Česko | UAV

Český konstruktér bezpilotních letounů Primoco se ve videu chlubí, že zvládne to samé co zahraniční špička

Tuzemský výrobce bezpilotních letounů Primoco UAV se pochlubil novým videem, ve kterém propaguje schopnosti svého modelu One 150. Ten se parametry řadí ke světové špičce ve své kategorii.

Letadlo se rozpětím křídel bezmála pěti metrů a maximální vzletovou hmotností 150 kilogramů se ve vzduchu udrží až 15 hodin a při rychlosti 100-150 km/h pokoří vzdálenost do 2 000 km.

O spojení s operátorem na zemském povrchu se postará palubní 5-6GHz vysílač s dosahem 200 km, satelitní linka Inmarsat a nechybí ani autopilot, který zvládne jak start a přistání, tak vykonávání naplánovaných úkolů za letu.

Může nést kamery, lidary i mapovací radary

Primoco UAV One 150 uveze 30 kilogramů užitečného nákladu. Vedle EO/IR kamer pro záznam v běžném a infračerveném spektru to může být třeba i letecký lidar pro laserové snímání povrchu, anebo radary typu SAR od Imsaru, které zmapují povrch nehledě na počasí a denní dobu.

Primoco nakonec vyvíjí i svůj vlastní benzínový motor Engine 340. Vzduchem chlazený čtyřválec s dvojitým vstřikováním disponuje výkonem 25 hp, zvládne až 5 000 otáček za minutu a je určený pro středně velké bezpilotní letouny. 

Základní specifikace:

  • Rozpětí křídel: 4,85 m
  • Délka: 3,65 m
  • Výška: 1,25 m
  • Maximální vzletová hmotnost: 150 kg
  • Užitečný náklad: 30 kg
  • Maximální dosah od pozemní stanice: 200 km
  • Maximální dolet: 2 000 km
  • Cestovní rychlost: 100-150 km/h
  • Vytrvalost: 15 hodin
  • Maximální dostup: 3 300 m
  • Délka dráhy pro vzlet a přistání: 300 m
  • Navigační systém: GPS, Glonass, Galileo, Beidou
  • Kontrola letového provozu: Transporder S-Mode
  • Komunikace: 5-6 GHz a družice Inmarsat
Diskuze (7) Další článek: Léčba covidu-19 Paxlovidem má háček. Nedokáže zabránit opětovné infekci tak, jak tvrdí výrobce

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,