl bezpecny
b) nenapisete vlastni software a neprodate jim jej za patricne penize

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  12. 11. 2001 14:11

Vazeny pane, urcite mate pravdu v tom, ze nejde mit software co bude dokonaly, ale ty potize co jsme si uzili my s IIS serverem jsou jiz neunosne.
Co se tyka vasich doporuceni, tak jsme je zvazovali, dokonce jsme pocitali, kolik by nas stalo napsat si vlastni server a ohlidat si ho, a nebylo by to ani tak drahe, ale problem je v tom, ze proste tohle byste tezko prodaval svym klientum a to i kdyby to bylo dokonala.
Urcite sam vite, ze obchod neni skoro vubec o kvalite. Obchod je o osobnich kontaktech, dojmech, machrovani a podobnych serepetickach, ktere ale ZEL s kvalitou nemaji VUBEC co delat. Proto jsme i my nakonec ustoupili od planu napsat si nas server, ptz i kdyby byl lepsi (jako ze by byl nez IIS, to neni nic tezkeho!), tak by mu patrne klienti tolik neverili.
To vase druhe doporuceni jiz ma vetsi smysl, ale opet to pro nas znamena hodne investic do pre-sale a do propagace. Proto jsem se tolik zlobil na MS v mem prvnim prispevku, ptz to, ze stale casteji MS pousti produkty co jsou ZJEVNE neodlazene a neotestovane, poskozuje HLAVNE jejich klienty a poskozuje je to ZTRATOU jejich prijmu! A TO MI MOC VADI!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Stransky  |  14. 11. 2001 13:21

Jedina rozumna reakce lidi jako jste vy, by byla NEPOUZIVAT produkty MS. Kdyz budete TADY na tomto foru nadavat, ale v OBCHODE si koupite MS, je to na nic a bezte nekam. Je zvlastni, ze snad kazdy na MS nadava, ale tolik lidi si ho kupuje. Jedine zmena pristupu velkych firem na tom muze neco zmenit. Az se na MS konecne vyserou velke firmy, zacne sve systemy ladit. Ted to za nej delaji uzivatele. MS prodava alfa- nebo betaverze za cenu konecnych produktu a usetrene penize za testery vrazi do marketingu.

Uprimne receno nechapu, jak muze nekdo v nejake financni instituci zodpovedne pouzivat cokoli od MS k necemu jinemu, nez je psani dopisu nebo prohlizeni webu. Nejspis proto, ze jde "pouze" o sverene penize klientu a na ty se zvysoka kali. Muzete mi, mili ctenari, rict - ma nektera banka nejaky platebni system na platforme MS? To abych se ji zdaleka vyhnul. Kazda banka by to mela vyvesovat na stit jako varovani.

Firma, ve ktere jsem pred par lety delal, presla ve vyrobe ze stareho DEC UNIXu s textovou konzoli na "super" dvojnasobne zalohovany system na WinNT. Rizeni bylo ted sice krasne namalovane v InTouchi, ale sralo se to neuveritelne. Neustale se prerusovala vyroba, Windowsy mely problemy samy se sebou, natoz aby korektne bezela aplikace na nimi. Ted uz tam nejsem, tak nevim, jestli nevytahli stareho DECa zase ze skladu nebo jak to dopadlo ... a jestli se konecne poucili. Jina firma zabyvajici se rizenim vyroby ap., ve ktere jsem delal, presla po podobne zkusenosti z IIS na Apache, z MS SQL na Postgre, a z WinNT na Linux, Windows si nechali jen na Office a programovani uzivatelskych rozhrani ap.

MS neumi servery !!! Pochopte to konecne, lidi !!!

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Unix Daemon  |  13. 11. 2001 23:52

Nazdar Kuko!

vdaka za radu. Uz davno som sa spamatal a presiel som... na FreeBSD. A predstav si, ze mi poskytuje viac bezpecia ako Win. Ty si vsak kludne nadalej surfuj so svojim deravym ementalom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  12. 11. 2001 09:15

No to je fakt v pr*eli :(((((((((((((((

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor