Černobíle: Dovolená s technikou, nebo bez?

Diskuze čtenářů k článku

03. 09. 2009 10:25

Souhlasím s Jakubem Čížkem, vystihnul to přesně. Tonda Trčálek totiž bere notebook jako ten ďáblův přístroj a ne jako multimediální centrum.

Já bych rozhodně notebook bral-když pominu takový "emergency" že zruší let a 6hodin budu muset čekat na letišti, tak hlavně třeba kvůli večerním filmům. Není nad to si po celým dnu večer na hoďku, dvě pustit nějakej film, přečíst si něco, co mě zajímá na netu nebo stáhnout novej díl oblíbenýho seriálu, kterej vyšel zrovna včera....vždyť outlook a pracovní emaily vůbec otvírat nemusím.

Mobil je trochu něco jinýho, protože zavolat vám může potřebovat kdokoliv, kdykoliv (třeba alarm). Takže s sebou vzít jen soukromej (pokud máte 2) ale bez mobilu se nikam jít nedá.

09. 08. 2009 08:22

Clovek se stal otrokem svych veci!

Substance242  |  05. 08. 2009 18:00

Dôležité sú dve veci:

- ísť na dovolenku aspoň na dva týždne - jeden týždeň nepomôže ničomu,

- po návrate to prvé dni nepreháňať a ísť kľudne na polovičný výkon, no a čo.

05. 08. 2009 16:38

Tak teda jo... priste necham lavinovy pipak, gpsku, vysilacky, mobil, fotaky, dalekohled a subnotes doma, abych si tu dovolenou jako poradne uzil...

CZECH NEWS CENTER | 05. 08. 2009 13:44

Asi před rokem jsem začal pracovat na totálním oddělení soukromého a pracovního e-mailu. Dřív jsem si všechno nechával posílat na pracovní @cpress.cz, který mám někdy z roku 1996, kdy soukromé schránky ještě prakticky neexistovaly. Na dovolené jsem se ale potom samozřejmě bál schránku otevřít.

Dnes mám už všechno soukromé na svém osobním e-mailu, na dovolené jsem měl navíc BlackBerry, a bylo to naprosto skvělé. Na druhém konci světa jsem byl v kontaktu s lidmi doma, o pracovní záležitost jsem ani nezavadil.

Také se už nikam nevydávám bez notebooku. Nejezdím ale na druhou stranu na plážové dovolené. V podstatě každý večer potřebuji přesně plánovat další den, nahrávat do GPS mapy, trasy a body, zálohovat fotky.

Takže techniku na dovolenou ano, ale pouze pro soukromé účely. Notebook je stejně dobrý pomocník jako hodinky, holicí strojek nebo auto.

05. 08. 2009 15:35

Jojo, proto si taky na dovolenou neberu holicí strojek ani hodinky. Auto ano, zas tak daleko pěšky neujdu (na kole zatím taky ne).

xls
06. 08. 2009 10:32

On ani ten holicí strojek není od věci. Jednou jsem se zapomněl před jedním výletem oholit a pak mě pořádně netěsnila pořádně při potápění maska.

05. 08. 2009 12:23

Takový pěkný článek pasujcí do tohoto období.

Fakt je ten, že na dovolenou bych si vzal nejspíše netbook, každopádně připojeni k internetu bych už ze své vůle určitě nehledal. NB je dobrý pomocník, ovšem na dovolené ho neberu jako nic jiného, než skříňka skrývajicí množství mp3 a popř. nějaké seriály při nepěkném počasí.

Člověk by se měl nachvíli od elektroniky odvazat, vím, je těžké někdy položit vůbec mobilní telefon z ruky, ale na tohle by se dalo psát sto úvah, jestli nás elektronika ještě jednou nezníčí kvůli naší závislosti :)

05. 08. 2009 12:12

Nechci se někoho dotknout, ale pokud mám dovolenou já, beru si PDA. Ovšem na ten týden-dva, mám v práci určeného zástupce. O tomto samozřejmě všechny informuji emailem či sms. Pokud někdo zavolá, slušně se omluvím a odkážu ho na kolegu.

Pokud tedy není někdo podnikatel na němž je živnost přímo závislá, tak nechápu proč by měl vyřizovat něco pracovního...

05. 08. 2009 11:50

Notebook, internet, GPS, mobil povazuji za samozrejmnost. Pokud se clovek vyda nekde na tri tydny do alp tak jsou to neocenitelni pomocnici pri planovani ruznych tras, sledovani pocasi, delani zapisku, zaloha fotografii atd. Zalezi na tom jak se ta technika vyuziva. Rozhodne by me nenapadlo nekde na dovolene pouzivat techniku k pracovnim ukolum. Kazdopadne hodne zalezi na typu dovolene.

xls
05. 08. 2009 11:29

Ideální dovolená by samozřejmě byla bez jakýkoliv techniky. Já dávám přednost kompromisu: lepší si tu dovolenou udělat dvojnásobnou a nezbytný pracovní problémy vyřešit. Není to sice ideální, ale vyhnu se tak mnohem větším škodám, nejsem tak omezený různými závaznými termíny (DPH, mzdy, platby) a jako bonus mám k dispozici i techniku na zajišťování počasí, ubytování, letenek, prohlížení fotek a komunikaci.

Ještě to chce mít samozřejmě vhodný lehký počítač, pro někoho to může být netbook, já mám zase kvůli plnohodnotný práci 1,5kilovou odolnou 13".

A že si člověk plnohodnotně neodpočine? Taky se mi to teď v březnu stalo: v Thajsku mě zrovna zastihla vlna práce, takže to místo odpočinku skončilo spíš jako pracovní cesta s odpočinkem. I to má ale řešení: po 3 měsících jsem si to zopakoval, a to už práce dala pokoj.

Ufi
05. 08. 2009 11:05

pokud jedu na typickou dovču a ne cestu kolem světa, tak techniku nepotřebuju, akorát mobil. jelikož jsem střední generace, tak ještě umím s papírovou mapu, takže nepotřebuju mapy na webu, počasí na druhý den si člověk zjistí na místě od místních nebo v telce, v civilizaci existujou i takový věci jako infokoutky, většinou s ochotnou obsluhou. když zaprší, tak existujou i takový věci jako karty, knížky, spánek, sex

a že známý uvidí fotky až po příjezdu? no a, svět se kvůli tomu nezboří a pokud to někdo nepřekousne, že nemá zážitky druhých skoro online, v bohnicích maj volno.

když to ale někdy poslouchám, tak je pomalu zázrak, že dřív jsme dovolený pomalu přežili a našli cestu domů, když nebyla ta technika

jo a mít sebou noťas apod., tak by měli někteří cvoci tendenci otravovat s prací i na dovče. a kdo si má s jejich posíláním někam kazit dovču

05. 08. 2009 10:57

Záleží taky co celý rok v práci děláte.Jestli-že sedíte za pc a jste v té elektronnické džungly celé dny,pak je pro vás odpočinek dovolená bez těchto zařízení.Ale lidi kteří makají jinak(řidiči,dělníci,atd..) si určitě právě na dovolené ten notebook zapnout.

05. 08. 2009 09:53

nevím sice, co je to pracovat, ale ani být bez netu, takže.. :D

Anonymizovaný  |  05. 08. 2009 09:47

Bez techniky, jenom mobil (případ nouze), případně GPS (ale i bez toho to bez problémů jde). Luštit papírovou mapu má taky svoje kouzlo :D

05. 08. 2009 09:35

Dovolenkuji také na Hronu, teče nám asi 20m od srubu, a když chci internet, musím vystrčit notebook 17" z okna a chytat síť z vedlejšího baru. To samo o sobě příjemné nění, už mě bolí ruce, končím :D....

05. 08. 2009 08:31

Vždycky jsem se těšil, jak si po vzoru Sandry Bullock z kultovního filmu Síť (který je kupodivu i přes svůj středověký původ stále aktuální, alespoň tedy myšlenkou vezmu na pláž notebook.

Ale když jsem začal počítač využívat na práci tak, že na hraní (a kdysi to byly celodenní herní seance třeba nad UFO:EU :) už prostě nezbýval čas, vždycky se na dovolenou těším, jak nechám notebook doma a mobil na pokoji.

Jo, je to fajn

05. 08. 2009 08:38

To předchozí bylo o vlálení se na pláži.

Pokud si plánuji třeba roadtrip (jako loni, 25 000 km po USA), bez notebooku by se to nedalo. Prakticky každý motelový pokoj, kde jsme nocovali, měl Wi-Fi a internet je prakticky nezbytnost - někdy jsou třeba vstupenky zdarma, které je ale nutné zarezervovat a rezervace s měsíčním předstihem není možná. Rovněž neplánované změny cesty většinou nemáte šanci zjistit jinak, zejména pokud ten den přejíždíte přes více států.

No a o blogování pro zvědavé známé, rodinu a kamarády nemluvě

05. 08. 2009 08:08

Na dovolenou jedině s mobilem, pro případ nouze. To je zkrátka nutnost.

Jinak, ale plně souhlasím s panem Čížkem, krásně to vystihl. Hlavně ta poslední věta o tom, že dokud se technika bere jako dobrý služebník a ne jako jediná zábava, tak může skvěle posloužit, ať už jste kdekoliv a děláte cokoliv. ať už se týče dovolené nebo normálního běžného života

Nika  |  05. 08. 2009 07:50

"se mi nevlezl"

05. 08. 2009 07:43

U pocitace sedim cely rok, takze zadny mobil, zadny notebook. Dovolena je od toho, aby si clovek od techto veci odpocal.

05. 08. 2009 06:22

Plně souhlasím s Jakubem Čížkem. Ze začátku jsem jezdil na dovolenou bez notebooku, ale minulý rok jsemt o vyzkoušel sním a nemůžu si to vynachválit, letos jsem ho bral taky, a není nad to, pěkně na net mapách si naplánovat ráno cestu, dát do GPS a vyrazit na procházku. V čas oběda si na netu vyhlédnout nějakou pěknou a levnou restauraci v okolí a pak se navečer vrátit do hotelu, mrknout na počasí na další den, nebo si pokecat s kámošema, jak se mám na dovče. No a večer nějaká filmeček (v Tv nikdy nic není) nebo nějaká hra, Prostě parádní dovolená, kterou nám technika ulehčuje.

05. 08. 2009 14:49

Tak tak, plne souhlasim, take jsem nechapal lidi, kteri si brali ntb apod... prot ojsem se letos rozhodl, ze to vyzkousim, predem jsem vybral hotel, kde avizovali wifi, zabalil jsem ntb a jelo se...

moje vybava byla skromna: 30GB filmu/serialu...

nakonec ale vse dopadlo uplne jinak, dovolenou ntb skvele zprijemnil (coz se o mobilu rici neda) a misto toho abych vecer koukal na filmy (s cim jsem pocital), tak jsem byl rad, kdyz jsem si pres google nasel trasu, vyhledal zajimave body zajmu po ceste, vse nastrkal do navigace a druhy den se jelo... takto to slo cely tyden a kdykoliv jsem chtel, tak jsem mohl poslat mejly s fotkama, coz jsem hned po prijezdu udelal :), ale pak pres tyden na to nebyl vubec cas... naplanovat cestu a do postele

takze si z toho beru ponauceni, ze ntb a internet opravdu jsou k svetu, clovek se podiva na zpravy, pocasi... okoukne okoli (i treba puvodne doma neplanovane), tv jsem ani nezapl a ze tam byl hafec poradu :D cesky, vlastne jich bylo vic cesky nez cizojazycnych... akorat jsem si mel vzit externi wifi, v pokoji byl celkem spatny signal, tak to obcas padalo... pro priste budu moudrejsi (jo a nevidel jsem ani jeden film a ntb jsem s sebou na cesty nebral)

a kdo tvrdi ze by musel zit s praci, kdyby mel s sebou ntb, tak ten je opravdu workoholik, ja se ani jednou nepodival na firemni web a natoz jeste firemni email... naopak jsem prijel domu odpocinuty a zadne pro mne zajimave udalosti mi neutekly a ostatne v praci taky ne, nikdo za mne take nic neudelal... takhle nejak jsem si dovolenou predstavoval...

dokonce i pritelkyne po dovolene uznala, ze ten ntb hodne pomohl a ze musi priznat, ze se dovolena povedla... lovit vse v papirovych mapach, nahle cumet ze kde byla v mape cesta je dnes pole a dalsi jine prekvapeni... to se nam obloukem vyhlo....

05. 08. 2009 01:15

Člověk, který na jachtě v Chorvatsku „v podpalubí úpěnlivě hledal Wi-Fi signál všudypřítomného operátora T-Mobile“ by se možná měl zamyslet nad tím, jestli je mu počítač jen služebníkem. Stoprocentní souhlas s Tondou Trčálkem, zejména s posledním odstavcem.

redaktor Živě.cz | 05. 08. 2009 10:47

Berte to s nadsázkou :))

Na druhou stranu, noťas je pro mě i trošku větší hudební přehrávač, takže..

05. 08. 2009 00:25

no ja osobne jsem rozhodně pro vypnout, neni nad to tyden nic neřešit vypadnout a vypnout každodenní rutinu a všudepřítomnou elektroniku