Ukázky reklam, které by mohly být blokovány – například vyskakovací okno, které zablokuje obsah za ním a má třeba navíc i odpočet, nebo videoreklama, která se automaticky spustí i se zvukem

Ukázky reklam, které by mohly být blokovány – například vyskakovací okno, které zablokuje obsah za ním a má třeba navíc i odpočet, nebo videoreklama, která se automaticky spustí i se zvukem

Nevyhovující by byla i reklama, která se zobrazí před načtením samotné cílové stránky a zobrazí ji až po odpočtu stanovené minimální doby pro nutné zhlédnutí reklamy. Vadí i tzv. "přilepená" reklama, která se drží i při rolování u okraje obrazovky, pakliže je příliš velká.

Nevyhovující by byla i reklama, která se zobrazí před načtením samotné cílové stránky a zobrazí ji až po odpočtu stanovené minimální doby pro nutné zhlédnutí reklamy. Vadí i tzv. "přilepená" reklama, která se drží i při rolování u okraje obrazovky, pakliže je příliš velká.

Stejné podmínky by platily i na mobilech, tj. v mobilní verzi Chrome

Stejné podmínky by platily i na mobilech, tj. v mobilní verzi Chrome

Na mobilech dle průzkumu uživatelé považují za agresivní reklamu i takovou, která zabere více než 30% displeje, nebo výrazně blikající reklamy

Na mobilech dle průzkumu uživatelé považují za agresivní reklamu i takovou, která zabere více než 30% displeje, nebo výrazně blikající reklamy

Také na mobilech vadí automaticky spouštěná reklama se zvukem a čekání na odpočet před načtením stránky...

Také na mobilech vadí automaticky spouštěná reklama se zvukem a čekání na odpočet před načtením stránky...

...nebo překryvné a velké přilepené reklamy.

...nebo překryvné a velké přilepené reklamy.

Nevyhovující by byla i reklama, která se zobrazí před načtením samotné cílové stránky a zobrazí ji až po odpočtu stanovené minimální doby pro nutné zhlédnutí reklamy. Vadí i tzv. "přilepená" reklama, která se drží i při rolování u okraje obrazovky, pakliže je příliš velká.
Stejné podmínky by platily i na mobilech, tj. v mobilní verzi Chrome
Na mobilech dle průzkumu uživatelé považují za agresivní reklamu i takovou, která zabere více než 30% displeje, nebo výrazně blikající reklamy
Také na mobilech vadí automaticky spouštěná reklama se zvukem a čekání na odpočet před načtením stránky...
6
Fotogalerie

Chrome začne blokovat nejotravnější reklamy v únoru. Z některých webů mohou zmizet všechny

Už za necelé dva měsíce dorazí do nejpoužívanějšího prohlížeče integrované blokování reklam, byť jen částečné. Jak už Google nastínil na jaře, z webu zmizí ty nejotravnější reklamy, které nebudou vyhovovat standardům organizace Coalition for Better Ads. V Chromu se tahle funkce objeví 15. února.

Mezi reklamy, které bude Chrome ve výchozím stavu blokovat, patří automaticky spouštěné videoreklamy se zvukem, překryvné reklamy, které nejdou ihned zavřít nebo bannery, jež překrývají web i při skrolování stránkou. Podrobnější informace o nevyhovujících reklamách lze najít na webu Better Ads.

Nejvíc postižené budou weby, které budou tyto standardy porušovat déle než jeden měsíc. V takovém případě začne Chrome blokovat veškerý reklamní obsah na webu bez ohledu na to, zda podmínky splňuje či nikoliv. Google rovněž spustil nástroj pro vývojáře, kde mohou zkontrolovat, zda standard Better Ads jejich stránky splňují.

Zajímavostí je, že na 15. února není naplánováno vydání žádné verze prohlížeče. Funkce tak s největší pravděpodobností dorazí už na konci ledna, ale aktivována bude právě až během února.

Určitě si přečtěte

Články odjinud