Česká republika má nejmenší míru pirátství ve východní Evropě

Diskuze čtenářů k článku

Leonidas  |  10. 07. 2001 23:05

Firmy a statni sprava a skoly maji asi legalni soft a tak je mozne i tech 43%. Pro firmy prodavame masiny s W a do domacnosti tak 35 %, staveci stavi neexistujici stroje a tak to vychazi , jak je evidovany nevyrobeny pocitac? A tech u nas je, jsme narodem vseumelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin M.  |  10. 07. 2001 21:37

Tak to mě docela pobavilo. Momentálně jsem pracovně v Kazakhstánu a vážení pozor! Tady se všichni podivují proč je u nás software tak drahej, jak říkají "vždyť jakýkoliv soft u nás koupíš za 500tenge /cca 130Kč/". Kdo ví kolik tady tratí Mrkvosoft ročně. HA!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin M.  |  10. 07. 2001 21:36

Tak to mě docela pobavilo. Momentálně jsem pracovně v Kazakhstánu a vážení pozor! Tady se všichni podivují proč je u nás software tak drahej, jak říkají "vždyť jakýkoliv soft u nás koupíš za 500tenge /cca 130Kč/". Kdo ví kolik tady tratí Mrkvosoft ročně. HA!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Prďous  |  10. 07. 2001 20:20

"Poselství společnosti Mrkvosoft v ČR
Posláním společnosti Mrkvosoft v ČR je přinášet pozitivní změny do každodenního života našich lidí. Kdekoliv lidé pracují, učí se nebo si hrají, usilujeme o usnadnění jejich života prostřednictvím informačních technologií nejvyšší světové úrovně, které jsou lokalizovány nebo přizpůsobeny našemu trhu. Mrkvosoft je připraven přispět ke zkvalitnění vzdělání, zvýšení produktivity práce, pozvednutí konkurenceschopnosti našich firem a umožnění integrace našeho státu do NATO a EU podporou rozvoje dovedností v oblasti informačních technologií a počítačové gramotnosti v naší zemi. Poselství společnosti Mrkvosoft v ČR
Posláním společnosti Mrkvosoft v ČR je přinášet pozitivní změny do každodenního života našich lidí. Kdekoliv lidé pracují, učí se nebo si hrají, usilujeme o usnadnění jejich života prostřednictvím informačních technologií nejvyšší světové úrovně, které jsou lokalizovány nebo přizpůsobeny našemu trhu. Mrkvosoft je připraven přispět ke zkvalitnění vzdělání, zvýšení produktivity práce, pozvednutí konkurenceschopnosti našich firem a umožnění integrace našeho státu do NATO a EU podporou rozvoje dovedností v oblasti informačních technologií a počítačové gramotnosti v naší zemi. "

 

Fuj, to je blábol, že se ty lidi nestyděj. Vemte vlajky a jde se mávat (nejlépe rudé). Brrrr. Kdyby Office stálo 900,- Kč, tak by si ho klidně koupil i domů, ale takhle si raději nainstaluju Linux a budu si nadávat co to mám na něm za texťák... Ale jestli to strejdové z Mrkvosoftu viděj takhle (viz. text Mrkvosoftu.cz), pak zamáčknu slzu, budu vzpomínat na totáč a na ten Office nebo Win raději zapomenu. Fuuuuuujjjjj. Aby je čert vzal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Gallina  |  10. 07. 2001 22:07

Je videt ze asi priliz nepremyslite. Protoze jinak by jste takovy blabol vypustit nemohl. Opravdu nevim co je na tom ke stydeni. Kazdy muze delat co chce a jak chce pro lidi...a mezi nami. Najde se MNOHO lidi kterym Microsoft zivot ulehcuje, jak v praci tak doma pri hrani her. A zatim tomu veskere studie o pouzivani Windows nasvedcuji a je jich vice nez tech kterym Microsoft zivot ztrpcuje.

Mozna by to chtelo trosku mene nenavisti a trosku vice rozumu a tolerance k necemu co se zrovna Vam nelibi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  11. 07. 2001 00:23

To bude zrejme proto, ze se ty pruzkumy delaji mezi beznymi uzivateli. Kdyby je delali mezi administratory, asi by vypadaly jinak. Uzivatel si zavola admina , kdyz se mu na pocitaci neco vysype.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  10. 07. 2001 16:34

Neni taky asi uplna nahoda, ze se vysledky teto privatni studie tez objevily dnes v "Novinkach"  na Microsoft.cz  http://www.microsoft.com/cze/presspass/MSG/20010704_048.htm  , a to samozrejme s patricnym titulkem.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit Caha  |  10. 07. 2001 14:38

To, ze danove uniky delaji xx dolaru a ze kvuli tomu nevzniklo xx pracovnich mist je nelogicke. Kdyby neexistovala moznost nelegalniho sofware, jen par lidi by si ho koupilo a jinak by tu byl pocitacovy pravek. Tedy zadna pracovni mista, zadni experti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lou  |  10. 07. 2001 13:50

To je picovina jak vrata. Nova kampan MRKVOSOFTU. Oznacili schvalne miru piratstvi jako nizkou, aby sli lidi takrikajic "do sebe" a rekli si, ze je to strasne spatne a nemoralni pouzivat nelegalni software a ze to dela vlastne strasne malo lidi v CR, coz jsou jen vyvrhelove spolecnosti.


To cislo zjistovali tak, ze se ptali v ankete na ulici. "Pouzivate nelegalni software?" A vsicni samozrejme kyvali, ze ne.... to oni ne.... jen legalni.


Office bych si nekoupil, ani kdyby to stalo 100,-. Rozhodne nebudu nikdy vyhazovat penize, za neco, co muzu mit ZADARMO!!!!!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xg  |  10. 07. 2001 19:07

Office bych si nekoupil, ani kdyby to stalo 100,-. Rozhodne nebudu nikdy vyhazovat penize, za neco, co muzu mit ZADARMO!!!!!!!!!!!!!!!

Tak to je politovanihodne. Za 100 bych do toho sel zcela urcite.
Za 1000 jen kdybych to potreboval k praci.

Je mi trochu smutno, ze se ani trochu nesnazite hledat free alternativy k softu, ktery pouzivate nelegalne. Ja osobne tak cinim a musim rict, ze bych se do 43 procet vesel. Nechapu, proc musim krast, kdyz mohu mit ty same veci zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jake  |  11. 07. 2001 07:21

Jses normalni idiot. Ukaz mi, kde si stahnu freewarove alternativy treba k Quark XPressu.
Ty moulo!!!

Nevim, kterej kokot vymyslel spojitost mezi "krast" a "pouzivat nelegalni software".

Maji si vyrobci programy chranit. A kdyz to neumi, tak at se na to vyserou.

Ty si taky zamykas byt. Nebo ho snad nechavas otevrenej s tim, ze krast se nesmi.
Jses normalni debil a vis hovno!!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xg  |  11. 07. 2001 13:52

Napodobne.

Puvodne jsem vahal, ze do prispevku pridam tucne POKUD EXISTUJI, bohuzel jsem pocital s existujici inteligenci na vasi strane. Samozrejme, pokud chcete takovyto uzce specializovany soft, ke kteremu free alternativa neni, nic jineho vam nezbyde, ale to jsem nevyvracel!!!

Dale je mi smutno z toho, ze nekdo nevaha pouzit takoveto vyrazivo, aniz by si durazneji promyslel, co pise a na co reaguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  10. 07. 2001 11:59

Tak už i Živě přetiskuje tuhle nehoráznou propagandu
Jaké daňové příjmy jsou v původní zprávě uvažovány?
a) DPH? Ta se ale většině zákazníků - plátců DPH - zase odpočítá, nehledě na to, že je jen 5%
b) Ze zisku? Tyto zisky se ale realizují převážně mimo ČR, takže z nich mají daňové příjmy jiné státy.
Podle mě je úměra právě opačná - čím vyšší pirátství, tím vyšší daňové příjmy ČR. Pokud totiž vytvořím zisk, tak buď a) si za něj koupím sw, a stát z toho na daních nic nebo skoro nic nemá, zatímco když si sw nekoupím, tak zisk přímo zdaním! Nehledě na spoustu firem, které by bez používání pirátského sw zanikly a jejich zaměstnanci by rozšířili řady nezaměstnaných. Takže i s těmi zaměstnanci to může být klidně naopak.
Tím pochopitelně nechci propagovat pirátské užívání softwaru, jen upozorňuji na zjevné nesmysly a populismus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stefan Gal  |  10. 07. 2001 12:17

Ak si este raz precitate clanok, zistite ze autor v nom celkom logicky vyvracia niektore bludy sirene BSA. Az na ten so 6500 pracovnymi miestami, to je teda poriadna hlupost 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  10. 07. 2001 12:39

Ale ano, v článku se částečně s údaji polemizuje, ale poněkud jiným směrem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  10. 07. 2001 15:49

Ta zpráva je sama o sobě tak kontroverzní, že se o ní dá polemizovat mnoha směry. I tím vaším

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  10. 07. 2001 20:46

A to jsem si teprve teď přečetl kompletní znění na webu Microsoftu. Je neuvěřitelné, co lze smíchat v tabulkách, aby vyšly naprosto logicky nesmyslné závěry. Jestliže se třeba argumantuje daňovými výnosy z odvětví softwaru - jaký je podíl jednotlivých typů a jaká je u nich míra pirátství? Řekl bych, že velká část mohou být příjmy ze softwaru psaného na zakázku nebo firemní informační systémy, a tam je míra pirátství NULA, tedy i ztráty nula. To by byla opravdu zajímavá čísla, tohle podchytit. Jenže to BSA a spol. vůbec nezajímá, protože firmy vytvářející tyto zisky jsou mimo firmy sdružené v BSA. Pane Holčíku, myslíte, že byste se mohl pokusit tohle zjistit? Třeba kolik a jakých daní odvedla firma Microsoft s.r.o. za loňský rok? Třeba jsem mimo, ale domnívám se, že pokud vůbec nějaké, tak z těch 9 miliard to bude nepatrný zlomek.
Připadá mi dost otřesné, jak si tady někdo šíří svoje bludy a to i přes ČTK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DELCOP  |  10. 07. 2001 11:27

HA HA HA HA HA HA HA 43%??????????? Hmmm... mám pocit, že tu někteří lidi opravdu neví, jak to chodí.... I kdybych spočítal firmy, kde se ta legálnost ještě tak tak drží, tak domácích PC je několikanásobně více... 43% s dnešní ekonomikou je naprostá BLBOST!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kokoška  |  10. 07. 2001 10:12

Ta zmínka o tom, že snížením míry pirátství o jedno procento vznikne 6500 nových pracovních míst plus čtyři místa v nepřímo navazujících sektorech mi přijde úplně absurdní. Opravdu to není překlep? Jde mi hlavně o poměr mezi těmito čísly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kotek  |  10. 07. 2001 14:15

Jasne, ze je to blbost. Podle IDC jakekoliv nove pracovni misto v IT sektoru vygeneruje minimalne 50 pracovnich mist jinde. Mozna, kdyby mysleli 40 000, to by byla jina.
Dalsi otazkou je KDE dana pracovni mista vzniknou. Pokud budeme legalizovat Woknowsy, tak hadejte kde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sKAMER/u2K/dT/NaNET/..  |  10. 07. 2001 10:07

gratuli nasi malicke zemi k tak skvelemu vysledku.
zde je videt obrovska snaha uradu o potlaceni one
zhoubne nemoci zvane "pocitacove piratstvi".

..opravdu nemam slov a se slzami v ocich dekuji
_____________________
sKAMER DeLEBRE
(u2K/dT/NaNET)
http://welcome.to/nanet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Viper  |  10. 07. 2001 09:58

Samozrejme, ze tech 43% je vycucanejch z prstu.
Nerozumim tomu, proc nejsou uvedena cisla pro jine zeme jako Slovensko, Madarsko, Slovinsko, ... studie byla zamerena na stredoevropský region. 

To opravdu v Cechach pohrdame temi ostatnimi tak, ze neuvedeme jejich procentualni hodnoty ? Jenom my a ten nejhorsi. Jaka je potom vypovedni hodnota tohoto clanku. Proc neni napr uvedena korelace mezi prumernym platem a piratstvim? A mohl bych jmenovat dal.
Pane Holcik, ruku na srdce, kdyz jste mel v rukach udaje, jak dlouho Vam to trvalo nez jste to napsal, 15min.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  10. 07. 2001 11:53

Kompletní znění studie právě že není k dispozici jak píšu ani na webu té firmy, která ji organizovala. Na web BSA najdete jen kompletní čísla z roku 1997.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondrej Krajicek  |  11. 07. 2001 06:02

Coz zhruba odpovida serioznosti a verohodnosti BSA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DOOM  |  10. 07. 2001 09:07

Proboha kde to zijete, clovek, ktery si mysli, ze danove nedoplatky vznikaji tim, ze 25% lidi nezaplati koncesi na televizi tak asi zije v jine zemi. Az zaplati vsechny Chemapoly a Poldovky doplatky na zdravotnim a socialnim pojisteni, spotrebni dani atp., tak muzeme klidne prachama tapetovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  10. 07. 2001 08:14

Taky by mě zajímalo, jak zjistily těch 43%, to možná tak u podniků a státních institucí. Ale upřímně, kolik legálního softwaru máte doma, maximálně tak ty wokna co byly na počítači při koupi. A tak to bude vypadat dál pokud budou wokna a ost. soft stát tolik co stojí (viz čl. o ceně winXP).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Viper  |  10. 07. 2001 08:42

Neverim na korelaci mezi cenou a prodejnosti mezi softwarem. Prodavam PC a vetsina lidi nechce ani Windows OEM za 3500,- Kc. Zato ale chteji abych jim ho nelegalne nahral. Neverim tomu, kdyz bude stat Office 5000,- ze si ho nekdo koupi. Proste mame v krvi, ze kdo nekrade okrada (dosadte si koho chcete).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondrej Krajicek  |  10. 07. 2001 09:04

Ja bych to tak cerne nevidel. Plus pack k Software602 stoji cca. 2000 Kc a me rozhodne neni lito penez, abych si ho koupil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sKAMER/u2K/dT/NaNET/..  |  10. 07. 2001 11:35


myslim sice ze 2.000 je krasna cena, ale ta take odpovida tomu,
co se s vasim pluspackem da delat..je to vcelku nepouzitelne a
nenazyval bych to "Alternativa k MS Office", jak to hrde oznacuji
na webu software602, spise parodii, ci spatne investovanym 2k,
ale to je pouze muj subjektivni dojem

..preji krasny den
____________________
sKAMER DeLEBRE
(dT/u2K/NaNET)
http://welcome.to/nanet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pivko  |  10. 07. 2001 11:59

to je pekna blbost. podle me je software602 ve skutecnosti jedina poradna alternativa k M$ office. samozrejme ne pro toho, kdo se bavi programovanim maker  ale pro toho, kdo si v tom pise bezny veci a udela semtam nejakou tabulku = 99% uzivatelu. navic i ten 602tab, kterej byl driv fakt dost hroznej uz se ted dost vylepsil.  podpora ruznych kodovani cestiny je mnohem lepsi nez u MSO navic to zabira min pameti i mista na disku. kdybych mel vybavit firmu nejakym kancelarskym balikem, tak tohle bude presne to, co jim doporucim. navic s tou novou serverovou licenci to stoji fakt pakatel. jedina vada na krase je, ze to zatim neni pro linux, ale i na tom se snad pry pracuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xg  |  10. 07. 2001 19:00

A co StarOffice? Pro me bylo 602 prece jen docela malo (schazely my tabulky a editor vzorcu). Daji se do ni sehnat i ceske slovniky, takze komu nevadi anglicke menu jasna volba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roman  |  10. 07. 2001 20:40

Staroffoce je dost divne vyzerajuci soft, nemozem si na to zvyknut. Je alternativou k Officu len na Linuxe, na Windows je lepsie PCSuite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  11. 07. 2001 07:59

Pokud pises dopisy a sem tam udelas tabulku tak na to je Office docela zbytecnej ... Na to stacila i Text602 ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales Koval  |  10. 07. 2001 09:40

Uprimne mam na domacich pocitacich take jen Linux :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michael  |  10. 07. 2001 07:57

BSA - NEEXISTUJE .

Je to vsem jasne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Admin  |  10. 07. 2001 09:50

Pro mne uz neexistuje ani "MALY MEKY"


 Admin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  10. 07. 2001 07:22

me by hodne zajimalo, jak se zjistuje ta "mira piratstvi"? je to pocet prodanych PC minus pocet prodanych Windows? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lou  |  10. 07. 2001 07:14

V CR je mira pocitacoveho piratstvi 91%. A kdo neveri, at se podiva k sobe do pocitace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  10. 07. 2001 09:20

??? Ja mam na vsech svych strojich legalne Linux. A ze je tech stroju pozehnane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hopi  |  10. 07. 2001 09:25

to je jasne. Tych 43% je uplna blbost. V cechach aj na slovensku je to minimalne tych 91%, naozaj sa vsetci pozrite na svoj comp :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
raf  |  10. 07. 2001 10:07

Sakra chlapi,

nepočítejte míru zlodějiny podle sebe.  Věřte nebo ne, i v Čechách jsou firmy, které mají na každý PC licenci na Win + Office. A věřte, že počítaly dobře, jestli se jim to vyplatí.

Na domácích uživatelích, kteří vedou svoji soukromou válku proti MS fakt nesejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlaváč  |  11. 07. 2001 20:06

No jo, vu na to ale dete vod lesa To nesmíte posuzovat podle sebe. Az pochopite, ze pro softwarove firmy je domaci piratstvi jen okrajovou zalezitost, tak budete mluvit jinak. Domnivam se ze podil domaciho SW na celem trhu je maximalne par procent.
Těmi hlavními zakazniky jsou podniky, firmy a státní správa. A tam je toho pirátsví opravdu jen menšina. A navíc podle mě skoro minimální v oblastech jako systémy a kancelářské balíky. To jestli už mají legálně WindowsCommander a nebo jiné menšinové programy je už otázkou. Ale každopádně je třeba vždy uvažovat reprezentativní vzorek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  10. 07. 2001 06:44

Spolecnost BSA (ta particka mafianu co zastrasuje svymi soty i ty slusne lidi) pro mne uz nejakou dobu neexistuje. Koneckoncu neexistuje oficiálně ani v ČR. Byl bych rad, kdyby se věci nazývali pravými jmény, Tzn. v ČR  se BSA výslovuje [majkrosoft].

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Kotrč  |  10. 07. 2001 11:47

Souhlas, a to srovnání s BSE myslím vůbec není náhodné... Já už začínám přecházet na alternativy typu 602 Pro PC Suite místo Office, atd. Nechť zhyne M$, nechť žije freesoft a open-source!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor