Český Telecom omezuje pevná připojení

Diskuze čtenářů k článku

.  |  20. 04. 2001 19:35

Quick - nejrychlejsi Internet !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  20. 04. 2001 19:35

Tímhle vyhrožovali už víc než před dvěma lety. Akorát že to bylo na jejich "úžasném" prospektu až na druhé straně a drobounkým písmem.

Ale když už to tady takhle rozebíráme, neznáte někdo parametry ? Nebo ještě líp náhradní schema filtru, které by aspoň přibližně simulovalo jeho parametry ?


Mimochodem Telecom jsou pěkní vydřiduši.
Máme pobočku ve vesnici cca 6 km daleko. Na komunikaci máme pronajaté 2 páry vodičů. Donedávna (jaro 2000) to bylo za relativně směšný peníz - jen místní tarif. Pak si ale vzpomněli, že podle nějakého zákona o obcích tam mají svého starostu, takže jde o samostatno obec, takže si najednou účtují meziměstský tarif. A je po ptákách !

Nic jiného než nebetyčná zlodějina !!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim  |  20. 04. 2001 19:35

To jeste nekoho prekvapuje,ze Cesky Telecom je jen hejno blbcu.Prej vice nez jen slova,teda podle reklamy.Ale ta reklama na tenhle spolek diletantu nesedi.Pak tu jeste mame podpasovou reklamu na premenu tel.linky na ISDN.Copak je ten pausal mesicni o kterem se nepise v zadnem inzeratu ???
Doufam,ze jej konkurence usmerni ci zlikviduje,stejne jako umravnila Eurotel !!!!!!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  20. 04. 2001 19:35

Podle toho, co jsem cetl u Toma (http://www.tomshardware.com), nemeckej telekom byl konecne donucen k pausalizaci mitnich poplatku od unora pristiho roku. Vite o tom nekdo neco vic?
Docela me to zajima, protoze od noveho roku jdu delat do rajchu a rad bych mel internet za normalni penize. Tak jako tak me na tom tesi nejvic, ze oseru ceskej telekom :o)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  20. 04. 2001 19:35

Vyzyvam vsechny(!)

vedouci pracovniky TELECOMU aby sami svymi funkcemi nepodporovali monopol, a

nestaveli se tak proti vlastnim obcanum teto zeme, a aby podali na sve vsechny

vedouci funkce do 31.12.2000 rezignaci.



Stala se tu nesmirna hanebnost proti vlastnimu lidu, a i pres pocatecni sliby

vsem v teto zemi ale i EU tu dochazi k nebyvalemu okradani nas vsech!







Taktez vyzyvam vsechny telekomunikacni a jine firmy, vsechny velke servery,

vsechny velke webove periodika a i vsechny ostatni, aby po 1.1.2001 nezamestnali

nikde nikdy zadneho vedouciho pracovnika ktery po tomto datu zustane v jakekoliv

vedouci posici v Telecomu /a kteri jak jinak, budou nakonec stejne hledat nova

koryta - az to tolik v Telecomu naposype/.



Vyzyvam tez vsechny obcany aby si dobre zapamatovali ty lidi ,kteri budou

podporovat ve vedoucich pozicich Telecomu po 1.1.2001 toto spiknuti proti nam

vsem ostatnim.



Aby se tito nevymlouvali tak jako komunisti, ze o zadnych nepravostech nevedeli.



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  20. 04. 2001 19:35

Vyzyvam vsechny(!)
vedouci pracovniky TELECOMU aby sami svymi funkcemi nepodporovali monopol, a
nestaveli se tak proti vlastnim obcanum teto zeme, a aby podali na sve vsechny
vedouci funkce do 31.12.2000 rezignaci.

Stala se tu nesmirna hanebnost proti vlastnimu lidu, a i pres pocatecni sliby
vsem v teto zemi ale i EU tu dochazi k nebyvalemu okradani nas vsech!



Taktez vyzyvam vsechny telekomunikacni a jine firmy, vsechny velke servery,
vsechny velke webove periodika a i vsechny ostatni, aby po 1.1.2001 nezamestnali
nikde nikdy zadneho vedouciho pracovnika ktery po tomto datu zustane v jakekoliv
vedouci posici v Telecomu /a kteri jak jinak, budou nakonec stejne hledat nova
koryta - az to tolik v Telecomu naposype/.

Vyzyvam tez vsechny obcany aby si dobre zapamatovali ty lidi ,kteri budou
podporovat ve vedoucich pozicich Telecomu po 1.1.2001 toto spiknuti proti nam
vsem ostatnim.

Aby se tito nevymlouvali tak jako komunisti, ze o zadnych nepravostech nevedeli.


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  20. 04. 2001 19:35

20.11.2000 21:44 – Do startu konkurence v telekomunikacích zbývá 40 dní
Konec monopolu? V bytech ne


TISKNI ČLÁNEK



POŠLI E-MAILEM



OBSAH RUBRIKY



TÉMA - DALŠÍ ČLÁNKY




Do ostrého startu konkurence v telekomunikacích zbývá čtyřicet dní. Pro domácnosti, které dnes využívají monopolních služeb Českého Telecomu, však datum 1. leden 2001 neznamená v podstatě nic. Konkurence se totiž chystá spíš na větší ryby. Telekomunikační společnosti nabídnou své služby hlavně firmám. Na domácnostech se tolik nevydělá. Navíc přístupu konkurence do bytů brání současný telekomunikační zákon.


--------------------------------------------------------------------------------



Ten zatím předpokládá, že by si firmy musely k zákazníkům, a tedy do každého bytu, natáhnout vlastní, na Telecomu nezávislou síť. To přijde pro jednu domácnost na minimálně deset tisíc. Investice do připojení domácností je tak příliš nákladná a doba návratnosti se počítá v desítkách let.

"Z investičních i kapacitních důvodů nelze rychle vybudovat přístupovou síť podobnou síti, kterou stát stavěl a platil desítky let," říká Marcela Roflíková ze společnosti GTS, která jako jedna z mála má v omezené míře přístup i k domácnostem na části území Prahy. "Otevřeně řečeno, většina zájemců, a zejména těch, kteří žijí v menších městech, zůstane neuspokojena," dodává.

"Zákon zatím znemožňuje dostat se do domovů společnostem, které nemají vlastní sítě a chtějí nabídnout jen lepší služby. To bude možné až za rok a půl," doplňuje Zdenka Pelikánová z Contactelu.

Zákon kritizují i další. "Své první nabídky kvůli němu zaměříme na střední a velké zákazníky," říká Marcela Marešová z firmy Callino. Připojit větší podniky na vlastní síť se totiž díky větším telefonním účtům již vyplatí.

Spásou pro domácnosti ovšem nejsou ani firmy, které již dnes sítě vlastní - například majitelé licencí na provoz bezdrátových pevných linek, které dokážou nahradit připojení pevnou linkou. "Vybudovat novou telefonní linku do domácnosti je stále ještě drahé," říká Nina Kodymová ze společnosti Nextra.

Ani kabelové televize, které jsou jednou z dalších možností přístupu telefonů do domovů, velkou naději na reálnou konkurenci do bytů nepřinášejí. Jak říká například František Malina ze společnosti UPC, která nyní provozuje například kabelové televize Kabel Plus nebo Dattelkabel, minimálně do poloviny příštího roku budou pracovat na přestavbě sítě. Teprve ta pak umožní nabízet telefonní služby po kabelu.

Reálná konkurence do bytů tak přijde až v červnu 2002. Až po tomto datu totiž budou moci konkurenti Českého Telecomu využívat i jeho sítě. Toto zpoždění bylo kritizováno Evropskou komisí. Do té doby se z konkurence budou moci těšit spíš jen velké firmy - licenci k tomu má dnes již pět telekomunikačních společností, další o ni již požádaly.

Sám Český Telecom pouze konstatuje, že s konkurencí od ledna 2001 počítá. "Nyní jednáme se čtyřmi firmami o propojovacích dohodách a nic nebrání tomu, aby jich bylo více. Stačí jim k tomu licence," říká Vladan Crha z Českého Telecomu. Většina ze společností, které s Telecomem už vyjednávají, přiznává, že se monopolní provozovatel chová vůči budoucí konkurenci korektně.

"Ti, co za Telecom vyjednávají, nás berou jako další zákazníky a tak přistupují, jednání zatím probíhají naprosto profesionálně," říká Michal Čupa z Contactelu.


JAN CIZNER (MF DNES)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
janevim  |  20. 04. 2001 19:35

Vyzyvam vsechny(!) vedouci pracovniky TELECOMU aby sami svymi funkcemi nepodporovali monopol, a nestaveli se tak proti vlastnim obcanum teto zeme, a aby podali na sve vsechny vedouci funkce do 31.12.2000 rezignaci.
Stala se tu nesmirna hanebnost proti vlastnimu lidu, a i pres pocatecni sliby vsem v teto zemi ale i EU tu dochazi k nebyvalemu okradani nas vsech!

Taktez vyzyvam vsechny telekomunikacni a jine firmy, vsechny velke servery, vsechny velke webove periodika a i vsechny ostatni, aby po 1.1.2001 nezamestnali nikde nikdy zadneho vedouciho pracovnika ktery po tomto datu zustane v jakekoliv vedouci posici v Telecomu /a kteri jak jinak, budou nakonec stejne hledat nova koryta - az to tolik v Telecomu naposype/.
Vyzyvam tez vsechny obcany aby si dobre zapamatovali ty lidi ,kteri budou podporovat ve vedoucich pozicich Telecomu po 1.1.2001 toto spiknuti proti nam vsem ostatnim.
Aby se tito nevymlouvali tak jako komunisti, ze o zadnych nepravostech nevedeli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hellfire  |  20. 04. 2001 19:35

telekomunisti su hajzli - ze to robit nemozu aspon v sk : antimon.gov.sk:


rozhodnutie č. 2000/DZ/4/1/271 zo dňa 29.09.2000, ktorým úrad rozhodol, že podnikateľ Slovenské telekomunikácie, a. s., Bratislava svojím konaním zneužíva dominantné postavenie na relevantných trhoch digitálnych okruhov a miestnych vedení, je povinný odstrániť závadný stav a súčasne mu uložil pokutu. Rozhodnutie ešte nenadobudlo právoplatnosť.
na slovensku to zdovodnovali !vyssou kvalitou" sluzieb - hovno kvalita, akurat niekolko nasobne vyssia cena...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  20. 04. 2001 19:35

Toto rozhodnutie sa týka len pupinácie alebo aj rozhodnutia telekomu o tom, že analógové okruhy budú zriaďované len do konca roka a fungovať budú do 31.12.2001?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hellfire  |  20. 04. 2001 19:35

to podanie API sa tykalo pupinacie a rusenia analogovych okruhov ( nepoznam uplne znenie ) ale ST ako monopolnemu poskytovatelovi zo zakona vyplyva povinnost poskytovat analogove vedenia. PROBLEM JE V TOM, ZE POKUTU ATD. ZAPLATI TELEKOM ( LEPSIE POVEDANE MANAZMENT KTORY TOTO VYMYSLEL ) NIE Z VLASTNEHO VRECKA, ALE Z VRECKA ZAKAZNIKOV, TAKZE TYM DEBILOM JE TO VLASTNE JEDNO... A DALEJ SA SPRAVAJU HORSIE AKO MAFIA, KED SOM VIDEL TOHO KRETENA BOJNANSKEHO MINULE V TV, SKORO MA HOFDILO O ZEM

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  20. 04. 2001 19:35

Naivne dúfam že s príchodom DT do telekomu p. Bojňanského a spol kopnú s prepáčením - do riti....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hellfire  |  20. 04. 2001 19:35

presne, bojn. a jemu podobni predstavuju skazu akejkolvek firmy. a mozno ho nevykopnu, pokial DT bude pokracovat v praktikach monopolneho ST,ved este stale maju monopol

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  20. 04. 2001 19:35

Nakopat tem bolsevistickej TELEComunistum diru a naslapat je do lochu i s STBakama, CSSDekama a jinou verbezi !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Olda  |  20. 04. 2001 19:35

Proste Telecom zjistil, ze lide radeji pouzivaji linky analogove s BB modemy a tak je tlaci na digitalni okruhy, kde poradne navari prachy !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  20. 04. 2001 19:35

Jakožto distributor zařízení pro bezdrátový přenos dat jásám aleluja!
Očekávám další zvýšení zájmu o naše produkty, při jejichž použití se měsíčně neplatí vůbec nic, pouze si kupujete datový tok od ISP.
Při ceně 7000 měsíčně za digitální 64 okruh od telecomu plus 15-20 kKc za instalaci a modemy se mým klientům (ISP) vrátí náklady hned v prvním měsíci - jinými slovy - mohou si dovolit nabídnout minimálně o 7000 měsíčně levnější službu.
Říkám minimálně, protože rozdíl narůstá s kvalitou linky.
Kdyby chtěl zákazník např. 128 kb linku, musí platit jen telecomu 12 tisíc. U megové linky je to přes 40 tisíc! Ale u bezdrátů je cena zařízení stále stejná, maximálně zaplatíte větší obsazenost centrálního bodu.
Děkuji ti Telecome, že se tak o nás staráš. Jestli pro nás chceš ještě něco udělat - prosím zruš tarify i2000. Home trh je přeci jen chudší a tak se tam těžko s našimi bezdráty dostáváme.
Za to my budeme apelovat na naše poslance, aby ti znovu prodloužili "hájení" kdy nikdo jiný nebude moci konkurovat tvým úžasným službám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  20. 04. 2001 19:35

pani zvykajte si, u nas na Slovensku to mame uz pol roka, boli podane staznosti na protimonopolny urad, ale nevyzera to moc nadejne. Nastastie u nas zachovali taky hybrid, vola sa to Analog+ a je to v podstate to iste ako analog, len to stoji 2x tolko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Ptáček  |  20. 04. 2001 19:35

