Český CAdis posiluje o "veterána" z firmy Axiom

Jeden z největších českých softwarových domů, děčínská (děčínsko-pražská?) firma CAdis posiluje svůj tým o Jana Ferjenčíka, známého především z působení ve významné, byť svým závěrem činnosti kontroverzní společnosti Axiom.
Jeden z největších českých softwarových domů, děčínská (děčínsko-pražská?) firma CAdis posiluje svůj tým o Jana Ferjenčíka, známého především z působení ve významné, byť svým závěrem činnosti kontroverzní společnosti Axiom. Otta Matoušek, šéf CADisu, hodnotí tento krok následovně: “Jsem rád, že ing. Ferjenčík posílil řady CAdisu. Jsem přesvědčen o tom, že jeho profesionalita, znalost trhu v ČR, zkušenosti ze spolupráce se zahraničními společnostmi a osobní entuziasmus budou přínosem pro náš další rozvoj.”. K tomu dodává šéfinženýr CADisu, Míra Petele: “Stále se rozšiřující portfolio našich produktů a z toho plynoucí prodejní aktivity na českém i zahraničním trhu jsou velkou výzvou pro CAdis. Znám Honzu už dlouho a vím, že taková výzva je pro něj to pravé.“

Živě komentuje: CAdis je v lecčems typickou českou firmou: skvělé produkty, skvělé ideje, nadšený tým, mizerný marketing (přátelé z CAdisu odpustí). V relativně chráněné české ekonomice vnímala snad každá domácí firma marketing jako neužitečného, až nepoctivého žrouta peněz - když se firmy rozhodovaly, do čeho vrazit další korunu, zda do lepšího produktu nebo do "reklamního mlžení", rozhodly se díky vlastní poctivosti pro to první. Znám dvě české firmy, které se zachovaly naprosto naopak a zejména díky ní jsou tam, kde jsou: tyto firmy se jmenují Oasa a Infinity. Ale na každou z nich mohu jmenovat deset dalších, které tak neučinily a žijí a o kterých se moc neví.

Honza Ferjenčík je "veteránem" české scény v oboru CAD/CAM, neboť se na ní objevil už u vzniku komety jménem Axiom, a v nabitém pražském trhu pro ni udělal více než maximum; po zániku Axiomu nastoupil jako marketingový šéf AGC a.s., ale pokud dovedu trefit jeho naturel, tak mu vyhovuje právě něco jiného - mít volné ruce a tvořit, čehož se mu v CADisu určitě dostane. CADis je dnes téměř na válečné stezce - ani se vlastně neví, zda vztah k Autodesku je partnerství či konkurence (nejspíše obojí), a další trhy se teprve otevírají a dobývají. A k úspěchu bude potřebovat určitě silnější a agresivnější obchodní a makretingové osobnosti než kdykoli předtím.

Váš názor Další článek: Bojkot: Brno – Šilingrovo náměstí 18.11.1998

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,