Český Telecom: „Našich zákazníků si vážíme“

Nová podoba ADSL a zapnutí agregace zvedla velkou vlnu kritiky na Český Telecom. Využili jsme tedy nabídku Českého Telecomu a zasedli za jeden stůl s mužem, který má na stávající i nové podobě ADSL velký podíl, Milošem Mastníkem, výkonným ředitelem pro řízení produktů.
Kapitoly článku
Začátkem měsíce jsme přinesli řadu informací o nové podobě ADSL a zavedení agregace této služby. Ruku v ruce s publicitou šla i kritika Českého Telecomu, protože agregace způsobovala řadě uživatelé vážné problémy při používání ADSL a i vyhlídky na novou podobu se zavedením datového limitu nebyly příliš potěšující.

Využili jsme tedy nabídku Českého Telecomu a zasedli za jeden stůl s mužem, který má na stávající i nové podobě ADSL velký podíl – Miloš Mastník (výkonný ředitel pro řízení produktů).

S čím přichází Český Telecom

Z rozhovoru, jehož zajímavé pasáže přinášíme v tomto článku, na mě čišela snaha Českého Telecomu porozumět svým zákazníkům – nebo se to alespoň naučit. Jak jinak si totiž vysvětlit situaci, kdy u broadbandového připojení je použita argumentace měření počtem stáhnutých stránek nebo fotek – vše zprůměrováno. Širokopásmové připojení přece už dávno není o těchto statických službách, ale o daleko širší – interaktivní – nabídce, která oslovuje zájemce o kvalitní rozhlasové vysílání, video ukázky nebo obrazové zpravodajství –ať již online nebo ze záznamu.

Je možné, že moje pocity pramení z toho, že zavádění širokopásmových služeb je podle ČTc během na velmi dlouhou trať – nejprve je nutno vyzkoušet minimální varianty, následně je možné přidat rychlost (to nás teď čeká), vyzkoušet různá omezení (což nás čeká též) a do budoucna se rozhodnout, zda je vybraná podoba služby optimální a kde by bylo dobré něco povolit a kde utáhnout.

Z výše uvedeného plyne, že nic není definitivní – současné zavedení datových limitů nemusí nutně znamenat, že budou existovat ještě za rok nebo naopak – že za rok v nabídce ADSL nebude varianta služby bez datových limitů.

ZUI má stále pravdu

Prakticky jde tedy o to, aby byly vyslyšeny požadavky ZUI, které se ADSL týkají a které jasně říkají, že je potřeba nabídnout široké spektrum služeb – od omezených, ale cenově velmi dostupných variant po varianty vhodné pro náročné uživatele za vyšší ceny. Zároveň je ale nutné snížit cenové rozvrstvení tak, aby i varianty určené pro náročné uživatele byly cenově dostupné pro běžnou domácnost. V těchto dvou bodech je zatím patrně největší rozdíl mezi námi a zbytkem Evropy. Nicméně, Miloš Mastník při našem rozhovoru jasně deklaroval, že ČTc se postupem času chce na tuto evropskou kolej také dostat – co se týká kvality služeb, tak i jejich ceny.

Je zřejmé, že tyto změny jsou tak zásadní, že nestačí pouze dobrá vůle, ale změny v Českém Telecomu musí jít daleko dál a hlouběji pod povrch společnosti – je potřeba změnit myšlení vedoucích pracovníků společnosti. Již není udržitelná situace, kdy „rychlé“ varianty připojení (a teď nemyslím pouze ADSL) jsou nabízeny za ceny několikanásobně vyšší, než je evropský průměr.

Musím ocenit pozitivní pocit, který jsem jednáním v Českém Telecomu získal – plyne z něj, že tuto firmu neobývají pouze „lidožrouti“, kterým jde o maximalizaci zisku bez ohledu na zákazníka. Druhá věc je ovšem praktická realizace – a z minulosti si každý z nás jistě vzpomene na mnoho případů, kdy nás Český Telecom zklamal či nepříjemně překvapil. Teprve čas tedy ukáže, jak to vypadá s praktickou realizací a za jak dlouho se dočkáme broadbandových a dalších služeb na skutečně evropské úrovni.

Témata článku: Video, Internet, Video Editor, Náročný uživatel, Zákaz, Cenové spektrum, Český zákazník, Evropská úroveň, Náročné používání, Rychlost, Běžné vysílání, Varianta, Měření času, Praktická realizace, Průměrná cena, Možná varianta, Dashboard, Dlouhá trať, Variant, Česká služba, Tel, Lidožrout

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší