Ten trend je dost generační. Před 15-20lety, jaká byla PC gramotnost? Co se vůbec vědělo o pirátství? Největší piráti byli děti, ZŠ, SŠ, zvídavé, nadšené, kupující v trafice všechny ty levely, gamestary, ti zvídavější třeba PCWorld nebo ComputerWorld. Když od rodičů vyškemrali první PC, tak ti neměli často ponětí co se tam děje. Na školách se čile směňovaly diskety, CD, DVD, kdo měl internet byl král, byl připojen na DC, později torrenty a ostatní u něj škemrali alba, hry, sw o OS nemluvě (sbalit holku = přeinstalovat ji Win a dát ji tam The Sims). Obdobu snad pamatuje každý z generace Y. SW firmy to samozřejmě věděly, jejich pracovníci určitě měli děti a byli jedni z mála rodičů co vůbec rozuměli tomu čím tehdejší generace žila. Ale zaměřovali se spíš na velké ryby a nechaly to s přivřeným okem a sem tam nějakým morálním spotem bujet. Proč? Protože tahle generace dospěla, je finančně nezávislá, zakládá firmy a začíná ten SW skutečně nakupovat. Když si v dětství zvykli někdo v upirátěným photoshopu upravovat fotky z akcí, tak ho nakoupí do grafické firmy, většina si zvykla na Windows a kupuje je dál (firmy MSDN program), Corel, Total commander atd... Také vědí co všechno to pirátství znamená, rizika nejen se zákonem, ale taky s viry, žádnými aktualizacemi, obcházením zabezpečení atd. A koupit je tak jednoduchá jistota. U her pirátství vypálil rybník Steam. Koupit to v Sales ja 50x jednodušší než nějaké pirátění, lidi kupují hry co ani pak nehrajou! A dnešní mobilní generace je až moc líná na to, aby pirátila způsoby, jakými se pirátilo tehdy. I když možná se jejich pirátství přesunulo na mobily a tablety.