Černobíle: Reklamní kampaně Chrome a IE9

Google zaspamoval Českou republiku reklamní kampaní na webový prohlížeč Chrome. Microsoft si to nenechal líbit a odvětil méně nákladným projektem.

IE9 něco mění

Klepněte pro větší obrázekJan Sedlák: Reklama patří mezi ty věci, které jsou vnímány hodně subjektivně. Z tohoto důvodu jsme pojali toto černobíle trochu odlišně – méně textu a více obrázků. Podívejte se na obrázky, na Živě.cz naleznete videa a venku outdoorovou reklamu. Vše pak zhodnoťte v naší anketě.

Nebýt Googlu a jeho masivní kampaně na Chrome, Microsoft by nejspíš vůbec s žádnou reklamou na Internet Explorer 9 nevyrukoval. Odvetná kampaň sice nedostala takový obří rozpočet, do jisté míry však byla nutná. Podíl IE neustále klesá na úkor Chrome i v České republice a Softies si nemohou dovolit přihlížet tomu, jak Google svůj obrat ještě umocňuje mocnými marketingovými aktivitami. Modré éčko tak v omezené míře naleznete v televizi a na billboardech v Praze, něco se povaluje také po webu.

Kampaň na IE9 na mě nepůsobí tak „násilně“, jako ta od Googlu. Microsoft sympaticky na modrých podkladech říká, jak mění web navždy a k tomu dodává, že jejich prohlížeč je tak rychlý a bezpečný, jak chtěli sami uživatelé. Podobně jako u kampaně na Windows 7 jim tedy říká, že je to z veliké části vlastně jejich dílo, na což uživatelé mohou dobře slyšet. Logo IE je navíc mezi českými uživateli poměrně hodně zakořeněno a tato sympatická kampaň je může přinutit u této značky zůstat.

Naproti tomu Googlu se snaží sdělit, že jeho prohlížeč je rychlý. Než ale přečtu ty tuny textu, kterými mi to říká, nebo přetrpím textovou reklamu v televizi, usnu a vůbec si tento prohlížeč neasociuji s rychlostí. Spíše s čekáním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jasné sdělení

Klepněte pro větší obrázekJakub Čížek: Google dříve platil za toho, který jen velmi zřídka využíval tradiční formu reklamy. Zlomilo se to s loňským SuperBowlem, kdy internetový inovátor v herní přestávce odvysílal reklamu na svůj vyhledávač, a od té doby se tradiční reklamní kampaně objevují stále častěji. Kdo by to byl ještě před pár měsíci řekl, že Google v takové míře zaútočí i v České republice a ještě s reklamou na webový prohlížeč.

Nejsou to přitom ledajaké reklamy, ale spoty, které od diváka očekávají interakci, nutí ho přemýšlet a neservírují mu pasivní profláklá marketingová hesla. Vzpomeňte si třeba na vtipný životní příběh studenta v Paříži zformulovaný skrze našeptávač a hledané fráze.

Reklama na Chrome je postavená na rychlosti, což je docela úspěšná mantra Googlu. Reklama na Internet Explorer pak o sobě pouze tvrdí, že prohlížeč prostě „mění web“. Otázkou zlůstává, jak to vlastně dělá. Devítka web nemění, pouze dohání konkurenci. Microsoft sice přinutil konkurenci akcelerovat přes grafický čip – za to mu patří velký dík, ale na hesla o změně je ještě dost času, akceleraci totiž bude plně využívat až další generace webů. . 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Témata článku: Časopis Computer, Reklama, Černobíle, Mantra, Billboard

51 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Detailista 1. 9. 2011 15:53:15
    Na "skvělou" reklamní kampaň na Chrome jsem narazil na CSFD.cz, kdy jsem z...
  • _thegamer 1. 6. 2011 22:44:44
    Na reklamu na Google Chrome jsem náhodně narazil i na Disney Channel....
  • Poltergeist 1. 6. 2011 22:16:01
    Nemůžu vystát obě reklamní kampaně.
Určitě si přečtěte

Pojďme programovat elektroniku: Postavíme si titěrnou Wi-Fi meteostanici s lepším teploměrem než Netatmo

Pojďme programovat elektroniku: Postavíme si titěrnou Wi-Fi meteostanici s lepším teploměrem než Netatmo

** Dnes se podíváme na maličkou Wi-Fi destičku Wemos D1 mini ** A připojíme k ní barometrický a teplotní shield ** Poběží na ní web a nabídne i JSON API

18.  6.  2017 | Jakub Čížek | 28

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

** Na jaké parametry se zaměřit a kde vás výrobci chtějí nachytat ** Monitory se stále více specifikují pro konkrétní určení ** Náročný hráč nebo profesionální grafik mají různé požadavky

20.  6.  2017 | Tomáš Holčík | 31

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

** Ani hry se sebelepší grafikou vás nevtáhnou tolik, jako ve virtuální realitě ** Pro sledování filmů není VR ani zdaleka ideální ** I první generace je skvělá, stále však působí jako prototyp

20.  6.  2017 | Stanislav Janů | 22

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

** Na černém trhu mohou zaměstnanci továren za kradené součástky inkasovat částku ve výši ročního platu ** Velké množství informací je vyneseno i z centrály Applu ** Díly jsou pašovány v botách, podprsenkách i odpadem

21.  6.  2017 | Stanislav Janů | 22


Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky