AsiJá
AsiJá
16. 2. 2025 • 10:09

Uznávám - nápad(pokus) vypadá zajímavě. Jenže zase očekávám, že rychle tento zápal vyhasne a až bude nějaká katastrofa, budeme spolíhat na baterky, které po pár hodinách kleknou. Avšak nevím s jakou určitostí to tak dopadne, ale na má slova dojde. 😃

Jirka Švácha (jirkasvacha)
Jirka Švácha (jirkasvacha)
13. 2. 2025 • 12:30

Jako pěkné. Ale že by třeba nasadili IPv6 to né. IPv6 od nich není ani na nově zřízené optické přípojce (na síti CETIN který IPv6 umí). Ale chápu na statických veřejných IPv4 se dá lépe rejžovat.

Skipper007
13. 2. 2025 • 11:13

Dron a rizeni hezky, ucesany, profi udelany. Ale ten bastl s Mikrotikem v dodavce TM, kabely napnuty z okna, prodluzka z OBI .. dost ostuda :)

Tomáš Smolík (Tarzan007)
Tomáš Smolík (Tarzan007)
13. 2. 2025 • 10:37

Jen se zvyšuje uhlíkové stopa...

MichaelsCZ
MichaelsCZ
13. 2. 2025 • 10:24

záznam letu: https://www.flightradar24.com/2025-02-09/09:...Z/3910167cP.S.: Nevíte kdo byl tohle? https://www.flightradar24.com/2025-02-09/09:...T/390fea80

Názor byl 1× upraven, naposled 13. 2. 2025 10:25

Martin Zahrada
26. 1. 2025 • 18:30

Očekával jsem dron a ono je to vlastně letadlo. Určitě to je pěkně drahé.
Myslím, že nemá význam upředňostňovat maximální rychlost a dolet.
Spíše je asi důležitá minimální rychlost a doba provozu ve vzduchu.
Předpokládám, že to má kroužit na oblastí. Když to má rádius 2,5 km,
tak to bude kroužit v kruhu průměru max 1 km.
Zrovna pro Jizerské hory rádius 2,5 km nic moc.
Asi to potřebují při závodech otestovat.
Jinak levnější asi je rolbou vytáhnout mobilní BTS na nějaké vyvýšené místo.

Handsome Jack
Handsome Jack
23. 1. 2025 • 13:47

Myslím, že je to fakt skvělé řešení pro české podmínky, které může opravdu pomoci.
Když v Česku trvá stavební povolení 5–10 a více let, mohou být drony použity tam, kde je potřeba komunikační věž, ale současně nejsou povolení ani v dohledu. Je to velmi dobré řešení, které zajistí uživatelům komfort použití i v podmínkách neschopné české byrokracie.

Názor byl 1× upraven, naposled 23. 1. 2025 13:50

Aleš Jirásek
23. 1. 2025 • 13:41

Ano, mezinárodní kartel odsávající z Česka miliardy jako dividendy pro německé seniory na Ibize závislé na kokainu a prostitutkách, vám natvrdo řekne, že tu a tu a tu a tamtu vesnici v pohraničí pokrývat nebude, protože se mu to nevyplatí. A co jeho společenská zodpovědnost? A pak vyhodí takový strašný prachy za tohle letadýlko káně, které bude stejně zaparkované někde ve skladu a snad ho jednou za rok vytáhnou na Jizerskou padesátku, kdy tisíce duševních mrzáků masakrují přírodu v nejcennější části CHKO na umělém sněhu.

peter.mlich
peter.mlich
23. 1. 2025 • 13:20

To by mohlo byt zajimave v pripade, ze by slo o moderni konstrukci s modernim pohonem. Treba v takove africe, kde nejsou vysilace, ale smazi tam slunce jak das, tak by mohlo nabijet dron a soucasne stanice na zemi. Cili, mohl by byt ve vzduchu dron 12h a stridat se s dalsim, ktery se mezitim nabije na zemi A na zemi by se soucasne nabijela solarni baterie. Takze by to letalo prakticky zadarmo. Pokud teda neni delsi dobu spatne pocasi, pak by musela byt stanice napajena kabelem a ten, pokud tam jeste neni, by se musel zakopat. Nicmene, pokud jde o inet, slo by vyuzit kratkovlne vysilacky a vysilat tam sum (modemovy prenost), ktery pro hlasovou komunikaci odfiltruje. (jako, pro strazce v rezervaci nosorozcu)

Markoff
Markoff
23. 1. 2025 • 13:08

Moze mi prosim niekto vysvetlit aky je rozdiel medzi bezpilotnym lietadlom a bezpilotnym dronom? V opacnom pripade mi unika preco niekto cpe vsade slovo dron, ktore maju ludia asociovane skor s urcitym typom zariadenia s horizontalnymi vrtulami na sposob helikoptery a naopak lietadlo s niecim co ma kridla a vertikalne vrtule.To co je na obrazkoch v clanku mi pride jednoznacne ako bezpilotne lietadlo a nie dron.

Názor byl 1× upraven, naposled 23. 1. 2025 13:09

Lubajt
23. 1. 2025 • 12:56

A nebyl by lepší (a jednodušší) balón s napájením ze země?

blmrtin
blmrtin
23. 1. 2025 • 12:37

Dost odvážné tvrzení, protože snaha o UAV jakožto komunikační uzly, ELINT, ... už tu byli. Naposledy to zkoušeli s hybridem vodíkového a solárního pohonu pro výšky 65 000 stop s užitečnou zátěží (přístrojové vybavení) 200 kg a nebyl to jen Zephyr (Airbus), nebo PHASA35 (BAE). Není to dokonce ani první počin od T-Mobile, protože už v roce 2020 použili pro 4/5G na UAV-HAPS (High-Altitude Pseudo-Satellite) s vodíkovými články. Nemluvě o Thales/Alenia a jejich Stratobus.

Martin Prokop
Martin Prokop
23. 1. 2025 • 12:06

-UAV není automaticky dron, obzvláště pokud je řízen operátorem.
-BTS v oblacích je záležitost desítky let zpět...No zase jsme světový..

Určitě si přečtěte

Články odjinud