České telecomy: proti dialerům jen naoko

Diskuze čtenářů k článku

Wifi - Charvát  |  19. 11. 2006 19:04

Chci upozornit na Wi-Fi síť EL-CHA kdysi pře lety to mohla být záslužná věc (versus peníze který za to chtěli) , Ale dnes je tento poskytovatel na nic – (co se týká blokování služeb – pomalého připojení , navíc za nehorázné peníze!
Navíc bych tuto službu nazval spíše ,,LICHVA-NET“ LICHVÁŘ - co vyhrožuje EXEKUCÍ – když mu nezaplatíte za služby – který jste zrušili a neodebírali .
(Jistě že smlouva s ďáblem“ – je smlouvou !) –ale i tak z lidského hlediska je to u mě Lichvář ! – proto pozor na něho a na smlouvy vůbec!

Pokud tedy budou takovýto poskytovatelé - jsem pro jakýkoli projekt co je zdarma zaměřený proti takovýmto podnikavcům"!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martas  |  04. 03. 2005 13:46

Jen bych chtel vsechny upozornit ze blokace cisel s predvolbou 9xx nic neresi ,nebot i pres toto zablokovani u telecomu prisel svagrovi opet vysoky ucet za pripojeni pres dial up je nutne zablokovat veskere mezinarodni hovory a asi potom muze byt clovek chvili v klidu .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ludek  |  04. 03. 2005 11:05

Jak bylo v clanku receno, je sice mozne si volani na linky 976xxxxxx u telecomu nechat zakazat, ale tento ukon stoji 60kc!!! Coz jen podporuje teorii, ze Telecomu se tyto linky vlastne libi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomix  |  03. 03. 2005 00:21

Používal jsem MR soft antidialer a byl klid. Teď už jsem pustil Telecom dolu vodou a jsem ještě klidnější. Kdo má zájem - je to free - http://www.antidialer.spotrebitele.info/download.php

Jěště dodatek, měl jsem modem v pulsnim režimu a vždy jsem poslouchal co vyťukává.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LoRd_dR_aGoN  |  05. 03. 2005 08:03

no ja jsem na ustredne vzdycky videl na jake cislo jsem pripojeny takze jsem byl taky v klidu....ted uz 3 roky nevim co je to modem...a jsem v klidu jeste vic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vraána  |  02. 03. 2005 22:00

je hovado. Howg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krakonoš  |  02. 03. 2005 19:08

Co by Telecomu udělalo, kdyby preventivně zablokoval všechny drahé linky a pustil je jen těm, kteří o to výslovně požádají? Odpověď: vůbec nic, nanejvýš by si trochu zlepšil image mezi zákazníky. Jenže to je příliš jednoduché a účinné a tudíž pro Telecom a jiné firmy, živící se tím, že okrádají zákazníky nepřijatelné. Pokud by Telecom na toto řešení přistoupil, klesly by mu příjmy z provozu pevných linek (ten už je dnes dost ztrátový) a navíc by mu všichni ostatní, kteří se na těchto podvodech podílejí, asi začali dost nadávat a o tom to je! Co zmůže pár okradených koncových zákazníků proti lobby Petrovských?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sob  |  02. 03. 2005 18:55

Pokud budeme predpokladat, ze moznost pristupu nekam pres dialery je seriozni sluzba, pro koho je tahle sluzba urcena? Obhajci dialeru (= asi jen jejich provozovatele) tvrdi, ze zakaznik za svoje prachy neco dostane, typicky pristup na nejakou tu erotiku. Proc by ale mel clovek kvuli trosce erotiky platit 60Kc za minutu? Vzdyt tak ho slaba ctvrthodinka bude stat stejne, jako mesicni pristup na profesionalni eroticky stranky. Ano, patnact minut, nebo jeden cely mesic za stejnou cenu. Muze si nekdo vybrat tu moznost s dialerem? Opravdu myslite ze ano? I v pripade ze neni milionar zoufale touzici zbavit se svyho majetku? A kolik myslite, ze je milionaru touzicich po chudobe, kteri pouzivaji dial-up? Ale ano, je to jejich volba. Jen mi neco rika, ze asi pujdou spocitat na prstech.
Pak tu mame druhou situaci, vyrazne castejsi, kdy se provozovatel dialeru snazi uzivateli skryt o co jde. To jsou ty stranky, kde sice je napsano, ze to bude stat 60Kc za minutu, ale najit tuhle informaci da docela dost prace. Pokud bude chtit nekdo obhajovat, ze to neni neseriozni jednani, nema sanci me presvedcit. Je to hnusny podraz, bohuzel zakon to vidi jinak. Troufam si tvrdit, ze 99% lidi, kteri si tenhle druh dialeru stahnou, to udelaji jen proto, ze nevi kolik je to bude stat. Kdyby to vedeli, nestahnou ho.
O dialerech, zneuzivajicich diry v softwaru, aby se mohly nainstalovat zcela bez vedomi uzivatele, nema cenu se bavit, to je proste podvod. A ano, opravdu takovy existujou.
Zaver at si udela kazdy sam. Soucasny stav, kdy poskozeny uzivatel musi prokazat, ze nebyl seznamen s cenou, jinak ma smulu a sbohem penizky, je opravdu smesny. Zvlast kdyz za seznameni s cenou se povazuje i veticka napsana petipixelovym pismem nekde na konci vlozenyho iframu, jehoz skrolovaci funkce neni diky rafinovane zvolenym barvam vubec zrejma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukke, Lukke  |  02. 03. 2005 19:22

