Černobíle: Výhody a nevýhody cloudu

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 15

Názory k článku

avatar
05. 08. 2011 00:47

Realita je taka, ze konzervativne firmy (a ze ich je vacsina) na cloud neprejdu kvoli (ne)odpostatnenej paranoji mat data inde ako u "seba", takze zatial su vsetky tieto clanky (a ze ich tu mate hodne) hudba buducnosti. A pokial Jan Sedlak vidi dominanciu "behem par mesicu" tak odporucam zajst k ocnemu lekarovi :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 08. 2011 13:49

Já bych v tom zas takový problém neviděl. Když do cloudu nebudete nahrávat citlivá data, ale například jen ty, která vám jen dělají doma "bordel" , ale smazat je nemůžete, tak co.. ať se tam nad nimi uspokojuje kdo chce. Tohle je věc názoru, někdo si to riskne, jiný ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 07. 2011 17:46

Nejsem pro Cloud a nikdy nebudu. Podle mě si tam nad těmi daty mastí bambus nějakej umaštěnej skladník co si tam prochází ty data a směje se u toho (:. Ne dobře, to byl jen vtip... Nejsem pro Cloud, protože data může vidět někdo cizí (což samozřejmě může i ve vašem PC ale aspoň nemáte špatnej pocit) a hlavně nemáte k nim plný přístup (ne ve všech případech) + jak už tu někdo zmiňoval, rozhodne soud a vaše data poputují podle rozhodnutí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2011 11:35

Největší a zcela zásadní nevýhoda cloudu je, že stačí jedno hlasování nebo pár razítek a vaše data dostanou státní instituce. Jelikož při dnešním boji s imaginárními extremisty,teroristy a jinými -isty není jasné co všechno může být trestné (v zemi kde se vyhazuje z armády za odznáčky na čepici, zakazují se politické strany nebo soukromá shromáždění a pod záminkiu bezpečnosti se ukrajuje z ústavních svobod). Šifrovaný disk doma je hezká věc. Někdo na vás ukáže prstem, policie to zabaví a může to louskat třicet let.
Nebojím se že by to nebylo zabezpečené vůči třetím stranám, ale vůči státu to nebude zabezpečené nikdy. Ale to nakonec nevadí, protože, kdo nedělá nic špatného, ten se přece nemá čeho bát, že? Na naši vládu se každý zahraniční provider samosebou vykálí, ale na Brusel už třeba ne. Stačí se podívat na snahu Obamy prolomit bankovní tajemství, kdy mají banky na výběr, buď napráskat vše na americké občany nebo si už nevrznou na americkém trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2011 20:59

Tak jako tak vždycky tu bude potřeba mít offline aplikace a nějakou diskovou kapacitu v přǐpadě, že vypnou někde proud.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2011 18:29

Jediný, co k tomu chci říct je (jinak bych se opakoval po stotisící), že mi vždycky spadne brada, jak může bejt Jan Sedlák "redaktor IT" čehokoliv, když dokáže vyplodit něco tak... tři tečky.
Dál se ke 1984. článku o smradlavým mraku vyjadřovat nehodlám (dokud zas nepocítím potřebu... se vyzvracet).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2011 14:31

Proč by cloud měl být z hlediska bezpečnosti brán uživateli jinak než lokální počítač, je pro mně záhadou.
Kdo dbal na bezpečnost dosud, ten určitě s nástupem cloudu ještě přitvrdí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2011 08:59

Já si nemyslím, že cloud zpopularizoval Jobs.. O cloudu se "mele" už drahně dva roky a mám pocit, že poslední dobou to trošku spíš upadá.. Když teda nepočítám těch pár noticek, že apple spustil iCloud (o kterém spousta lidí ani neví k čemu to je)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2011 08:05

"Pro" cloud rajtuje na netových úložištích - ta prosím NEJSOU cloud, alespoň podle toho, co je nám tlačeno do hlavy. Já tedy rozhodně Rapidshare za cloud nepovažuji.
No a s tím Jobsem - iBéééé!!!, nic jiného k tomu nejde napsat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 06. 2011 00:20

Mezi nevyhodami mi hlavne chybi nutnost byt porad online. Coz je zvlaste na ceskem "specifickem" mobilnim trhu docela draha zalezitost na takoveto domaci zvykani. Nehlede na to, ze kdyz odjizdim na dovolenou tak proste zakazu mobilni data pri roamingu a vsechno mam pekne u sebe ulozene a nemusim resit co si stahnu z mracku k sobe.Ona to je BTW docela draha ledrp i ve firemni sfere. Jsme globalni firma a mame veeelkyyy kontrakt s operatorem. Presto na zahranicnich dovolenych vypiname data na BB, protoze co jinak dokaze prijit za ucet, to je neuveritelny.Takze cloud muze byt prima, ale clovek si musi byt jist, ze se na nej i dostane, kdyz bude neco potrebovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2011 00:16

1) Zpopularizoval cloud Jobs? Možná v USA, kde jsou produkty Apple rozšířené. U nás ani ne. Pokud se bavíme o komunitě "geeků" (rozuměj lidé, kteří se zajímají o IT), pak se o cloudu mluvilo dlouho a jako populizátor by byl prezentován Google se svým Chrome OS. Předtím možná Dropbox. A v podnikové oblasti, které cloud využívá, potom již velké "cloudové firmy".2) Strach z úniku dat. Cloud funguje již od prvopočátků Internetu. Je to jeho princip. Začne to přihlašovacími údaji ke službám, pokračuje příspěvky v diskuzích, následuje internetové bankovnictví a končí to sociálními sítěmi. Ukládáme data do cloudu stále a teprve, když se začneme bavit o ukládání souborů, tak začíná panika, že data mohou být zneužita. Pokud se někdo nebál o svá data doteď, nevidím důvod bránit se pokroku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor