Chování internetového nakupujícího je neřízená střela

Průzkum zaměřený na standardy osob nakupujících na Internetu zjistil, že… žádné standardy nejsou.
Každý internetový prodejce má jeden hlavní cíl: vytvořit skupinu opakovaně nakupujících, pravidelných, loajálních zákazníků. O náhodného, nevracejícího se kupce má málokdo zájem – zkušenosti a kalkulace dokazují, že takový zákazník se získá za poměrně velkých nákladů, které se jeho jediným nákupem nevracejí. Základní čísla se u různých prodejců liší, ale bere se za prokázané, že průměrné náklady na získání zákazníka jsou větší než je hodnota jeho nákupu, a to 2x až 3x. Znamená to, že pokud průměrný nákup tvoří 200-300 dolarů (často citované číslo), investuje se do marketingu, který vyvolá tento nákup, částka okolo 500-600 dolarů. Při obvyklém deseti až dvacetiprocentním čistém zisku to pak znamená, že až šestý až jedenáctý nákup daného člověka vydělá. Tyto zkušenosti často uvádějí západoněmecké obchodní domy, řetězce nebo zásilkové služby; protože ale fungují ve „staré ekonomice“, vědí, že pokud se nedopustí velké chyby, onoho x-tého nákupu se v poměrně brzké době dočkají a pak už jedou na zisk.

Internetový nakupující se ale podle tohoto modelu nechová. Dejte mu bonusy a kredity, on je s chutí využije, ale příště si se stejnou chytí vybere úplně jiný obchod, který mu také nabídne bonusy a kredity coby „prvonakupujícímu“. A tak dál. Internetové obchody ale zatím jiné metody, zejména tehdy, když se chtějí na trhu uchytit, nevidí – vstoupí na trh, rozdají desítky miliónů dolarů na různých kupónech pro nákupy zdarma, ty se rozplynou ve vzduchu… a lidé přestanou nakupovat. Výzkumná firma Dataquest v závěru své studie doslova uvádí „nákup přes Internet je náhoda“. Pro lidi je velice snadné si najít jiného prodejce na Internetu, nesrovnatelně snazší než najít si jiný kamenný supermarket a zvyknout si na něj.

Vše to souvisí se závěry jiné analytické firmy Jupiter Research. Ta výstižně tvrdí, že by firmy měly daleko více než do marketingu utrácet do kvality vlastního obchodu, a to po všech stránkách a do nejmenšího detailu: od sortimentu přes navigaci, přes e-mailovou a telefonickou podporu, přes rychlost dodávek i možnosti vratek až po kvalitní obsah. Pravidelným zákazníkem se totiž stane jenom spokojený zákazník, nikoli ten zákazník, kterého prodejce „násilím“ získá nějakým slevovým kupónem, který se už příště neopakuje. Nebo také jinak: internetový zákazník není hloupý zákazník.

Váš názor Další článek: Hudba: zajeďte si na MP3 summit

Témata článku: Internet, Pravidelný zákazník, Bonus, Chování, Velký náklad, Supermarket, Nero, Str, Strela, Střela, Loajální zákazník, Chov


Určitě si přečtěte

Micro:bit V2: Tuto destičku plnou čipů dokáže naprogramovat i vaše babička

Micro:bit V2: Tuto destičku plnou čipů dokáže naprogramovat i vaše babička

** Chcete se teď hned naučit programovat čipy? ** Nechcete nic instalovat a číst zdlouhavé manuály? ** Naprogramujeme si Micro:bit, který zahraje Tichou noc

Jakub Čížek | 33

Jakub Čížek
Pojďme programovat elektronikuProgramování pro děti
Šéf Spotify: Budeme zdražovat. Náš obsah se zlepšil
Markéta Mikešová
PředplatnéSpotify
Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 4

redakce
Mapy GoogleStreet View
Pozor na tyto doplňky pro Chrome a Edge. Mohou obsahovat malware, varuje Avast
Jakub Čížek
MalwareProhlížeče
Apple Macbook Air M1: testujeme výkon, výdrž, a hlavně kompatibilitu aplikací [průběžně aktualizováno]

Apple Macbook Air M1: testujeme výkon, výdrž, a hlavně kompatibilitu aplikací [průběžně aktualizováno]

** Testujeme Apple Macbook Air s procesorem M1 ** Zajímá nás nejen výkon, ale zejména kompatibilita aplikací ** Článek je průběžně doplňován na základě vašich dotazů

Jiří Kuruc | 205

Jiří Kuruc
Apple
Japonská MANA může být 80× výkonnější než sebelepší tranzistorový procesor

Japonská MANA může být 80× výkonnější než sebelepší tranzistorový procesor

** Tranzistory současných počítačů vyzařují při přepínání teplo ** Na Tokijské univerzitě proto vyvíjejí adiabatické procesory ** Využívají supravodivost a jsou 80× úspornější

Jakub Čížek | 44

Jakub Čížek
TranzistoryProcesoryTechnologie
Cableporn: Podívejte se na úžasná díla umělců z podnikových serveroven

Cableporn: Podívejte se na úžasná díla umělců z podnikových serveroven

** Uspořádání kabelů můžete vnímat i jako podivný druh umění ** To nejkrásnější se skrývá v datacentrech a serverovnách ** Podívejte se na skutečné „cableporn“ z optiky i kroucené dvojlinky

Vojtěch Malý | 52

Vojtěch Malý
DatacentraServery
Microsoft Defender je jeden z nejlepších antivirových programů, tvrdí výsledky AV-TESTu
Karel Kilián
Windows DefenderAntivirusWindows 10

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak prodloužit výdrž notebooku

Velké testy: gamepady a inkoustové tiskárny

Důkladný test Sony Playstation 5