Černobíle: Více oken na ploše, nebo jedno Metro?

Názory k článku

27. 01. 2012 00:08 | Microsoft Windows 7 Firefox 3.6.25

No jako na mobilu je jedna aplikace akorát...tablety na který se patle prstama mi přijdou jako slepá vývojová větev, ale na ty se metro a jedna fullscreen aplikace taky hodí. Ale když už tablety, tak ať mají digitizer (pero), kterým se dají přesně ovládat i normální okna s malýma křížkama v rohu (vlastní zkušenost) a tam metro nemá význam, protože pro normální fungování na PC je to naprostá blbost - to snad nikdo nemůže ani myslet vážně, že by bylo metro i na stolním PC??? Ososbně mám 3 monitory a na každým něco otevřenýho. Ideální když třeba píšu něco do školy - na jednom zdroje, na druhým text co píšu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 01. 2012 00:52 | Microsoft Windows 7 Firefox 3.0.16

Anketa: Patří hnetbooky do koše?...Normálně překlepy přehlížim, ale teď sem chvíli přemýšlel, co to ten hnetbook je :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 01. 2012 02:14 | Microsoft Windows 7 Chrome 16.0.912.77

neviem si dost dobre predstavit pracovat s jednymm oknom pri audio-vizualnej produkcii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
skutecnykosmonaut  |  27. 01. 2012 02:45  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Aha a já myslel,že koncepce více oken je tu už dávno. Viz ta anketa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Falhar  |  27. 01. 2012 05:10  |  Unknown IE 9.0

Nějak mi v článku chybí zminka o tom, že Metro podporuje běh dvou aplikací naráz. Což je tedy 2x tak více, než tady odsuzujete.
Další věcí je že se ještě neví, jak bude Metro podporovat více monitorů. Dokážu si dost dobře představit, že na každém monitoru budete moci zobrazit dvě aplikace, což mi připadá při 2 monitorech docela dost.Jinak mi připadá, že všichni tady vidí Metro tak, že můžete vždy a za všech okolností spustit jen jednu aplikaci. Tenhle pohled na věc je opravdu k smíchu. Jde o to, že v jeden okamžik můžete vidět pouze dvě (na monitor) aplikace. Ale v pozadí může být spuštěna kupa dalších.
Nevím jak vy, ale já zvládnu pracovat maximálně se 2ma aplikacemi naráz. Ostatní jsou buď v pozadí nebo vypnuté. A tohle mi Metro dovoluje.Edit: Kupa mínusek, a nikde žádná odpověď. Typické.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Kasuha  |  27. 01. 2012 07:48  |  Microsoft Windows 7 Firefox 9.0.1

Naprosto souhlasim s nazorem, ze clovek ma delat jen jednu praci. Ale naprosto nesouhlasim s nazorem, ze pocitac ma delat jen jednu praci. Protoze co je jedna prace pro cloveka, muze byt pul tuctu spustenych aplikaci pro pocitac (naprosto bezne to tak mam) a krome toho muze pocitac na pozadi jeste delat dalsi ukoly na kterych sice zrovna nepracuju ale ktere budu casem potrebovat a jejichz zpracovani chvili trva. Predstava ze pustim treba kompresi dat a pak budu pul hodiny cucet na obrazovku a cekat az se dokonci me opravdu nelaka, toho jsem si v dobach DOSu uzil dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 01. 2012 08:56 | Microsoft Windows 7 Chrome 16.0.912.77

"Pokud jedna aplikace „svítí“ a pracuje, ty druhé, pokud nemají za úkol vykonávat nějaké periodické operace na pozadí, jednoduše spí. A to doslova, nezatěžují totiž procesor."
Totéž se přece děje v případě, že mám dvě okna vedle sebe a pracuji v jednom z nich. Celá obrazovka se vykresluje v obou případech."Celoobrazovková aplikace může mít také propracovanější design a vnitřní ergonomii."
Trochu v tom ale bude dělat zmatek rozlišení displeje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rollsroyce  |  27. 01. 2012 09:16  |  Unknown IE 9.0

Tohle bude kram, ostatne jako drtiva vetsina prodctu od Microsoftu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pety  |  27. 01. 2012 09:38  |  Microsoft Windows 7 IE 9.0

Právě jsem online s notebookem s rozlišením 1366x768. Můžu mít na obrazovce třeba padesát oken, ale vidět budu stejně pořád jen jedno a ještě budu prskat, že je to nízká nudle. Takže pro tyhle displeje možná bude metrový způsob práce lepší?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 01. 2012 10:06 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

starsi obcane maji normalne spusteno opravdu jen 1 okno :)ja bych ale asi tezko na to presel, kdyz mam otevreno nejmin 5 oken a k tomu 20 listu v prohlizecije potreba si uvedomit jedno - matlani po displeji neni prace!!
kdo chce pracovat, pouziva MYS a klavesnici

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jetelina  |  27. 01. 2012 10:23  |  Microsoft Windows 7 IE 9.0

Nejlépe mít na jedno okno jeden monitor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 01. 2012 11:05 | Microsoft Windows XP Chrome 16.0.912.77

Běžně používám jedno okno přes celou obrazovku a mezi okny se přepínám. Mít na monitoru dvě okna zároveň potřebuji výjimečně a víc nikdy. Samozřejmě se mezi třemi přepínám, ale vše roztahuji přes celou obrazovku. Metro jsem nezkoušel, ale proč ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
shamania  |  27. 01. 2012 11:24  |  Microsoft Windows 7 Chrome 13.0.782.107

Ja jsem si teda porad myslel, ze METRO bude neco jako windows media center. Tedy bude se chovat jako samostatny system (pro masovou populaci a prokrastinaci plne dostacujici), ale kdykoli ho budu moci vypnout (nebo rovnou ani nezapinat) a pouzivat normalni windows UI.
Pokud to tak nebude, tak me z Win7 asi nikdo nedostane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
chytraknactvrtou  |  27. 01. 2012 13:24  |  Microsoft Windows Vista Opera 9.80

Nygrýn: … Ani doma si nevystačím s jediným oknem. Na počítači se rád koukám na filmy a seriály, jenže jim málokdy chci věnovat celou pozornost. Video pak běží v malém okně, zatímco si čtu nějaký článek, píšu si s kamarády a známými…UI chápu ten jeho vytřeštěný pohled v týdnech živě.
Nedovedu si představit jak je možné sledovat film, číst článek a ještě si s někým psát.
A co třeba když je film s titulkama. Nygrýn je buď žena (ty si taky myslí, že zvládají víc věcí najednou) nebo mutant.
Bál bych se s ním sedět v jedné kanceláři.P.S. Odkud stahujete seriály?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Wolf9  |  27. 01. 2012 15:18  |  Microsoft Windows 7 Firefox 9.0.1

"většinou surfujeme v maximalizovaném okně" No, já teda téměř nikdy. Alespoň na počítači. Na tabletu nebo netbooku to vlastně dělám taky. Kdybych měl laciný 15" notebook s mizerným rozlišením, tak to asi dělám taky. Ale teď si uvědomuju, takových je na trhu většina, co nemají víc než 1366x768, takže to vlastně používá spousta lidí. Proboha, vy máte snad pravdu. Pomóc!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asida  |  27. 01. 2012 19:23  |  Microsoft Windows 7 Chrome 15.0.874.102

Metro je proste jen dalsi cesta jak ovladat pocitac a svoje misto zde 100% ma.
Odmazava dalsi bariery pro lidi s hadicapem, pro starsi a urychli vyvoj i praci v business aplikacich. Proste otevira cesty pro lepsi dotekove ovladani tam kde to bude potreba.Zajimava mi na nem prijde prace s textem, pismem a barvami, ktera by se dala skoro prirovnat k azijske kaligrafii. Oproti vlezle barevnym a casto nic nerikajicim 30let starym ikonam s miniaturnim (necitelnym) textem pod obrazkem ala Apple, je Metro primo skok kupredu....
Neni divu ze drazdi k negativnim reakcim
Tvorba uzivatelskeho rozhrani, se davno uplne zahrabala v 6 barvach a 10 typech ovladacich prvku a tohle by sem mohlo zase nacpat trochu drajvu....Na druhou stranu kdyz koukam na nove W8 myslim ze ani sam MSFT jeste nevi jak to pouzivat, nektere stranky na videich mi prijdou nepouzitelne, matouci a uplne nesmyslne rozvrzene, preplacane a asi bych to v tomto stavu pouzivat nechtel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno 9810  |  27. 01. 2012 23:17  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Koukám, že ve Win 8 objevují Ameriku, resp. OSX a jejich Lounchpad. Můj názor je ten, že by měli udělat co nejdříve nějakou aktualizaci na Win 7 a poté, když budou kladné reakce, tak dát do světa odladěný systém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 01. 2012 08:28 | Microsoft Windows XP Chrome 18.0.966.0

Vzhledem k tomu, že okýnka si můžu maximalizovat a lištu nechat automaticky schovávat, mám vlastně plně celoobrazovkový režim už dnes. A právě tato flexibilita podle mého názoru nedá okenním systémům vyhynout.Možná vzhledem k rozlišení mého displeje (1280x1024), možná ze snahy o koncentraci na jediný úkol, používám v drtivé většině maximalizované programy. Výjimkou jsou aplikace, na které či ze kterých přetahuju soubory - tedy například souborový správce nebo přehrávač hudby a - popřípadě takové, které změnu velikosti okna ani neumožňují.P.S. Z představy, že bych používal plochu jako Pavel Nygrýn, mi běhá mráz po zádech... psát nějaký text, u toho blikající instant messegner a ještě hrající video. Brr...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Speciál o přechodu na DVB-T2

Velký test herních myší

Super fotky i z levného mobilu

Jak snadno upravit PDF