Je mi přes 70 a využívám samoobslužné pokladny i skenery i při velkém nákupu. Většinou vše zvládnu, jen někdy u pečiva narazím, když koupím něco neobvyklého a zapomenu jak se to jmenuje než obejdou krám. Alkohol mě štve, mám i bankovní identitu, tak by ke slevové kartě mohl být přiřazen věk a kontrola by jen mrkla dle čísla pokladny jestli tam nestojí dítě s kartou rodiče.
Nákup se skenem v appce v telefonu a samoobslužné. Není nic rychlejšího.
Když platím proč bych měl ještě zdarma markovat???
Beru si takovej ten strojek co scanuje čárové kódy a zboží dávám rovnou do tašky. Pak už jen ukážu QR kód samoobslužné pokladně, zaplatim kartou a hotovo. Ušetříme vykládání a nakládání u pokladny i stání ve frontě. Nemusim hledat pečivo v seznamu, protože čárový kód naskenuju rovnou tam, kde si pečivo beru. No a protože maji samoobslužnou pokladnu vyhrazenou na zaplacení strojkem, vyhnu se i všem frontám, protože tam je vždycky volno. Odhaduju, že větší nákup je tak o 30% rychlejší.
Mam-li jednu dve veci s carovym kodem, tak klidne k samoobsluze. Tam vyhrava rychlost, kdy muzu byt doslova za 15s hotovy. Jinak vzdy ke klasickym pokladnam. Odmitam byt neplacenym pracovníkem obchodu.
Ano, ale dost mě štve to skenování účtenky při odchodu, aby se člověk dostal odtamtud pryč.
To skenování účtenky je jen v některých obchodech, např. Kaufland, Lidl nebo třeba Unihobby, ale Albert nebo třeba Coop to asi nemá. Lidl to má občas před zavíračkou otevřeno a dá se projít i bez skenování. Ovšem jednou tam byla s odchodem docela komplikace. Otevřelo se to na mou účtenku, ale motala se tam nějaká rodinka s dětmi, a jedno zrovna upadlo v tom prostoru, kde je závora pro průchod na kód z účtenky. Takže se nedalo projít, a než ho postavili, tak se závora zavřela. A pak už se na ten kód neotevřela, protože byl už použitý. Bylo nutné počkat, až to otevře někdo jiný s další účtenkou.
Ne byť chápu jejich význam. Když si někdo koupi 5 rohlíků a 2 jogurty asi Ok, když jdu na rodinný nákup nehodlám trotlovat u pokladny. Váha to nepobere, nutnost volat obsluhu, moje nervy jsou jen jedny.
Vždycky dávám přednost samokasám, s jedinou výjimkou, u nás v Penny jsou jen dvě bez trvalého dozoru a zaskakují k nim pokladní od pásů. Takže když kupuju osvěžující nápoje, co se nesmějí prodávat mladistvým, jdu radši rovnou na pás, než bych jak blbec čekal, až si pokladní udělá čas mi to jít odklepnout.
Když musím.
Většinou na samoobslužné pokladny nechodím. Protože třeba zrovna Lidl má platbu pouze kartou. Jinak pokud mám pár kousků zboží a samoobslužná pokladna má možnost zaplatit v hotovosti, tak třeba v tom případě jí využiji. Jinak třeba tady u nás v Tescu jsou na samoobslužné pokladny docela velké fronty.
Ne, nechodím k SMO pokladnám. Mým obchodem je Lidl a ten má vyvinutý systém slev. Je vyvinutý špatně, na slevách nepíše ceny, nevíte které to je, tak jste nucen se ptát! Mnohokrát si nejsem ( pokladní také ne) jist o jaké zboží vůbec jde!? U SMO pokladně si od prvního momentu připadám jak žáček u zkoušky. Nemám to zapotřebí. Mám jiz svoje prodavačky na které se vydrzim koukat celou frontu, mám k tomu u malé video, co dělají ti přede mnou. Nemám zapotřebí jen cítit za mnou jakousi kontrolu, která nervózně pomlaskava!