ČT(Český Telecom) již několik let s posvěcením všech vlád neeticky zneužívá svůj monopol. Aď již svými cenami za telefon, za tarif Internet 99, 2000, nebo cenou datových okruhů. Zcela jistě si naši politici krátkozrace myslí, že když tento z většiny státem vlastněný moloch bude šponovat ceny až na únosnou mez, tak do státní pokladny dostane více peněz(rozuměj-dividendy) a ty radostně utratí. Opak je však pravdou. Nižší ceny těchto služeb by podpořili podnikání, vzdělávání, zaměstnanost... a na ně navazující prosperita(okamžitá i budoucí plynoucí z vzdělanějšího obyvatelstva)přinese do státní pokladny mnohem více peněz na odvodu z daní.
Směšná je i argumentace ČT že vybudovala novou infrastrukturu, bla, bla, bla... To sice je pravda, ale ukažte mi společnost, která při splácení tak obrovských úvěrů generuje čistý zisk, který je v desítkách procent oné investice! A co na to antimonopolní úřad? To samé, jako na ceny benzínu a jiné monopoly a kartely pokroucené ceny. Ptám se tedy: "Na co tento úřad máme?".
Já sám ČT skoro nepotřebuji. Telefon mám mobilní(Paegas)a do internetu se připojuji přes kabelovou televizi, ale blbost a krátkozrakost politiků, kteří tento stav umožňují a podporují mě vždy spolehlivě nadzvedne. Tudy vede cesta. Kde to jde, se vykašleme se na ČT a on nám bude muset nabídnout lepší ceny, lepší služby a lepší zacházení...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim Kunz  |  20. 04. 2001 19:35

Splaceni uveru nema s cistym ziskem nic spolecneho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Ptáček  |  20. 04. 2001 19:35

Hmm... Takže když z hrubého zisku splácím úvěr a odečtu ostatní náklady, z čehož mi vzniká po zdanení zisk čistý, tak to s tím ještě pořád nemá nic společného? Chci zdůraznit, že onen ČT annoncovaný čisty zisk, byl ziskem určeným k přerozdělení(rozvoj spolecnosti, dividendy atd...) Nejsem ekonom a nechci si hrát se slovíčky. Princip je ale stejný. Zisk po všech odečtech je takový, že při vědomí monopolu ČT je nutné se zamyslet nad přiměřeností ceny(to ani nemluvím o kvalitě) produktů této společnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim Kunz  |  20. 04. 2001 19:35

Splaceni uveru neni nakladem, tzn. neodecita se ze zisku. Odecitaji se jen uroky. Taktez investice, ucetne se odepisuje nekolik desitek let. Ze ma firma ucetni zisk, neznamena, ze se topi v penezich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Ptáček  |  20. 04. 2001 19:35

To je přesně to, co jsem psal v předchozím příspěvko, že nechci, t.j. hádat se o slovíčka. Jak jsem psal v předchozím příspěvku, jedná se o sumu peněz, kterou, měla valná hromada rozdělit(investice do rozvoje spol., dividendy, atd.)což jsem se dočetl v jednom z tiskových prohlášení ČT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nymand  |  20. 04. 2001 19:35

nasrat do ruk a nepustit k vode

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  20. 04. 2001 19:35

No to je teda perverze!
Jenom do rukou,jo?
DO KRKU!!!!!!!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Void  |  20. 04. 2001 19:35

Je to pekna prasarna, tady ve Zline mame ve firmne placenou linku 33k6 i providerovi platime za 33k6, ale modemy se nespoji vic jak 28k8. A to jsme zkouseli ruzne modemy. Podle stanoviska ISP je to dane omezenim rychlosti linky ze strany TELECOMu. Opravdu TELECOM tezce zneuziva techto vyhod a jakmile to bude mozne tak si nechame tuto linku zrusit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  20. 04. 2001 19:35

tak proč to platíte?
Jestli jste si objednal službu od ISP a ISP vám ji neni schopné garantovat v té kvalitě (rychlosti) na které jste se smluvně dohodli, tak můžete buď odstoupit od smlouvy, nebo žádat přiměřenou slevu.
Zde je evidentně sviňárna na straně ISP. Svádět to na Telecom nepomůže. Takhle by mohl nabízet třeba stomegovou linku a pak to svést na kvalitu modemů, linky, politickou situaci, barvu trenýrek ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vana  |  20. 04. 2001 19:35

Podla mna je uplne logicke, ze ked niekto chce datovu rychlost napr. 33,6 mal by za nu zaplatit ... a nie si objednat sluzbu s nizsiou rychlostou, a argumentovat, ze to musi ist aj rychlejsie ... alebo ze to v inom meste ide. Trh je trh, a v cesku je podla mojich vedomosti viacero moznosti pripojenia cez mikrovlnku, a za lepsie ceny ako na Slovensku ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  20. 04. 2001 19:35

Naše firma má přes 20 pevných linek pro své zaměstnance mezi firmou a domovem zaměstnance, jde o připojení do firemního intranetu. Pochopitelně spousta z nás nevidí z domu na firmu, která by také musela vypadat jak televizní vysílač.
Od analogové pevné linky chci přece aspoň tu kvalitu, kterou mi poskytne normální telefon. Nechci víc, chci aspoň normální kvalitu. 33,6 nám teď nabízeli jen na čtyřdrátu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlaváč  |  20. 04. 2001 19:35

Pokud je pravda co je uvedeno, že je garantována jen minimální rychlost a o maximální povolené se nic nepíše, nevidím nejmenší důvod proč by bylo špatné využívat vyšší rychlosti. Pokud to není zakázáno.
Smlouva byla pravděpodobne na analogovou pevnou linku s garantovanou spodní hranicí rychlosti.

A argumenty typu nestěžujte si, my nemáme ani to, mi připadají neadekvátní. Taky bych to mohl chápat jako typ závisti. Je mi sice líto že jinde toto dostupné není a nebo jen dráž či v horší kvalitě, ale to není důvod, abych se i já těchto výhodnějších požitků zříkával.

Taky by jste snad neargumentoval, proč si stěžujete, že ve vašem supermarketu ve městě, který je tam jediný a ostatní krámky zkrachovaly, vás okrádají a nevracejí na hotovost, nepřijímají kreditní karty a vždy jedno náhodně vybrané zboží vám nedovolí nakoupit. No proč si stěžujete. My na vesnici nemáme žádný supermarket a musíme za ním dojíždět.

PS: Ta zmínka o vesnici nebyla osobní, nevím kde bydlíte a byla zařazena jen na umocnení absurdity, kterou ve vašem příspěvku spatřuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  20. 04. 2001 19:35

Jste Kozomrdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  20. 04. 2001 19:35

Citace:Pokud by některý zákazník považoval tyto opatření za restriktivní z naší strany, není možno tento požadavek akceptovat.
Pro srovnání:Můžete s tím nesouhlasit, můžete si dokonce i stěžovat, ale to je tak asi vše, co s tím můžete dělat... - i tohle bylo nesrovnatelně demokratičtější!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Pejša  |  20. 04. 2001 19:35

Faktem je, že spousta uživatelů takové linky využívala jinak, než-li definovaným způsobem (tj. na analog. linku se posadili basebandy a jelo to i 2Mbps). Na druhou stranu ceny digitálních okruhů jsou neuvěřitelné a přecijenom platit za místní okruh 2MBps (což je z tech. hlediska pro Telecom téměř totéž, co okruh 64kbps) téměř 80kKč měsíčně je zlodějina.


Navíc telecom evidentně zneužívá své monopolní postavení když nabízí Internetovou linku 64kbps (byť s limitem) včetně pronájmu okruhu za necelých 5kKč (kdokoliv si ovšem bude chtít 64kbps linku pronajmout, bude platit více než 7kKč).


Modleme se všichni za to, aby byl telecom co nejdříve donucen poskytovat unbundled local access a to za rozumných podmínek. Koncekonců vybudování přístupové sítě jsme již všichni dávno telecomu zaplatili, takže výmluvy typu "tahat kabely je obrovsky nákladné" (byť ten fakt sám o sobě je pravdivý) nelze přijmout.



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  20. 04. 2001 19:35

Fakt to je s nestandardním využíváním a ať si to klidně Telecom hlídá, ale ať s tím taky neomezuje ty slušný, co se pohybují v běžném hlasovém pásmu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenny  |  20. 04. 2001 19:35

Jenom se divim, ze podobne "definovani" sluzeb cili podraz ze strany Telecomu jeste muze nekoho v nasi republice prekvapit )
Cesky Telecom - vic nez jen zlodej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Al Gore  |  20. 04. 2001 19:35

Tomu "vice nez zlodej" se spravne a vedecky rika "MAFIAN", tj. je to lump srostly a provazany se statnimi struktury...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor