Opravdu skončí celé SUV ve šrotu? I motor?$$
Já myslím, že to byl řídicí program.
Tvl to chce být Čížek za každou cenu cool a nebo je jen nevzdělaný a nezná termín "B-sloupek"????!!! 3-[ 😀😀
A jak by jste chtěli testovat studený svár? To by se u všech vyrobených aut měl provést nárazový test?
takovému testu se říká sekáčová kontrola a dělá se běžně majzlíkem
Nezvareny plech "mohl způsobit ještě mnohem větší neplechu" 🙂
no sem tam se nezadaří B-]
Klidne mi jedno mohli dat pro deti na jezdeni po dvorku B-]
Ten clanek psal de8il, ktery o autech vubec nic netusi a neumi ani anglicky. Jak mu to vylezlo z prekladace, tak to sem nakopiroval. Jeden nesrozumitelny blabol vedle druheho a zabil to tim pilirem. V cestine se tomu rika sloupek karoserie, joudo. Zapamatuj si to. Tady to mas v cestine i s obrazkama: https://cs.wikipedia.org/wiki/Sloupek_(automobil)...
Názor byl 2× upraven, naposled 25. 9. 2018 10:34
Alespoň že tu nepíše o roční spotřebe elektřiny ve wattech...
debil ze kategoria znizenej inteligencie. toto je iba nevedomost
Znamkou snizene inteligence je to, ze autor pise o problematice, o ktere vi kulovy, a ani nepouzije Google, ktery relevantni odkaz nabidne jako prvni a cele to nezabere vic nez 10 vterin.
aby si vedel ze je nieco spatne, musis najskor poznat to spravne. a to nepoznal. ak potrebujes rypat do takych kozmetickych blbosti, mozno je to znamka tvojej znizenej inteligencie.
Presne o tom ale prece pisu, sakra. Znamkou snizene inteligence je nepochopit prispevek, na ktery reagujes a napsat naprosty blabol.
ak o niecom vie kulove, tak ako moze vediet ze to co mu ponukol inak pomerne spolahlivy translator, je nespravne.maloktory novinar je super specializovany, vacsina ma(musi mat) siroky zaber, nemoze vediet vsetko. tazke chybka sa lahko spravi.
Pokud o necem vim kulove, nepisu o tom clanky, aniz bych si overil, ze to, co zkopiruji z translatora, neni naprosty blabol. Sedis si na vedeni, nebo co je pro tebe tak tezke pochopit na zcela opravnene kritice naprosto tristni kvality clanku od Cizka i dalsich clenu redakce (cest vyjimkam), kteri pak jeste maji tu drzost skemrat o podporu v Kristalove lupe?Mimochodem, uz davno to mohlo byt opraveno. To take svedci o pristupu redakce. Dal s tebou nehodlam ztracet cas.
Dobře, ale tohle je prostě celkem závažná faktická chyba. Jedná se o odborný termín z automobilového průmyslu a pokud tu terminologii nezná, nemá to tam vůbec psát. Tohle působí směšně... Teď se tady možná bude vymlouvat, že v angličtině ten termín zní takhle, ale jsme v Česku a jsem zastáncem názoru, že pokud existuje český ekvivalent, měl by se použít 😉
fakticka chyba by to bola, keby napisal ze tych 300 zle zvarenych karoserii skoncilo na trhu a nie v srote. toto je iba chybny termin.
No dobře... Tak se toho Čížka pořád hloupě nezastávejte. Prostě napsal totální hovadinu a ti, kdo ho tady ta to teď náležitě kritizují, ho kritizují zcela oprávněně 😉
Vždycky mě pobaví když někde vidím název pozice "programátor CNC strojů", to jsou ty důvody proč o sobě pak mluvíme jako vývojářích, sw architektech apod.
Nieco podobne sa stalo pred rokom ci dvoma vo VW fabrike v DE.. 2000 karoserii (myslim, ze to boli Passaty) malo posunute zvary o 2 cm kvoli chybe v programe robotov.. zial to boli nosne, takze rovno do srotu 😀
2cm je hodne, to tych 2000 karoserii nasekalo za 20 sekund, ze si to nikto nevsimol?
Ako vzdy to bola zhoda okolnosti - programatori si to nevsimli (napriek viacnasobnym kontrolam), bola to vikendova smena, QA boli na pive, upgradoval sa prave vtedy system riadenia linky, turkom na linke to bolo jedno (nebudu si vyrabat zbytocne problemy a poj*b, ked nieco nesedelo).. a roboty veselo zvarali karoserie 😀Takze napriek povestnej nemeckej byrokracii a riadeniu sa chybicka vloudila.. technickeho riaditela fabriky to stalo miesto (a nielen jeho).. ale v podstate nikto za nic nemohol 😀
vdaka za priblizenie 🙂
Nehazejte to hned na "ostré" testování. Nelze každou změnu ladit ve výrobě, od toho jsou tu testy. Ostatně kdybychom měli za každou chybu pleskat programátory, ten co se stará o živé, by už dávno žádné zuby neměl. Ale je otázka, zda na to živé vůbec má, aby zaměstnala někoho schopného.
od lekara ale nikto necaka inteligenciu. od programatora ano, takze naroky su vyssie
Ach jo... to zas psal nekdo, kdo o autech nema ani anung.Pro toto je prece cesky vyraz “sloupek” (cili b-sloupek) , zadny pilir.
Ale on to tak translator přeložil!!!
"...a robotická chyba kvůli softwarové chybě svého kódu nesvařila karoserii u několika set dalších vozů..."Není těch chyb nějak moc ? 😀 Asi ze solidarity k programátorům 😁
subaru zbyla spousta jinych moznosti, viz treba gm spinacky ... ale subaru se k tomu postavili velmi slusne
Lidé by se měli odnaučit potřebě u všeho hledat viníka. Ano někde se asi stala chyba, ale výstupní kontrola zafungovala a zákazníkům se nic nestalo. Takže celkově výrobní řetězec zafungoval.
Podle článku to vypadá, že na tu chybu přišli spíš náhodou.
podle clanku se nerid, protoze clanek, protoze novinar, protoze to psal clovek co o procesech v automobilkach nevi nic a o programovani robotu ktery tam jsou tim tuplem.Navic Zive, takze mivas plno veci ztraceno v prekladu, nebo rovnou blbe..
Namátková kontrola není náhoda. Je to součást výstupní kontroly. A co sem chtěl říct je, že se stává, že některý článek výrobního řetězu selže. Důležité je, aby to všechno jako celek ve výsledku dopadlo dobře. Což mi z článku vyplývá. Nikomu ze zákazníků se nic nestalo a auta byla vyměněna, takže ani finanční ztráta.Prostě v celku pozitivní zpráva, našla se závada, opravila a auta jsou bezpečnější. Ale tady se z toho cíleně dělá negativní věc a hledá se nějaký viník.
...žiadna finančná strata? Neviem ako si to čítal ty, ale ja som sa dočítal, že tie autá budú musieť asi zošrotovať. A to asi finančná strata predsa len je ...
To to opravdu musím psát polopatě? Tak ještě jednou, zákazníkům byla auta vyměněna, takže zákazníkům nevyvstala finanční ztráta. U automobilky o finanční ztrátu taky v zásadě nejde. Při výrobě čehokoliv je vždy určité procento zmetků a musí se s tím počítat a určitě se to nedá vykázat jako ztráta. Je to součást výrobních nákladů. Jediná ztráta můžou být náklady na výměnu.
i z jiných článků vyplývá, že se tato auta dostala až k zákazníkům ... a to je špatně
To určitě špatně je, ale k tomu jsem nic nepsal neb o tom nic nevím. Psal sem jen, že zákazníkům se podle zprávy nic nestalo.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 9. 2018 11:29
No jo, když se kašle na kontrolu … vždy po změně programu by se každá první karosérie ze série měla důkladně zkontrolovat, třeba i zničit při té kontrole, ale opravdu důkladně zkontrolovat zda je v pořádku.
ale to su naklady a cim vyssie naklady, tym nizsie odmeny mikropenisovemu manazmentu
Máte zajímavé parametry hodnocení managementu.
Na to by snáď mal prísť kontrolór hneď pri prvých kontrolách či nie ? Veď určite musia najskôr otestovať správnu funkciu či robot robí to čo má a ako ??? Hádzať chybu na programátora ktorý, podľa redaktora, zbastlil kód je veľmi jednoduché...
Zivy bulvar, no.
Jak to přesně funguje nevím, ale ono to nejspíš ani není klasické programování, spíš se nějak nastaví stroj, co má dělat. Takže to bude spíš něco jako naprogramovat set top box kdy má nahrát pořad v TV...
Je to spíš něco jako 3d modelování. Přes kameru se nastaví místa kam to bodnout.
Niekto blbo vygeneroval drahy pre pohyb robotickeho ramena, to robi nejaky 3d guru, nie programator
V průmyslu jsou jako programátoři označeni ti co dělají programy pro stroj. Tedy v tomto případě spíš dráhy. On to nemusí bejt ani 3d guru, dělají to spíš technici. 3d guru to je spíš CAD modelář pro CNC.
možno sa tá chyba nevyskytovala na každom vyrobenom kuse, ale napríklad vynechal zvar na každom 35 kuse alebo niečo na ten spôsob.
to by potom nevinili programátora. Ak by spravil chybu programátor, ako tvrdia, muselo to nerobiť na všetkých autách. Ak by to robilo len na niektorých, to by vyzeralo na chybu robota / materiálu alebo podobne. Lebo buď to v programe má aby urobil zvar tam a tam , alebo nemá.
Není nutně pravda, jsou chyby v kódu, které se projevují pouze za některých okolností, když se sejdou proměnné určitým způsobem. V aplikaci na které funguji já jsme našli chyby, které se projevují na méně než jedné z milionu entit, které projdou systémeme. A to jsou to entity výrazně méně komplikované než je auto.Chápu odkud vychází to, že buď to tam naprogramováno je nebo není, ale ono to bohužel není nikdy tak jednoduché.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.