Slávka  (Bábina)
6. 7. 2025 • 16:39

Je mi přes 70 a využívám samoobslužné pokladny i skenery i při velkém nákupu. Většinou vše zvládnu, jen někdy u pečiva narazím, když koupím něco neobvyklého a zapomenu jak se to jmenuje než obejdou krám. Alkohol mě štve, mám i bankovní identitu, tak by ke slevové kartě mohl být přiřazen věk a kontrola by jen mrkla dle čísla pokladny jestli tam nestojí dítě s kartou rodiče.

Jakub Horák (deasuncz)
4. 6. 2025 • 0:15

Nákup se skenem v appce v telefonu a samoobslužné. Není nic rychlejšího.

intago
3. 6. 2025 • 20:57

Když platím proč bych měl ještě zdarma markovat???

Smrt28b
3. 6. 2025 • 19:59

Beru si takovej ten strojek co scanuje čárové kódy a zboží dávám rovnou do tašky. Pak už jen ukážu QR kód samoobslužné pokladně, zaplatim kartou a hotovo. Ušetříme vykládání a nakládání u pokladny i stání ve frontě. Nemusim hledat pečivo v seznamu, protože čárový kód naskenuju rovnou tam, kde si pečivo beru. No a protože maji samoobslužnou pokladnu vyhrazenou na zaplacení strojkem, vyhnu se i všem frontám, protože tam je vždycky volno. Odhaduju, že větší nákup je tak o 30% rychlejší.

marti777
marti777
3. 6. 2025 • 14:16

Mam-li jednu dve veci s carovym kodem, tak klidne k samoobsluze. Tam vyhrava rychlost, kdy muzu byt doslova za 15s hotovy. Jinak vzdy ke klasickym pokladnam. Odmitam byt neplacenym pracovníkem obchodu.

Kuba.77
3. 6. 2025 • 11:27

Ano, ale dost mě štve to skenování účtenky při odchodu, aby se člověk dostal odtamtud pryč.

bigsam72
3. 6. 2025 • 11:21

Ne byť chápu jejich význam. Když si někdo koupi 5 rohlíků a 2 jogurty asi Ok, když jdu na rodinný nákup nehodlám trotlovat u pokladny. Váha to nepobere, nutnost volat obsluhu, moje nervy jsou jen jedny.

Pavel Matějka (Pety)
Pavel Matějka (Pety)
3. 6. 2025 • 10:17

Vždycky dávám přednost samokasám, s jedinou výjimkou, u nás v Penny jsou jen dvě bez trvalého dozoru a zaskakují k nim pokladní od pásů. Takže když kupuju osvěžující nápoje, co se nesmějí prodávat mladistvým, jdu radši rovnou na pás, než bych jak blbec čekal, až si pokladní udělá čas mi to jít odklepnout.

Mordred Pendragon
Mordred Pendragon
3. 6. 2025 • 10:08

Když musím.

Míchal Kortus
Míchal Kortus
3. 6. 2025 • 9:52

Většinou na samoobslužné pokladny nechodím. Protože třeba zrovna Lidl má platbu pouze kartou. Jinak pokud mám pár kousků zboží a samoobslužná pokladna má možnost zaplatit v hotovosti, tak třeba v tom případě jí využiji.
Jinak třeba tady u nás v Tescu jsou na samoobslužné pokladny docela velké fronty.

Ervin Posvic
3. 6. 2025 • 9:39

Ne, nechodím k SMO pokladnám. Mým obchodem je Lidl a ten má vyvinutý systém slev. Je vyvinutý špatně, na slevách nepíše ceny, nevíte které to je, tak jste nucen se ptát! Mnohokrát si nejsem ( pokladní také ne) jist o jaké zboží vůbec jde!? U SMO pokladně si od prvního momentu připadám jak žáček u zkoušky. Nemám to zapotřebí. Mám jiz svoje prodavačky na které se vydrzim koukat celou frontu, mám k tomu u malé video, co dělají ti přede mnou. Nemám zapotřebí jen cítit za mnou jakousi kontrolu, která nervózně pomlaskava!

Miroslav Pragl
Miroslav Pragl
3. 6. 2025 • 9:32

Ve spouste obchodu tragedie. Vidim zelenou na semaforu u samoobsluzne pokladny, jedu k ni, ale on u ni nekdo uz delsi dobu pracuje. Ani stredni nakup se casto nevejde na odkladaci vahu. Jedno cekani na obsluhu zmari ocekavanou casovou usporu, nemluve o tom, ze moznost odebrat nakup az po zaplaceni je zabijak casu. Sleva za samoodbaveni zadna.Celospolecensky prinos samoobsluznych pokladen je take negativni, je to dalsi zabijak mezilidske komunikace. Nastesti nektere pokrokove zeme toto kompenzuji pomoci "slow lines", kde si zakaznik s kasirbabou pokeca - a ono je to znat na snizenem vydaji na lecbu depresivnich gerontu, jejichz rady automaticke kasy rozsiruji.Takze vyjimecne a jen velmi male nakupy. MP

Oig1
3. 6. 2025 • 8:37

Hlavně nezapomenout pokladnu slušně pozdravit a poděkovat. Až nastane judgment day, ty stroje si to budou pamatovat😁

Aleš13
3. 6. 2025 • 8:20

Chodím převážně k automatické, protože je to zpravidla rychlejší. Co ovšem nechápu je, proč to někteří lidé berou tak emocionálně, nadávají, možná i křičí (ale to z příspěvků s jistotou nepoznám), urážejí, vymýšlejí si argumenty. Místo toho aby k automatu prostě nešli 🙂

Inspa
3. 6. 2025 • 8:16

Pokud už jdu pro nějaký malý nákup, tak jedině samoobslužné. Nejsem zvědavý na důchodce, co se u pokladny dohadují o slevy a kupony. Ale většina nákupů jde online - zejména Rohlík.

Petr Lang
3. 6. 2025 • 7:54

Vždy, dělám jen malé nákupy a přes samoobslužnou pokladnu proběhnu mnohem rychleji než přes klasickou.

brk77
3. 6. 2025 • 7:17

Na velké nákupy jezdím tam, kde mají scan & go a u malých preferuji samoobslužné poklady. Ale třeba zdejšímu Lidlu se raději vyhýbám úplně. Byl to jeden z posledních obchodů, který tu samoobslužné pokladny zavedl a samozřejmě po lidlovsku špatně. Samoobslužné poklady nemají stálou obsluhu, ale odbíhá tam pokladní z normální kasy. Tohle brzdí a spolehlivě naštve jak lidi na samoobslužných, tak na normálních pokladnách.

majke79
3. 6. 2025 • 6:43

Nanynky na samoobslužných pokladnách jako by se ukájely ...

sova.m
3. 6. 2025 • 6:31

Vubec, uz tak platim za predrazene zbozi dost penez, tak proc bych si ho mel jeste markovat sam? Az kdyz daji obchody slevu na nakup navic, tak o tom mozna budu uvazovat. Defacto praci pokladnich prenesou na zakazniky, ale usetrene vyplaty pokladnich se na cene zbozi neprojevi.

Patrik Chrz (PatrikChrz)
Patrik Chrz (PatrikChrz)
3. 6. 2025 • 5:43

No, většina obchodů k tomu umí "donutit" umělým tvořením front. V mém "domovském" hypermarketu je tak 20 pokladen a jen málokdy jich je otevřených víc než pět a všude fronty. Večer, tak hodinu před zavřením je obvykle jen jedna a už se mi i vícekrát stalo, že mě i od obsluhované pokladny poslali k samoobslužné. Večer, když jdu unavený z práce, tak se mi obvykle moc nechce si něco sám markovat, jednou jsem jim po jednom takovém pokynu nákup prostě nechal na pokladně, že na markování fakt nemám náladu.Také záleží na tom kolik toho mám a co. Strašně nerad markuji pečivo, zejména když si vyberu něco, co běžně nekupuji, tak hledat to "v katalogu" je fakt oříšek. Přiznám se, že většinou "vyměknu" a než ztrácet čas ve frontě, tak raději jdu k té samoobslužné.

František Koudelka (Franta Koudelka)
František Koudelka (Franta Koudelka)
3. 6. 2025 • 5:17

Na nákupy jezdím na kole nebo pěšky s báglem. Takže za mě samoobslužka kde mám klid a čas si vše pořádně do báglu srovnat.
Velké nákupy už nedělám nemá to cenu stejně jezdím kolem několika obchodů téměř každý den tudíž nemá cenu doma něco syslit.

Mr MRD
3. 6. 2025 • 4:59

Z principu k pokladně.
Není to o rychlosti či pohodlí. Je to proto, že v ceně nákupu mám zápočtenou i mzdu paní pokladní. Když se obslouzim sám, tak se defacto okrádám. Až mi obchod dá slevu 5 - 10% z celkového účtu, tak samoobslužna pokladna bude jasna volba.

Ladislav Strnad
3. 6. 2025 • 2:22

Nechodím. Z principu. Nehledíc na to, že do hytlemarketu jezdím nakupovat tak jednou za deset až patnáct dní, takže nákup za 2 - 3500. Malý nákupy (rohlík a kousek salátu...) nedělám.

Anton Nevesely (balki01)
Anton Nevesely (balki01)
3. 6. 2025 • 1:27

Ad Hoc, kde je volnejšie.

sender21
3. 6. 2025 • 0:12

Nechodím z pragmatických důvodů: 1) Musím si to namarkovat sám a dávat pozor aby to bylo správně - u normální pokladny za správné namarkování toho co je na pásu odpovídá pokladní a já si tak můžu dát pauzu a lelkovat okolo, pak si akorát překontroluju účtenku.2) Opravdu to je hodně soustředění a někdy i hledání pečiva, kontroly jestli to tam máte, namarkovat množství atp., aby to bylo všechno správně, zavolat obsluhu, když třeba kupuju pivo atp... a pak je tam ještě riziko, že Vás někdo zastaví a bude Vám to chtít překontrolovat.3) Žádný bonus nebo sleva za to nyní není. Pokladní stejně nyní platím v ceně nákupu, tak proč bych si to dělal sám ne? 4) Další.....

Katikakus
Katikakus
3. 6. 2025 • 0:10

Nerad se přetlačuji s důchodci na pokladně, takže pokud mám nákup do cca 10 položek, jdu k samoobslužné. U většího nákupu nechávám markování na profesionálech.

Pindulin
2. 6. 2025 • 23:06

Prastaré pravidlo říká, že fronta je tak pomalá, kolik je v ní důchodců. No a důchodci a většina divnolidí chce platit lovákama a nechápe jak si naťukat nákup. Takže obrovská výhoda bezkontaktních pokladen.
U nás je v penny máme nově několik bezkontaktních pokladen na úkor těch klasických a vždycky celou frontu předběhnu a jdu na prázdnou bezkontaktní a divím se tý brblající frontě, že tam raději stojí 10 minut a nejdou to zkusit.
Ale klobouk dolů těm, co se osmělí a jdou na to. To tam vidím občas pár místních babek, co jsou na tom technicky líp, jak většina lidí ve frontě "na člověka". A to nejsou žádní staříci, kdo nezvládne, ale lidé 40+

Martin Novotný
2. 6. 2025 • 22:49

No já si nákup nechávám vozit, ale když už někdy musím do obchodu tak zpravidla k samoobslužným, protože většinou je tam míň lidí.

kareI
2. 6. 2025 • 21:59

Jedině pípání rovnou do mobilu a nákup do tašky nebo jdu k pásu. Obojí má své nevýhody, ale pípání u samoobslužky ty nevýhody kombinuje, to bych dělal jen v nejvyšší nouzi. U nás se už dělaj fronty i u těch samoobsluh a na scan&go jsou ještě jiný vyhrazený terminály, takže to jediný je bez fronty.
Za covidu bylo pípání do mobilu jako malej zázrak. Před zavíračkou bylo v krámě pusto, s nikým jsem nemusel mluvit atd.

Jan M
Jan M
2. 6. 2025 • 21:43

Na Scan and Go chodím, je to rychlejší a nemusím zboží vyndávat na pokladnu. Ale klasická samoobslužná pokladna moc výhod nemá. Zboží musím vyndat z košíku ale k tomu ještě všechno napípat, jsem radši když to za mě udělá baba za kasou. Rychlejší to taky není, ano už jsem viděl v Albertu i dlouhou frontu na saoobslužné pokladny.

Johny Mecoch
2. 6. 2025 • 21:41

Na Slovensku nás v Tescu a Lidlu vždy náhodne kontrolujú a musíme mať bloček. Nejaký scan to go appka alebo čo to je tu neprejde. SBSkár chce vidieť papierový bloček.

Jan Šanda
2. 6. 2025 • 21:29

Pro mě jsou nejvýhodnější pokladny se skenerem. V Lidlu je to hloupé, musím si sám vyndavat z košíku a znovu po zvážení nandavat. Nechápu, proč už nemá také skenery.

Sislik
2. 6. 2025 • 21:19

Pokud se pod “samoobsluzne” pocita i scan&go, tak vzdy.Na klasicky samoobsluzny pak jak kdy, zalezi na mnozstvi zbozi bez carovyho kodu, ale pak se da i na samoobluznych privolat obsluha, co mi to tam naklika a ja nemusim resit co je co a cekat ve fronte 🙂

KosKarel
2. 6. 2025 • 20:53

Jako zákazník dávám přednost tomu se obsloužit, což rozhodně neznamená sám si markovat nákup. Obzvlášť když si namixuju pečivo do jednoho pytlíku, tak některé tyhle kasy s tím mají problém (Tesco), kdy musím pečivo vyndavat po jednom z pytílu a pokládat na na špinavou váhu zvlášť (neumí to spočítat více druhů dohromady, pokaždé se to musí položit na váhu).Samozdřejmě někdy nemám navybranou, třeba Tesco před 7 ráno normální kasu otevenou nemá. Což naštve, pokud si chcete odbýt velký nákup v době kdy je tam málo lidí.

TOW_
2. 6. 2025 • 20:43

Pokud má obchod samoobslužné tak vždycky samoobslužné. Velké nákupy dělám přes scan&go takže taky samoobslužné.

Neurotic
2. 6. 2025 • 20:23

To záleží na tom kolik a čeho mám a jak to zrovna vypadá u pokladen. Žádné přesné pravidlo nemám takže jednou jdu s 5 kusy k pokladní a pak s 20 kusy k samoobslužné.
Akorát v Globusu si beru ten skener takže tam je to pokaždé stejné...

Určitě si přečtěte

Články odjinud