Chatbot nahrazuje člověka: Jak chytré technologie pronikají do komunikace

Chatbot nahrazuje člověka: Jak chytré technologie pronikají do komunikace

Chatboty dokážou zodpovědět až 80 % opakovaných otázek na všech komunikačních kanálech podpory. Odpovědi jsou rychlejší a lidská síla může být věnována nestandardním dotazům.

Chatboty, neboli konverzační roboti, se v podobě digitálních asistentů Alexa či Siri využívají již několik let. Pracují s rozpoznáváním významu klíčových slov, dokážou chápat gramatické struktury nebo analyzovat stromy konverzace a na základě dostupných dat a proběhlých interakcí se neustále učí a zdokonalují a zvládají díky tomu snadno poskytovat informace z nejrůznějších oblastí. Novým trendem je jejich nasazování v rámci podnikových aplikací a profesionálních služeb.

Ve firemním prostředí mohou chatboty přinést obří úspory. Dle studie společnosti IBM vynaloží podniky po celém světě jen na telefonický kontakt se zákazníky každoročně 1,3 bilionu dolarů. Chatboty mohou tuto částku snížit zcela zásadně, až 80 % běžných požadavků jsou totiž schopné vyřešit rychleji než lidé, kteří se mohou soustředit na řešení nestandardních situací.

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele

Chci Premium a Živě.cz bez reklam Od 41 Kč měsíčně

Určitě si přečtěte

Články odjinud