Takhle to zní hezky, v praxi ale půjde spíše o propagaci učňovského školství. A to je zastaralý a špatný koncept.Učni stráví 3 roky něčím, co je rekvalifikační kurz naučí za pár měsíců. Protože jeho obor bude jen těžko existovat dalších 40+ let jeho života, bude muset postoupit dalších x rekvalifikací. Proč právě to první vyučení má mít jiný formát než ty ostatní?Bylo by tedy mnohem lepší, aby učňáky nefungovaly jako školy a staly se z nich úzce zaměřené školící organizace. A matematiku a další předměty univerzálního vzdělání poskytovaly střední školy. Ty se pak mohou profilovat na spíše technické či spíše humanitní a odlišovat se větším důrazem třeba na jazyky než na přírodní vědy atd, ale kdo má MAT5 (vycucáno z prstu), měl by mít stejný stupeň znalostí bez ohledu na školu, kde to studoval. Jen humanitní gympl bude končit u maturity na MAT4 a ANG12, kdežto průmyslovka na MAT6 a ANG8, plus k tomu nějaké spřízněné předměty.Student bez vloh ke studiu by sice vypadl už v druháku u MAT2, ale na (re)kvalifikační kurz zedníka víc stejně nepotřebuje. A až bude za pár let měnit obor na prodavače, tak bude moci absolvovat kurz na učňáku bez dalších dvou let duplicitního opakování teorie. Na začátku tedy ušetřil zbytečné studiu nebo v ho v průběhu nadbytečně neopakoval.
Ano, uvažuješ správně, ale ne dost do hloubky. Klidně si tady spolu popovídáme a když si přizveme k sobě zkušeného pedagoga, tak klidně vymyslíme téměř definitivní model školství, který může výborně fungovat desítky a možná stovky let(tyto koncepty myslím už existují). Problém dnes není vymyšlení dobrého konceptu, ale jeho prosazení. Jestli chceš příklad jak špatně funguje naše společnost, tak se podívej, co za člověka byl zvolen na Hrad a také si vzpomeň frašku kolem Státní maturity. Ale řešení existuje. Nebudu se rozepisovat o zásadních faktorech ovlivňujících fungování společnosti. Nejefektivnější by bylo prosazení nového volebního systému, který výrazně lépe reflektuje přání lidí. Takovým systémem je například D21 http://www.demokracie21.cz/cs/o-d21...
Jde o to, jakou úroveň mají současné technické školy. Třeba já jsem prolezl FEL ČVUT. Můj syn se o to taky pokoušel. Jak jsem mu koukal přes rameno, konstatoval jsem, že ten současný vzdělávací systém nemohl vymyslet žádnej malej B. L. Bec.Za mých mladých let jsme sledovali sovětský vzor, teď pro změnu lezeme do americké (_!_)3-[
Jen škoda, že vás neminuly přednášky z politické uvědomělosti. Jinak byste pochopil, že nikdo nikomu lést do zadku nemusí a proto neleze.
Jak do vzdělání budou kecat bankéři a průmyslníci, tak se ze škol stanou akorát výcvikový tábory pro otroky. Ať každej studuje to co chce. A to co lidi chcou studovat ovlivňuje jednak plat a potom televize, internet atd.. Kdy jste naposledy viděli pořad o soustružníkovi nebo kaličovi?
Přesně. Ještě jsem neviděl diskusní pořad v TV, kam by pozvali zámečníka, aby diskutoval se soustružníkem. Ale politology zvou pořád. Pak většina hůře myslících lidí vidí jasnou perspektivu - stanu se politologem a budu placený za plkání krávovin pěkně v teplíčku v pohodlném křesle.
a nebo kolik se tam denně vystřídá různých manažérů spořitelen, pojišťoven, análytiků atd., o hercích a zpěvácích ani nemluvě.
Omezení škol jo, stejně většina studuje naprosto neužitečný obory. Manažerů a ekonomů jsou tři pr**le a na místního elektrikáře jsem na podzim čekal frontu. Prý toho měl moc...-----Více technických škol? A k čemu? Již dnes je technických škol ranec a rozhodně mi nepřijdou jako přeplněný. Alespoň ne těmi, kteří se tím hodlají živit. A takový ty ťuťu ňuňu grafiky a mediální pakáž neberu jako techniky.-----V diskuzi jsem četl zoufání nad mladými, kteří nemohou najít práci.Nevím z čeho jsou překvapení. Celou dobu s tím přeci počítali a přesto šli studovat daný obor.Schválně se takovýho nezaměstnanýho absolventa zeptejte, co vlastně umí. Chvíli bude přemýšlet a když vůbec něco odpoví, stejně to bude hovadina. A pak se diví, že s VŠ skončí za 18 hrubýho jako asistent asistenta.-----Fuj! To jsem se naštval...
>Více technických škol? A k čemu? Již dnes je technických škol ranec a rozhodně mi nepřijdou jako přeplněný. Lenze ani, keby bol plne naplnene to nestaci ponukam udaje za IT za SRRok & 2008/9 & 2009/10 & 2010/11 & 2011/12 & 2012/13 Kapacita VŠ(Bc.) v % potreby trhu & = & 39,65 & 34,25 & = & = \\Absolventi VŠ(Bc.) v % nových miest & 7,46 & 7,59 & 6,65 & = & = ta dava v priblizeni asi 5,88% za rok 2014 v obsadenosti novych miest v IT absolventami ITPodobne je na tom KaliforniaClosing The Computer Science Gap, From Classroom To CareerPosted Feb 1, 2015 And it’s a good thing because currently there are more than 75,000 open jobs in computing in California and only 4,324 computer science graduates to fill them.In practical terms, this means that by 2020 our nation will have more than 1 million unfilled programming jobs because there will be only 400,000 computer science graduates available.http://techcrunch.com/2015/02/01/integrate-cali... ... 4324/75000= 5,77%Dobre v CR ste na tom ovela lepsie ste niekde okolo 14%, ak si dobre pamatam, ale ani to nie je velmi dobre...
Souhlasím. Z praxe to vyplývá stejně. Na kancelářskou práci se sežene síla vždycky, ale technika člověk hledá po všech čertech.Sám neznám řešení, ale rozhodně bych děti nenutil do učňáků a spíše bych se je snažil rozmělnit přirozenou cestou. Třeba zvýšením náročnosti nejprofláklejších oborů. Jak takové obory najít? Třeba ty, kde je nejvíce studentských miss 😉
Ono "stačí", aby se změnilo myšlení lidí, pak na ty učňovské a technické obory půjdou sami. Bohužel, právě tahle změna myšlení je to nejtěžší, co by se vůbec mohlo zkusit. Příklad z praxe od mého známého, technického ředitele ve vcelku velké facility management firmě, nebo od obchodní ředitelky potravinářského koncernu: shánějí mladé kolegy do týmu, vypíšou na pozice výběrová řízení a přihlásí se jim nevyspělé vysokoškolsky vzdělané děti s mylnou představou, že okamžitě po nástupu dostanou mobil, notebook, tablet a auto, k tomu čtyřicet tisíc čistého platu a zase tak moc se nepředřou... Nu, a když je odmítnou, dovolí si ještě drze urážet ty, kdo posuzují jejich schopnosti s tím, že "ničemu nerozumí a brání mladým v rozvoji". Sám pracuji ve státním, takže vidím, jak se věci mají a vidím i to, že ten problém není jen v soukromé sféře, ale ve státní správě snad i daleko větší.Mladí si brání v rozvoji především sami svou narušenou morálkou a psychikou.
Techniky firmy shánějí jak blázni. Ale když k nim přijde zkušený zájemce ve věku 51 let, tak ho odmítnou, protože jim připadá neperspektivní. Místo toho přijmou mlaďáka, který se u nich něco naučí od těch starších a nejdéle po dvou létech odchází za vyšším platem jinam.
Takže jestli jsem správně dekódoval tu smršť neurčitých, alibistických, neodborných žvástů tak ministr školství chce omezit celkově počet vysokých škol, protože soustružník je taky frajer, což některé jeho hysterické voličky nechápou, ale on se jim to bude snažit vysvětlit. Technické VŠ omezit musí, protože se stoupajícím vzděláním ČSSD klesají preference, ale utahanej soustružník co po hokně vylemtá svých pár a usne, zná politiku jen z doslechu a když uvidí na plakátě, že to Marcel myslí upřímně, tak mu ten hlas dá.
Merkur ano, Lego ne.
Lego, snad, ale Merkur rozhodně ne! Upřesním: Mercur má jednak konstrukční nedostatky (ztráta modulu a pod.), druhak kvalitativní nedostatky (nestejná síla plechů, nestejná síla barvy, nekvalitní materiál nábojů, nepoužitelná ozubená kola). nebylo tomu tak vždy, ale když jsem si od kamáráda před pár lety půjčil Merkur pro výrobu nějakého prototypu, tak jsem brečel. A není nic horšího, když se dítěti jeho práce nedaří 'díky' tomu, že to někdo 'odflinkl'.Porovnání polytechnických stavebnic vyšlo v časopise RobotRevue 2011/02 - 2011/03Vhodnou náhradou je buď francouzské Meccano nebo německý Eitech. A to kvalitou i nabídkou dílů.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 3. 2015 18:02
Nevím proč Lego ne. Podle mě je na rozvoj technického a algoritmického myšlení ideální. Na mysli mám Lego Mindstorms NXT/EV3 s jejich grafickým programováním. Jediný problém je ten, že základní + rozšiřovací set stojí dohromady přes 10000 Kč, když jsem tu cenu viděl poprvé, zděsil jsem se. Ohledně výuky si myslím, že kdyby se žáci ze ZŠ 9. tříd a SŠ na pár hodin IVT rozdělili do skupin a měli něco postavit, mohlo by to stačit. Rozhodně to bude zajímavější než např. dělat s Office (nejen MS).Současné zájmové využití Lega je např. Robosoutěž pořádaná FEL ČVUT: http://www.robosoutez.cz/... Ohledně Merkuru nevím, jako dítě jsem měl netechnický rád, ten ale moc nenaučí. Jeden z problémů technického je, že když se u elektrického Merkuru (osobní zkušenost s E2, E1 neznám) příliš necháte unést a zapomenete někam dát rezistor, můžete si pár součástek odpálit (např. tranzistor KC238) a to člověka odradí. Možná jsou ještě jiné sady, které jsou odolnější vůči neopatrnosti a vyspělejší.Takže podle zaměření obojí. Lego pro start myšlení a el. merkura jako pokračování pro ty, co by chtěli dělat s elektřinou. Netechnický merkur bych vynechal.
Bože to jsou nesmysle. Do 10 let bude tak 30 - 50% lidí bez práce díky nasazení robotů na jejich místa. Takže nějaké učňáky a nebo VŠ budou k ničemu. To ty děcka co do toho školství teď vstoupí v té době ještě ani nevylezou.Ke konci toho období už bude k dispozici také AI, takže tadydle ty plány, to je snůška nesmyslů od debilů, abych použil slova pražské primátorky. 😀
A co brani na tych ucnovkach ucit opravy robotov... Tazite z tohto clanku resp. s jemu podobnych. Ale technici nikdy nerobia rutinu, dokonca ani ti lepsi z ucnoviek... Ktoré profesie nám ukradnú roboty?16.12.2014 | Adrián Berecz S príchodom vyvinutejších počítačov sa potreba ľudskej pracovnej sily výrazne zredukuje v profesiách, ktoré zahŕňajú rutinu. Ide najmä o práce, kde sa vykonávajú obchodné a finančné operácie. Predpokladá sa, že takýmto spôsobom príde o prácu približne sedem miliónov ľudí.Business Insider upozorňuje, že ak sa všetky dôsledky súvisiace s expanziou technológií, automatizácie a robotiky zhrnú, môže v USA vzniknúť 50-percentná nezamestnanosť. Podnikateľ Martin Ford však predpovedá, že nezamestnanosť sa môže vyšplhať až k 75 percentám. „Väčšina ľudí vykonáva rutinnú prácu. Ľudská ekonomika vždy vyžadovala rutinnú prácu,“ dodáva M. Ford. http://www.etrend.sk/technologie/ktore-profesi... ...
Milí chlapci, kdyby jste chodili na střední školu a dávali pozor dozvěděli by jste se, že ekonomika nemá hranice z čehož jasně vyplývá, že nezaměstnanost, kromě krátkodobých výkyvů třeba v důsledku válek nebo krizí, existuje pouze jako neschopnost společnosti se řídit. Takže pokud se vám zdá, že je nezaměstnanost zbytečně nízká, doporučuji volit nějakou standardní zkorumpovanou stranu.
Aj ked zoberiem Vas ideu ako pravdivu, tak sa ukazuje, ze ludia nie su pripraveni na zmenuPráca pre priemerných je mŕtva, zvykajte si23.07.2013Trh práce sa navždy zmenil. Pracovné pozície pre stredne kvalifikovaných zmizli a už sa nikdy nevrátia. Práce bude len na pozíciách pre nekvalifikovaných a pre vzdelaných špecialistov, ktorých záber sa postupom času bude čoraz viac zužovať, povedala profesorka London Business School Lynda Grattonová publiku konferencie Premier Business Leadership (PBLS), ktorú v júni Amsterdame zorganozivala analytická spoločnosť SAS. Práca sa v modernej dobe dá ľahko presunúť do vzdialených, ale lacnejších častí sveta a veľkú časť zamestnaní stredne kvalifikovaných pracovníkov dokážu nahradiť stroje.L. Grattonová tejto premene na pracovnom trhu pripisuje aj vysokú nezamestnanosť medzi mladými ľuďmi, ktorí po štúdiu v minulosti rozbiehali kariéru práve na pozíciách vyžadujúcich strednú kvalifikáciu.“Súčasný nárast nezamestnanosti medzi mladými nie je cyklický, je to štrukturálna zmena,” zdôrazňuje britská profesorka. Ľudia podľa L. Grattonovej potrebujú pochopiť a prijať, že tento druh práce sa nikdy nevráti bez ohľadu na to, čo tvrdia ministri krízou sužovaných vlád.http://www.etrend.sk/ekonomika/praca-pre-priem... ... A ludia tu zmenu nechcu pochopit.Kto tu zmenu pochopi vyhra, kto nie prehra....Doteraz sa ludia vzdy zmerne prisposobili, ale tejto sa asi nedokazu. Z toho vychdzaju tie odhady...
1. díky za názor2. chápu pocit paní profesorky a personalistů, že mizí středně kvalifikované pozice. Naštěstí mizí jen tyto současné pozice, ovšem na jejich místo přichází pozice, které do té doby byly výše kvalifikované, protože, zjednodušeně řečeno, špičkový odborník potřebuje spoustu asistentů s menším vzděláním(např. programátor bude potřebovat "kodéry" na rutinní programování apod.)3. podle mě, nejdramatičtější změna, která se teď děje je vertikalizace jednotlivých profesí(což právě asi paní profesorku zmátlo), rozdíl nutného vzdělání mezi nízkou a vysokou kvalifikací se rychle zvětšuje.4. otázka nezaměstnanosti je, jak jsem napsal, především politická
"např. programátor bude potřebovat "kodéry" na rutinní programování apod."Jestli je neco rutinni, pak se to da automatizovat a prave v programovani je ta automatizace bezproblemova(neni potreba nakup/vyvoj nejakych robotu apod). Docela by me zajimal nejaky konkretni priklad toho programatora/kodera.
Až mi přijde robot opravit vyhořelý bojler, pak s váma budu souhlasit.
Ještě tak 30-40m let a konečně někdo přijde na to, že vzdělávací systém za totáče byl zatím nejlepší... A nebo se to dávno ví a právě proto se vzdělávání stále předělává - v montovnách je potřeba vzdělaných lidí naprosto minimální - jen sekretářka a kantýnská.
Najlepsi system vzdelavania nebol "za totaca". Kazdopadne existuju tri zakladne typy regulacie studia1, Direktivny bez zodpovednosti studenta- stat urci, kolko miest, v ktorom odobre bude a kto moze, a kto nemoze dany odbor studovat (tykalo sa spolocenskoych a humanitnych vied "v sociku"). V technickych veda islo o schopnosti a nie politiku vid. pustenie brata disidenta Vaclava Havla na stat do Kalifornie v roku 1969 http://www.cts.cuni.cz/~havel/extended_cv.html... 2. Zodpovednostny model na baze skolneho. - Student moze studovat cokolvek, ale musi si za studium platit. Na to si vacsinou musi pozicat a ak si vyberie neprspektivny odobor, nesplati pozicku do dochodku a bude byvat pod mostom... Tam je problem urcit, kolko je vhodne skolne ako minimlane, tak na danej skole, aby to ludi nutilo pozerat sa na uplatnenie a ni na to, co ma zaujima. Ak mam peniaze mozem si zaplatit studium toho, co ma bavi ale neuzivi.. - uplne bezne v USA a Kanade. Poznam n-ludi, co vystudovali pravo a to ich zivi a okolo veku 40 rokov sa prihlasili na vytvarnu VS, lebo ich bavila vzdy kresba a malba3. Madarsky hybridny system- je len v HUN- stat a zamestnavavtelia sa dohodnu, kolko akej profesie budu protrevat o 5 rokov v ich vyhladoch. Toto cislo +10% sa v jednotlivych odoboroch plati statom pre studentov s najlepsim prospechom a horsi studenti si musia studium daneho odboru zaplaitit zo svojho...Problem je, ze roku 1989 sa u nas nepreslo z odmietnuteho modelu 1, regulacie na ziadny iny model... A stat plati vsteko bez ohladu na zamestnnost a asolventov.. A navyse sa este platui Absolvenske praxe tym, co si vybrali zle a to z penazi tych, co si vybrali vhodne pre prax...Co sa tyka prerabok vzdelavaniaOSN ma cez UNESCO svoje reformy vzdalavania od roku 1976..najnovsie dve suISCED1997 (zname aj ako aj ISCED97) z roku 1997ISCED2011 z roku 2011t.j. medzi nimi je 14 rokovOdbory su primarne urcene pre K-12 t.j. Zakladne a stredne skoly.9 rokov ZS a 4 roky SS= 13 rokov. Od schvalenie je nejaky nabeh reformy - asi rok a ted prvych absolventov mame za 14 rokov. V tom obdobi nie e mozne nic v skolstva nic menit, lebo by sme nevedeli zmerat vplyv tej reformy..Problem je ten, ze si kazdy minister chce postavit svojou reformopu pomnik a teda nejde vplyv ziadnej reformy zmerat a system to destabilizuje...
Chládka měli rodiče dát na učňák. Hlavou dělat neumí, huba mu žvatlá hovadiny, tak by měl zamakat rukama.
Ono jde o to, že mimo Škodovky muselo mnoho lidí z průmyslu odejít. A Škodovka si vlastní lidi vychovává.
Ta změna.Ministr průmyslu za ODS Martin Říman říkal, že se průmysl musí omezovat a máme vsadit na služby.A jinak, na šestiletá gymnázia se letos v Brně dostane podle mých odhadů každý 50. . Myslím, že se v Brně bere 120 žáků na gympl a v tom ročníku je v Brně a okolí 8 000 žáků, kteří to nechtějí nechávat na 9. třídu.
Právě proto se musí gymnázia zakázat. Rodiče těch zbývajícíh 49 žáků tomu nadanému závidí a "shodou okolností" jsou příznivci Mládkovy strany.
No tak těch místo je podlehttp://www.jmskoly.cz/l/obory/ss... celkem 270 (pro šestileté studium), k tomu už je 180 míst pro žáky na osmiletých gymnáziích a na čtyřleté je pak 565 míst. Celkem se tedy dostáváme na zhruba 1000 míst na gymnáziích. 8000 bude podle mě nadnesené, ale s okolím to možné bude (já jsme ale zas nepočítal gymnázia z okolních měst, takže by kapacita dost narostla.Rozhodně těch míst není podle mě málo.
Není potřeba nic předělávat, jen zrušit tuto nastavenou blbost: http://kalkulacka.org/zvyseni-minimalni-mzdy-od... ... A nechat pouze 1 minimální mzdu. A platit v profesích kde lidé chybí mnohem víc.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.