Dane, toto je náš tradiční spor, který není rozsouditelný, protože existují dva pohledy na danou věc: pageviews a unikátní IP. Audit DCCI, v současné době jediný hodnověrný audit návštěvnosti serverů na českém Internetu, uvádí počet pageviews tradičně v prvním pořadí ve všech svých hodnotících dokumentech, IP adresy na místech dalších.
Protože většina mediálních webů má stránky obsahové, je pro mě skutečně hlavním kritériem počet zobrazených stránek (kolik z nich je či není přečtených, už nikdo nezjistí - totéž samozřejmě platí i u IP adres, protože když si někdo otevře, nejlépe omylem kliknutí na "fake" banner, tvůj Svět Namodro, zjistí, že to není to, co předpokládal, že bude a hned zase zavře browser, tak také nic nepřečetl, ale IP adresa do indexu už naskočila).
Kanály na živě zabírají naprosto zanedbatelné procento stránek, lidé to zkrátka využívají stále méně, což jistě víš.
Hodnota IP je samozřejmě také velmi důležitá, ale je méně hodnověrná, protože ji skutečně lze "nahnat" jedním kontroverzním bannerem typu "Sex zdarma", kterého prskneš 100 000 na český Internet přes výměnnou bannerovku, který bude mít 5% click-through-rate a který ti přinese pět tisíc nových IP. Takhle vylepšovat profil umí každý a někdo to i dělá; statistika IP (která by jinak byla velmi hodnověrná), je tím však zkreslená.