Černobíle: Netbooky jsou mrtvé. Nebo ne?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 80

Názory k článku

14. 01. 2012 09:58

Řekl bych, že budoucnost netbooků je v konvertibilních tabletech ve stylu posledního mini od dellu. Ať už na i386 architektuře nebo na ARM (to by ale MS a bubuntu museli udělat jednoduše instalovatelnej systém a ARM platforma by se musela sjednotit - ne jak teď, co výrobek to nestandardní originál).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 01. 2012 23:59

Takže pes je zakopaný tady: "jsou prostě příliš levné na to, aby se na nich dalo dostatečně vydělávat". Laicky řečeno, cena odpovídá užitné hodnotě. Článek je zbytečně zavádějící, podobně jako kdysi úvahy, že příchodem počítačů či videa zaniknou noviny a knihy.
Netbook má své nesporné výhody a kdo ho má, ví proč. Já oceňuji malou váhu, nepoškrábatelnost a neumatlanost displeje, je dobrý na čtení map, mám po ruce excel, atd.. na fotky a filmy vynikající. Kromě toho když ležím, nepotřebuji se načahovat ani ho držet, připojím myš a jedu. Zabalím do bublinkové obálky a beru na cesty, na kolo,. do vlaku či autobusu. Můj Acer D255 RED je svižný a hezký. Ano, nemá excelentní grafický výkon, používám ho na to, nač je určený. Když doslouží, má volba je dopředu jasná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 01. 2012 23:07

Když se začaly prodávat netbooky tak jsem jim dával rok, maximálně dva. A asi jsem nebyl tak daleko od pravdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 01. 2012 21:26

netbook uz moc nepouzivam, na vacsinu veci mi lepsie posluzi tablet. Netbooky mali vrchol u eee 900. Odvtedy sa moc nepunuly ani vykonom. displejom, vahou alebo vydrzou. Hlavnu vinu na tomma prave Intel, ktory necitil tlak konkurencie(ziadna nebola) a zamrzol v tomto segmente.
A preco uz moc netbook nepouzivam? Sice ma plnohidnotny OS ale kvoli velkosti displeju a malemu vykonu sa bez tak neda plnohodnitne vyuzit, takze ostavaju bezne cinnosti v ktorych je lahsi, rychlejsi, kvalitnejsi tablet s vyssou vydrzou lepsi. Jedine v com je horsi je pisanie dlhsich textou(moze eliminovat bluetooth klavesnicou, s ktorou je stale o tretinu lahsi) a vyssia cena(konecne sa ale objavuju aj solidne tablety za dobru cenu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 01. 2012 21:07

Takže 100 dolarové notebooky nakonec nic moc nevynášely ? Ale .... že by jen připravovaly svými neduhy ornou půdu mezi laiky na předražené ultraslimy ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 01. 2012 20:56

Ja myslim, ze netbooky jsou idealni pocitace pro studenty a velmi nenarocme uzivatele. Jsou levne, maji dlouhou vydrz a dobre se prenaseni. Student si tezko koupi nejaky subnotebook za 80 000. Ale samozrejme nelze ocekavat, ze plne nahradi vsechny ostatni pocitace. Stejne jako byly doby, kdy 99 procent lidi melo desktopy, dnes se trh deli na desktopy, vetsi ci mensi notebooky, netbooky, tablety a chytre telefony. kazdy si zvoli co se mu zda nejlepsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2012 20:24

Tezko rict. Netbooky byly popularni diky faktu, ze se jednalo o plnohodnotne poctace s nizkou cenou a malymi rozmery v dobe, kdy notebooky byly stale pomerne drahe a velke. Tim oslovily mimo jine zakazniky, kteri do te doby treba vubec nepouzivali pocitace. Tahle skupina pak tahla rychly rust netbooku v prvnich letech
V dnesni dobe jsou ale na trhu levne velke notebooky, takze komu slo primarne o nizkou cenu, ten muze sahnout spis po nich a netbook tak pro vyznamnou cast zakazniku ztratil smysl. Zaroven jsou k dispozici male notebooky osazene plnohodnotnym hardware.
Levne male notebooky tu ale urcite zustanou, asi se jim nebude rikat netbooky a stanou se domenou spis mene znelych vyrobcu, ale porad pro ne vidim trh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 01. 2012 19:24

Netbooky jsou zcela určitě mrtvé, je to malé.. psát se na tom pořádně nedá, prohlížet web se na tom pořádně nedá, výkon taky nic moc. Tablety sice nejsou o nic větší, ale aspon to má dotykový displej a "kliknu" si prstem tam, kam chci. Šmatlat po touchpadu na netbooku není moc pohodlné, on teda touchpad nikdy nebyl poholdný a rychlý. A navíc tablety mají aspon speciálně pro ně upravené systémy, na netbooky jsou výrobci schopni narvat klasické Wokna a pak se diví, že to jede jak šnek. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2012 18:01

Nevím jak pro vás, ale netbooky byly a jsou akorát módní hračky. Na práci to nestačí a čistě na mobilní prohlížení internetu je lepší pořídit si kapesní palm nebo smartphone.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2012 17:15

A proto je tu ASUS Transformer a Transformer prime .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2012 17:15

Pro netbook u mě
+ procesor (x86 / x86_64 - tedy PC standard)
+ velikost (proti klasickému NTB)
+ výdrž ( - | | - )
+ klávesnice (proti tabletu)
+ cena (proti obojímu)Já potřebuju mít s sebou na cestách POČÍTAČ, ne velkej mobil. Netbook je vynikající varianta, protože já potřebuju něco malýho, s nějakou výdrží a klidně bez výkonu. Na designu, sex appealu a podobných hovadinách si nezakládam, halvně aby to bylo funkční a pro mě použitelný.I tak si ale myslím, že netbooky jsou už pomalu KO. Jestli je nahradí ultrabooky (fuj, denska se to jmenuje všechno děsně) nebo tablety je mi vlastně jedno. Až mi netbook doslouží budu shánět opět PC standard nízké váhy a malé velikosti s cenou do pěti tisíc. Uvidíme, co pak trh bude mít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 01. 2012 13:42

Pakliže se objeví <13" ultrabooky za rozumnou cenu, nevidím důvod si ho nekoupit, ale nyní jsou moc drahé a tablet netbook nenahradí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2012 13:33

No, nevim. Mam tablet i netbook a pripada mi, ze se jejich pouziti prekryva prakticky jen v prehravani filmu na cestach a do jiste miry prohlizeni www. Pokud si chci vzit do postele nejakou hru nebo cist ebook, tak je to na tablet. Pokud potrebuju psat, tak to na nem jde hodne spatne a radsi sahnu po netbooku. I na to brouzdani netem je mi obvykle netbook prijemnejsi.
Mimochodem vsimli jste si, jak zmizela z pultu "plnotucna" tablet PC? Zajem o ne byl vzdycky dost maly a nechapal jsem nikdy proc - mival jsem jeden od toshiby a byl jsem s nim naprosto spokojeny. Stejne tak nechapu jak mohlo ovladani prstem tak totalne prevalcovat mnohem jemnejsi a presnejsi praci se stylusem - dneska kdyz nekomu rychle potrebuju neco nacrtnout, tak radsi hledam tuzku a papir, nez abych maloval na tabletu. Pritom driv mi na tohle jakz takz postacovala i obrazovcicka miniaturniho IPaqu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2012 13:30

Na 10palcovém netbooku píšu texty, čtu PDF knížky a surfuju na netu. Na tyhle činnosti je to skvělé a právě kvůli tomu psaní mi to žádný tablet nenahradí. Na druhou stranu, ultrabook si určitě koupím, až se mi rozpadne můj hlavní notes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 01. 2012 13:07

Na internet (včetně FB a IM), psaní mailů a přehrávání videa se IMHO lépe hodí tablety a klasická windows a klávesnici bych viděl spíše jako nevýhodu, zejména pokud budu netbook/tablet používat někde na cestě, či místě (v parku, posteli), kde nemám klasický pracovní stůl. A cena? Myslím, že pokud budu porovnávat zařízení stejné úrovně kvality, tak rozdíl není tak veliký (nebudu srovnávat nejnovější iPad s lowendovým no-name netbookem).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2012 12:43

Netbook (byť dvanáctku) mám a když si vemu, kolik tenkrát stál a jak je malý… je to bezva věc, ale myslím si, že postupně z trhu zmizí, jakmile se podaří snižovat ceny ultrabooků, tak budou muset začít klesat ceny i klasických notebooků, aby se vyrovnal rozdíl mezi nimi… a pak netbooky narazí na poměr výrobní a prodejní ceny a prostě skončí, možná se tak stane už letos.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 01. 2012 12:24

Mám jeden už 3 roky a kupodivu funguje pořád dobře. Ale myslím, že jim zvoní hrana. Je to fajn věcička, ale člověku se mnohem víc hodí, když v takovém počítači má procesor i pro náročnější věci. K čemuž budoucnost směřuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 01. 2012 12:20

Na to je snadná odpověď - netbook vlastním, používám ho na to, k čemu byl určen a jsem s ním velmi spokojen...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 13. 01. 2012 12:12

Tomu, komu nejede na netbooku HD video, doporučím následující odkaz :http://cs.wikipedia.org/wiki/CoreAVC... Já na 3 roky starém Aceru aspire one d150 přehrávám videa do rozlišení 720p včetně plně bez problémů a záškubů ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2012 11:21

Mám netbook a jsem velice spokojen filmy pohoda internet pohoda a s linuxem je to silný nástroj.
Jen jsem do dnes nepochopil k čemu tam ty wokna dávali nejen že jsou k ničemu ale i berou výkon který tam je tak potřebný. Já mam například upravený debian a jsem tak mezi 76 - 110mb který spotřebuje os coš je krásné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2012 10:55

Myslím, že když se oznámily nový atomy, tak se to na chvíli ještě probudí, ale jestli se ten výkon rapidně nezlepší. Tak je to jenom kopání do mrtvoly.Obvzlášť grafický výkon je hroznej a tak to nejspíš zůstane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor