Česká televize chystá velký průnik na internet

Diskuze čtenářů k článku

22. 10. 2010 11:49

Prijde mi tato diskuze uplne o nicem. Jsou tu dva tabory nesmiritelnych lidi, kteri se tu handrkujou co je lepsi ( zruseni/ omezeni CT, zruseni poplatku,...) i ja se snazil obhajovat svuj nazor. Nikam to nevede! A hlavne to neni tema clanku, tedy by to nemelo byt ani vetsinove tema diskuze!

Mam celkem zasadni otazku na kterou jsem nedostal odpoved. zkusim ji popsat znovu a trochu jinak.

Vite nekdo prosim Vas jak se od sebe lisi technologie nazivana Samsungem internet@TV od HbbTV jsou tyto dve technologie kompatibilni ? Pujde na TV Samsung,ktera podoruje Widgety nove pojate stranky CT ??

dekuji za odpovedi k otazce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 10. 2010 03:58

Dobry den mam dotaz

1. Udela ct program primo pro ipad na sledovani ct24? program co je pro iphone v ipadu vypada divne.

2. Pujde na ipadu "ivysilani" moc dekuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 23:49

No,to je paráda,ve chvíli,kdy se rozjíždí diskuze o úplném zrušení ČT a na internetu probíhá petice "Zruště veřejnoprávní televizi" příjde tato z dalším megalomanským projektem,který logicky zatíží její už tak neuvěřitelný rozpočet.Místo aby se třásli o fleky,které mají tak nějak doživotně(jak má ČT ve zvyku) a které jsou královsky zaplacené námi,tak vyrážejí do útoku.Ono se totiž ukázalo,že každý den vysílání ČT stojí danového poplatníka 20 000 000(ano opravdu vás oči nešálí),a to vůbec nemluvím o takové nehoráznosti,jako je najmutí firmy na výběr dluhů od neplatičů,které platí ČT ročně 1 000 000 000(ano,je to opravdu miliarda).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 15:59

jinými slovy - koncesionářské poplatky za počítač, smartphone a pod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 21. 10. 2010 15:12

Když si člověk vzpomene, jak vypadala ČT před patnácti lety, tedy jak je dnes v mnoha ohledech progresivní a jako první zpravidla zkouší nové technologie (HD, interakce s diváky skrze webové služby, YouTube, Skype..), tak jim tu daň rád zaplatím. Samostatně se platí právě proto, aby poplatek nebyl součástí běžné daně – nemáme televizi státní, ale veřejnoprávní, což je docela podstatný rozdíl.

Česká komerční televize si málokdy dovolí výjezd štábu do zahraničí - o stálých redaktorech nemluvě. Pokud se už něco ve světě děje, do druhého dne tam máte reportéra ČT a já mám dobrý pocit, že opět jako v případě Novy, nebo Primy nekoukám na komentovaný záběr CNN atd. Není to ekonomické, já vím, ale je to i otázka prestiže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 15:45

souhlasim s Vami.

Domnivam se, ze CT prejde na neco novejsiho a ostatni TV ji pak (pokud se to ujme) okopiruji.

Co se tyka zprav a sportovnich prenosu nema v nasi zemicce konkurenci ( meritkem nemyslim sledovanost davem).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2010 00:02

Bodejt by měla konkurenci,když ta sranda stojí denně 20 000 000,jenže né mějakého investora,ale nás,každého z nás.Jak se ti to líbí?Mě ne a proto jsem podepsal petici na zrušení veřejnoprávní televize.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 15:55

Je to sice pekné a prestížne, ale keď sa niečo deje na opačnej strane sveta, tak mi je ale úplne jedno, či mi tú informáciu dá človek z ČT, alebo zo CNN. Ak chcem dostať informáciu, tak ju dostanem a je mi jedno z akého zdroja. Ja osobne tam nevidím vôbec žiadnu pridanú hodnotu za ktorú by som mal platiť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 20:44

Otázka je, kolik stojí to samotné vybírání poplatků :)

Jestli by nebylo lepší aby se to platilo z daní a nebo více dobrovolně.

Navíc už teď tam mají spousty reklamy, obsah také takový zázrak není a mohli by dále snížit náklady využitím P2P streamingu (jde to i ve flashi, bylo tak stremované letošní webexpo - takže třeba flash stream pro masy a theora jako alternativa pro zachování svobod a kompatibility)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 23:58

ČT si najmula firmu,která to dělá za níě a ročně jí platí 1 miliardu.Co tomu říkáš?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 23:48

A nesmíme zapomenout na dramatickou tvorbu. Kde by byla česká kinematografie bez ČT?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 23:56

Nezlob se na mě,ale chceš točit filmy?Ano,jistě,proč ne,ale za svoje.Nevím,proč bych měl tak nějak přispívat na něco,co nechci a co mě nezajímá.V normální společnosti je normální,že si koupím to co chci a co se mi líbí.Tady je mi už léta dokonce zákonem nuceno kupovat o co zájem nemám.Zdá se ti to normální?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2010 00:27

Kdyby ses měl rozčilovat kvůli každý kravině, do který v naší zemi musíš vrazit prachy proti své vůli, tak skončíš v blázinci. Já radši takhle zasponzoruju tvorbu Český televize na kterou se rád podívam, než třeba předraženou stavbu dálnice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2010 00:36

Tady jde o princip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2010 00:01

Správně jak jste zmínil - YouTube, Skype a doplním další jako Facebook, Twitter a já nevím co ještě všechno. To jsou všechno SOUKROMÉ firmy, které mají reklamu na České televizi zdarma.

Nedívíte se třeba proč Nova ve svých pořadech žádný YouTube, Skype a další služby neprezentuje, když je to tak super?

Ať ČT dělá zpravodajství. Ale nemyslím si, že je třeba, aby se tu z daní všech platila konkurence soukromým subjektům a k tomu navíc konkurence internetovým médiím. Reklama, co teď běží na www.ceskatelevize.cz mohla být třeba na Živě, nebyl byste radši?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 10. 2010 15:32

zapomněl jste YouTube v pořadu Stahovák na Nově?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2010 16:33

Schválně jsem si Stahovák na zkoušku na internetu pustil a o YouTube jsem tam tedy neslyšel ani slovo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 10. 2010 10:36

No tak Stahovák by mě zrovna zajímal jak to mají s autorskýma právama. Nikde ani zmínka, videa postahované z pochybných zdrojů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2010 00:33

Vážený pane redaktore,jenže komerční televize at už jsou jakékoliv ode mne nechtějí ani korunu,narozdíl od ČT.A spíš,než otázka prestiže je tu jednodušší otázka,"A můžeme si to dovolit?"Může si naše malá země dovolit platit 4 kanály,na které se podle průzkumů dívá průměrně 15% obyvatelstva?Jinými slovy,8 500 000 lidí je nuceno platit,aby se ten zbylý 1 500 000 lidí bavil.Proč prostě roční náklady ČT (něco přes 7 000 000 000) nevzít a nerozdělit mezi vás osobně a ostatní z 1 499 999 lidí.To už by se vám asi nelíbilo,nebo ano?KDO CHCE ČT,AT SI JÍ ZAPLATÍ.Samozřejmě bez dotací ze státního rozpočtu.Hezky každý za své.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 14:29

Všetkým tu prítomným kritikom Českej televízie by som doprial niekoľko hodín núteného sledovania verejnoprávneho odpadu v podaní STV na Slovensku. By vás sranda rýchlo prešla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 15:15

Chápu,ale nepřál bych Ti ztišovat zvuk pokaždé,když chtějí čechům vnutit nějaký židošmejd.

Vaše zákony jsou lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 13:38

Česká televize si může připravovat co chce... ale bude to k ničemu.

- Když jsem se chtěl koukat na hokej na ČT2, tak měli na webu informaci, že tento přenos je přes internet nedostupný. Jakmile začal přímý přenos servery lehly a umřely. Jejich web vypadal uboze - jako potápějící se loď.

ČT má naprosto nedostatečnou kapacitu sítě ani serverů... a čím víc lidí na ten jejich web půjde, tím to bude horší.

- Analogová TV mě tak naštvala vnucujícím se obsahem(reklamy, znělky a ostatní TV crap), že doma TV vůbec nemám.

- Digitální TV si nekoupím. O satelit už vůbec nestojím.

- Internetová TV poslední pokus o vzkříšení televize jak ji známe... Který, ale nebude fungovat - viz O2 TV.

Televize je designem jednosměrné zařízení... a dělí společnost na Diváka-Televizi, Poplatníka-Výběrčího, Přijímač-Vysílač, Budete se dívat-Co my Vám pustíme. Svým designem bude vždy vnucovat obsah, který nechceme, ale strpíme.

Televize je odsouzena parazitovat v eteru podobně jako FM rádia.

Já jsem zastánce Peer to peer... Rovný s rovným, natoč a poskytni, stahuj a sdílej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 14:06

Ja s Vami v bode tykajici se jednosmerneho zarizani nesouhlasim. Posun je videt uz ted ( napr. porad Hyde Park). Za druhe na televizi se koukame na co chcem staci si vybrat z databaze a pustit si ten konkretni porad ktery chcete kdy chcete ... Za dalsi peer to peer nefunguje z pohledu aktualnich a dulezitych informaci. Pokud chcete jak pisete koukat na hokej, nebo mit prehled o aktualnim deni, tak je Vam tento zpusob sdileni informaci k nicem. Za dalsi se v praxi overilo, ze mit data na spouste mistech v neurcitem poctu a neurcitem pristupu za nedokonale... Alespon veschny firmy maji jedno uloziste dat se zalohou a nema kazdy nekde neco ... Ja osobne jsem na tento zpusob prisel doma. Neni nad to si stahnout napriklad konkretni fotku do PC, NtB, mobilu, TV odkud koliv z jednoho mista. a ne si rict, mozna budu mit ten pocitac pusteny, nebo NtB snad to tam mam take ... (Tim nechci rict,ze peer to peer site nemaji sve opodstatneni a vyhody! )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 12:37

Chtel bych se zeptat zda to znamena,ze budou konecne na televizich pomoci widgetu nepr. na televizich od Samsungu behat databaze poradu CT ?? obdobne jako youtube ? Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 19:23

Ano, bude na nich dostupný celý archiv iVysílání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 12:12

Stejne to vsechno delaj jen proto, aby za pul roku mohli rvat, ze chtej poplatky z kazdy pripojky na Internet smejdi. At si to vsechno zakodujou a kdo chce, at si zaplati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 11:31

Všechny ty technické změny, co tu popisují, jsou sice moc pěkné, ale jen za předpokladu, že se ČT zprivatizuje a vydělá si na sebe sama. Takhle to zase zaplatíme my všichni (ano, i vy co nemáte televizi a poplatky neplatíte - víte kolik peněz z našich daní skončí jako dotace ČT?). A určitě nebudu sám, kdo o žádné služby České televize nestojí. Už před lety jsem s ní skončil, je to stejně jen propagandistická žumpa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 12:28

Žádná privatizace. Stát musí mít možnost, jak informovat o dění občany v případě nějakých mimořádných událostí. Rozhlas dnes skoro nikdo neposlouchá, pokrytí internetem není všude, na přenos obrazu je stále nejlepší televize. Až bude mít přístup k internetu tolik lidí, co má dnes televizi, bude se moct řešit nějaká privatizace nevýhodného komunikačního kanálu.

Já TV taky nemám (respektive mám, ale jen na hraní her přes Xbox, kabelovku ani set-top box nevedu), ale těch pár drobných, co platím za koncesionářský poplatky, mě fakt nevytrhne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 13:06

To není špatná myšlenka, ale v tom případě by veřejnoprávní ČT podle toho měla vypadat - jeden odlehčený, levný informační kanál (jako např. některé regionální stanice), nikoliv ta strašlivá mašinérie, co je to dnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 14:22

To je dost diskutabilni. Staci se kouknout na verejnopravni BBC - Moloch s 10 kanaly a furou rozhlasovych stanic.

Netvrdim ze CT musi byt jako BBC. Tvrdim ze to jde i tak jak to dela BBC. Jen tam ensmi vsichni zrat a jeste u toho mlaskat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 13:33

K tomu neni treba vydrzovat takovy moloch. Uplne staci dat do podminek licence dodatek, ze dana TV musi toto statu umoznit za poplatek. Ten poplatek by byl nizsi nez trvale vydrzovani neefektivniho molocha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2010 00:49

Pro Michal Špondr:parádní alibismus,takže si roční spotřebu ČT reprezentovanou částkou přes 7 000 000 000(7 miliard)zdůvodníme potřebou informovat občany o možných mimořádných událostech.Každá soukromá televize to stejně dělá,a není problém při udělování vysílacích licencí prostě vložit jako podmínku k udělení povinnost informovat o mimořádných událostech typu ohrožení bezpečnosti atd.ČT sleduje 15% obyvatelstva,tedy 8 500 000 lidí,kteří se na ČT NEDÍVÁ,by stejně vědělo prd,co se děje.A jestli vám 7 MILIARD přijde jako drobný,tak klobouk dolů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 13:33

Zasadni problem je v tom, ze bez CT by jste se nepodival na zadny porad ani film natoceny cca pred rokem 2000. Protoze by jednak neexistovala zadna databaze, ale i kdyby existovala,tak by nebyla digitalni. Tedy navrhujete vzit nuzky a odstrihnout hystorii? Je sice pekne, jak tu pisete,ze by Vam bez CT bylo lip, ale vubec netusite co za temi dvema pismenky stoji ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2010 00:20

Tady si někdo plete pojmy a dojmy.ČT tuto databázi sice vytvořila,ale za naše peníze,za peníze nás všech.A za těmi dvěma písmenky stojí momentálně denně 20 000 000(dvacet milionů denně stojí provoz ČT).Kromě jiného si ČT najala firmu,která za ní vybírá poplatky a které platí maličkost,ročně 1 000 000 000 (slovy,jednu miliardu).Tak Tomáši Rajskupe,jak se vám to líbí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2010 09:10

Dobry den, kdyz uz me oslovujete mohl by jste si me jmeno alespon poradne precist a napsat ho zpravne, popripade zverejnit sve.

K tematu: V zivote jsem vyhodil tolik penez za blbosti,takze tech par korun co dam rocne za tvpoplatek podle me smysl ma. Tu firmu o ktere pisete si zatim jeste nenajala. Mel by jste spis premyslet, proc k takovemu kroku je nucena pristoupit a dojdete k nazoru, ze problem je u nas uzivatelu. Pokud by uzivatele platili, nemuseli by se tyto penize investovat timto smerem. Napsal jsem investovat, protoze se to CT porad vyplati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 10:33

XML s pořady

Sice je hezké, že TV nabízí XML s připravovanými pořady na www.ceskatelevize.cz/xml, ale proč to proboha nedělá v nějakém používaném standardu jako je XMLTV? A i kdybych nakrásně chtěl ono jejich proprietární XML upravovat do XMLTV a nabízet ostatním, proč mají tak šíleně restriktivní podmínky, které mi brání to nabídnout někomu dalšímu? Tím jdou proti smyslu otevřenosti a tato služba je na nic ... poskytovat XML, co kromě proprietárního gadgetu nic nezpracuje - marnost.

Ach jo ... měli by si udělat v těch nových médiích pořádek a trochu se skutečně světu otevřít

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 10:59

To by bylo snadné a logické a to jak sám uznáš prostě dnes nejde. Dnes se to musí udělat tak aby to bylo složité , nelogické a vyhovovalo EU , OSA .... a dalším lidem a "oborníkům" co vědí co je pro nás nejlepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 10:23

Zdravím. Proč je v článku opět tak moc zmiňován iPhone (3krát) a iPad (2krát)?

"Česká televize chce jít dál. Doposud vytvořila čtečku a živý stream....."

Jen vás trošku opravím - tato aplikace není vytvořena českou televizí, ale je vytvořena společností inmite... Na její funkčnosti to ale nic nemění, funguje skvěle :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 15:27

3x iPhone a 2x iPad - tomu rikas "tak moc"? Ale jdi ty brebto... :), Poptavka po aplikacich stoupa stejne jako pocet majitelu techto zarizeni - proto ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 10:08

Netuším proč bych měl platit televizní poplatky ,když si platím program co mne zajímají na satelitu.

A po tom co předvaděla "nejenom ČT" ve zpravodajství okolo "Vítkovské Kauzy" nemám zájem podílet se nahonu na čarodejnice a Politicky korektím zpravodajství. Naprosto nechápu jak je možné takhle jednostraně účelové zprávy vysílat a vydávat lži za pravdu. A medialní masáží ovlivnit soudní rozhodování , před 50lety to už dělal jiný režim , tak proč se vracet

A vysílání pro menšiny a další zhovadilosti Multikulturní společnosti ať si platí ti co je to zajímá.

Já žiju v ČESKÉ REPUBLICE , tak že pokud tu chce žít i menšina tak ať se přizpusobí naším zvykům a chování nebo táhne jinam. Nevím proč by se měl měnit náš styl života kvúli někomu kdo zde parazituje a nevitváří hodnoty a jenom nahlas křičí jak je utlačován.

Neschvaluju násilí ani jiné formy útlaku , jen chci stejné šance pro všechny bez rozdílu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 10:13

Ti cesi tady kolem dokola..na bliti....co cech to nejaky xenofob...na mesic do Birkenau, se vsim vsudy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 10:56

Přesně tak co Čech to xenofob (spíš jen Romofob) a já jsem jim také. Pokud máš tak rád Romy tak si je nastěhuj do svého domu nebo ještě lépe bežte všichni do Kanady.

Já se vám Rómum divím že máte takový problém žít tu s bílými Čechy , žlutými Vietnamci , Ukrajinci a Černochy a dalšími ,kteří tu normálně žijí , pracují , mají děti a nemají problémy ( je zde pár 100 bez mozků ale nic hrozného). Ale jen jedna menčina má problém že ji nenávidí 80% národa. Čím to asi bude ? Že by tím jak jen parazitují na ostatních , dělají bordel , kradou a jen si stěžují ? V práci jsem měl několik kologů Cikánů a ti berou slovo Róm jako hroznou urážku , tak kde bude asi problém.

Jen Media nějak nechtějí vidět to že Nomální lidi nezajímá barva pleti ale to že jím někdo mlátí dětska , okrádá a znepříjemňuje život.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 11:03

cygos/rom - rikejte jim jak chcete, me jeste nik nic neudelal....jedny jsem mel jako sousedy a clovek o nich nevedel...zato tech bilych me podelalo celkem hafo...takze dle vasi logigy budu pausalizovat a budu xenofobni vuci vlastni rase a vlastne kdyz vam na ulici rozbiju drzku tak bude vse ok?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 23:45

Z našich daní jde určité procento na sociální dávky a jiné způsoby podpory a zvýhodňování sociálně nepřizpůsobivých občanů. A věř tomu, že většinu té promarněné části daní spotřebují Romové! Takže ti gratuluju k romským sousedům, taky máme v práci bezproblémové a pracující romy, ale to máme obrovské štěstí, že jsme natrefili zrovna na takové.

Jinak OT jako hrom, ale koukam, že se tu ujal, tak mi to taky nedalo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 10:59

chapu...preci nejsem xenofob...jenom nemam rad cigany, cernochy, zidy, araby, teplouse....hmm...vlastne me nevadi....ale proc musi bydlet ve vedlejsim vchode????!!!! jen tak dal...pak se clovek divi, ze tady maji zivnou pudu h***a jako Vandas, ze 20 let za to, ze nekomu hodite molotov do baraku a dozivotne zmrzacite malou hoku, je nejak moc...dyt to byla klukovina...fakt na bliti....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 11:10

Vydiš to, mám kamarády jak cikána , židy a dokonce 2 teplouše a nemám stím problém ale dost mi vadí ,když mi dětsko okradli 2x Cikáni , firmu mi vykradli Cikáni ... Neříkám že bílí nekradou ale čeho je moc toho je prostě příliš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 11:11

a jak se vasi cigansti kamaradi stotoznuji s vasimy nazory?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 11:28

Normálně, on je Cikán nikoliv Róm. Žijou normální "kočovný" život . Nevydržel by na jednom místě dlouhou dobu. A by jsi se divil jak mluvý o Rómech on :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 10:02

CT je verejnopravni televize.Z toho postu by mela mit pouze nejaky zpravodajsky program, kde bych byl ochoten pristoupit na to, ze budu platit nejake poplatky.Poplatky neplatim, uvedl jsem ze televizi nemam.Podporovat ty zverstva, co CT produkuju opravdu nehodlam.A pokud se jim podari uzakonit poplatky za pripojeni, tak to uz je na emigraci.Tydle samozvane organizace, vcetne OSA by se mely vymitit.Zajimalo by me, co by delali, kdyby se na ne lidi vyprdli plosne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 09:34

Problém je, že služba není zadarmo, a někdo to bude muset zaplatit.

A ČT se nikoho na nic neptá, zda by chtěl 4 programy a ještě internetové vysílání.

V ČT se udělá internetové vysílání a vedoucí pracovnící si rozdají prémie, ... .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 09:10

Samozřejmě, že vedení ČT jde pouze a jedině o vybírání koncesionářského poplatku za připojení k netu. A já říkám: "Ať si tu svou multikulti propagandu strčí za klobouk! Nejsem na všechny ty Drtinové, Borky, Takáče, Fridrychy, Šídla, Janečky a jejich lži ani v nejmenším zvědavý!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 07:20

Vrchní 3 ze 4 komentíků jsou proti poplatkům. To je neuvěřitelné kolik lidí u nás nemá televizi a neplatí poplatky.

Mě poplatky nevzrušují, televizi prostě mám.

Vzhledem k tomu, že se chystá masivní nástup TV boxů od Google a Apple (nyní za 99USD a cena jistě poklesne), tak vysílání na internetu snad plánují všichni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 08:04

Nemám televizi a neplatím poplatky. A když se občas podívám u přítelkyně, co v TV vlastně vysílají, tak nevidím jediný důvod ji mít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 08:55

Platič poplatků.

Jsem zásadně proti, aby ČT lezla na internet a zbytečně tak utrácela peníze za díiváky, kteří ji neplatí. Tomu se říká okrádání platících diváků.

A že těch internetových diváků je. Zájem o internetovou ČT je obrovský, vždyť při zápasech našich hokejistů na OH jim server zkolaboval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 09:21

Patrně jsi to nepochopil... Já nemám TV z důvodu, že tam není na co koukat, nikoliv proto, že na ni koukám na internetu .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 09:40

Máš samé +, ale v TV je spousta zajímavých pořadů. Třeba na Spektru, Discovery, Animal, ... .Důležité jsou i sportovní přenosy (MS ve fotbale,OH, ...). Divím se, že Tě nic z tohoto neláká a TV nepotřebuješ, stejně jako ostatní co Ti dali +.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 10:44

