České dráhy slibují rychlejší a stabilnější internet ve vlacích. Zaplatí za to stovky milionů

Názory k článku

thegrid  |  03. 11. 2020 18:40  |  Android Chrome 84.0

V metru wifi ruší a naopak operátoři musí platit za využívání tunelů a tady je to nějak pokřivené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter.mlich  |  03. 11. 2020 19:43  |  Microsoft Windows 10 Firefox 82.0

Proc je nutne platit stovky milionu, kdyz predchozi clanek je o Starlinku, ze je levnejsi nez cesky satelitni internet?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2020 20:04 | Microsoft Windows 10 Firefox 82.0

Jo, v tom Panteru na Brno se WiFi zkvalitnila, i v natřískaném vlaku je to použitelné ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2020 21:15 | Microsoft Windows 10 Chrome 86.0.4240.111

ČD by mohly množství přenášených dat snížit, kdyby do vlaků instalovali šikovně konfigurované proxy servery s rozumně nastavenou cache.Uživatelé by tak nemuseli například nejnovější obsah zpravodajského serveru stahovat stále znovu, ale stáhl by se jen jednou a ostatním by se načítal už z cache proxy serveru.Většina lidí totiž na Internetu kouká na to samé a stále dokola se tak stahuje to samé, případně grafika atd. a chytře nakonfigurovaným proxy serverem se dá traffic značně snížit. Už je to sice pěkných pár let, co jsem to naposledy použil, ale funguje to.Samozřejmě lepší alternativou je se pořádně "porvat" s operátory, ať za ty peníze pustí opravdu neomezená data.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 11. 2020 01:16 | Microsoft Windows 7 Chrome 86.0.4240.111

To by ty data nešlo hnát skrz koleje či napájení?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 11. 2020 12:05 | Linux Opera 9.80

Internet od ČD je dost tragický. Ne funkcí (je rychlý a stabilní, trochu delší odezva nevadí, výpadky jsou celkem minimální, rozhodně méně časté, než výpadky elektřiny (notebook je na baterky, takže těch pár minut přežije v pohodě)), ale tím, že než se člověk vůbec může připojit, musí někde něco odklikávat. Srovnatelně i když trochu lépe to funguje u DB. Narozdíl od regiojetu nebo arrivy (ve vlaku ne v autobuse), kde nic takového potřeba neni. Ale to pořád ještě jde. Taková trenitalia vás pustí jen na informace o vlaku a stanici atd., na další je potřeba zadat číslo telefonu a možná ani to nestačí. Když jsem to zkoušel při tříhodinovém pobytu v Roma Termini (Hlavní nádraží v Římě), tak to skončilo chybou, žádná SMS nepřišla, tak nevím, co by následovalo. Pro mě to mělo ten přínos, že jsem nemusel chodit koukat na odjezdové tabule, (měl jsem je před sebou na notebooku) a děsit se, že narazím na ostrahu, které se nebude líbit, že jsem na nádraží moc brzo (podařilo se mi jim úspěsně vyhýbat, nebo je jízdenka nezajímala (zajímala je rouška, nebo to, že jdu v protisměru, nebo něco podobného), ale jiný člen rodiny říkal, že ho nechtěli pustit, prý až půl hodiny před odjezdem).Ještě k tomu ČD, prý blokují aktualizace programů (píšou to v těch podmínkách co se odklikávaji), tak si pustím aplikaci jízdní řády trenitalie (narozdíl od čd, která je má placené, to TI má zadarmo) a počítač na 5 minut vytuhne, jak si stahuje jejich aktualizaci (tak aspoň jsem měl čerstvé jízdní řády, oni se moc nelišily, možná jen datumy kdy co jezdí). A kdyby nepsali takový blábol, tak při spouštění té aplikace nachvíli vypnu wifi.Neodpustím si ale dodat, že internet ve vlaku je sice příjemná kratochvíle, ale spíš než zrychlením internetu by se ČD měly zabývat zrychlením vlaků. Konečně překonat 160 km/h bariéru. V té Itálii jsem se těšil, jak se svezu dvoustovkou (tak totiž jezdí vlak z Vídně do Říma na části Italského území (někde kolem boloni)), ovšem stala se nějaká chyba (asi to tříhodinové zpoždění), vlak skončil v Boloni a tam jsme přestoupili na pendolíno které jelo poměrně dlouhou část cesty 250 km/h (cesta do říma tak byla o něco kratší, ze tříhodinového zpoždění jsme takto dohnali dvě hodiny). A díky korónovému obsazení ob jedno sedadlo mi ani nepřišlo to pendolíno tak stísněné, jako když jsem s ním jel poprvé a naposledy před asi pěti lety.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Jak prodloužit výdrž notebooku

Velké testy: gamepady a inkoustové tiskárny

Důkladný test Sony Playstation 5