Pokrývání vozů Českých drah internetem pokračuje. Aktuálně národní dopravce nabízí Wi-Fi v 766 vozech dálkové dopravy, kam spadají mj. Pendolina, Railjety a InterPantery. Letos ji doplní do dalších 50 vozů druhé třídy (někdy kombinovaných s první třídou).
Dále jsou tady regionální spoje, kde České dráhy cestujícím nabízí necelý tisíc vlaků, v nichž Wi‑Fi chytí. Jde o vícevozové jednotky jako CityElefant a RegioPanter, ale také o motorové jednotky jako Regionova, které představují jedny z nejobyčejnějších motoráků brázdících řadu venkovských tratí. Těch bylo loni upgradováno 61, předloni šlo o 131 jednotek.
Podle jedné z dřívějších zpráv by se do konce roku na některých tuzemských tratích, které neprošly elektrifikací, měly objevit dieselové jednotky 847 od polské PESA. Přijedou rovnou s Wi-Fi (a budou marketingově značené jako RegioFox). V průběhu letoška na koleje v modrých barvách vyjely a vyjedou i nové tuzemské trakční elektrické jednotky RegioPanter, které budou brázdit Vysočinu a Olomoucký kraj.
Kromě nich ale proběhne zasíťování také u stávajících starších vozů jako RegioSpider. Pod tímto názvem se schovávají oblíbené motoráky Stadler RegioShuttle RS1. Pokračovat se bude také v modernizaci Regionov, případně jiných starších vozů.
Celkově Dráhy letos instalují routery do více než 300 kolejových vozidel (tedy včetně zmíněných zcela nových souprav) s tím, že díky tomu budou disponovat více než dvěma tisíci vozy, které cestujícím zprostředkují internet. Dálkové vlaky a část regionálních spoléhá na dva mobilní operátory, aby připojení bylo zajištěno na co největších úsecích tratí.
ComfortJet a 5G
V příštím roce nasadí první netrakční jednotky ComfortJet. Firma si objednala 180 vagonů, které budou nasazeny postupně a od počátku v nich Wi-Fi bude standardem. Jako první z vozů národního dopravce by se měly připojovat k sítím 5. generace. Technologii aktuálně testují na CityElefantech.
Zdroje: tisková zpráva (1, 2, 3)