Ve spouste obchodu tragedie. Vidim zelenou na semaforu u samoobsluzne pokladny, jedu k ni, ale on u ni nekdo uz delsi dobu pracuje. Ani stredni nakup se casto nevejde na odkladaci vahu. Jedno cekani na obsluhu zmari ocekavanou casovou usporu, nemluve o tom, ze moznost odebrat nakup az po zaplaceni je zabijak casu. Sleva za samoodbaveni zadna.Celospolecensky prinos samoobsluznych pokladen je take negativni, je to dalsi zabijak mezilidske komunikace. Nastesti nektere pokrokove zeme toto kompenzuji pomoci "slow lines", kde si zakaznik s kasirbabou pokeca - a ono je to znat na snizenem vydaji na lecbu depresivnich gerontu, jejichz rady automaticke kasy rozsiruji.Takze vyjimecne a jen velmi male nakupy. MP
Podle mě jé normální že si svůj nákup odebírání až po zaplacení,před zaplacením je to stále majetek obchodu.
A ted si predstav, ze v nekterych obchodech mas smluvenou platbu na fakturu (mesicni fakturace, splatnost 14 dni) a zaplatis treba az za mesic a pul. To musi byt strasne, nechat tam zbozi pres mesic hnit.MP
Tohle mě vždycky štve třeba v lékárnách, když si potřebuji něco rychle koupit, ale je tam přede mnou ženská, co s lékárníkem kecá asi tak půl hodiny, než si něco koupí.
Zrovna v tomto pripade je konzultace s lekarnikem casto velmi dulezita. Proto jsou vyhrazene leky rychle dostupne v samoskach a na benzinkach, kde nejsou potreba vzdelani odbornici.MP
Hlavně nezapomenout pokladnu slušně pozdravit a poděkovat. Až nastane judgment day, ty stroje si to budou pamatovat😁
Chodím převážně k automatické, protože je to zpravidla rychlejší. Co ovšem nechápu je, proč to někteří lidé berou tak emocionálně, nadávají, možná i křičí (ale to z příspěvků s jistotou nepoznám), urážejí, vymýšlejí si argumenty. Místo toho aby k automatu prostě nešli 🙂
Třeba nadávají proto, že kasa obsazená prodavačkou tam není.Stalo se mi to víckrát, nechávám košík košíkem a odcházím pryč.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 6. 2025 13:50
Pokud už jdu pro nějaký malý nákup, tak jedině samoobslužné. Nejsem zvědavý na důchodce, co se u pokladny dohadují o slevy a kupony. Ale většina nákupů jde online - zejména Rohlík.
Vždy, dělám jen malé nákupy a přes samoobslužnou pokladnu proběhnu mnohem rychleji než přes klasickou.
Na velké nákupy jezdím tam, kde mají scan & go a u malých preferuji samoobslužné poklady. Ale třeba zdejšímu Lidlu se raději vyhýbám úplně. Byl to jeden z posledních obchodů, který tu samoobslužné pokladny zavedl a samozřejmě po lidlovsku špatně. Samoobslužné poklady nemají stálou obsluhu, ale odbíhá tam pokladní z normální kasy. Tohle brzdí a spolehlivě naštve jak lidi na samoobslužných, tak na normálních pokladnách.
JJ, lidl je nejtragictejsi. Nejetsi chybovost, nejpomalejsi reakce obsluhy.MP
U nás jsou samokasy ve dvou Lídlech ze tří, po pěti kusech a s dozorem. Je kolem nich spousta místa, na rozdíl od Kauflandu a Penny, kde je problém se s vozíkem nějak promotat. Lídlové samokasy mi přijdou na obsluhu nejlepší a nejpohodlnější proti Penny, Globusu a Kauflandu, kde je všude máme.Co se lídlových slev týká, kdo neumí, nadává. Co k tomu dodat? Buď je sleva uvedená na regálu a není problém, nebo si aktivuješ slevový kupón v aplikaci, tak si musíš porovnat číslo zboží a obrázek. Ono na tom nic není, ale musí se trošku myslet, což je pro spoustu lidí problém.
Ty jsi vydyndal slevu za pouziti samoobsluzne pokladny? Pak by to stalo za milost.MP
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 6. 2025 13:04
Jestli jsou Lídlovské samokasy na obsluhu nejlepší, těžko říct. Jednou jsem tam strávil mnohem více času než na běžné pokladně. Ty kasy tam mají třeba zvlášť otvor pro vložení lístku od vrácených láhví. Takže nejdříve neseděla hmotnost nějakého zboží, takže 1. čekání na obluhu. Po vyřešení obsluha odběhla, ovšem neseděla hmotnost u další položky, takže zase čekání na obsluhu. Pak po naskenování a vložení lístku od vrácených lahví kasa pořád hlásila "vložte lístek", přestože tam už dávno byl. Než zase přišla obsluha, tak se vložení lístku po nějakém časovém úseku přerušilo. Kód z vloženého lístku pak samozřemě nebylo možné znovu naskenovat, aby se ty lahve z přerušené transkace odečetly. Na závěr po zaplacení vyjela účtenka, ale kódem pro otevření závory zůstal po odtržení účtenky v tom strojku, takže na účtence nebyl, a nebylo čím otevřít východ. Takže čekání, až východ otevře někdo jiný. Zkrátka když se "daří", tak taková samoobslužná kasa si označení "... nejlepší a nejpohodlnější ..." prostě nezaslouží. 😉
Jinak je docela zajímavé, že ta 2. položka se špatnou hmotností byla lahev piva. Měl jsem 4 stejné, ale jen u jedné to tenkrát hlásilo "odeberte položku z váhy", a bylo nutné počkat na obsluhu s čipem, která to v kase opravila. Zkoumal jsem, jestli ta 1 lahev není prázdnější nebo plnější, než ty ostatní, ale vypadaly všechny stejně. Pak se to projevilo i zpětně při vracení prázných lahví do automatu - ty 3 vzal bez problémů, jednu odmítal. Prý některé skleněné lahve v Lidlu mají trochu jinou hmotnost, a ty automatické váhy na samoobslužných pokladnách i v automatech pro vracení prázných lahví je pak odmítají. Což by se na pásu u klasické pokladny nestalo, tam takové zboží pokladní nikdy neváží.
Nanynky na samoobslužných pokladnách jako by se ukájely ...
Vubec, uz tak platim za predrazene zbozi dost penez, tak proc bych si ho mel jeste markovat sam? Az kdyz daji obchody slevu na nakup navic, tak o tom mozna budu uvazovat. Defacto praci pokladnich prenesou na zakazniky, ale usetrene vyplaty pokladnich se na cene zbozi neprojevi.
Já to beru tak že s nákupem vypadnu hned a nemusím stát jak trubka ve frontě.
Tak to je názor teda 😀 Ale důchodi mají času dost, aby stáli jak trubky ve frontě u pokladny 😀
Náhodou, co jsem četl, tak jsou ty automatické pokladny mnohem dražší, než plat té pokladní vedle. Vlastně by jste si tam měl ještě připlatit. :))))
A to si predstav, ze kdysi davo clovek prisel do obchodu, za pultem stal prodavac, komunikoval s tebou, nosil ti oc sis rekl, poradil, poslouzil.Ale to bylo nekdy v minulem tisicileti.MP
Jeden obchod pro sto až dvě stě občanů, kteří navíc často měli vlastní ovoce, zeleninu, vejce, králíky... Dnes v hypersuper bys týdenní nákup tímto způsobem nezvládl ani za ten týden. Osobně vždycky kvetu, když musím k pultu pro maso, uzeniny nebo sýry. Nejhorší je to v Kauflandu, kde jedna (ta nejpomalejší) obsluhuje dlouhatánský pult, kolem kterého běhají zákazníci a ukazují, co by chtěli, zatímco druhé dvě obsluhují nářezové stroje a tahají zboží ze skladu.
A co ty zboží užírající Ukrajinky čo nepanimáju čto gavariš, sranda. ..
Ano, nakup byla svym zpusobem spolecenska udalost se zajimavou pridanou hodnotou - pri cekani v pripadne fronte jsi poklabosil se sousedy, dohodnul remeslnika atd. MP
Som rád, že som o to prišiel. Pri rozprávaní sa s normies by som sa najradšej vyparil.
To vypada na neznalost psychologie / neschopnost zjistit what's their perversion. Divil by ses.MP
Vzpomínám si, že kdysi dávno stal za pultem prodavač, ale komunikace tenkrát probíhala spíše ve stylu: Máte...? Nemáme, zeptejte se příští týden, možná kolem Vánoc ... 😉
No, většina obchodů k tomu umí "donutit" umělým tvořením front. V mém "domovském" hypermarketu je tak 20 pokladen a jen málokdy jich je otevřených víc než pět a všude fronty. Večer, tak hodinu před zavřením je obvykle jen jedna a už se mi i vícekrát stalo, že mě i od obsluhované pokladny poslali k samoobslužné. Večer, když jdu unavený z práce, tak se mi obvykle moc nechce si něco sám markovat, jednou jsem jim po jednom takovém pokynu nákup prostě nechal na pokladně, že na markování fakt nemám náladu.Také záleží na tom kolik toho mám a co. Strašně nerad markuji pečivo, zejména když si vyberu něco, co běžně nekupuji, tak hledat to "v katalogu" je fakt oříšek. Přiznám se, že většinou "vyměknu" a než ztrácet čas ve frontě, tak raději jdu k té samoobslužné.
Ale to neni umělý tvoření front. Ty samoobslužný poklady sou tam právě proto, aby mohly ušetřit peníze za zaměstnance. Tady si někdo plete důvod a následek. Důvod, proč se tvoří fronty, není proto, aby lidi chodili na samoobslužný pokladny. Naopak samoobslužný poklady sou důvod, proč je míň zaměstnanců na pokladnách a tak se tvoří fronty. Není na tom nic "umělýho". Prostě obchod investoval do technologie, aby nemusel investovat do zaměstnanců. Tvoření front je teda následek, ne nějaká chtěná nucená strategie...Zajímavý, že i v redakci i v komentářích zmínili to pečivo. Já se přiznám, že mě to problém nikdy nědělalo. Když sem to jednou za čas nemohl najít, prostě sem si řekl o pomoc a zaměstnanec mi rád bez keců pomohl 🙂
Na nákupy jezdím na kole nebo pěšky s báglem. Takže za mě samoobslužka kde mám klid a čas si vše pořádně do báglu srovnat.Velké nákupy už nedělám nemá to cenu stejně jezdím kolem několika obchodů téměř každý den tudíž nemá cenu doma něco syslit.
Jooo, to dává smysl. Já to mám podobně s motorkou. Hodně jezdim po městě kvůli práci, takže mám spoustu příležitostí se mrknout po obchodech a něco si koupit. Občas i odchytit nějakou fajne slevu. Velký nákupy už taky moc nejedu 🙂Na kole jezdim spíš blízko po okolí, kde moc obchodů bohužel není... nebo na rotopedu s Nintendo Switch v rukou 😀
Na rotopede som ešte do obchodu nešiel.
Z principu k pokladně. Není to o rychlosti či pohodlí. Je to proto, že v ceně nákupu mám zápočtenou i mzdu paní pokladní. Když se obslouzim sám, tak se defacto okrádám. Až mi obchod dá slevu 5 - 10% z celkového účtu, tak samoobslužna pokladna bude jasna volba.
V Kauflandu nakupuju se skenerem. U pokladny jen píp - píp - platba - odchod.Nákup ukládám do IKEA tašek vložených do vozíku, takže u auta jen tašky přemístím, a doma odnesu.Celkem ušetřím trojí manipulaci se zbožím (na pás a pak závodně z pásu do vozíku a ještě jednou do tašek v autě.To stejné by se dalo říct o benzinových pumpách, ne? Nejlepší jsou ty bezobslužné (u nás třeba Globus).
To je zajímavej pohled na věc. Ale já s tím problém nemám. Pro moje pohodlí se klidně "okradu". A ano, to, že si to udělám sám, považuju za pohodlný z několika důvodů, se kterýma třeba ostatní nebudou souhlasit. Ale pro mě to tak prostě je 🙂Obecně nemám problém zaplatit víc za pohodlí, toť tak nějak vše...
Nakupem se scannerem zcizujes maximalni mnozstvi svych osobnich informaci / nakupnich zvyklosti / pohybu po prodejne ... Ty maji podstatne vetsi hodnotu, nez usetrena pokladni. Nevim, jestli by ta 15% sleva za to stala.MP
Vzhledem k tomu že ty samá data (s trochou práce navíc) je obchod schopný vydolovat z kamerových systémů tak je to celkem jedno.
Jasne, ale to dela obchod, ty jsi v tom pasivni. Zde to aktivne delas ty za ne a pro ne.MP
Spočítej si kolik ta mzda pokladní dělá (napovím - cca 15Kč za 5min - a abys strávil u pokladny 5min tak musíš mít fakt extra velký nákup) - sleva 5-10% je úplně mimo mísu.
To je mentalita, ty tim nic neziskas, naopak. Ale jedine co te tesi je, ze prodejce to stoji vic...
Nechodím. Z principu. Nehledíc na to, že do hytlemarketu jezdím nakupovat tak jednou za deset až patnáct dní, takže nákup za 2 - 3500. Malý nákupy (rohlík a kousek salátu...) nedělám.
Ad Hoc, kde je volnejšie.
Nechodím z pragmatických důvodů: 1) Musím si to namarkovat sám a dávat pozor aby to bylo správně - u normální pokladny za správné namarkování toho co je na pásu odpovídá pokladní a já si tak můžu dát pauzu a lelkovat okolo, pak si akorát překontroluju účtenku.2) Opravdu to je hodně soustředění a někdy i hledání pečiva, kontroly jestli to tam máte, namarkovat množství atp., aby to bylo všechno správně, zavolat obsluhu, když třeba kupuju pivo atp... a pak je tam ještě riziko, že Vás někdo zastaví a bude Vám to chtít překontrolovat.3) Žádný bonus nebo sleva za to nyní není. Pokladní stejně nyní platím v ceně nákupu, tak proč bych si to dělal sám ne? 4) Další.....
1) To, že to je správně, obecně pohlídá váha. Nikdy v životě sem s tim neměl problém. A to sem tyhle pokladny začal používat před minimálně 10 lety... takže na tom nevidim nic pragmatickýho. Pragmatický by to bylo jen a pouze v případě, že by takový problémy byly běžný.2) Hodně soustředění to opravdu nění. Naprosto chápu, že to některým lidem přijde otravný, ale říkat, že to chce hodně soustředění je uplně mimo... zavolat obsluhu, to trvá maximálně minutu, než k vám někdo dorazí. Stejně tak mě nikdo nikdy nezastavil a nekontroloval, i když věříim, že se to stát může. 3) Tohle je jediná poznámka, kterou beru. Každopádně ta miniaturní částka, která od někoho de tý pokladní, je tak zanedbatelná, že je to podle mýho naprosto jedno. Zní mi to jako kopa výmluv někodo, kdo je prostě línej a hledá důvody proč ne. Občas je dobrý si prostě přiznat tu lenost...
Obecně to možná pohlídá váha, ale právě na ní to často uvázne. Některé položky mají v systému prodejny občas zadanou jinou hmotnost, než kolik to skutečně váží. Pak to na samoobslužné kase po naskenování hlásí např. "odeberte poslední položku z váhy", a musí to řešit obsluha prodejny. Typicky se to stávalo v Lidlu u balených salátů ve slevě - slevová samolepka stejná pro více různých salátů, které mají různé hmotnosti, ale cena u všech stejná před slevou i po slevě. Pokud ta sleva není přelepená přes původní čárový kód, takže při troše smůly to naskenuje ten původní, a ne ten slevový. Nebo se to stalo třeba v Coopu u nějakého nebaleného pečiva. A to musí řešit obsluha samoobslužných pokladen, občas za ni zaskočí i nějaký ten sekuriťák. 😉
1) na co chcete dávat pozor? Načíst ČK, nebo zadat množství zvládne i cvičená opice. I pokladní se může splést a měl byste si následně kontrolovat účtenku. To poslední co v obchodě chci, je lelkovat ve frontě u pokladny. Ztráta času.2) se skenerem toto odpadá, žádný problém3) bonus je právě ušetřený čas, který nemusím trávit zbytečným vyskládáváním zboží na pás a pak zase zpátky do vozíkuk/tašky
Někdy je to na klasické pokladně i rychlejší, pokladní markuje, já hážu do tašek - klasická dělba práce - pásová výroba. :))Asi nemůžete chtít po lidech, když jdou ze šichty, aby ještě dávali pozor na namarkování nákupu. Pokud bude skenner přidělaný napevno na košíku a nebudu to muset nějak nosit (prakticky to dostanet povinně s košíkem), tak s tím nemám problém a nejsem proti.No stejně to tak dopadne, že si to bude dělat každý sám, ale asi to bude ještě chvíli trvat.
Nerad se přetlačuji s důchodci na pokladně, takže pokud mám nákup do cca 10 položek, jdu k samoobslužné. U většího nákupu nechávám markování na profesionálech.
Doufám, že až budeš důchodce polezeš po čtyřech ... 👺👎
Má pravdu. Človek by těžko hledal agresivnější, nerudnější a arogantnějsí stvoření než je důchodce. Asi je málo řezali že jsou tak nevychovaní.
Učí se to od mladých, už od dětí. Dnes, když nemáš ostré lokty (a navíc nejsi homosexuál), tak jsi out a mrtvola.
Prastaré pravidlo říká, že fronta je tak pomalá, kolik je v ní důchodců. No a důchodci a většina divnolidí chce platit lovákama a nechápe jak si naťukat nákup. Takže obrovská výhoda bezkontaktních pokladen.U nás je v penny máme nově několik bezkontaktních pokladen na úkor těch klasických a vždycky celou frontu předběhnu a jdu na prázdnou bezkontaktní a divím se tý brblající frontě, že tam raději stojí 10 minut a nejdou to zkusit.Ale klobouk dolů těm, co se osmělí a jdou na to. To tam vidím občas pár místních babek, co jsou na tom technicky líp, jak většina lidí ve frontě "na člověka". A to nejsou žádní staříci, kdo nezvládne, ale lidé 40+
Oni si ve frontě pokecaj, pak zdrzujou pokladní kecanim, pak loví drobaky v peněžence....hledají bonusovou kartičku a podobně..
No já si nákup nechávám vozit, ale když už někdy musím do obchodu tak zpravidla k samoobslužným, protože většinou je tam míň lidí.
Jedině pípání rovnou do mobilu a nákup do tašky nebo jdu k pásu. Obojí má své nevýhody, ale pípání u samoobslužky ty nevýhody kombinuje, to bych dělal jen v nejvyšší nouzi. U nás se už dělaj fronty i u těch samoobsluh a na scan&go jsou ještě jiný vyhrazený terminály, takže to jediný je bez fronty.Za covidu bylo pípání do mobilu jako malej zázrak. Před zavíračkou bylo v krámě pusto, s nikým jsem nemusel mluvit atd.
Můžeš pipat z košíku rovnou do tašky. Usetris jednu zbytečnou překládku na pás.
Na Scan and Go chodím, je to rychlejší a nemusím zboží vyndávat na pokladnu. Ale klasická samoobslužná pokladna moc výhod nemá. Zboží musím vyndat z košíku ale k tomu ještě všechno napípat, jsem radši když to za mě udělá baba za kasou. Rychlejší to taky není, ano už jsem viděl v Albertu i dlouhou frontu na saoobslužné pokladny.
To bude jak kdy/kde, pokud je u pokladny fronta a na samoobslužné volno, tak jdu tam. Ale u Alberta kupuji jenom pár věcí, takže mě to přerovnání nezdržuje. A větší věci kupuji jinde se scannerem, takže z vozíku nic vyndavat nemusím.
Na Slovensku nás v Tescu a Lidlu vždy náhodne kontrolujú a musíme mať bloček. Nejaký scan to go appka alebo čo to je tu neprejde. SBSkár chce vidieť papierový bloček.
já jsem bílej, mě nekontrolují
To funguje náhodně, alespoň v Globusu. Takže jednou za čas to kontrolují ať je člověk bílý nebo ne.
Tie náhodné kontroly vyvoláva ich interný systém. A SBSkár má monitory, kde všetko vidí. A ak chce kontrolovať, tak len tých, čo majú lepkavé prsty. Alebo ak má na tovare indikátory proti krádeži a neboli odstránené/ deaktivované obsluhou.. Inak - nie. Takže nešír blbosti. Scan a Go appka je len pre pokladňu!
Pro mě jsou nejvýhodnější pokladny se skenerem. V Lidlu je to hloupé, musím si sám vyndavat z košíku a znovu po zvážení nandavat. Nechápu, proč už nemá také skenery.
Pokud se pod “samoobsluzne” pocita i scan&go, tak vzdy.Na klasicky samoobsluzny pak jak kdy, zalezi na mnozstvi zbozi bez carovyho kodu, ale pak se da i na samoobluznych privolat obsluha, co mi to tam naklika a ja nemusim resit co je co a cekat ve fronte 🙂
Jako zákazník dávám přednost tomu se obsloužit, což rozhodně neznamená sám si markovat nákup. Obzvlášť když si namixuju pečivo do jednoho pytlíku, tak některé tyhle kasy s tím mají problém (Tesco), kdy musím pečivo vyndavat po jednom z pytílu a pokládat na na špinavou váhu zvlášť (neumí to spočítat více druhů dohromady, pokaždé se to musí položit na váhu).Samozdřejmě někdy nemám navybranou, třeba Tesco před 7 ráno normální kasu otevenou nemá. Což naštve, pokud si chcete odbýt velký nákup v době kdy je tam málo lidí.
A nestacilo byt si to pecivo rozdelit do samostatnych pytliku? 😀 S malym nakupem jdu na samoobsluznou pokladnu, vetsinou tam nikdo nezdrzuje a jsem behem chvile pryc. S vetsim nakupem, pokud neni mozne pouzit rucni skener behem nakupu, za notneho zbrblani na klasickou pokladnu.. znovu vse zbytecne vyskladat na pas a nasledne do tasek .
Divné, že třeba Billa, nebo Albert s tím absolutně problém nemají, on si člověk většinou vzpomene, až když stojí před kasou, že si to napytlíkoval blbě. Obdobně je to s vážením ovoce, někde se váží předem, někdy to dělá až kasa.Na malé nákupy nechodím do supermarketu, ale do větnamské večerky a místního řeznictví je to rychlejší a více po ruce. Když už jedu do supermarketu na 99% je to velký nákup.
Názor byl 3× upraven, naposled 2. 6. 2025 21:08
A jak se na to tváří pokladní, když jsou v jednom sáčku různý věci? Mě by tohle udělat vůbec nenapadlo.
Pokladní to nikdy nekomentovala, a radši dám na kasu 3 pytlíky po 4 položkách, než 12 pytlíků a každým kouskem baleným samostatně. I z ekologického hlediska je to rozumější.(Rohlíky, housky a koblihy v supermarketu nekupuju, jsou hnusné, peču si domácí, každy když tam kupuju pečivo, tak se jedná o ty rozmanité speciály plněné a sladké, většinou neberu 2 a více stejných kousků.)
Názor byl 4× upraven, naposled 2. 6. 2025 21:52
Tak pokladní je to snad jedno, zeptá se kolik máte rohlíků a kolik housek a namarkuje to. U samoobslužné to ale kontroluje váhu, tam nevím, jestli se dá zadat víc položek a pak to zvážit najednou, to asi ne. Ale tohle pečivo nekupuji, tak jsem to nikdy nezkoušel a nemyslím, že by to šlo.
Pokud má obchod samoobslužné tak vždycky samoobslužné. Velké nákupy dělám přes scan&go takže taky samoobslužné.
To záleží na tom kolik a čeho mám a jak to zrovna vypadá u pokladen. Žádné přesné pravidlo nemám takže jednou jdu s 5 kusy k pokladní a pak s 20 kusy k samoobslužné. Akorát v Globusu si beru ten skener takže tam je to pokaždé stejné...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.