Český Telecom za 70 miliard?

Diskuze čtenářů k článku

ja  |  09. 03. 2005 20:13

Co budeme za chvili vlastnit ma, Cesi?

Pane Hlavenko, jak se divate na to, ze se vlastnikem velkych a dulezitych firem
stavaji zahranicni investori? Je to dobre nebo ne? Z dlouhodobeho hlediska?
====================================================== ========

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hlavenka, hlavenka  |  09. 03. 2005 21:21

Vy jste měl pocit, že jste Telecom "vlastnil" (byť i jen nepatrnou částí)? Důležité je, aby vlastník byl kvalitní, a je nepodstatné, jestli je cizí nebo domácí. Domácí pan Stehlík nebyl zrovna dobrý majitel, pokud si jej vůbec někdo pamatuje, a zahraniční Volkswagen nebo Lakshmi Mittal je dobrý vlastník. Na druhé straně zahraniční vlastník Flextronics nebyl dobrý, zatímco domácí vlastník (kupříkladu) Kellner z PPF dělá kvalitní práci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  10. 03. 2005 06:52

Tak jsem to nemyslel, ze vsichni vlastnime cast statu.
Jen mi je lito, ze podniky a pudu a domy budou vlastnit lide / firmy z ciziny a cesy budou namezdni sila ve vlastni zemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
linus  |  11. 03. 2005 08:31

Tak se snaz, makej a jednou koupis od Billa Microsoft a budeme ho vlasstnit my Cesi. To bude radosti:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  15. 03. 2005 22:33

Pane Hlavenko!
Co na to pan Hlavenka (aby byl pro vyhledavac pouzit prvni pad) ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sten  |  09. 03. 2005 19:24

Proč prodávat Telecom jen za 70 mld., když jen hodnota všech položených telekomunikačních sití Telecomu v ČR je cca. 85 mld.  Kde je potom veškerá zbývající hodnota movitého a nemovitého majetku a ohled na roční čisté zisky Telecomu. Proč se asi tak s privatizací pospíchá za současné vlády ?????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  09. 03. 2005 20:07

Nezapominejte, ze stat vlastni jen pulku telekomu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
plexis  |  10. 03. 2005 10:37

odkud ty můžeš vědět jaká je hodnota těch drátů? jak to vůbec někdo může vědět?.....někteří zasvěcení možná znají tu účetní ale tu tržní to teda nevím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WSAD  |  09. 03. 2005 14:03

Vim ze tento nazor je nerealizovatelny, ale musim se o nej podelit.
CTc rozdelit na "draty" a na "operatora" a od "CTc draty" by si pak kazdy kupoval posledni mili vcetne "CTc operatora". Pak "CTc operatora" vcetne Berdara prodat a "CTc draty" by si nechal stat (a jako bonus by tam mohl dat i dobre vedeni + do CTU taky)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlado-lenin, vlado-lenin  |  09. 03. 2005 12:54

Já opravdu nechápu, proč prodávat čili privatizovat podnik, který dobře vynáší ? To je to samý, jako prodávat slepici, která dobře snáší vejce ! Já jsem zásadně proti privatizaci tak velkého podniku jako je Č. Telecom, všude ve světě vlády drží ochrannou ruku nad telekomunikačními operátory a i v Západní Evropě patří telecomy státu. Něco jiného by bylo, kdyby ten podnik krachoval, byl nevýkonný, pak by možná stálo za úvahu privatizovat podnik. Ale Český Telecom, proč ?

Všichni přece víme, že privátní podnik se orientuje jen na bohatou klientelu a když Telecom bude privátní, bude se orientovat jen na segment firemních zákazníků a domácnosti budou znevýhodňěni. Navíc není důvod Telecom privatizovat, protože více jak 50 % zákazníků jsou spokojeni se službami, které Telecom poskytuje. Poskytuje vysokorychlostní internet, vylepšené záznamníkové služby, a také poskytuje služby 21. století. Telecom je firma, kde by si stát měl zachovat dominantní postavení a měl by držet ochranou ruku. Na Slovensku také privatizovali Slovenské Telekomunikácie a všichni víme, že poskytovaná úroveň služeb se nedá srovnat s poskytovanými službami Českého Telecomu. To vše hovoří za vše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
plexis  |  10. 03. 2005 10:35

tak já ti to vysvětlím, pokud to nechápeš: kdyš máš slepici co ti snáší zlatá vejce tak ji klidně prodej a vyinkasuj ze ni ještě více zlata než ti je schopna snést do doby, než ti ji sežere sousedova kočka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada, Lada  |  09. 03. 2005 10:15

Mám za to, že z pohledu běžného konzumenta privatizace Telecomu nezajímavá.
1. Rozkradeno už je snad všecko, takže ještě privatizovat Telecom a bude klid.
2. „Služby” ČTc jsou finančně i jinak pro běžného konzumenta natolik zajímavé, že u nich setrvá jen z neznalosti či nezbytnosti.
3. Pořizovat si za podmínek stanovených ČTc jejich linku do domácnosti, kde se předpokládá malé využití telefonu, je prodělečné. Za 3500 (či kolik za to vyžadují) si koupím levný mobil a ještě zbyde a celý jejich měsíční paušál jenom za telefon ani neprovolám. Navíc mobilem mohu volat (téměř) kdykoliv a (téměř) odkudkoliv a stejně tak jsem dosažitelný.
4. Poté, co jsem přešel na GPRS, mám internet levnější a rychlejší.
A nakonec:
»nezapomeňme, že vládě při tomto prodeji radí poradci s celosvětovými zkušenostmi v oblasti fúzí a akvizic – je tedy možné, že tento postup byl jejich radou a že byl vládou akceptován«
To je snad jen vtip pro vyčerpání všech možností. Vlády ČSSD počínaje p. Špidlou jsou tak neschopné, že to bije do očí. Stačí jen se podívat na Ministerstvo informatiky, Ministerstvo práce a sociálních věcí a nedejbože na Ministerstvo zdravotnictví.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
troll  |  09. 03. 2005 11:28

ad 3. linka je za 99Kč viz http://www.telecom.cz/domacnosti/telefonni_sluzby/telefonni_linka/akce/index.php a za to si bohužel žádný mobil nekoupíte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Digero  |  09. 03. 2005 12:12

Ale koupi. Bud v bazaru nebo se upise na rok operatorovi... furt lepsi podminky nez ma Telecom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Digero  |  09. 03. 2005 09:26

Jen doufam ze telecom neprodaji pres podilove fondy, to by potom Bedar a spol zustali dale u koryta.
Kupci preju vse nejlepsi, ja osobne bych si od telecomu nekoupil ani snuru od sluchatka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peterh  |  09. 03. 2005 08:36

Je velmi smutne, ze se zde podarilo vytvorit atmosferu (a je to velka "zasluha" i medii, ze je vyhodne prodat prosperujici firmu s hodnotou min. 250mld. za 70 mld. misto 50. Navic s velmi nejistym vysledkem (pochybni investori), co s firmou bude. Neni divu, ze je zajem. Jedine o co tu jde je, ze ukapnou tucne drobky do kapes rozhodujicich, zaplacne se kousek nadelanych dluhu (mozna) a ziska se par libivych (pseudo)argumentu do voleb. Bohuzel vetsina jim to basti (vcetne novinaru, casto taky pseudo) a ostatni mohou jen nadavat nebo u z propadli do apatie.
Uz by to mel nekdo nekdy pojmenovat pravym jmenem - rizene rozkradani! A jeste se v TV prezentuji silne financni skupiny s mladymi dynamickymi managery jako symbol uspechu, coz je vysmech, kdyby se clovek podival podrobneji jak jejich majetek vznikl.
Bohuzel zadnou cestu jak z tohoto sajrajtu ven nevidim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  09. 03. 2005 08:45

¨dalsi chytrolin..
nerikam ze nesouhlasim s tim o majetku mladych manageru,...
 
ale cena 250 miliard - tu cenu to ma ve chvili kdy je za to ochoten nekdo tolik dat, pripadne to ma tolik ropy/zlata/aktiv v majetku...
jinak jsou to komunisticke kecy o vyprodavani vedene jen proto ze nejsou u lizu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peterh  |  09. 03. 2005 10:45

dalsi hlupacek - ve vasem stylu

nebojte se ja vim jaky rozdil mezi hodnotou a cenou a mluvil jsem o hodnote a to takove , ktera uz bere v uvahu ze to neni celych 100%, co se prodava, viz. dalsi reakce...
Neni-li ochota dat za tuto hodnotu odpovidajici peniz, pak by se asi nemelo prodavat, ze?
Nevim, zda vy byste prodal svuj dum, kde mate prizemi pronajate nejakemu obchodu, kdy jeho najem vam zustava temer cely, protoze dum je temer novy. Dum jste postavil za 20mil. treba pred 5 lety. Prodavat ho nutne nemusite, prodate ho za 5-6mil?

"jinak jsou to komunisticke kecy o vyprodavani vedene jen proto ze nejsou u lizu..."

No jo, kdyz nejsou vecne argumenty, ze? Vy nas velky kapitalisto...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  10. 03. 2005 07:14

ano mily spravedlivy, temer novy dum (5 let stary) bych rozhodne neprodaval..
 
ale v telekomunistickych oblastech, 5 let stara firma ktera od posledni velke rany (digitalizace) nic neudelala jde jen dolu.. image nejnenavidenejsi firmy, vynosy stale klesaji, neschopnost vyuzit potencial levneho pausalu za par set kc (treba 64kbit atd..)
nikdo v tom bananistanu z manageru nevi co s tim.. nechavaji to "vyhnit" a berou prachy..
posledni velke bingo bylo slavny outsorcing, nechte si povedet par historek jak to bylo v realu...(jezdi stejnym autem, stara se o to ten samy clovek, akorat naklady jsou 1,5x vyssi protoze je to "outsorcing"
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peterh  |  11. 03. 2005 08:05

temer novy dum (5 let stary) bych rozhodne neprodaval..

No vida, takze se shodneme.

... ktera od posledni velke rany (digitalizace) nic neudelala...

Je treba si neco nastudovat o navratnosti investic, vime?
S ostatnim se da souhlasit, ale otazkou je neni to nahodou kvuli rizenemu tlaku na snizeni hodnoty (a potamo ceny) telekomu, aby se u verejnosti vzbudil prave ten dojem, ze neni jine cesty, nez se "toho strasneho zavazi" zbavit, za jakoukoli cenu? A staci se jen trosku zamyslet, kdo by na tom mohl mit zajem...
Takze asi tak, nemily nespravedlivy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  09. 03. 2005 09:07

Hodnota firmy se také dá vypočítat dle očekávaných výnosů či peněžních toků v příštích letech a to zdaleka nedosáhne "Vašich" 250 milionů. Navíc stát ani nevlastní 100% akcií, takže při přepočtu na 100% to vychází daleko lépe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peterh  |  09. 03. 2005 10:51

Pro zacatek si vyjasnete pojmy: milion - miliarda.
Ano ekonomove umi s cisly kroutit vselijak! Zvlaste pak nekteri.
Vy jste to snad pocital?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  09. 03. 2005 09:22

FNM má v Telecomu 51,1 % a tak hodnota za kterou stát očekává prodejní hodnotu je přepočtená na 100% - 137 miliard. navíc je to sice většinový podíl, ale nevede k úplné kontrole. To je stanovena na minimálně 2/3 všech akcií a tehdy by mohla být cena ještě vyšší. Při prodeji 100% by to bylo ještě více

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honzicek, Honzicek  |  09. 03. 2005 09:47

I kdyby to dali nekomu zadarmo, ja bych to povazoval za pozitivni. A kdyz jim ten nekdo navic da i 70 mld, tim lip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  10. 03. 2005 06:50

Krasny termin - * rizene rozkradani  *. Navrhuju ho jako terminus technicus. Podobne jako tunelovani a zlaty padak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysas  |  17. 03. 2005 21:39

Napsal jste to velmi pěkně a přesně. Bohužel to 50% přispěvovatelů není schopno pochopit. Rozum jim nebere. Je to, pro ně, moc složité. Pro 30% to není politicky schůdné. Dalších 10% se neodváží vyjádřit svůj názor v obavě před silnými křiklouny. Zbývá nás tedy 10%. Náš hlas je tudíž velmi slabý a většinou nás všichni přehlíží. Jak z toho sajrajtu ven? Poctivě těžko. Jediné jak přežít a zvýtězit je přistoupit na jejich hru a být ještě úspěšnější. Máte -li na to žaludek a finance.
Na závěr Vám chci poděkovat za Váš příspěvěk. Člověk by někdy myslel, že lidi s normálním rozumem už  vymřeli. A pak je to skutečně k nevydržení. Díky, díky !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  09. 03. 2005 08:29

protoze ty vejce zacinaji trosicku smrdet a dochazet..
 
a navic hlavni duvod je: POTREBUJEME LOVE NA DALSI VOLBY, prece telecom nenechame tem co prijdou po nas aby se na nem nakapsovali oni.. proto v ramci zachovani narodniho stribra/zlata/smradu to MUSIME ZPRIVATIZOVAT MY, protoze pak uz u lizu nebudeme.. a 50-70 miliard je slusna castka aby z ni neco kaplo vsem zucastnenym, od poradcu pres poslance az po managery...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Baf  |  09. 03. 2005 08:19

Já jen pořád nechápu, proč stát prodává slepici, která snáší zlatý vejce? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milanius  |  09. 03. 2005 10:15

a proč se Gross se snaží udržet vší silou ještě chvíli u moci? Aby ho stihl zprivatizovat....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  09. 03. 2005 08:17

Zadlužení nemůže snížit daňový výnos, neboť ten je splácen až z čistého zisku. Jediné co může snížit daňové výnosy jsou úroky placené z tohoto dluhu. Pokud bude investor o tyto úroky snižovat zisk Telecomu, tak je to problém neschopného finančního úřadu, protože daňově uznatelné úroky jsou pouze ty, které pomáhají k zisku. A nákup Telecomu finančním investorem nijak výnosy nezvýší (pouze pokud by výnosy začaly proudit i z jiných trhů).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honzicek, Honzicek  |  09. 03. 2005 10:11

To se mi nak nezda. Dle meho se uroky placene za uvery zahrnuji do nakladu, tudiz snizuji i zisk pred zdanenim a z toho i vysi odvadenych dani statu. To s danove uznatelnymi uroky: ten investor tim, ze kupuje Telecom se urcite snazi o zisk, tudiz to asi danove uznatelne uroky budou. Spis by me zajimalo, jestli, kdyz si pujci ti investori, bych predpokladal, ze ty uroky do nakladu si bude moct zahrnout ten investor, nikoli Telecom. Tudiz nizsi zisk pro stat bych predpokladal pro nejaky jiny stat nec CR (za predpokladu, ze ti investori nejsou z CR). Jestli nekdo vi presne, prosim vysvetlete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  09. 03. 2005 10:28

Kdyby jste si to ještě jednou přečetl, tak by jste viděl, že jsem psal, že o úroky si může firma snížit zisk, ale ne o splátky úvěru (což tvrdí pan Hlavenka). Pro investora to bude daňově uznatelný náklad, ale ne pro Telecom, což jsem také psal. Je ale pravda, že investoři přesouvají tyto úrokové náklady na svoji investici pomocí marketingových studií a jiných zhovadilostí a toto by měl hlídat finanční úřad. Pokud by byl investor registrovaný v České republice, tak si sice úroky odečte, ale až ze svého zisku ne ze zisku Telecomu. Pokud má určitý minimální podíl ve firmě (Telecomu) a svůj zisk nerozděluje mezi fyzické osoby či firmy s malým podílem, tak se tyto peníze z Telecomu (dividendy) již nedaní. ( Přesněji se daní až na úplném konci kdy se dělí mezi fyzické osoby).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
usáma husajn  |  09. 03. 2005 11:11

No ale o to přece jde, ne? Nezáleží na tom, jak to vlastník "zařídí", záleží na tom, že k výpadku přímů dojde. Pokud se investor svého dluhového zatížení zbaví prodejem "služeb" Telekomu, pak si telekomunisti tyto služby dají do nákladů a jediný efekt, který to má, je právě výpadek příjmů státu. Pro jednobuněčné ještě jednou: prodejem služeb ve stejné výši, jakou investor dluží, přesune částku, kterou si půjčil na nákup investice, na investici samotnou. Ta se dostane do červených čísel a neplatí daně ze zisku a dividendy. Co je na tom nepochopitelného? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JohnyB  |  09. 03. 2005 08:05

Pridavam se k nazoru, ze tento clanek je opravdu skvele napsany a dava moznost videt souvislosti.

Diky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ungos, ungos  |  09. 03. 2005 07:41

Pokud se podíváme na vlastnickou strukturu France Telecom ( http://www.francetelecom.com/en/ra2003/strategie/bourse/index2.html ), je nám jasné, proč vláda nemluví o dokončení privatizace ale pouze o prodeji strategickému partnerovi. Takže pokud se někomu nelíbí nynější praktiky našeho Telecomu jako dominantního operátora, můžeme po případném prodeji skupině France Telecom očekávat nejspíše změny ve stylu krok vpřed, dva kroky vzad. A to mám na mysli ekonomcké hledisko. Sami politici by se měli navíc zamyslet nad tím, jestli ovládnutí našeho dominantního telekomunikačního operátora francouzskou vládou je prozíravé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
usáma husajn  |  09. 03. 2005 11:04

Tak černě bych to neviděl. Je rozdíl mezi "vlastněný státem" a "vlastněný státem vlastněnou společností". Je to typicky případ Eurotelu. Dáváš rovnítko mezi vlivem telekomunistů a socanů na chod firmy. Realita je taková, že telekomunisti, a o to méně stát, se do řízení Eurotelu moc necpou. Kromě msty za odpor při převzetí, což se dalo čekat. (jsme v Česku)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Redmarx  |  09. 03. 2005 12:22

S tvym nazorem naprosto souhlasim a Hlavenka ma pravdu. Pokud skutecne dojde k ovladnuti Českého Telekomu tím francouzským, tak to bude bud stejne jako ted anebo jeste horsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Macros  |  09. 03. 2005 12:50

No já bych to tak černě neviděl. Např. Renault je také francouszká státem vlastněná firma a podívejte se na její úspěchy (už 6 let za sebou jsou nejprodávanější značkou v Evropě). Myslíte si, že je to náhoda?! Ani náhodou! A srovnávat Francouze s náme je neprosto pošetilé a ubohé! Naše morálka a výkonnost je mnohonásobně horší než jejich, tak proč bychom si měli myslet, že když koupí např. FranceTelekom ten náš Telekom, že se jeho služby budou rázem ještě horší?! Dovoluji si tvrdit, že horší než je to nyní už to být nemůže (myslím tím Telekom nikoliv Eurotel).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor  |  09. 03. 2005 17:29

Renault již dávno nepatří Francii, je to akciová společnost. Fr. stát tam sice má nějaký podíl (pod 20%, i hlasovacích práv), ale nemá ani "zlatou akcii". Privatizováno někdy od roku 1992, trvalo to dlouho, ale povedlo se.

Jo, a jestli znáte někoho na Slovensku, tak se zeptejte, jak probíhal vstup Orange do Globtelu. Ať ČTc + ET ví, co je čeká...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Myself  |  09. 03. 2005 18:52

TAk tohle by me zajimalo. Co se delo po vstupu Orange? Dekuji ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Modrouš  |  09. 03. 2005 06:55

Jen 70 miliard??  Vždyť v neděli na ČT1 tvrdil soudruh Tlustý (ODS), že Český Telecom  má hodnotu minimálně 150 miliard!!! Jak potom může napsat redaktor, že 70 miliard je nečekaně výhodná cena. Soudruh Tlustý má vždy pravdu!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gabelhirsch, gabelhirsch  |  09. 03. 2005 07:14

soundruh špekoun alias tlusťoch ovšem cenu přepočítal na bývalé italské liry ... osobně si myslí že nemít k tomu eurotel tak budeme rádi koupí-li to vůbec někdo (a rozhodně by to nebylo za miliard 70... ubral bych tam jednu nulu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milanius  |  09. 03. 2005 10:14

Prodat za 70 miliard firmu, která má roční zisk cca 24 miliard (ovšemže hlavně díky Eurotelu) je opravdu obchod v duchu nejlepších socanských (čti zlodějských) tradic. Cena by měla být cca šestinásobek ročního zisku, což by těm 150 miliardám odpovídalo, ale provize pro spřátelené socanské firmy by už ovšem nebyly tak zajímavé, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Redmarx  |  09. 03. 2005 12:30

Presne tak, sice i me se zda tech 150 miliard trochu moc, ono totiz nelze do pristich let pocitat s tim, ze zisky telekomunikacnich firem porostou nebo budou stagnovat, podle me je logicke, ze s nastupem a rozvojem dalsich spolecnosti budou zisky klesat (kabelovky, energeticke firmy atd. ), ale tech 70 miliard je podle me malo, nehlede na to, ze rozumny soukromy vlastnik (tim nemyslim France Telecom) by okamzite zestihlil Telekom, tak aby Eurotel ze svych zisku nemusel kryt jeho ztratu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dedajabko, dedajabko  |  09. 03. 2005 11:47

v tom je ta finta - cely CTc ma hodnotu 150 mld. jenomze se prodava jen 50%.... standardni politicko-novinarska kouzla s cisly

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Garfield  |  09. 03. 2005 14:39

Stat prodava 51%, 150*0,51 = 76,5mld, coz neni nerealna cena prodeje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  09. 03. 2005 06:02

opravdu pěkný článek, který jsem vyjímečně přečetl bez přeskakování
pohled do "zákulisí" je velmi zajímavý
jen tak dál, recenze jsou dnes všude a mám jich za ty roky plné kecky, ale udělat fundovaně nějakou úvahu, to je opravdový kumšt :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anička Balounová  |  09. 03. 2005 01:52

hlavenko uz to nehul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
usáma husajn  |  09. 03. 2005 10:54

No, spíš už to nehul ty, Aničko, Zutro, nebo jaký fake ještě používáš...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  09. 03. 2005 20:15

hlupacku. Kdyz Hlavenka neco napise, tak to ma hlavu a patu.
A nechapu, jak muze rozumet vysokemu byznysu - nemyslim jen Telecom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  09. 03. 2005 00:17

Hmm.... zajímavý článek. Ještě jste zapomněl dodat, že velkým řezníkem měla být skupina PPF, která se netajila tím, že hodlá eurotel oddělit a prodat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
glogo  |  09. 03. 2005 00:34

To udela kazdej, ale nenajdou takovyho vola, co by koupil telekom za vic nez je hodnota eurotelu.

Telekom je ztratovej, pristupova sit je udelana z nekvalitnich kabelu, takze jedine co muze vydelat - datove sluzby - se na ni neda poskytovat.

Nikdo nekoupi firmu co prodelava 8 miliard rocne a neni sance ji zotavit drive nez za 10 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  09. 03. 2005 09:34

U Eurotelu je zase ve vzduchu strasak jmenem prenositelnost cisel. Dva roky se to darilo dvema velkym operatorum bojkotovat, ale za rok je to tu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honzicek, Honzicek  |  09. 03. 2005 10:14

No jestli Oskara koupi Vodafone, tak bude za chvili nejdrazsi prave on

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zeezee  |  10. 03. 2005 10:20

co to meles za kokotinu? telecom vydelava i bez eurotelu, o kvalite pristupove site vis kulove a i kdyby tak vzdy existuje nejaka cena, za kterou se to da prodat i kdyby firma sla do haje uz pozitri

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Novák  |  09. 03. 2005 07:40

Zajímavý? A čím? Řada firem se prostě chtěla podívat na účetnictví - neúčetnictví Telecomu, važně koupit to nikdo nechce, maximálně Eurotel, PPF by ho prodal, France Telecom ho prodá a dokonce se přesně ví se komu - Orange. Protože je v dluzích až po uši (FT), tak následně prodá dráty, ústředny a modemy a bude uklizeno.

Onehdá jsem viděl, jak trafikant z nádraží koupil stavební podnik a vietnamci to rozprodali po vrtačkách, bude to to samé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor