Pražská regionální centrála Microsoftu, pod kterou spadá jako Česko, tak sousední Slovensko, vybrala nového generálního ředitele. Biljanu Weber, jenž vedla společnost od léta 2013, vystřídá v březnu zkušený manažer Rudolf Urbánek s šestnáctiletou praxí z T-Mobilu. V posledních letech vedl segment podnikových zákazníků v České republice a na Slovensku.
Nový šéf českého Microsoftu
Rudolf Urbánek přichází do Microsoftu po 16 letech ve společnostech T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom. V posledních letech zodpovídal jako výkonný ředitel segmentu podnikových zákazníků pro český a slovenský trh za veškerou obchodní strategii v obou zemích od vedení přímých i nepřímých prodejních kanálů přes marketing, vývoj nových produktů, plánování a analýzy po řízení vztahů se zákazníky, zákaznické služby a ICT dodávky.
Urbánek vstupuje do Microsoftu v éře jeho transformace, kdy se společnost stále silněji orientuje na cloudovou B2B infrastrukturu a její budoucností bude ekosystém Azure okořeněný A.I., do kterého chce přetáhnout své tradiční podnikové klienty.
V segmentu B2C pak může Urbánek pouze překvapit, zde má totiž softwarová korporace ještě svůj velký dluh. Nejen že v Česku a na Slovensku není dostupná Cortana, a tedy jeden z esenciálních pilířů vize Windows 10, ale i mnohé další služby a funkce pro koncové spotřebitele. To se ostatně týká i Bingu, který tak má na zdejším trhu zcela zanedbatelný podíl.
Českou a slovenskou pobočku Microsoftu povede Rufdolf Urbánek