Milý Sobe, zřejmě jsi ještě nezjistil, že na mnoha erotických webech je dialer použit jako alternativní platební systém. Mohu ti říct, že drtivá většina uživatelů v ČR nemá platební kartu, která umožňuje placení za služby na internetu (neebmosované karty toto neumožňují, embosované mají většinou inet služby blokované, internet karty má jen malé procento uživatelů). Když ti příjde nadržený uživatel na web, a nemá jinou možnost, sáhne po dialeru nebo (pokud umí přemýšlet), najde si něco zadarmo. Proto si rozhodně netroufám tvrdit jako ty, že 99% uživatelů o spojení neví. Je to jen jejich nadrženost, hloupost a zatemněný mozek. Nic víc. Pak mu příjde účet a za všechno může Telecom, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sob  |  02. 03. 2005 21:25

Ty platebni karty beru.
Jen bych upresnil tech 99% uzivatelu - nejde o to, ze by nevedeli, ze je to nekam prepoji, ale o to, ze nevi kolik je to bude stat. Casto kvuli tomu, ze jim tohle zjisteni provozovatel sluzby neusnadnil, ale prave naopak. Kdyby to vedeli, tak je ta nadrzenost prejde. :) V ramci objektivity je treba priznat, ze uz na me vybaflo par dialeru, kde byla na prvni pohled videt cena. Stejne bych ale chtel videt cvoka, co do toho pri tehle cenach pujde. :)
A o Telecomu nepadlo ani slovo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toniho  |  02. 03. 2005 17:26

no , dal jsem si praci a prosel jsem si vsechny prispevky abych se tu neopakoval. nicmene musim souhlasit s tim ze je to svinstvo, ale taky s nazorem ze kdo nepatra a nesnazi se, ten vetsinou vzdy prodela. ja si platim drahou kabelovku takze se me nechtene spojeni fakt netyka a telekomunisty mam zrusene uz dva roky. nicmene sem na teto adrese nasel mozna pro nektere z vas reseni. nevim jak to v praxi funguje a ani to asi nezjistim (UPC-net) ale mozna nedko z vas by mohl a dat sem nejakej poznatek jestli je to prvni funkcni vlastovka, ci jen kec ???


web.volny.cz/noviny/pr/~volny/id/128/

Toniho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  02. 03. 2005 18:49

Je trapny tady propagovat nejaky produkt nebo sluzbu. Myslim si, ze by ze Zive meli zasahnout a ten odkaz zablokovat. Ta firma ma urcite dost penez na to, aby si zaplatila placenou reklamu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dunil  |  02. 03. 2005 16:45

Vzkaz pro ministra informatiky České republiky Vladimíra mlynáře......Jdi do ***** ty jeden ******* ko****, jsi tam úplně na ***** a měl by od****. .............P*R*A*Ž*Á*K*U JEDEN.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SvataUli  |  02. 03. 2005 13:23

Když si muže dost lidi poříit jiné připojení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lumir  |  02. 03. 2005 12:38

Já jsem dialery vyřešil snadno. Teď už dial-up nepoužívám, ale návod zdarma poskytnu. Jednoduše zapojíte za modem telefonní přístroj - přesně tak, jak je popsáno v návodu, tj. přívod linky přímo do modemu a z modemu pak druhou "dírou" do telefonu. Připojíte se modemem na svého providera a pak vyvěsíte telefon. Pokud dialer modem zavěsí, zachytí linku telefon a modem už se nepřipojí. Jak prosté, milý Watsone...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zbysour  |  02. 03. 2005 13:37

To je sikovny napad. Jediny problem bych videl u GPRS modemu a u modemu s jednou dirou... Kazdopadne kazda rada je vitana.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  02. 03. 2005 17:48

To je nesmysl. Je-li telefon napojený na modem tímto způsobem, pak při opětovném vytáčení spojení modem opět telefon odpojí, ať je vyvěšený nebo ne. Tudy cesta nepovede, milý Sherlocku .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  02. 03. 2005 18:09

Pánové jenom taková drobnost. Zkoušeli jste někdy program "Optim Acces Dial"?? Přes dial-up jsem se připojoval tři roky, občas jako všichni porno (kdo tvrdí že ne tak tam je pořád), věčně warez apod. a s dialery jsem neměl problémy nikdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  02. 03. 2005 18:45

Myslim si, ze jsi mel spis "stesti" na dialery protoze ten program nedopladl v testu (http://software.einstein.cz/clanek/test-antidialeru/)zrovna nejlip. Chyta totiz jen Internetove dialery, na ostatni je proste kratky:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jj  |  02. 03. 2005 20:06

Ale funguje, právě jsem to zkoušel Po odpojení a při vyvěšenym sluchátku máš v telefonu obsazovák a tudíž pak už se nikam nepřipojíš, dokud nezavěsíš ("Linka obsazena. Zkuste to později" - ten obsazovák ve sluchátku modem detekuje jako obsazenou linku u providera).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  02. 03. 2005 20:40

Ja jsem psal, ze funguje, ne ale pro vsechny dialery. Takze pokud mu verzis, hodne stesti, mozna trefis prave na ten spravny a odchyti ho. No, hlavne ze je zadarmo, ze jo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MORGAN  |  02. 03. 2005 12:08

Uz mam doma rok trvale pripojeni WiFi. Pevna linka odhlasena (vsichni mobily a Skype). Co znamena slovo dialer?
Bohuzel diky tomu, ze z Dial-Upu plynou CTc obrovske penize (a to i bez dialeru), se nemuzeme divit, jaka je tu situace. Predrazeny a pomaly Internet... Uz aby konecne stat ucinne regulovat CTc, protoze ten si stale dela, co chce... A my jsme pro nej jenom povl, ze ktereho mu plynou ohromne zisky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  02. 03. 2005 10:14

Je to jako s nezdravým jídlem, kouřením, alkoholem. Můžete lidem 100x říkat, že to není zdravé a že mohou dostat rakovinu nebo z toho mít jiné vážné problémy, ale je to zbytečné až do chvíle než se jim skutečně něco stane. Můžete někomu 100x říkat ať si zablokují drahé telefonní čísla nebo nainstalují firewall a pod., ale je to zbytečné. Pak jim přijde telefonní účet na 10.000 a viníci jsou všichni ostatní, jenom ne oni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sphinx  |  02. 03. 2005 10:36

to je proste problem masivniho rozsireni. internet je tady(v cr) pomerne kratce na to, aby si kdokoli z odpovednych zaplatil nejaky vyzkum nebo, aby to vedel sam, ze je mozny takovydle svinstvo. vem si to samy bylo ze zacatku s kourenim, nez se prokazalo, ze zpusobuje rakovinu, taky mohly bejt reklamy vsude i kdyz urcite hodne lidi vedelo co to dela a az s postupem casu se to zmenilo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso, Eso  |  02. 03. 2005 10:58

internet je u nas asi tak stejne dlouho jako jinde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nooanda  |  02. 03. 2005 09:54

No ja teda nechapu proč furt všichni píšou "podvodné dialery".. Uplně mě rozesmálo, když byla na Nově reportáž. Byl tam záběr na monitor. Uprostředt tlačítko jak kráva "Download DialUp Program" a oni řekli že se jedná o podvod. Vždyť vesměs to je na těch stránkách napsaný.... Málokdy se to děje opravdu podvodně - a 100% potichu, že by si nikdo ničeho nevšiml. Většinou musí ten dotyčný přece stáhnout soft, instalnout ho.. Případně povolit instalaci ActiveX nebo něčeho podobného.

Takže nechápu poentu. Když jsou lidi blbí...

Věřím že jsou i vyjímky - že to jde udělat nějak potichu (změna čísla a resetart připojení), ikdyž v tomhle si moc jistej nejsem - až tak tomu nerozumím. No, ale prostě zatím co jsem viděl, dycky to tam bylo napsaný...

Ať lidi nehledaj cracky a porno když se v těch stránkách nevyznají a neumí číst....

Nooanda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zbysour  |  02. 03. 2005 10:53

Pokud se objevi dialogove okno s prepojenim, tak to problem neni, ale dnes se vyuzivaji sluzby naprosto ticheho prepojeni. Mam to v pocitaci kazdy den nekolikrat. Pouze se otevre okno (ktere se zobrazi na liste), modem se odpoji, ztisi vsechny reproduktory a pak vola nekam do tramtarie. V tomto pripade pomuze ve WinXP instalace service packu 2 s uplnou blokaci pop-up. Dokonce ani antidialer nepomuze, protoze ten hlida pouze pripojenou IP adresu a tenhle dialer se nikam nepripojuje. Pouze uskutecni volani. Stava se mi to na vsech strankach, jako napr. idnes.cz. Zrejme se jedna o nejaky worm, nebo neco podobneho v active x. Jsem pripojen u TMobile pres GPRS a odchozi hovory do zahranici mi odpojili naprosto zadarmo do 5ti minut od zavolani na infolinku... No a co se tyka kabelovky, bydlim na Kladne, kde samozrejme kabelovy TV rozvod je, ale internet je hodba budoucnosti a WI-FI je prehlcena, porad pada a vetsinou uz poskytovatele nemaji volne IP adresy. No a CDMA je ve vetsich mestech stejne na urovni dialu, tak neni co resit. Az tu bude dostupne EDGE, tak pujdu do toho... Have a nice day

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  02. 03. 2005 09:46

Vzdyt tohle neni zadny problem telecomu. To je problem pouze a vyhradne operacniho systemu. Napravu by postizeni uzivatele meli chtit u Microsoftu, anebo zacit pouzivat operacni system, ktery podobnym neduhem netrpi. Je jich dost a vetsina z nich zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sphinx  |  02. 03. 2005 10:33

konretne neduhem prejete si nainstalovat dialerXXX ANO/NE?zas to neprehanejte...koukam, ze tady bejt clanek o neslanejch rohlikach tak za to muze microsoft...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HB  |  02. 03. 2005 08:43

Zaspali též výrobci modemů, že neimplementují běžně
do modemu volitelné zaheslovaní (zablokování) vytáčení
jiných než do modemu přednastavených čísel.
Win-modemisti (modemy v přímo v PC) maji holt smůlu.
Pomohlo by též něco jako "dialup firevall", nezávislé
zařízení mezi modemem a tel. sítí které by kontrolovalo
volaná čísla podle přednastaveného seznamu.
Mimochodem, zná někdo případ vysokých ůčtů
u Linuxového dialupisty ??? Já ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Olda  |  02. 03. 2005 09:01

To je dobry napad, ten "dialup firevall".
Nejsem v tomto smeru kovany, ale mozna by pomohl i normalni telefonni smerovac (least cost router) naprogramovany tak, aby urcite ciselne rady smeroval do nikam.
Olda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_ef_, _ef_  |  02. 03. 2005 10:03

Nebo jakejkoli program hlidajici prepojeni... a troska ostrazitosti vuci jeho hlaskam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso, Eso  |  02. 03. 2005 10:35

no, zaspali....

jestli jsme spíš nezaspali my tady u nás, když tyhle problémy musíme ještě pořád řešit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  02. 03. 2005 08:38

Ve skole nam rikali, ze kdyz pujdu s prostitutkou, hrozi mi nakazliva nemoc. Muzu se taky chranit, to je taky reseni. Kazdy to bere jako fakt, nikdo nad tim nepremysli a nesnazi se nekoho vinit.

Proc prosim neni obecne podvedomi i v oblasti pocitacu a Internetu? Kazdy se smiril s tim, ze musi mit v pocitaci antivir, firewall. Tak si prosim nainstalujte dobry antidialer.

Prehazovani problemu na operatory je zbytecne a nema cenu. Operator nemusi vedet o placenych linkach na kdejakem ostrove vubec nic, proste jen preuctuje platbu do zahranici. Proto nemuze predem blokovat vsechny placene linky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miko  |  02. 03. 2005 10:07

protože FW a Antivir řeší něco co centrálně nelze, narozdíl od dialeru. Domnívám se, že operátor ví zda je cíl placen nebo ne a nezjišťuje to až na základě faktury z tramtárie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bejl  |  08. 03. 2005 15:26

Operator jenom vi, ze je to cislo treba do Rumunska. Nemuze overovat, kdo je na druhem konci, jestli to je vase kamaradka z dovolene nebo je to pro mozna pofiderny pristup do Internetu. I kdyz vytocite 976, operator nevi, jestli tam chcete volat nebo jestli to cislo za vas vytaci dialer. Tak jak to ma potom asi kontrolovat ? Operator vam za vasi zadost zablokuje urcite smery pro volani (i dial up je volani), nekdy treba i zadarmo, ale v kazdem pripade  musi nejaky technik prenastavit ustrednu, byt treba pres pocitac. Proto tam asi taky je ten poplatek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MatesB, MatesB  |  02. 03. 2005 08:17

Je to tu uz nekolikrat psano. Ma byt vychozim stavem tyto cisla blokovat. Bohuzel v dnesni dobe predevsim dle pristupu micro$oftu je pocitac opravdu urcen temer pro kazdeho kdo na nej ma penize bez ohledu jeho znalosti o teto technice a tak se neni cemu divit ze mu prijde jako jednomu typkovi od nas faktura na 11000 a to je na tom jeste relativne velice dobre, jsou znamy podstatne vyssi castky ktere si telecom mile rad pripise aspon nejakym peknym procentem na svuj ucet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dino  |  02. 03. 2005 08:20

Ještě je v tom jedna věc,jak píšeš,poskytovatel z toho má minimální částku a většina těchto peněz jde provozovateli služby - "dialeru" .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  02. 03. 2005 08:28

No ona ta částka zase tak "minimální" není...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rosťa  |  02. 03. 2005 10:22

Výchozí stav ale nemůže být blokování, protože ta čísla jsou v síti jiných operátorů (nyní je to 87 %) a kdyby to Český Telecom takto zablokoval, dostane nejdřív pokutu od ČTÚ (bylo by to v rozporu se zákonem o telekomunikacích, to už se stalo v minulosti, že ČTc číslo zablokoval a po zásahu ČTÚ ho musel odblokovat) a možná by se našel i někdo, kdo by za to Český Telecom zažaloval (bránění konkurenci, zneužívání postavení na trhu nebo bůhvíco by si schopný právník vymyslel...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ST  |  02. 03. 2005 12:49

Bředevším by na tom profitoval Ladislav N.

Pokud by ČTc defaultně zavedl blokování některých čísel, tak by si Ladislav N. vysoudil několik miliard za antimonopolni jednani, a nemusel by paberkovat po korunkach to co propadne od neinfomovanych uzivatelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
guliver  |  02. 03. 2005 07:49

Nejsem právník, proto bude můj postoj vypadat možná naivně, ale nebylo by východisko v podání žaloby na "telecoma", který vědomě participuje na podvodu a tudíž se PODÍLÍ na trestném činu. Nechci rozpoutat diskusi o tom, že někdo si dailer instaluje záměrně a s plným vědomím. Jak toto ošetřit bylo popsáno v článku. Já reaguji na stav, kdy se dailer dostane do PC bez jednoznačně projevené vůle majitel PC a bez záměru dailer v PC umístit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doli  |  02. 03. 2005 07:54

Jenže Telecom za to nemůže, i když si ho tam majitel PC záměrně nenainstaluje .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dino  |  02. 03. 2005 07:55

Jenže on telecom ani nikdo jinej nemůže vědět,jestli dialer nepoužíváš schválně,když to vyženu teda do detailu,takže tato žaloba by neuspěla a jak sem už psal,každej zákazník má možnost si tyhle čísla zablokovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  02. 03. 2005 08:19

Proč by měl zákazník platit za blokování čísel (do zahraničí)?. Copak nejde zařídit webové rozhraní (jako u mobilního operátora) s možností přenastavení blokovacích služeb podle potřeby? U ČTc nejde nic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Telecomak  |  02. 03. 2005 08:18

To s tim 'vedomym participovanim na podvodu' pan Hlavenka trochu prehnal. Rekl bych, ze bude mit co vysvetlovat nasim pravnikum. Neco jineho jsou podlozena fakta, neco jineho jsou neadresne nadavky, a uplne neco jineho je verejne vznesene obvineni z trestneho cinu. Chapu, ze spousta lidi ma spoustu dobrych duvodu nemit Telecom rada, ale i tohle pochopeni ma svoje meze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  02. 03. 2005 08:25

Soudný člověk pozná, kdy je u Českého Telecomu dobrá vůle něco řešit (kéž by!) a co je přehlížení potřeb zákazníků (standard chování ČTc). Kdo sleduje vývoj dostupnosti připojení k Internetu za posledních 5-8 let, ví, co je Český Telecom zač...

Se žalobami se běžte "bodnout"!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladic  |  02. 03. 2005 08:47

Opravdu jsem se pobavil... No comment.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jo  |  02. 03. 2005 08:49

LOL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brožík  |  03. 03. 2005 15:26

V trestní zákoně je na to paragraf 257a - pozměňování dat na nosičích informací. Jenže policie  a staátní zástupci jej neumí použít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepah  |  02. 03. 2005 06:53

Nejsem nikterak zastancem Telecomu a nedavno me zase svym chovanim vytocili...
nicmene na svych strankach pisou cosi o omezeni odchozich hovoru ...
http://www.telecom.cz/domacnosti/telefonni_sluzby/telefonni_linka/doplnkove_sluzby/omezeni_odchozich_hovoru.php
sice se to nejspis nehodi pro nekoho kdo by chtel nektere dialery vyuzivat a jinym se vyhnout, ale naproste vetsine lidi by to melo splnovat jejich predstavy ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jo  |  02. 03. 2005 07:24

Asi jste nepochopil hlavní motto článku - mimochodem, opravdu je to pozdě, ale KONEČNĚ TO NĚKDE NA VÍC NAVŠTĚVOVANYM SERVERU VIDÍM JASNĚ NAPSÁNO, V ČEM JE NEJVĚTŠÍ, HLAVNÍ A VŮBEC JEDINEJ PROBLÉM, KTEREJ BY OPRAVDU NEMUSEL EXISTOVAT!!!

Automaticky volání na všechny dialery zablokovat a povolit je jen na výslovnou žádost uživatele!!!

Ano, "všichni" to vědí už co začaly dialery existovat, ale Telekomy (a řekněme si na rovinu, není to jenom ČTc, ale i všichni ostatní - včetně magora Stádníka!!!) na to KAŠLOU!!!
Nevím, jak je to v zahraničí, to by mě docela zajímalo. Já myslím, že jinde by je lidi ukamenovali, kdyby ty zvratky o starání se o zákazníky někdo z nich vypustil z huby!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dino  |  02. 03. 2005 07:37

Vy ste banda pitomců.Není nic jednoduššího,než si u poskytovatele zamezit odchozí volání na tyhle čísla a nějakej dialer Vám může být ukradenej!!!! Chce to jen používat mozeček!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jo  |  02. 03. 2005 07:40

Zase jeden co nic nepochopil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  02. 03. 2005 08:16

Ono to taky není zadarmo. Český telecom vyžaduje měsíční poplatky (blokace do zahraničí).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
topol, topol  |  02. 03. 2005 07:42

ono je to ale trosku jinak, ze zákona a vyhlášek CTU Telecom NESMÍ defaultne blokovat jakakoliv čísla. Co kdyby takhle zacal defaultne blokovat cisla k jinemu providerovi? Nebo mobilnimu operatorovi? Je to ten samej pripad, proste to nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hlavenka, hlavenka  |  02. 03. 2005 08:49

Ale přece od toho je zde ČTÚ, aby o změnu či výjimku ze zákona požádal, případně ji, pokud na to má pravomoc, upravil ve vlastní vyhlášce. Ostatně se zde nejedná o blokování "volání", ale o připojení k Internetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rosťa  |  02. 03. 2005 10:15

Nejde defaultně blokovat volání na číselné řady nebo volání na konkrétní čísla v sítích alternativních operátorů (to vyplývá ze zákona o telekomunikacích 151/2000). Český Telecom může zablokovat jen volání na čísla, která jsou připojena přímo do jeho sítě a to taky dělá.
Problém existuje, protože, 87 % čísel, na která si někdo stěžuje v souvislosti s podvodnými dialery, jsou v sítích jiných operátorů než Českého Telecomu.
Když by tato čísla Český Telecom zablokoval, dostane za to pokutu. Když nevybere od zákazníků ty peníze, dostane taky pokutu (to už se v minulosti stalo). A dělení peněz je regulováno ČTÚ (více tady), další docela velká částka se odvádí na DPH...
Jestli máte někdo zájem o víc informací, tak mi napište na rostislav tečka kocman zavináč ogilvy tečka com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  02. 03. 2005 16:59

Slava, alespon jeden clovek, ktery misto kecu poskytuje overitelne informace.
Jen tam schazi dodatek, ze Cesky Telecom ma z "drahych" volani do siti alternativnich operatoru jen a pouze originacni poplatek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X  |  02. 03. 2005 02:57

"Stádník z ČTÚ zase míní, že si za to mohou uživatelé".
Už před rokem jsem Stádníkovi psal, že je podplacený idiot a nyní musím konstatovat, že nemám proč tento názor měnit. Škoda, že po této korupci taky nejdou novináři a nevyšťourají nějaké zajímavé skutečnosti jako na Grosse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mam, ale nedam  |  02. 03. 2005 00:23

Vzdyt je to Telecomu uuplne jedno.. Nejaka ochrana zakaznika ?? ale prosim vas ...
Slovo Telecom jsem vyskrtl ze sveho rejstriku pouzivanych slov s prichodem Karnevalu.
Je-mi lito lidi, kteri tuto moznost nemaji, proto nemusite hned psat, abych drzel usta.
Vzdy je moznost volby. Neni potreba porad dokola vysvetlovat lidem, co za firmu Telecom je, protoze ti znali to vi uz davno a podle toho se zaridili .. i kdyz je to kolikrat stalo nemale penize. A ti ostatni , kteri ctou tyto clanky a nadavaji a nadavaji porad dokola jsou jen ovce ... ovecky ...
Tak pro ty tady Telecom je... a je jich zatim dosti a dosti ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zbysour  |  02. 03. 2005 00:52

Ti co nadavaji, nemusi byt ovce. myslim, ze jsi dost neobjektivni. Jsou proste lide, kteri nemaji jinou moznost, nez se pripojit dialem. nehlede na to, ze dialery se az tak moc nevybiraji a jisti si muzou byt jen ti, co maji bud WI-FI a nebo kabelovku. Dalsi fakt je ten, ze Kabelovka je jen v Praze a Brne... no a WI-FI je ve vetsich mestech znacne pretizena, tak jake by mohlo byt jine reseni??? GPRS/ EDGE... jde presmerovat, Dial... jde presmerovat, ISDN... jde presmerovat, ADSL... nevim, ale je nepomerne drahe pro cloveka, ktery stravi na internetu 5hodin za mesic, CDMA... nejde presmerovat, ale je to take drahe... Tak kdyz jste ta chytry, tak poradte, jak nebyt ovce. Rekl bych, ze syty hladovemu neveri... nebo jak je to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PePeK, PePeK  |  02. 03. 2005 02:03

A taky je fakt ze o tom kde vsude je kabelovka ci dokonce internet po kabelovce nemas ani poneti Pak se nedivim ze takovy trpej na dialupu kdyz ani nejsou schopni si zjistit dostupnost jinych pripojeni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  02. 03. 2005 02:57

TOLIK OTEVŘENÉ KRITIKY NAJEDNOU.... (?)
Copak se stalo? TOHLE o Českém Telecomu a našich alternativních operátorech přece víme už dávno. Proč o tom takhle otevřeně píšete až teď, s "křížkem po funuse"?

Českému Telecomu ubývají zákazníci na dial-upu, bude prodán, vláda na demisi... Žeby konečně vhodná doba napsat pravdu, kterou už známe několik let?

"...Šéf Českého telekomunikačního ústavu...
ČTÚ = Český telekomunikační ÚŘAD !!! Jeho šéf David Stádník je bývalým zaměstnancem českého telekomunikačního monopolu, myslíte si snad, že půjde proti Českému telecomu a vládě?

No, ale hlavně že je to "venku", ikdyž se zpožděním několika let...
Zanedlouho dialery nikoho trápit nebudou, protože připojení přes dial-up ztrácí (díky pomalu, ale přece jen se rozvíjející konkurenci) význam a zejména ve městech s největší hustotou obyvatelstva ČTc ztrácí pozice jako hlavní poskytovatel telekomunikačních služeb.

A pan Hlavenka ze sebe vypustil konečně to, co v sobě po léta "dusil" , abychom věděli, co už víme dávno...

O prachy jde až na prvním místě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohusz  |  02. 03. 2005 06:51

Tak to bohužel je. To, že lze něco snadno zjistit, neznamená, že to všichni vědí. A nemusí to být ani jejich malou snahou. Člověk, který se pohybuje v nějakém prostředí, je prostě "in" - VIDÍ. Ale ostatní, např. lidé s netechnickým či spíše neinformatickým/neinternetovým/... zaměřením tápou. Nerozumějí pojmům, nevědí, co se za čím skrývá.

Podvodníci vždycky využívají nedostatečné zorientovanosti svých obětí. Nemá smysl a je nefér obviňovat oběti. Právě ty je třeba chránit. Kdo se dokáže zorientovat, dokáže se ochránit sám - třeba opuštěním dialupu. Ale furt zůstává masa "obyčejných" lidí, kteří jsou rádi, že se "nějak" připojili k tomu "internetu". Možná budou v obraze za týden, možná za rok, možná nikdy - život je tak krátký...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  02. 03. 2005 07:21

Tak tyhle řeči znám!! Sám jsi napsal, že to jde snadno zjistit - takže informace je veřejně přístupná... a že ji nemáš? No čí je to asi chyba - já myslím, že TVOJE TVOJE TVOJE!!

Já taky nerozumím všemu, ale např. když si chci koupit novou televizi tak zjišťuju a dávám si s tím práci, jak co v ní funguje, jak to na sobě závisí, proč tenhle typ ano a jiný ne i když na pohled vypadá ten jeden líp... stejně tak s autem, domem atd.

Prostě všechno chce snahu a i čas na zjišťování informací... se poptej, přístup na net od někud jak vidím máš, tak si pohledej trochu na webu...
--

Prostě je blbost říct "tohle neumím" a každodeně kvůli tomu mít problémy... já jsem takový, že pokud něco neumím a komplikuje mi to život, tak se to naučím!!

A vždycky to jde - můj děda, kterému bude 70, byl celý život dělníkem v továrně (soustružník pak seřizovač), před pár lety si pořídil PC, aby mohl posílat maily místo klasických papírových dopisů příbuzným do USA... No ze začátku to ani neuměl zapnout a dnes si na tom úplně v klidu sám dělá třeba rodinou kroniku i s fotkama... který si sám nascanuje!! upraví v photoshopu!! a pak je dál zpracuje... a sám bez nějakých kurzů jen s radama mě a pár známých se dostal na úroveň středně až více pokročilého uživatele... a to mu je 70 a PC viděl poprvé v životě... takže sorry, ale pochybuju, že je tady někomu víc, takže si nechte trapný výmluvy, že si to neumíte zjistit... neumíte - naučte se!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jira  |  02. 03. 2005 08:01

"si chci koupit novou televizi tak zjišťuju a dávám si s tím práci, jak co v ní funguje, jak to na sobě závisí, proč tenhle typ ano a jiný ne"
A to taky v sámošce nakusuješ rohlíky, abys zjistil, kterej jo a kterej ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kapr, Kapr  |  02. 03. 2005 10:31

Diky rohliku dostanes ucet na 20k? Trochu mysli nez neco placnes jinak vypadas jako blbec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lachta  |  02. 03. 2005 15:29

aha, a ty si kupuješ auto asi podle barvy, že jo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Míra  |  02. 03. 2005 19:52

Nemůžu souhlasit. Samozřejmě že by si člověk měl rozšiřovat obzory, ale když si chci pořídit nějakou technickou věc, tak přece vůbec není nutné abych rozuměl tomu, jak funguje. Když vezmu tvojí analogii s televizí, tak bys jí měl rozdělat, vzít měřáky a snažit se pochopit princip fungování elektorniky. To je samozřejmě blost a pochybuju, že to máš takhle zmáklý. Přesto jsou to veřejně dostupné informace. Ovšem na televize jsou jasně dané předpisy, ale co kdyby jako v případě software nebyly a občas by nějaká televize zkratovala a někoho zabila. Taky by jsi řekl, že si to ten člověk měl nastudovat a ochránit se? Přece je to jeho chyba že nerozumí elektronice, vždyť každému pokročilému uživateli je jesné že takhle to nemůže být zapojeno. Jsou to přece veřejně dostupné informace. Kravina.
Jo a k dědovi. To je super, že je takhle zdatný. Ale těžko podle toho můžeš posuzovat ostatní. Mojí mamince není ani 70 a nedokáže se neučit ani ovládat pořádně mobil. Prostě už jí to nic neříká, připadá jí to jako jinej svět. A počítače? To už pro ní není. Já občas školím starší ldi a někdy je to hrozný, že i když se ti lidi třeba snaží, tak je mi jasný, že to už nikdy nepochopí, jsou tak zajetí v jiných kolejích, že to prostě není možné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mam, ale nedam  |  02. 03. 2005 09:12

S timhle se neda zase tak moc souhlasit.
I lide, kter nejsou IN znaji moznosti od svych znamych, kteri ji donekonecna opakuji, at se seberou a tahnou od telecomu, popripade od predrazenych wifi siti ke kabelovce ci jinemu operatoru, kterych ma v miste dostatek.
A co vam tento dialup clovek odpovi ??
" to zarizeni co musim mit bude drahe ... "
" ale ja uz mam telefonni linku ... co s ni bude delat, kdyz nebudu mit internet ... "
" zruseni linky je drahe .. zarizeni jineho je drahe ... "

proste ovce .. bohuzel ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Olda  |  02. 03. 2005 09:40

Nemusi to tak byt vzdycky.
Reknu vam proc jsem doma pripojeny k dialupu.
Zatracene rad bych se zbavil Telecomu; pokud jde o hlas. sluzby tak bych se bez nej obesel, ale...
- V praci mam rychle pripojeni a doma chodim na Internet pomerne malo.
- Neni alternativa za rozumne penize. Bydlim ve meste s 30k lidi, kabelovka v nasi casti mesta zadna.
- Je tu jakasi poloamaterska bezdratova sit asi za 200-300/mes, jenomze kvalita uplne strasna. Oni sami maji mizernou konektivitu a tu jeste rozdeluji mezi "zakazniky", takze rychlost mensi nez na dialupu a furt neco nefunguje. Jednou SMTP, podruhe se nedostanete na svuj POP3, trikrat do mesice meni konfiguraci a furt se to musi prenastavovat. Ma to kamarad, on pocitacum moc nehovi a ja to furt musim resit. Mit to jeste doma? Dekuji nechci. Poradte co mam delat?
Ja si alespon umim PC sam zabezpecit a pro jistotu mam na Telecomu zablokovane drahe smery, ale kolik je takovych?
Olda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sick_of_CT  |  02. 03. 2005 12:29

presne tak, tady z diskuzi clovek ziska dojem, ze neco jako wifi je neprekonatelny, ale ona je situace v mnoha pripadech dost odlisna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mam, ale nedam  |  02. 03. 2005 13:16

A stezujete si ??
Wifi nedavam jako priklad spokojeneho interentu. Sam jsem musel od docela schopneho providera u nas odejit diky prehustenosti signalu .. nekdo mi ho proste od 16:00 kradl ... asi prisel z prace domu a zapl sito.
A co mobilni site ? Urcite mobil mate ... nebo ADSL ?? Internet je totiz jen otazka penez.
Samozrejme, ze clovek , ktery nechce a nebude davat pres 700 kc mesicne za mizerny internet se sveho proste nedocka .. Pozadavky v Ceske republice typu , aby se nekde vytvorilo neco co bude rychle, perfektne fungujici a prinejlepsim za 200 korun je proste Utopie .. jen to nekdo nedokaze porad pochopit ...
CDMA, EDGE, ADSL, Dialup, Eurotel, Pegas (prominte), Oscar, Karneval, UPC, WIFI ... vzdyt je toho opravdu dost ..
nemuzu si pomoci ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
davadu, davadu  |  02. 03. 2005 14:09

A dokáže někdo pochopit, že prostě existují lokality, kde nefunguje nic, mimo dialupu a GPRS? Asi ne. Všichni žijí v Praze na jedné konkrétní ulici, kde je naprosto všechno dostupné. (Asi).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mam, ale nedam  |  02. 03. 2005 14:17

myslim si, ze to docela chapu .. neziji v Praze .. zdaleka ne. Je to sice mesto se 100.000 obyvateli .. ale do Prahy to ma daleko.
Ale v tom pripade vas vubec nechapu. Zijete nekde uplne bokem. Nemate ani signal mobilni site a stezujete si , ze nemate internet ?
A dokazete pochopit, ze pokud se neprestehujete, tak k vam tezko nekdo nejaky levny drat (bezdrat) natahne ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SiNuHeT  |  02. 03. 2005 15:12

Stěhovat se kvůli internetu? Spadl jsi z Měsíce, nebo jsi ještě opilý?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mam, ale nedam  |  02. 03. 2005 18:05

zase dalsi, ktery to pochopil trosku jinak nez mel.
Nepisi, ze se clovek musi stehovat kvuli internetu.
Pisi, ze jestlize clovek bydli v lokalite, kde na internet proste nedosahne, tak proc si vecne stezovat ?
Je-li internet mym zamestanim, tak se preci prestehuji. A jestlize neni, tak je potreba se s touto situaci tak trochu srovnat a nekricet, ze v mistech, kde bydlim nedosahne pomalu ani signal mobilni site.
A ten, kdo v takove lokalite bydli a "doufa" !! ze k nemu nekdo neco dotahne ... tak si asi pocka ...
Verim, ze potom jeho jedina nadeje je, ze Telecom slevni sluzby .. ale kazdy preci si umi spocitat, ze telecom bude vzdy az ten posledni, co slevi .. takze jak dlouho budeme v diskuzich cist pobrekavajici prispevky o spatnem internetu.
Tak proste posilejte kazdy den pozadavek na mail teledomu a dosahnete s tim urcite vetsiho uspechu nez zabrcavat diskuze zbytecnymi breky ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mam, ale nedam  |  02. 03. 2005 18:06

Jo a ted jsem si jeste vpomel...

Vzpominate si urcite na slova mluvciho telecomu ktery prohlasil, ze cesi rychly internet nepotrebuji, ze stahuji stejne jen porno ...
A urcite jste videli novou reklamu od Telecomu v televizi
Myslim, ze Telecom je podnik, ktery vubec nezajima, jestli mate nebo nemate internet .. proste jim je to fuk.
(proc by jim to take fuk byt nemelo)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TrSek  |  04. 03. 2005 08:25

No byt "in" nemusi byt vzdy vyhra. Myslim ze cim viac sa zaoberam dialermi tym viac sa ich bojim. Su totiz coraz chytrejsie a casto dokazu oklamat aj antivirak. Jasne mam si pravidelne zaplatovat a tak. Dakujem to robim a uz sa citim ako paranoik. Uz 30% casu prace na svojom PC venujem jeho udrzbe a ochrane. Si myslite ze je to rozumne. Ja nie, dakujem neprosim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  02. 03. 2005 07:37

Neviem čo sa všetci obúvate do Zbysoura. Ten človek o tom dačo vie, viď jeho príspevok, a keď povie, že tam kde býva nemá možnosť iného pripojenia, tak mu netvrďte že má. A dokonca ani nepovedal kde býva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gambrinus63, gambrinus63  |  02. 03. 2005 02:52

Prosím tě o čem to mluvíš? Podívej se třeba na stránky Karnevalu a ověř si kde už všude frčí, místo sázení otazníků do svýho výkřiku. A vůbec, má pro tebe cenu se kvůli pěti hodinám měsíčně rozčilovat? Zajdi si jednou dvakrát za měsíc do INet kavárny a budeš v bezpečí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ota  |  02. 03. 2005 05:10

Ty si vážně myslíš, že když Karneval napíše "dostupný v Otravě ...", tak se to týká celých měst? Obrovský omyl. TV signál od nich mám, jen ten internet jaksi chybí a chybět bude! Tak nemel, pokud nevíš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gambrinus63, gambrinus63  |  02. 03. 2005 17:46

Tak od toho je právě ta stránka Karnevalu na kterou poukazuji, kde si během dvaceti vteřin zjistíš, zda a jaká služba je dostupná na tvé adrese, pokud si v jejich dosahu. Jestli jen TV, nebo TV + Net či prd a kulový. Tak že melu, protože vím...
čus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mam, ale nedam  |  02. 03. 2005 09:09

Neresme, jestli je ta ci ona sluzba draha nebo ne. Mam Kabelovku a je draha !!
Ale mam rychlost, o ktere se telecomu ani nesni a dokonce ji vyuziji jinak nez na P2P site a stahovani hovadin.
Ale je proste draha. Krome toho ma Karveval UPC, CHello a kdo vi co jeste pokryti opravdu hodne mest. Takze Wifi ve velkem meste neprichazi v uvahu ...
V mensich mesteckach zase existuji wifi provideri .. porad je moznost.
Lide ale jsou zdechli jak vsi a misto opravdu aktivniho shaneni sedi na prd..i a cekaji, kdo jim pres obrazovku nabidne 2Mbit za 200 korun mesicne .. za temito slovy si stojim a protze jsem na inetu uz takrka od zacatku, nekolikrat prerusovane pres telecom, wifi, telecom, cabel ... vim co rikam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav Tockstein  |  03. 03. 2005 10:48

Velice dobrý článek...... gratuluji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor