České firmy mají nákupy na Internetu rády

Diskuze čtenářů k článku

nishkam  |  04. 07. 2003 12:14

Vypada to, ze i maly trh ma sve vyhody. Kazdy zna kazdeho a to je predpoklad pro duveru. Vzdy se da nejak domluvit. Kdyz nakupuji u vetsi firmy venku, tak se ta firma sice jevi jako velka, dyveryhodna a spolehliva, ale vzdy je tam trochu obava, ze to nemate uplne pod kontrolou, nebo ze riziko podvodu je na vetsim prostoru vetsi.
Jinak pekne, jeste kdyby se to konecne pohlo i s B2C (cenou pripojeni pro bezneho zakaznika)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Gottwald  |  04. 07. 2003 10:59

Rád bych doplnil článek o informaci o projektu, který není na českém webu až tak příliš obvyklý. Prvním rokem provozujeme server www.olive.cz , který je zaměřený na prodej dárků (luxusní pera, hodinky a parfémy), samozřejmě také koncovým zákazníkům, ale primární směřování je na firemní zákazníky. Při vývoji jsme vycházeli z faktu, že firmy odměňují zaměstnance, obdarovávají obchodní partnery apod., což se ukázalo jako správné a nouzí o firemní zákazníky netrpíme.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fotr  |  04. 07. 2003 15:31

pán ráčí být SPAMER

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Gottwald  |  04. 07. 2003 15:41

Slovo "SPAMER" bych asi nepoužil, ale budiž, když to tak vidíte. Aspoň se dokážu podepsat, drahý pane "fotr".

Asi by bylo lepší nereagovat na zbytečné hlášky, pouze napomáhám rozvíjet vaše duchaplné poznámky, které nikterak nenapomáhají výměně zkušeností a poznatků...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bp  |  04. 07. 2003 09:01

Copak nakupovat, to jde, ale co prodej? Chtěl bych prodávat do zahraničí a od zahraničních zákazníků přijímat platby z platebních karet po Internetu. Tak, jako to mohou skoro všude na světě za rozumných podmínek. Co myslíte, jde to u nás nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Gottwald  |  04. 07. 2003 11:12

Jde to, ale ztuha (aspoň dle starších informací) - překážkou jsou:

1) vysoké provize, které banky chtějí

2) fakt, že budou posuzovat vaše předpoklady pro prodeje - jednoduše řečeno, pokud se nebudete jevit jako zajímavý zákazník, generující vysoké obraty, nebudete mít moc šancí.

Na www.e-komerce.cz  vyšel kdysi článek o možnosti implementace plateb prostřednictvím platebních karet, zkuste dohledat, obávám se však, že od doby publikování článku do dnšska se nic moc nezměnilo.

Sám mám zkušenost s implementací e-Pay, kterou dělal nexum Trilog pro www.cpp.cz - systém je to příjemný, jednoduchý jak na implementaci, tak na obsluhu ze strany zákazníka. Obávám se však, že v tomto případě až příliš zapracovalo jméno České podnikatelské pojišťovny, malí obchodníci asi takové štěstí mít nebudou.

Doporučil bych vám zjistit si něco více o slovenské Tatra Bance, údajně byla tomuto platebnímu styku nakloněná i pro české obchodníky. Hodně štěstí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bp  |  04. 07. 2003 12:31

Děkuji za informace. U nás to dělala Komerční banka, pak to zastavila, pak zase na chvíli spustila a teď je to - údajně už definitivně uzavřeno. Možná to i zruší šťastlivcům, kterým to už zavedla. Citybank to teď taky zrušila. Čekal bych to od eBanky, ale tam je ticho po pěšině. Na e-komerce to taky kritizovali, ale nic se neděje. PayPal a podobné služby nechtějí české zákazníky, některé navíc působí tak "seriozně", že bych jim peníze nesvěřil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AF  |  04. 07. 2003 12:43

Pokud se nepletu mela by byt moznost udelat si primo svou vlastni registraci u MUZO a platby kartou si provadet sam bez nejake banky. Nevim jestli to jeste stale jde, dival jsem se na to nekdy pred rokem a pul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
db  |  04. 07. 2003 15:43

zkuste 2checkout.com  - jedu na tom nekolik eshopu -

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bp  |  04. 07. 2003 17:00

Díky všem za tipy, zkusíme to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Matýšek  |  04. 07. 2003 08:25

Píšete: "Docela nízko jsou letenky (10 %); i podle jiných indikací se zdá, že letenky jako „žhavé zboží“ na Internetu je spíše mýtus." - řekl bych, že těch 10% je docela vysoké číslo, uvažte kolik firem  (zejména malých, kterých je většina) dělá jen tuzemský business a nenakupuje tedy letenky vůbec, proto ani na Internetu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin F  |  04. 07. 2003 05:49

Ve vyzkumu je uvedeno "Priblizna hodnota nakupu firem za posledni 3 mesice" kdezto p. Hlavenka uvedl v komentari prumernou hodnotu za mesic a to ve stejnych hodnotach .... z toho vyplyva ze " pulmilionovi zakaznici " a "giganticky potencial" jsou vlastne jenom tretinove ...

Taktez "logicka" uvaha ze 25% respondentu, kteri nikdy e-nenakoupili, e-obchodu neduveruji je trochu zcestna - nemohou byt napr. zakaznici, kteri nakoupili a po spatnych zkusenostech zacali neduverovat a zaroven zakaznici kteri zatim nenakupuji mohou e-obchodu verit, jenom jeste nevi proc (proc by lide vubec zacali na internetu nakupovat kdyby mu vubec vlastne neverili? )

V tomto pripade musel p. Hlavenka opravdu nad problemem velmi malo premyslet a nebo ho psal v sobotu brzo rano po zajimave noci ...

 

Martin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor