Z několika měst na začátku června zmizí žluté elektrické koloběžky a skútry. Český startup re.volt oznámil ukončení své činnosti k 6. červnu s tím, že důvodem jsou finanční problémy, na kterých se podepsala i opatření související s koronavirovou pandemií. Zdroj:  revolt.city .

Z několika měst na začátku června zmizí žluté elektrické koloběžky a skútry. Český startup re.volt oznámil ukončení své činnosti k 6. červnu s tím, že důvodem jsou finanční problémy, na kterých se podepsala i opatření související s koronavirovou pandemií. | Zdroj: revolt.city.

Počátky firmy se datují do roku 2018, kdy v červnu začala v Praze nabízet malé dvoumístné elektromobily čínské výroby s délkou pouhé 2,2 metry. Poskytovatel nepožadoval složení kauce a k zapůjčení vozítka stačila aplikace v mobilním telefonu, občanský a řidičský průkaz. Zdroj:  revolt.city .

Počátky firmy se datují do roku 2018, kdy v červnu začala v Praze nabízet malé dvoumístné elektromobily čínské výroby s délkou pouhé 2,2 metry. Poskytovatel nepožadoval složení kauce a k zapůjčení vozítka stačila aplikace v mobilním telefonu, občanský a řidičský průkaz. | Zdroj: revolt.city.

Postupem času k elektromobilům přibyly elektrické skútry a motorky. Dle Wikipedie měla firma v roce 2019 „po širším centru Prahy rozmístěno celkem 20 elektroaut, 50 elektroskútrů a 24 elektromotorek“. V únoru 2020 pak přidala do svého portfolia i elektrické koloběžky. Zdroj:  revolt.city .

Postupem času k elektromobilům přibyly elektrické skútry a motorky. Dle Wikipedie měla firma v roce 2019 „po širším centru Prahy rozmístěno celkem 20 elektroaut, 50 elektroskútrů a 24 elektromotorek“. V únoru 2020 pak přidala do svého portfolia i elektrické koloběžky. | Zdroj: revolt.city.

Slibně našlápnutý rozjezd však přibrzdila pandemie onemocnění covid-19 a s ní související opatření. Ta se sice přímo pronájmu vozidel prakticky nijak netýkala, ale omezení mobility se logicky promítlo poklesem zájmu o tyto služby. Zdroj:  revolt.city .

Slibně našlápnutý rozjezd však přibrzdila pandemie onemocnění covid-19 a s ní související opatření. Ta se sice přímo pronájmu vozidel prakticky nijak netýkala, ale omezení mobility se logicky promítlo poklesem zájmu o tyto služby. | Zdroj: revolt.city.

Zakladatel a generální ředitel Petr Kuchta k tomu říká: „Covid nás zasáhl zrovna v době, kdy jsme začínali krásně růst, získávali investory a vymýšleli další vylepšení, expanzi a měli velké sny. Současná doba nám ale zkrátka nachystala překážky, které jsme v takto dlouhém měřítku nebyli schopni překonat.“ Zdroj:  revolt.city .

Zakladatel a generální ředitel Petr Kuchta k tomu říká: „Covid nás zasáhl zrovna v době, kdy jsme začínali krásně růst, získávali investory a vymýšleli další vylepšení, expanzi a měli velké sny. Současná doba nám ale zkrátka nachystala překážky, které jsme v takto dlouhém měřítku nebyli schopni překonat.“ | Zdroj: revolt.city.

V březnu tohoto roku firma stáhla svou flotilu z Prahy, přičemž důvodem tohoto kroku měla být problematická spolupráce s vedením města. Dále působila v Brně, Novém a Starém Jičíně, Kopřivnici a Příboru. Zde nabízela zapůjčení koloběžky za 3 Kč za minutu a elektrického skútru za 4 Kč za minutu. V plánu měla i nasazení elektromobilů. Zdroj:  revolt.city .

V březnu tohoto roku firma stáhla svou flotilu z Prahy, přičemž důvodem tohoto kroku měla být problematická spolupráce s vedením města. Dále působila v Brně, Novém a Starém Jičíně, Kopřivnici a Příboru. Zde nabízela zapůjčení koloběžky za 3 Kč za minutu a elektrického skútru za 4 Kč za minutu. V plánu měla i nasazení elektromobilů. | Zdroj: revolt.city.

Pokles zájmu zákazníků ve spojení s absencí jakýchkoli kompenzací vedl k tomu, že re.volt vyčerpal všechny finanční prostředky. „Jelikož stroje nyní nevydělají ani na provozní náklady a společníci již nejsou schopni dále financovat generovanou ztrátu, rozhodli jsme se po důkladných úvahách s těžkým srdcem ukončit provoz a činnost k 6. 6.“ uvedl Kuchta. Zdroj:  revolt.city .

Pokles zájmu zákazníků ve spojení s absencí jakýchkoli kompenzací vedl k tomu, že re.volt vyčerpal všechny finanční prostředky. „Jelikož stroje nyní nevydělají ani na provozní náklady a společníci již nejsou schopni dále financovat generovanou ztrátu, rozhodli jsme se po důkladných úvahách s těžkým srdcem ukončit provoz a činnost k 6. 6.“ uvedl Kuchta. | Zdroj: revolt.city.

Firma se nyní vypořádává s investory, komunikuje s městy a informovala své uživatele prostřednictvím e-mailu. Ti, kteří mají v aplikaci nabitý kredit, mají příležitost ho do 6. června vyčerpat. O možnosti vrácení zbylé částky tisková zpráva nehovoří. Zdroj:  revolt.city .

Firma se nyní vypořádává s investory, komunikuje s městy a informovala své uživatele prostřednictvím e-mailu. Ti, kteří mají v aplikaci nabitý kredit, mají příležitost ho do 6. června vyčerpat. O možnosti vrácení zbylé částky tisková zpráva nehovoří. | Zdroj: revolt.city.

Počátky firmy se datují do roku 2018, kdy v červnu začala v Praze nabízet malé dvoumístné elektromobily čínské výroby s délkou pouhé 2,2 metry. Poskytovatel nepožadoval složení kauce a k zapůjčení vozítka stačila aplikace v mobilním telefonu, občanský a řidičský průkaz. Zdroj:  revolt.city .
Postupem času k elektromobilům přibyly elektrické skútry a motorky. Dle Wikipedie měla firma v roce 2019 „po širším centru Prahy rozmístěno celkem 20 elektroaut, 50 elektroskútrů a 24 elektromotorek“. V únoru 2020 pak přidala do svého portfolia i elektrické koloběžky. Zdroj:  revolt.city .
Slibně našlápnutý rozjezd však přibrzdila pandemie onemocnění covid-19 a s ní související opatření. Ta se sice přímo pronájmu vozidel prakticky nijak netýkala, ale omezení mobility se logicky promítlo poklesem zájmu o tyto služby. Zdroj:  revolt.city .
Zakladatel a generální ředitel Petr Kuchta k tomu říká: „Covid nás zasáhl zrovna v době, kdy jsme začínali krásně růst, získávali investory a vymýšleli další vylepšení, expanzi a měli velké sny. Současná doba nám ale zkrátka nachystala překážky, které jsme v takto dlouhém měřítku nebyli schopni překonat.“ Zdroj:  revolt.city .
8
Fotogalerie

Český startup re.volt nabízející pronájem koloběžek a elektrických skútrů v červnu skončí

Z několika měst na začátku června zmizí žluté elektrické koloběžky a skútry. Český startup re.volt oznámil ukončení své činnosti k 6. červnu s tím, že důvodem jsou finanční problémy, na kterých se podepsala i opatření související s koronavirovou pandemií.

Počátky firmy se datují do roku 2018, kdy v červnu začala v Praze nabízet malé dvoumístné elektromobily čínské výroby s délkou pouhé 2,2 metry. Poskytovatel nepožadoval složení kauce a k zapůjčení vozítka stačila aplikace v mobilním telefonu, občanský a řidičský průkaz.

re.volt: vzestup a pád

Postupem času k elektromobilům přibyly elektrické skútry a motorky. Dle Wikipedie měla firma v roce 2019 „po širším centru Prahy rozmístěno celkem 20 elektroaut, 50 elektroskútrů a 24 elektromotorek“. V únoru 2020 pak přidala do svého portfolia i elektrické koloběžky.

Slibně našlápnutý rozjezd však přibrzdila pandemie onemocnění covid-19 a s ní související opatření. Ta se sice přímo pronájmu vozidel prakticky nijak netýkala, ale omezení mobility se logicky promítlo poklesem zájmu o tyto služby.

Zakladatel a generální ředitel Petr Kuchta k tomu říká: „Covid nás zasáhl zrovna v době, kdy jsme začínali krásně růst, získávali investory a vymýšleli další vylepšení, expanzi a měli velké sny. Současná doba nám ale zkrátka nachystala překážky, které jsme v takto dlouhém měřítku nebyli schopni překonat.“

V červnu přijde konec

V březnu tohoto roku firma stáhla svou flotilu z Prahy, přičemž důvodem tohoto kroku měla být problematická spolupráce s vedením města. Dále působila v Brně, Novém a Starém Jičíně, Kopřivnici a Příboru. Zde nabízela zapůjčení koloběžky za 3 Kč za minutu a elektrického skútru za 4 Kč za minutu. V plánu měla i nasazení elektromobilů.

Pokles zájmu zákazníků ve spojení s absencí jakýchkoli kompenzací vedl k tomu, že re.volt vyčerpal všechny finanční prostředky. „Jelikož stroje nyní nevydělají ani na provozní náklady a společníci již nejsou schopni dále financovat generovanou ztrátu, rozhodli jsme se po důkladných úvahách s těžkým srdcem ukončit provoz a činnost k 6. 6,“ uvedl Kuchta.

Firma se nyní vypořádává s investory, komunikuje s městy a informovala své uživatele prostřednictvím e-mailu. Ti, kteří mají v aplikaci nabitý kredit, mají příležitost ho do 6. června vyčerpat. O možnosti vrácení zbylé částky tisková zpráva nehovoří.

Určitě si přečtěte

Články odjinud