Česká pošta zdražuje balíky, podraží internetové nákupy?

Diskuze čtenářů k článku

Radek  |  26. 02. 2009 17:54

Tak jsem posial osobne dva baliky stejne vahy z Ameriky Jeden do Cech a jeden do Nemecka.A hadejte jak to dopadlo?Poslano 11/2/2009 .Do Nemecka to doslo 20/2/2009 a do CR dnes je 26/2/2009 a jeste nic .Jo v Cechach ma kazdej moc casu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 01. 2009 16:39

jaj o pár korun zdrraží služby a hned je oheň na střeše .. tak když se zdedaj náklady, tak se zvedaj i ceny to ej logické

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jiří  |  31. 12. 2008 18:25

Čerstvé zkušenost, kolikátá už?

Poslal jsem včera otci doporučeně balíček. Otec má 78 a byl dnes celý den doma. Odpoledne se šel podívat do schránky a co tam neměl? Výzvu k převzetí.

Já bych zvedl telefon a té krávě na poště bych vynadal a poslal bych ještě reklamaci na ústředí, otec je ale ze staré školy a tak si pro balíček po Novém roce poslušně dojde i když už moc chodit nemůže.

Dá se toto jednání ČP nazvat jinak než hnusné?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 01. 2009 10:17

Myslím že jako všude hodně záleží na lidech, v tomto případě těch na místní poště.

Přes internet už nějaký ten čas objednávám, většinou dovoz českou poštou a bilanci mám zatím takovou:

ČP: ca 50 balíků - 100% spokojenost, bez problémů, když nejsu doma tak si pro to prostě zajedu kilometr na poštu

PPL: 2balíky - z toho jeden mě vozil 3 týdny, nebylo možné se domluvit, dovezl balení poškozené...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 20:01

s poštou i PPL. Od jisté doby nakupuji radši v normálních obchodech - a pokud přes internet, tak s osobním vyzvednutím na pobočce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 19:33

Nakoupil jsem pomerne drahy objektiv ( pro znalce Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM ) z USA. V pondeli objednavka, doruceni pres UPS. Druhy den kontakt od Ceske UPS ( dorucen dopis ) s formulari kde je zplnomocnuji k memu zastupovani vuci statu v celnim rizeni. Ve stredu oznameni od UPS CR ze mi ve ctvrtek doruci zbozi. Pri prejimani zbozi na miste jsem doplatil CLO/DPH. Zkuste si neco nechat poslat tak aby to slo pres ceskou postu a jeji celni sklad ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 19:34

Prestoze jsem jej proclil a zaplatil DPH ( cca 7500,- ) tak jsem porad setril cca (16000,- ) oproti nakupu v CR !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 23:16

Tak, tak, celní sklad na Ruzyni má rychlost jak Šáde 120 na jeden válec . Objednával jsem z eBay mimo EU, na Ruzyni to přišlo po 4 dnech, a za 3 týdny jsem měl balíček doma

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 18:25

Mnohokrát se tu objevuje lístek "adresát nezastižen" i když je doma, to znám moc dobře. Vrcholem ovšem bylo, když jsem si objednal jednu součástku do auta, a když jsem ji urgoval, tak mi bylo řečeno, že se jim vrátila zpět, že prostě neexistují, poslali mi i ofocenou krabici, adresa a vše ostatní bylo v pořádku. Takže jsem dal poště pauzu a používal převážně PPL, které mi to dokonce po telefonické domluvě doveze na jiné místo, než je v doručovací adrese, protože v danou chvíli jsem třeba v práci. Tak mi to tam přivezou a je to. Před nedávnem jsem zase využil, a hořce zaplakal. Balík týden cestoval, ale obsluha na poště byla taky parádní. Na dotaz, zda nedorazil balík (ale lístek že nemám), mi bylo řečeno, že se mám zeptat až po 17. hodině. Bylo 16.45. Tak jsem počkal, aby mě řekli, že ne. Když jsem tam chodil jako blb asi třetí den, tak mi řekli (po 17. hodině), že balík je úplně na jiné poště v jiném městě (číslo balíku jsem věděl ze shopu, jinak by se se mnou nebavili). Když mi konečně po týdenním cestování dorazil, tak jsem si zase musel počkat 5 minut do 17. hodiny, protože obsluha se se mnou prostě nebavila, i když balíček měla dva kroky od svého stolu. Prostě ať si poštu zdraží třeba o 200%, já ji používat nebudu, protože zdražení nebude představovat zlepšení služby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 12. 2008 14:11

(ne)kvalita doruceni.. Je to bych rekl - jak kde. U nas to je zatim ok :) Spis me zarazi, ze postovne po republice stoji tolik, co z USA/Ciny/HG/... k nam :/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 13:16

Nikdo nebude nucen zvednout poštovné, protože neznám firmu, co by posílala zboží obyčejným balíkem. Na to jsou spolehlivější služby ČP. Kdo zvedne poštovné, je to jen spekulace a hojí si marži.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 14:49

Přesně tak. Většina zásilek jsou Obchodní nebo Profi balíky, takže poštovné (snad) nezdraží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 12. 2008 13:06

Osobně nemám s Českou poštou žádný problémy, zdražování je logickej důsledek vývoje ekonomické situace u nás. Nebo snad čekáte, že budou mít rok co rok stejný poplatky? Když navíc lidi už neposílají tolik dopisy jak dřív, páč jde všecko přes net? Musejí vydělávat na doručování balíků. Těch pár kaček za balík opravdu není moc. Nevidím v tom žádný problém. Že má pár jednotlivců problém s doručením je prostě statistika, nejde dělat takový věci na 100%. Bohužel ti nespokojení nejvíc křičí, že jsou za nimi milióny, kterým pošta došla normálně, to už pak člověk přes ty uřvance nevidí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 12. 2008 13:22

Doruceni baliku si predstavuji ponekud jinak nez aby pote co jsem cely den doma (pripadne zena s malym) jsem vecer nalezl ve schrance papirek "Adresat nezastizen". Jeste nikdy se mi nestalo aby tomu bylo u baliku jinak. Nereknu kdyby slo o nejaky velky a/nebo tezky balik. Ale tohle udelaji i s desetidekovou krabickou.

Tohle teda fakt neni sluzba za kterou bych byl ochoten platit. Priste mi reknou at si pro to zajedu na postu kde to bylo podano, nebo co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 12:37

No nevím jak teď,ale 3x praxe : Při nákupu na webu dám do políčka poznámek :Žádám o doručení po 15:00, informace je předána na PPL, ovšem přijedu domů dřív (12:00),ve schránce lístek,zajeďte si na depo.Volali jen jednou,to hledali ulici.Objednávám dál,ale už si jezdím rovnou na depo,na ty lopaty za volantem kašlu. Ale je fakt že sem čekal na pošt.auto s balíkem, celý den ji vyhlížím a pak ve schránce sem našel že sem nebyl doma,to sem udělal na poště takový bordel že se to tam celkem spravilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 11:58

Mno ty služby by za to museli stát... když za to samé posílá i PPL a vím, že např. když večer si nechám něco poslat a druhý den ve 12 hodin to mám doma tak už o české poště ani nepřemýšlím.

Osobní zkušenost:

PPL - do druhého dne (většinou i méně než 24hodin)

Česká Pošta - v pondělí ráno posílám balík (v 8:30) dorazil v pátek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 12:00

zapomněl si na tohle:

Česká Pošta - v pondělí ráno posílám balík (v 8:30) vyzvednu si ho na poště v pátek, protože se mi ve schránce ve čtvrtek objevil papírek, že ve středu nebyl adresát dostižen, i když jsem byl celý den doma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 12:05

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  30. 12. 2008 12:19

Zase bych k České poště nebyl tak přísný. Nakupuji hodně často přes Internet, většinu zboží si nechávám posílat Českou poštou, pokud to e-shop neumožňuje, tak PPLkem. Když mi jeden den přijde e-mailem oznámení o tom, že byl můj balíček podaný na poště, druhý den kolem oběda jej mám doma. Výjimečně se stane, že až následující den. Je pravda, že nebydlím někde, kde lišky dávají dobrou noc, ale ve zhruba 18 tisícovém městě. Jenom jednou se mi stalo, že se balík ztratil a putoval dva týdny kdo ví kudy, než dorazil ke mě. I když jsem měl od odesilatele podací číslo balíku, v Internetové evidenci se tvářil, že neexistuje. Za ty dva týdny už tam byl. V podstatě jsem s doručování balíků poštou spokojený, balíky mi chodí zhruba 2x týdnně (doma už si ze mě dělají srandu, že pošta může být za mě vděčná, že kvůli mě nezrušil několik pracovních míst . A doručení je levnější než PPL. U zásilek v určité hodnotě už je to jedno, ale u menších zásilek, kdy přepravu hradím já, je pošta podstatně levnější než PPL. Proto ji používám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 17:14

Neobedval jsi to nahodou na Vltave pred vanocema? Taky jsem od nich jednou dostal cislo zakazky (DPD), cislo neexistujici, predali to dopravci az po vanocich, takze prima darek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 19:21

Nakupovat na www.vlatava.cz muze jen ten kdo se jeste nespalil ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 14:46

Musíš srovnávat sorvnatelné produkty. Obchodní nebo Profi balík taky chodí druhého dne (pravda občas se poště podaří ho doručit až třetí den). Pro mě je pohodlnější pošta, protože nemusím být doma v pozoru a čekat, až přijede PPL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 12. 2008 20:35

jenže PPL ráno zavolá, že mají balík a přijedou v tolik-a-tolik hodin a já prostě řeknu "sorry, to budu na jiné adrese" a oni to dovezou tam. Jednou mně předávali balík na cestě u obchodu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 20:53

No máš pravdu, pošťák dopředu nezavolá. Ještě nikdy se mi ale nestalo, že by ráno z PPL zavolali. Většinou volají tak deset minut před příjezdem, někdy ani to ne. Holt záleží, jestli člověk bydlí poblíž depa nebo někde dál. Takže pro mě je pohodlnější pošta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 12. 2008 22:30

ppl zavola, polozim telefon a nestihnu ani sejit schody z prvniho patra a stoji pred domem. takze asi tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 12. 2008 14:21

Máš pravdu,PPL ráno řidič zavolá domluví čas a přijede.Když nejsem v té době na té adrese tak mi to doveze kde si řeknu.Dále lze dohledat balík na stránkách PPL kde balík právě se nachází.To využívám.Pravda je že se sem tam někdy může vyskytnout nějaký zádrhel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 12. 2008 17:22

Ano, to slibujou, vč. večerního rozvozu. Praxe je úplně jiná. Večerní rozvoz po telefonu odmítl, že nestíhají. Slíbil to dovézt dopoledne, tak jsem mu nadiktoval adresu do práce. Jenže on škrtnul tu adresu na balíku, dopoledne to nestihl a vezl to do práce večer! Pak najdu na netu, že adresát nezastižen! Druhej den pro jistotu nahlášení adresy domů a pověření někoho doma, aby na to čekal. Takže tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Česká pošta stále zdražuje, ale není to znát na jejích službách, tedy mimo nyní povolené hmotnosti 20 Kg. Naštěstí mi objednané věci převážně dovážejí chlapci z PPL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 12. 2008 11:51

Mě tedy tyhle změny vůbec nevadí. Pro obyčejného člověka je to zdražení pár korun za větší profesionalitu a více služeb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 11:53

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 11:59

ehh o jaké profesionalitě se tady hovoří? jako PPL ano... ČP - ne ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 12:15

Hm, máš asi velký zkušenosti s PPL, když plácáš takovýhle kraviny. U pošty se mi ještě nestalo, aby blbec vozil můj balík 4 dny po městě, každej den volal a sliboval jak to přiveze a nic. Stěžování na depu bez výsledku a při stěžování si přímo v Praze to jen borec poslal zpátky na lokální depo. Takže arogance jak kráva, absolutní nezájem dodržovat smlouvu a řešit problémy a každej den se akorát člověk na webu dozví, že adresát byl nepřítomnej, i když jsem byl celej den doma. Zlatá pošta! Ale těžko přesvědčovat někoho, kdo na poštu nadává už jen z principu, aby byl "in" ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 12:24

tak třeba já mám zkušenost svou - osobní a kamarádovu - firemní, jemuž vypomáhám s provozem eshopu asi následující

spolehlivost

české pošty asi 10%

jiné zásilkové služby 85%

samozřejmě v jiné lokalitě to může být jinak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 13:00

Mám podobné zkušenosti, naopak ČP dosud nezklamala :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 13:22

mně třeba ČP zásadně nezastihuje doma i když doma jsem a občas "opomene" i vložit do schránky papírek adresát nezastižen, takže se o balíku dozvídám náhodně od známých. Nejlepší "džouk" je, když zásilku v ceně X0 000 předají sousedovi aby mi jí dal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 17:10

jo presne, ale obycejny doporuceny dopis pro manzelku, ackoli ji mam napsanou v obcance mi bez d3bilního dokladu vlastni provenience ceske posty na prepazce nedaji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 12. 2008 09:09

Jo me CP taky nekdy opomene dovezt balik a jen hodi cedulku do kasliku aby si clovek musel na tu postu zajit sam :(

Ale stale je to lepsi nez u PPL tam jsou jeste linejsi. Z informaci o sledovani baliku jsem zjistil ze se mi pokusily 2x dodat balik a adresat nebyl doma. Nejhorsi na tom je ze jsem byl tehdy nemocen a byl jsem doma trvale a oni se ani neobtezovali prijet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 12. 2008 19:13

pred vanocemi mi stratili balik, jednou nam rozblili elektrickou motorku, kterou jsme prodavali, doklady o hypotece jsme dva tydny nahaneli na ruznych postach, kdyz jsem posilal sundana kola z kola, tak mne doslova donutili to poslat v hranate krabici, i kdyz maji poplatek za neforemnost baliku. nikdy nejsou schopni zavolat telefonicky o nedorucenem baliku, kdyz uz zdrazuji, zato ppl ano. kdyz uz nam nekdo posle neco postou, tak nam rovnou nosi papirek o nedorucitelnosti a ani se neobtezuji ho privest, vzdy si pro to musime chodit. to radsi budu in a zaplatim pplko a pri nakupech pres internet dokonce davam temto obchodum prednost. at si posty klidne zrusi, dopisy stejne moc lidi neposila a duchod muzou duchodcum posilat na ucet a pak at se uvidi, kdo ma lepsi sluzby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 12. 2008 14:18

HHH,byl jsem na brigáde v PPL.A jak se chovají k balíkům,tak bych si nenechal poslat ani krabici plnou polystyrenu.I samotný majster mi říkal že jak si něco objednám na NETu tak at si to radši pošlu přes ČP že je to jistější

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 16:51

Do loňska jsem měl kancl proti rampě pošty. Lehčí balíky se do vozu dopravují kopnutím. Ostatně, proč se asi všechno tak pečlivě balí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 12. 2008 11:42

Mně to vykládej,

já před vánoci kupoval na netu nějakou elektroniku. Teď mám doma dvě krásné kovové krabičky v ceně cca. 18 000 Kč, jenom ty součástky uvnitř trochu hrkají. Čekám jak se pošta postaví k reklamaci, jejich první reakcí totiž bylo že jsem měl zásilku zkontrolovat při převzetí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 19:19

Pan je bavic ... profesionalita a CP ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 23:00

To je sice pekny... ale celkem casto nakupuju pres net, a kdyz si proto nahodou nejedu osobne, tak teda pouzivam radeji CP nez PPL... co se spolehlivosti tyce, tak nemam vyhrad ani k jednomu - 100%. vzdy vse doslo, vcas.

co me ale u PPL nebetycne sralo, tak to, ze se prakticky njde domluvit na nejaky inteligentnejsi hodine dopravy, nez zrovna ta, co jim vyhovuje. a to i kdyz clovek v obchode "zaplatil" vecerni doruceni ... mozna se to zmenilo ale z asi deseti dodavek PPL vsechny dorazily v rozmezi 11 - 14 hodin at se clovek snazil sebevic nechat si to poslat vecer. nikdy vice.

na postu muzu kdykoli v prubehu par dnu po doruceni do sesti vecer....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 12. 2008 23:02

... ale abych tu CP neprechvalil ... tak s davanim listku "adresat nezastizen" i kdyz jsem byl cely den doma, me taky nebetycne serou :)

nastesti mam postu za barakem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 12. 2008 17:14

Moje spokojenost je v praxi mnohem vyšší u ČP než u PPL. Ale to by bylo na dlouho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor