U kamery je nejvíc důležitá citlivost, objektiv, pak rozlišení a mírá kácivosti obrazu (rolling shutter).
Potom zda je záznam v minimální tzv. broadkást kvalitě = 10 bitový barvy, minimální bitrejt pro video a zvuk, správná snímková frekvence 25 sn/s (fps).Mobily maj jenom 8bitové barvy, slušné rozlišení (16x míň než 10bit), slabej dynamickej rozsah, horší citlivost ve stínech a za špatnýho světla, kolísavé fps nebo pouze 30fps. Trpí velmi silným rolling shutter efektem - kácením svislic, 5x (a více) nižší než minimální datovej tok a velmi ztrátovej kodek kterej z rychle měnících se detailů nadělá rozkostičkovanou matlanici. A nedej bože pokud musí stíhat kulometnou palbu blesků třeba na červeném koberci v Cannes nebo čeřící se hladinu vody. Profesionální kameraman se pozná podle toho, že velmi dobře zná omezení a necnosti své kamery a kodeku a dovede se jim vyhnout. Čili nedělá prudké švenky, ale maximum statických záběrů, dbá o dobré nasvícení scény a dosvícení stínů. Všechny kamery mají nějaké necnosti, i ty za miliony.Spoustu se toho dá pokazit taky blbým přepisem a špatnou rekomprimací záznamu.O zvuku nemluvě tam to platí taky.