Chatboty dokážou zodpovědět až 80 % opakovaných otázek na všech komunikačních kanálech podpory. Odpovědi jsou rychlejší a lidská síla může být věnována nestandardním dotazům.
Chatboty, neboli konverzační roboti, se v podobě digitálních asistentů Alexa či Siri využívají již několik let. Pracují s rozpoznáváním významu klíčových slov, dokážou chápat gramatické struktury nebo analyzovat stromy konverzace a na základě dostupných dat a proběhlých interakcí se neustále učí a zdokonalují a zvládají díky tomu snadno poskytovat informace z nejrůznějších oblastí. Novým trendem je jejich nasazování v rámci podnikových aplikací a profesionálních služeb.
Ve firemním prostředí mohou chatboty přinést obří úspory. Dle studie společnosti IBM vynaloží podniky po celém světě jen na telefonický kontakt se zákazníky každoročně 1,3 bilionu dolarů. Chatboty mohou tuto částku snížit zcela zásadně, až 80 % běžných požadavků jsou totiž schopné vyřešit rychleji než lidé, kteří se mohou soustředit na řešení nestandardních situací.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na devíti webech.
Vyzkoušet za 1 Kč
Nebo samostatné Živě Premium