Ja tedy taky nemam TV, 99% poradu jsou podprumerne, divat se na sport me nebavi - to ho delam radsi sam a kvalitni filmy si stahnu z internetu a muzu si je - na rozdil od TV - pustit kdy chci. Zajimave dokumenty CT a zpravy sleduji pomerne kvalitne na internetu. TV nepotrebuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 11:13

Ale tak když sledujete dokumenty čt na internetu, tak byste za ně měl taky platit poplatky. Což taky předpokládám děláte. Internetové vysílání ČT je primárně službou pro koncesionáře, kteří z nějakého důvodu ten pořad nestihnou, případně jsou třeba někde kde nemají televizi, a chtějí se podívat na zprávy - ostatně si to taky zaplatili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 15:42

"ale v TV je spousta zajímavých pořadů. Třeba na Spektru, Discovery, Animal" To ano, ale všetko sú to platené programy.

Ja napr. tiež nemám TV. Moja slečna sa občas díva na tv cez internet a keď vidím aký je to luxus dívať sa 2 hodiny a z toho hodinu zaberú reklamy, tak ma teda rýchlo prechádza chuť kupovať TV. Mám 27" display, takže tie filmy a dokumenty, ktoré si stiahnem, si užijem v HD kvalite a ešte k tomu je to v originálnom jazyku, nie v dabingu, ktorý (okrem Simpsnov) nikdy nebude tak dobrý ako origo. Komerčné TV sú pre mňa mediálny odpad a tie ostatné veci si rád stiahnem z netu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 10:14

Komerční televize kromě Prima COOL nestojí za nic..., ale COOL je povedenej :)

A k ČT? Koukám na ČT24 a ČT4 a jsem spokojen. Aktualni zprávy v češtině, Studio fotbal a Buli, Hydepark, OVM + OH, MS... za tyhle pořady si ty poplatky zaslouží :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 19:08

ještě by to chtělo COOL HD a možnost přepínání jazykových verzí filmu + titulky... když už to to DVB-T umí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 23:38

Jo, to umí, ale to by v jednom multiplexu nesmělo být narváno několik TV stanic., jak je tomu u nás.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 10. 2010 12:08

myslíš, že by se tam těch dalších 128kbit nevešlo? o titulkách škoda mluvit :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 08:05

Asi jste si neuvědomil, že tu vůbec nejde o poplatek v domácnosti, kde platíte jeden za všechna zařízení, ale o počítače ve firmách, školách atd., kde by se muselo platit z KAŽDÉHO PC. Vás tedy poplatky zatím nevzrušují, ale ostatní ano!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 08:45

Jo jo, vzpomínám, že před pár lety firma omylem nakoupila služební mobily s možností příjmu FM rádia a pak se posílaly výrobci, aby to z nich vykuchal (nebo softwarově vypnul, už nevím), protože se vyhrožovalo, že z každého takového telefonu se bude platit poplatek ČRo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 09:13

Přesně tak a rovnou je potřeba si taky uvědomit, že by jsme to zase zaplatili všichni v ceně zboží, čí služeb případně ze státního rozpočtu !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 08:51

A mně třeba poplatky až tak nevadí, otázka je, zda "veřejnoprávní" TV musí mít ausgerechnet 4 programy, ale vadí mi systém vybírání, kdy musím hlídat, zda mi každý měsíc odchází banální částka a když jednou neodejde, tak mi za pár let nějaké Kalcso (které se na tom sakra dobře živí) pošle sprostý dopis se složenkou na 10 tisíc.

Ale to je na jinou diskusi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 05:13

Jednou už ČT přece vypustila zkušební balónek, že by jako vybírali za každou přípojku k internetu, protože její majitelé mohou sledovat ČT.

Asi je nenapadlo, že existuje i opačná cesta - v rámci šetření vyházet 3/4 příživníků a kamarádíčků a omezit veřejnoprávní televizi na dokumenty a zprávy, což by většině lidí úplně stačilo. Na soutěže pro retardy a seriály jsou komerční televize.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 01:34

Doufám, že konečně přejdou na flash, nebo html5

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 07:22

Doufám, že nikdy nepřejdou na Flash. To, že na rozdíl od jiných televizí mají archiv v normálních video formátech, kde jde video bez problémů přehrávat v samostatném přehrávači videa (případně jednoduše stáhnout na disk), je největší výhoda archivu ČT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 08:47

Také mi vyhovuje současné provedení, ovšem mám výhrady k TK samotného videa, zvuk je "přebuzenej" a deinterlace obrazu je provedena snad tím nejhorším způsobem (tuším že průměr), takže v pohybu je vidět brutální rozmazání. Ne, tohle "TV kvalita" opravdu není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 14:24

To přebuzení zvuku mi taky vadí, ale týká se pouze WMV verze, nikoli RealVidea. Taky deinterlacing používají u obou verzí jiný. (Jinak na RealVideo samozřejmě není potřeba používat RealPlayer, a stáhnout se dá spoustou programů, stejně jako ty ASF streamy, takže zase taková mimózní možnost to není.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 10:18

to mužeš udělat se všemi videi.. ať je zobrazuješ v silverlight nebo flash, či html5

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 12:56

no muzes taky pouzit Windows Media Encoder, ale skus normalnimu smrtelnikovi vysvetlit jak to nastavit aby mu to snimalo v takove kvalite danou vec a ne celou obrazovku a jak si ma nastavit kodek atd... jinak windows media encoder umoznuje i streamovani temer jakehokoliv zdroje (nemyslim souboru). jedna se sice pouze o WMV, ale kdo dneska neprehraje WMV?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 14:22

To sice můžeš, ale pokud u Flashe používáš RTMP streaming jako Nova (a pokud ČT nasadí Flash, tak asi těžko ve „free“ stylu YouTube, kde není problém stream přímo uložit, třeba z cache prohlížeče), potom je ukládání hodně zkomplikované, musí se na to použít speciální software, nebo napsat skript/program speciálně pro archiv ČT, který to z něj vydoluje (a pokaždé, když se stránky změní, se pak musí taky přepsat), přímé online přehrávání v libovolném externím přehrávači pak je pakticky nemožné. Současné řešení, kdy prostě přímo streamují video, bez nesmyslných komplikujících (a zpomalujících) obálek nad ním, je mnohem lepší..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 14:35

Navíc Flash kromě toho, že je oproti normánímu přehrávači videa velmi pomalý (zejména na čemkoli jiném než Windows má mnohonásobně vyšší režii než normální přehrávač videa), je k dispozici pouze pro několik vybraných platforem (a pořádně funguje pouze na jediné). Což je jaksi v rozporu s veřejnoprávním posláním České televize. (Jistě, existují alternativy Flashe jako Gnash, ale ty na 10 z 10 stránek nefungují.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 14:54

"Což je jaksi v rozporu s veřejnoprávním posláním České televize" A s realmedia je to lepsi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 14:57

Mnohem. Jak už jsem psal výše, na RealMedia nepotřebuješ RealPlayer. RealMedia si přehraješ na jakémkoli operačním systému, na kterém se dá zkompilovat přehrávač postavený na libavcodecu/FFmpegu, tedy prakticky libovolný free přehrávač na všech operačních systémech, které snad můžou extstovat. Totéž platí pro WMV.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 21. 10. 2010 15:00

Real Media v roce 2010 jistě není normální formát (z hlediska statistického rozšíření), ale poněkud přežitý. Má to být přinejmenším H,264 stream, který pak přehrají i majitelé mobilních počítačů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
21. 10. 2010 15:14

Jenže zde je volba Windows media nebo Real Media a IMHO cokoli je lepší než windows media

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 15:18

Normální je v tom smyslu, že to je pořád normální video soubor, který je normálně dostupný, normálně se streamuje, je normálně přehratelný a stáhnutelný. Je prostě přímo dostupný, není nijak „chráněný“ nějakými znepřístupňujícími vrstvami (např. Nova skutečně ten Flash/RTMP používá i proto, aby to nešlo normálně stáhnout a člověk to musel prohlížet na tom jejich webu v tom jejich okýnku, s těmi jejich reklamami atd.) A kromě toho se dá přehrát v různých přehrávačích a prakticky všude, protože implementace RealVidea/Audia, tak jako snad všech ostatních audio/video formátů pod sluncem (včetně WMV/WMA, H.264 atd.) je zakomponovaná ve světovém standardu č. 1 mezi kodeky, open-source knihovně libavcodec.

Jinak samozřejmě H.264 stream by byl ještě mnohem lepší, o tom není sporu. Nebo ať klidně zkusí HTML5 s VP8, aspoň jako alternativu. Jenom mi šlo o podstatu – přímý video stream versus nesmyslná obálka nad ním (Flash, Silverlight), která jej části uživatelú znepřístupňuje a tomu zbytku komplikuje a znepříjemňuje. To se ukázalo např. při přenosech z OH nebo MS – tam na online stream ČT z těžko pochopitelného důvodu nasadila Silverlight (jediné racionální vysvětlení je reklama/sponzoring MS, což asi tak bude). Přitom to byl úplně ten samý WMV stream, který jim leze od toho jejich dodavatele videa, jediné, co s ním udělali, bylo to, že nad něj dali obálku v Silverlightu. Čili absolutně žádný technický důvod proč to dělat. No samozřejmě někteří protestovali, tak tam pak museli narychlo přidat i odkazy na přímý WMV stream bez té silverlightové obálky. Celé to ukazuje na naprostou nesmyslnost takového počínání.

Takže doufám, že pokud už budou mít ten nápad nasadit Flash nebo Silverlight, tak tam přidají i odkazy na přímý stream v H.264 nebo WMV (protože Flash stejně streamuje H.264 video a Silverlight WMV video, tak technicky není důvod, proč by to nešlo). Jinak by to bylo moc špatné, to by si mohla dovolit komerční televize, ale ČT by neměla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 18:11

Neříkám, že možná z nějakého úhlu pohledu nemáte pravdu, ale Vámi vypíchnuté důvody jsou dosti chabé, protože to co uvádíte si u flashe dovedu představit také.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 19:57

U Flashe je jediná možnost vedle Flashe nabídnout navíc i verzi bez Flashe, tedy přímý odkaz na soubor nebo playlist, jak je tomu doposud. Jiná možnost není. Čistě flashové řešení je prostě pro ČT, jakožto veřejnoprávní televizi, neřešitelně nevhodné. Už jenom z toho důvodu, že jsou platformy, pro které prostě Flash neexistuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 12:50

nemohou nikdy prejit na FLASH neb CT vyuziva sluzeb firmy VisualConnections ktera jim nacpala HELIX DNA Server ... Zagooglete prosim je to na delsi povidani ... a jiz zminen firme nemohu vubec prijit na jmeno.. proc to si radeji necham pro sebe, a jak tu nekdo pise ten obraz je strasny, ma stopro pravdu zminena firma to neumi odladit - nejsou to zadny video profesionalove ale pekny darebaci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 20:46

zato ty budes nepochybne expert ze zhrzele konkurence.

jelimani "ja vim, ale nepovim" jsou nejlepsi. ale je teda fakt, ze vetsinou vi prd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2010 05:11

bohuzel nemohu o tom mluvit takto verejne a uz ne s takovym individuem jako jste Vy... Ja se aspon chovam slusne a nebudu zde verejne chrlit ty cifry. Nejsme zadna konkurence a ani nebudem. My jsme od nich chteli podobne sluzby a nestacili jsme se divit - nakonec to dopadlo tak ze jsme pred 6-7 lety, coz tenkrat zminena firma jiz usurpovala CT a jeji internetove vysilani, se vyprdli na jejich nehorazne drzou nabidku a koupili Windows Server 2003 vcetene WindowsMedia Services a nechali naprogramovat WEB server vcetne databaze a vyslo nas to na 1/3 jejich nabidky (vcetne HW) a to ta jejich nabidka prave spocivala pouze v tom ze nam chteli prodat neco co stalo tolik a tolik USD proste za EUra (jenom vymenili USD za EU a vydelali by jsi na nas nehoraznou sumu). Vse nam demonstrovali na jejich skusebnim provozu CT, a to tehda bylo takove male okenko snad 240x120px a my jsme potrebovali FullScreen. A jde hlavne o to ze si dovedu velice zive predstavit jak se na CT nazvejkli a to platime my ty JELIMANE, v danich a v poplatcich. Co se tyce kvality videa uz tenkrat to bylo ubohe co predvadeli, celou optimalizaci jsme si udelali sami a FullScreen ve 765KBit byl oproti nim temer zazrak... my jsme meli jiz tehdy 3 roky praxe s videodigitalni produkci oni ne - oni byli ciste IT firma. v dnesni dobe pokud nekdo kdo produkuje WEBy, SERVERy a pod a neumi sami Streamovat je spise k placi a rozhodne CT nepotrebuje a nikdy nepotrebovala clusterovy system streamovani videa protoze na to tolik lidi najednou zase nekouka a na pomery naseho statu nic takoveho nehrozi... Za Experta se opravdu nepovazuji, ale vy pane JELIMANE vydite kazdemu do hlavy jestli lze, to by se mi v praci hodilo, nechtel by jste mne to naucit, diky. PS: zustante u toho Madagaskaru moje deti na to koukaj radi a je to pekne pokoukani.. lepsi nez ze sebe delat co jste predvedl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 00:13

No teda doufám, že to snad ani nikoho nenapadlo aby se ještě tak odváděl TV poplatek z počítače připojeného k internetu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 00:33

A o co myslíte, že jim jde? Chtějí čím dál víc kanálů, přitom pro zajištění veřejnoprávní služby by bohatě stačily tak 2. Na více kanálů potřebují více peněz, takže tlačí na zvyšování koncesionářských poplatků. No a až budou na internetu dostatečně rozlezlí, přijde požadavek na poplatky z každého zařízení, na kterém půjde ta jejich "veřejnoprávní služba" sledovat - což v té době bude skoro vše, od pc přes tablety až po telefony, člověk by skoro mohl napsat i lednice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor