Český Internet v únoru: kolik měl ten měsíc vlastně dní? (I.)

Diskuze čtenářů k článku

Jiří Donát  |  20. 04. 2001 18:58

Obecně se soudí, že velikost světového Internetu se zdvojnásobuje "pouze" každé dva roky. To by znamenalo nárůst o necelých 50% ročně. V této souvislosti doporučuji článek na http://cyberatlas.internet.com/big_picture/geographics/article/0,1323,5911_326181,00.html. Tam se píše: "The study, "The Face of the Web," found that more than 300 million people people are already on the Internet, and as many as 150 million more are planning to do so during the year 2000."
Podobně studie společnosti eMarketer z dnešního dne (29/3) říká: "the number of active Internet users worldwide will climb to 361.9 million by the year 2003, a 178 percent from the 130.6 million people who were actively using the Net at year-end 1999". Zdroj: http://cyberatlas.internet.com/big_picture/geographics/article/0,1323,5911_330201,00.html

Jinými slovy, ať už firmy odhadují dnešní velikost Internetu na 130 nebo 300 miliónů, v předpovědích růstu se shodují na číslech kolem 50%. Ani to není špatný růst - a dokonce může být nad síly některých elektronických obchodů, které se pak setkávají s problémy hrubé marže a trpělivosti investorů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 18:58

Pozor, tady máme dva nárůsty: noví uživatelé a zvýšení intenzity užívání u stávajících uživatelů. Tabákového výrobce zajímá, kolik prodá krabiček, a jestli přibude 100% nových kuřáků a průměr vykouřených cigaret na jednoho člověka se zvedne taky o 100%, tak prodá celkem o 400% cigaret víc - a to jsou ty internetové nárůsty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  20. 04. 2001 18:58

Je tu jedna nepřesnost, myslím, že by stálo za to ji opravit, neboť kazíte jméno firmy Factum.
Vývoj jmen této firmy byl následující
Factum - plně česká společnost
v roce 1998 koupilo 51% této společnosti firma Sofres
název SOFRES - Factum.
na konci 1998 se spojila firma Sofres s firmou Taylor Nelson, všechny satelitní firmy se přejmenovali, stejně tak Factum. Současné jméno je tedy Taylor Nelson Sofres Factum (TN Sofres Factum)
Tato firma NEMÁ skoro nic společného s firmou Taylor Nelson Sofres Media.
Tato společnost byla také pouze českou (Media), pak byla koupena firmou Taylor Nelson. Po výše uvedeném sloučení TN a Sofres se tato firma stala Taylor Nelson Sofres Media. Jediné co mají tyto firmy společného je tedy většinový vlastník. Majitelé, zakladatelé, adresa, zaměstnanci, vše je úplně jiné a k žádnému "pohlcení" tedy nedošlo.
S pozdravem
Tomáš Kapler
P.S.: za zpoždění se omluvili a slíbili, že to napraví a příště to bude v pořádku, myslím že jim to napoprvé můžeme prominout. Celý článek vyznívá tak, že je to jejich chyba ale ty metodiky jsou stále stejné, kdo si z toho co vybere záleží na něm.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 18:58

No, vypíchl bych pouze jedinou větu: "ty firmy nemají nic společného kromě vlastníka"
Ono to je trošku, jako kdybyste napsal, že Microsoft ČR a Microsoft Inc. nemají vůbec nic společného...ah, až tedy na toho majitele.

Jinak samozřejmě firmu TN Sofres Factum uznávám a vážím si jí, myslím, že v našich podmínkách dělá velice dobrou práci. Zde udělala chybku a určitě souhlasím s tím, že se to promíjí; ale chyb při zpracování tohoto auditu bylo víc, nejen to zpoždění (např. nám "zapomněli" zauditovat jeden včas ohlášený server, kupříkladu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Franc  |  20. 04. 2001 18:58

Jenom taková drobná úprava. Denně registrujeme cca 1000 nových lidí, bez jakékoliv reklamy na Internetu. O této skutečnosti je možné se přesvědčit na našem serveru po přihlášení, kliknutím na odkaz statistika. Dovolím si jedno zamyšlení. Pokud se podíváte na údaje na toplistu, nebo navrcholu, zjistíte, že náš server má odtajněny své údaje o počtech přistupujících uživatelů, údaje o tom odkud uživatelé přišli, domény,časový výpis návštěv, vlastně veškeré údaje a detaily, které toplist nabízí. Dodnes jsem nepochopil proč tomu tak není i u jiných serverů, z jakého důvodu tyto servery tak činí? Servery jako seznam.cz a post.cz mají statistiku přístupnou taktéž bez hesla, ale jakoby s klesající návštěvností serveru tají servery o sobě víc a víc údajů. Pokud se podíváme na servery volny.cz a mujweb.cz jsou statistiky nepřístupné. Zajímavé je to, že nepřístupný je i toplist.cz ten, který tuto službu poskytuje a už vůbec nerozumím tomu, že server xland.cz tyto informace má taktéž pod heslem. Na úvodní stránce toplistu sice vévodí na třetím místě, ale v auditu dcci jsem ho nikde nenašel.
Ještě malá poznámka závěrem. Server email.cz má auditováno přes 19 mil. shlédnutých stran za měsíc, ale chybou auditní společnosti došlo k opravě na 16,2 mil. Údaje uváděné v auditu nejsou tedy korektní a server email.cz má méně, než se uvádí. Ale pořád toto číslo je dostatečně vypovídající a udržuje si 2 místo v ČR. Škoda, že veškeré časopisy a noviny o IT, uvádí právě údaje toplistu a navrcholu a nezajímají je auditované údaje. Zveřejňování těchto údajů se stalo jakýmsi standartem, který jak vidíme může být někdy zavádějící a matoucí a ve svém důsledku poškozuje provozující firmy. Jak se říká, čas všechno urovná a tak doufám, že se do jakéhokoliv žebříčku návštěv vnese jasno řád.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor