Nejsem si úplně jistý, kolik lidí, kteří čtou tento web (včetně mé maličkosti) jsou alespoň trošku způsobilí posuzování podobných věcí. Mám takový pocit, že většina názorů tady je založená hlavně na tom, zda lidé mají Facebook rádi, či nemají. Tady v diskuzích převládá averze a podle toho to i vypadá. Imho je to zajímavé téma, ale připadá mi tak trochu mimo záběr IT a hlavně pak tohoto webu. 🙂
Já bych to shrnul - je jistotou, že FB je nafouknutá bublina... 😀
Na Živě bych čekal techničtější článek. Pro "ekonomy" tu jsou jiné servery. Navíc je vše hrozně povrchní.Průměrný čtenář nejspíš, stejně jako já, netuší, v jakých cenových relacích se akcie běžné pohybují. Chtělo by to aspoň srovnání.Takhle si připadám jako BFU, na kterého někdo vysype technické charakteristiky GPU.
Ono ani nejde o to v jakých cenových relací se tak akcie pohybují, to ani tak nelze určit, poněvadž hodnota akcie závisí na mnoha faktorech. Jde spíše o to, že hodnota akci klesla hluboko pod upisovací hodnotu (tedy pod hodnotu za kterou se prodávala když přišla na burzu). A když se podíváte na propad, nemusíte být žádný ekonom :).
Uzasne komenty. Nadhodnotene, podhodnotene, hore, dole... Cena bola akurat, pretoze sa predavala za tuto cenu. A cena sa este zvysovala kusok pred uvedenim na burzu, pretoze zaujem bol enormny. A cenu robi co? Dopyt. Ze to ide teraz dolu? No a? Taky apple spadol nejakych 25% za posledne 3 mesiace a nikto nic nikde nepise.
Cena byla akorát? No, to si povíme za 1/2 roku... 😀
Cena byla akurat? A to tvrdis na zaklade coho? Cenu urcuje vzdy trh. Na burze VZDY. Trh ukazal ze cena bola nadhodnotena a este stale nie sme pri realnej cene lebo Facebook pada.To ze sa pred vstupom Facebooku na burzu cena akcie zvysovala nema s ealnopu cenou nic spolocne. Je to prave ten hype efekt ked sa investoticie chtivy amatery snazia nakupit nieco o com poculi ze bude zlata bana. Ihned po tom az doteraz sa cena zrealnuje co u Facebooku znamena ze ide prudko dole. Myslim ze ked sa cena ustali na realnej pozicii tak vela ludi si bude trieskat hlavu o stenu lebo mozno si z vlozenych investicii urobia desatinnu hodnotu. Facebook je cenny ako databaza ludi ktori su kategorizovani a lahko oslovitelni teda databaza vhodna pre marketing. Nic viac. Samotna komunikacia, fotky, uzivatelske profily, hry atd maju malu hodnotu. Dolezite je iba to ze kazdy uzivatel je kategorizovatelny (trebars podla bydliska, alebo podla zaujmov alebo podla aplikacii ktore pouziva). Cena tejto databazy bola extremne nadhodnotena.Dalis problem facebooku je ze uz nema co do buducnosti ponuknut. Nevie kam sa pohnut dalej. Je zaostaly ako mobilna platforma a teda toto je jedine posobisko kam sa posunut ale nema know how a preto kupil ba priam kralovsky preplatil Instagram ktory ma know how v iOS a Android aplikaciach. Za 1 miliardu dolarov co bol rocny zisk Faceboku. Nadherna ukazka ako je Facebook zufaly ze nevie kam sa dalej pohnut.Staci ak pride niekto s novsou a prevratnou myslienkou komunikacie/socialnych sieti a vytvori datbazu porovnatelnu s Facebookom (ten vytvoril databazu o 600 milionoch uzivatelov od roku 2004 do roku 2011) a akcie facebooku pojdu ku dnu.Uvidime aky bude mat vplyv realna hodnota facebooku na inzerentov kedze z ich penazi Facebook zije. Facebooku odisiel dlhorocny najvacsi inzerent - General Motors a tympadom ak z dlhodobejsieho hladiska nenajdu nahradu za tento zdroj bude menej penazi a teda aj menej na spravu Facebooku. Odchodom investorov moze dojst k tomu ze Facebook ostane na suchu a bude upadat. Preto Facebook povazujem za rizikovu a ak tak iba spekulativnu investiciu (ani ako spekulativna investicia rychlo nakupim a obratom predam sa zatial neosvedcila kedze akcie Fb iba klesaju).
Facebook má neistý potenciál rastu príjmov. Je to taká istá firma ako Google v tom, že väčšina príjmov ide z reklamy. Veľký rozdiel je však v účinnosti reklamy na FB oproti Google, o čom sa už stihli presvedčiť aj firmy ako GM. Keď idem na FB, tak v zásade nejdem nič kupovať, ale idem uploadovať/komentovať fotky, podeliť sa s priateľmi o to, čo je nové, atď. Keď chcem niečo kúpiť, idem na Google a vygooglim "Samsung Galaxy SIII", nájdem najlepšiu cenu, kúpim, a pochválim sa na FB, že mám nový telefón. Takže keby som mal firmu, ktorá chce predať svoje produkty, určite by som radšej zaplatil reklamu na Google.
tych 38dolarov za akciu bolo neskutocne nadhodnotenych .. to musel vediet aj kazdy sedlak bez strednej skoly, nieto este pseudoekonomovia z prestiznych skol.. kazdopadne ja som odhadoval tak 13-15 dolarov za akciu ..uvidime kde sa to nakoniec zastavi
proč se nezeptali mě nebo jakýhokoliv návštěvníka mobilmanie? Všichni by to odhadli stejně, jak se stalo.......jen idi*t na tom prodělal 😝
Ať žije pastýř... ty pyžžo 900 000 000 ... ano, vždy bylo více těch, smýšlejících méně..
Všichni jsou blbci jen já jsem letadlo že?
ses na sebe pysnej? a je tebe maminka pysna?
Mějme pochopení. Jako puberťák byl málokdo jiný.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.