Chrome začne blokovat nejotravnější reklamy v únoru. Z některých webů mohou zmizet všechny

Už za necelé dva měsíce dorazí do nejpoužívanějšího prohlížeče integrované blokování reklam, byť jen částečné. Jak už Google nastínil na jaře, z webu zmizí ty nejotravnější reklamy, které nebudou vyhovovat standardům organizace Coalition for Better Ads. V Chromu se tahle funkce objeví 15. února.

Mezi reklamy, které bude Chrome ve výchozím stavu blokovat, patří automaticky spouštěné videoreklamy se zvukem, překryvné reklamy, které nejdou ihned zavřít nebo bannery, jež překrývají web i při skrolování stránkou. Podrobnější informace o nevyhovujících reklamách lze najít na webu Better Ads.

Nejvíc postižené budou weby, které budou tyto standardy porušovat déle než jeden měsíc. V takovém případě začne Chrome blokovat veškerý reklamní obsah na webu bez ohledu na to, zda podmínky splňuje či nikoliv. Google rovněž spustil nástroj pro vývojáře, kde mohou zkontrolovat, zda standard Better Ads jejich stránky splňují.

Zajímavostí je, že na 15. února není naplánováno vydání žádné verze prohlížeče. Funkce tak s největší pravděpodobností dorazí už na konci ledna, ale aktivována bude právě až během února.

Diskuze (32) Další článek: Proč se střídají roční období

Témata článku: Software, Google, Web, Prohlížeče, Programování, Chrome, Reklama, Coalition for Better ADS, Prohlížeč, Únor, Informace, Standard, Skrolování, Integrované blokování, Překryvná reklama, Better ADS, Funkce, Výchozí stav, Největší pravděpodobnost, Reklamní obsah, Chrom

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší