Černobíle: Chrome versus Firefox

Názory k článku

Death.1  |  18. 05. 2011 00:10  |  Microsoft Windows 7 Firefox 4.0.1

Že je Chrome rychlejší? Možné to je, ale při práci to opravdu nepoznám. - Amen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
gender.bender  |  18. 05. 2011 00:20  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Operu jedině Operu - ale nežere nějak moc paměť ? Nemá verze 11 v sobě nějaký bug ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 05. 2011 00:26 | Macintosh OS X Chrome 11.0.696.68

Mám takový mlhavý dojem, že Zive.cz vévodí obrovský reklamní banner, není tomu tak? Že ho nevidím u sebe, to je samozřejmé, ale že by i páni redaktoři používali nějaký ten AdBl*ck? Nebo jsou IP adresy pod cpress.cz těch blikajících nesmyslů ušetřeny automaticky? :)(edit: to je sranda, člověk ani nemůže do diskuze napsat stažený tvar pojmu "advert blocker" )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Sal3m  |  18. 05. 2011 00:57  |  Microsoft Windows XP Chrome 25.0.195.0

Kdy by se tu někdo chtěl zas začít hádat o prohlížeči tak zkuste tohle http://www.zive.cz/clanky/maxthon-30-poveden... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2011 01:09 | Microsoft Windows 7 Chrome 11.0.696.68

Chrome kvůli synchronizaci záložek a všeho bordelu co se prohlížeče týče. Je rychlý a intuitivní. Začala ho díky mě používat celá rodina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
StepanMatl  |  18. 05. 2011 05:56  |  Microsoft Windows 7 IE 9.0
brk77  |  18. 05. 2011 06:05  |  Linux Firefox 4.0.1

Chrome jsem začal testovat ihned, jak se objevil a někdy kolem verze 5 jsem na něj přešel jako na primární prohlížeč. Jak padlo v článku, byl rychlý a neokoukaný. Po letech ale neokoukanost vyšuměla, beta FF 4 se mi naopak silně líbila a hlavně mi v Chromu při jeho jednoduchosti některé věci chyběly, takže jsem se vrátil k FF.Naopak na Firefox jsem zvyklý ještě z dob, kdy si říkal Firebird a používal jsem ho snad od verze 0.1 a před ním Mozillu, současný Seamonkey, takže přesně vím, kam sáhnout. Neříkám, že chrome je špatný, ale nepřipadá mí, že by byl až tak dobrý, jak se snaží tvrdit Google a to neustálé chrlení verzí, kdy krom čísla verze ani nevidím změnu, mi taky spíše vadí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
blackknight  |  18. 05. 2011 07:37  |  Microsoft Windows XP Chrome 11.0.696.68

Jednoznačně Google Chrome, protože:a) má dokonalejší synchronizaci než u Firefoxu (dále jen FF), která je i daleko lepší než u ostatní konkurence
b) bezpečnost - sandbox (toto FF nemá)
c) výkon, rychlost...
d) webstore, aplikace, rozšíření...
e) není nutné restartovat prohlížeč při každé prkotině (oproti FF, který se musí restartovat i při změně skinu a dalších drobnostech)Jistě by se našlo dalších x důvodů :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
navratl  |  18. 05. 2011 07:45  |  Microsoft Windows 7 Firefox 4.0.2

Tak i po letech jsem stale zustal verny puvodni Mozile:) Pouzivam v podstate nocni buildy Seamonkeyho aktualne 2.1.1pre = Firefoxu 4.0.2pre. Do toho doinstalovany Lightning a Google Cal. provider.
A proc? Zvyk a hlavne web a email jako jeden klient. Nejvic mi vadi prave oddeleni Firefoxe a Thunderbirdu.
Jinak alternativne na jednom pc mam i FF 4 a na vsech s W7 i IE9.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anywherehome  |  18. 05. 2011 08:20  |  Microsoft Windows Vista Chrome 11.0.696.68

jednoznačně Chrome, je spousta důvodů....alemůžete mi, proboha, někdo říct, kde nalézt záložky z Chrome, když budu někde v internet café v zahraničí??? tohle u mě Google trochu po*ral.....:(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 05. 2011 08:30 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Kdyz dva se perou, treti se smeje Opera ma bezkonkurencni spravu bookmarku, neni problem otevrit treba 8 oblibenych odkazu behem 2 vterin. Stejne tak SpeedDial je sikovna ficura, kterou Chrome a Safari nasledne okopirovalo. O nejake ms ve vykonu Javascriptu dneska uz nikomu nejde, pocita se uzivatelska privetivost.Ale pokud bych si mel vybrat, tak asi Chrome... FF uz mele z posledniho, staci se podivat na problemy a zdlouhavost vyvoje 4ky, naproti tomu Chrome - funguje bez problemu HW akcelerace i na starsich srojich, addony, webstore, vykon, standardy = pohoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 05. 2011 08:47 | Microsoft Windows XP IE 8.0

Zkoušel jsem používat Firefox, ale časem jsem se vždycky vrátil k IE. Když jsem ale vyzkoušel Chrome, tak se mi jeho jednoduchý přístup hned zalíbil. K naprosté dokonalosti mu proti IE schází jenom vysouvací panel s adresou v režimu celé obrazovky (výborné pro malé displeje) a náhled před tiskem. Až to dodělají, stane se Chrome mým výchozím prohlížečem. Teď používám Chrome i IE.
Jo, nemluvě o podpoře HTML5 ve Win XP a nepodpoře IE9. Ale na starých W98SE používám Operu 10, ta jediná z prohlížečů má pro W98 podporu. Dokonce jede i na W95, po troše přemlování...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beatman  |  18. 05. 2011 08:51  |  Microsoft Windows XP Firefox 4.0.1

používam Chromium a FF4 pod Linux, FF4 a Operu pod MS
Opera ma genialny bookmanager, jedine koli tomu. inac Opera+Mail pre mna nepouzitelne, zato Seamonkey na 1*
FF4 pouzivam uz dlho, kod je otvoreny, ziadne podrazy zo strany developerov.Chrome som po polroku odisnstaloval, nasackoval sa do registrov, zaviedol si aktualizacne sluzby, nastrkal sa do TaskManageru ... strasny bordel, a potom si pochvalujte, ze ho netreba restartovat pri aktualizaciach, pritom lezie na NET zo vsetkych stran, a to este ani nenabehol desktop, blä

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pixelneo  |  18. 05. 2011 09:43  |  Unknown Opera 9.80

Já osobně preferuji Google Chrome, už jenom kvůli jednoduchosti. Ale Firefoxu jsem se až do čtvrté verze bránil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jendau  |  18. 05. 2011 09:51  |  Microsoft Windows XP Firefox 4.0.1

Osobne k Firefoxu cítím silnou loajalitu, protože jako první přišel s konceptem lepšího prohlížeče než IE a zadarmo.
V práci používám Firefox jako svůj hlavní prohlížeč, protože má doplněk LastTab, který umužňuje přepínání mezi taby pomocí Ctrl+Tab se stejnou logikou jako se přepínají okna ve windows pomocí Alt+Tab.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2011 10:10 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

V současné době z této dvojice jednoznačně Firefox...
Proč? Chrome se stal někdy kolem 10té/11té verze velmi pomalý.
Byť jsem chrome používal od začátku pro jeho rychlost a dokonalou synchronizaci a měl sem jej plně vyladěn (což zahrnovalo 3 doplňky - InstaPaperIt, Ad_Block a FlashBlock), byl jsem pod tíhou zpomalení nucen změnit jej.
Ostatně stejně tak všichni v mém okolí pozorují tu nechutnou pomalost.Jeden příklad za všechny. Na Macu se chová tak, že při 5ti tabech má chrome v paměti alokováno přes 1 GB paměti... Což by sice nevadilo. Ale je tak nechutně pomalý. A hlavně... Od určité verze nelze při načítání jednoho tabu pracovat s taby ostatními (přepínat, scorlovat, což bych tedy nečekal... A hlavně toto přesně mi dříve vadilo na Safari).
Nakonec jsem se vrátil k Safari (byť jsem zkoušel i FF4, ale ten na MACu není tak dobrý), které při stejném počtu tabů a doplňků zabírá v paměti 140 MB (což je sakra rozdíl) a především... Je pekelně rychlé a lze pracovat s jinými taby, zatímco jiné se načítají.Původně jsem si říkal, že je to asi jen chyba na MacOS. Ale bohužel. Přítelkyně po updatu Chrome začala pociťovat shodné problémy. Takže jsme chrome vyhostili a nahradili IE9 i ve Windows. A zlepšení se dostavilo ihned.
Nicméně po pár testech u známých a kamarádů musím říci, že v současnosti asi nejrychlejším prohlížečem ve Windows je opravdu FF4. Nevím jak to dělá, ale jeho reakce a vykreslování mi přijdou opravdu bleskové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2011 10:10 | Microsoft Windows 7 Chrome 11.0.696.68

Celou dobu jsem používal firefox a asi před měsícem jsem zkusil chrome a ten rozdíl v rychlosti byl neuvěřitelnej..po tom co jsem zjistil, že všechny doplňky, které jsem používal u firefoxu jsou dostupné i pro chrome tak už jedině chrome. Mám ale i pár připomínek, které jdou jistě vyřešit a tímto vás prosím o radu.
1. Jak nastavit možnost přímého otevření dokumentů? Zobrazuje se mi pouze možnost uložit.
2. Na některých stránkách mi chybí při prohlížení s chrome celkem důležité časti stránek. Například na stránkách Vodafone při pokusu sestavit si vlastní tarif. Při použití firefoxu jsem zjistil, že v chromu chybí skoro polovina informací ze stránky.
3. Přihlašovací okna se mi na některých stránkách zobrazují jinak než na ostatních prohlížečích a to bez možnosti uložení přihlašovacích údajů...
Moc děkuji za případné rady

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2011 10:22 | Microsoft Windows 7 Firefox 4.0.1

Pouzivam oba, ale o chlp vedie FF Chrome:
+ pomerne rychly
+ upozornenia na ploche (skvele pre IM)
+ usporny - dost miesta na stranku a minimum balastu okolo
+ webstore
- problemy so synchronizaciou zaloziek (a nie su dostupne bez instalacie Chromu - tym si to google u mna rozlial
- styl google knows best, ktory mi nedovoli nastavit niektore veci "po mojom" napr - kedy sa bude synchronizovatFF
+ doplnky na "vsetko"
+ synchronizacia funguje aj na vyziadanie
+ zalozky dostupne aj bez FF
- pomalsi
- menej usporny co sa tyka pamate

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2011 11:10 | Microsoft Windows 7 Firefox 4.0.1

pouzivam oba. Ale prioritne FF. dovod je jednoduchy od chrome 10 spomaluje nb a saha do kniznic Windows kam nema, v Linuxe pouzivam tiez FF.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
quaker66  |  18. 05. 2011 12:03  |  FreeBSD Firefox 4.0

U mě vede FF od verze 4, předtím to byl Chromium. Dlouho jsem používal FF, pak jsem přešel k Chromiu, protože Firefox byl neúnosně pomalý, ale u verze 4 jsem se vrátil k FF, hlavně po tom, co jsem viděl, co je Chromium za bordel (co se týče source)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2011 12:08 | Macintosh OS X Chrome 11.0.696.68

Chromerychlost
jednoduchost
rychly vyvoj
nezere RAM (jako Safari,ktere jsem pred nim pouzival)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2011 12:42 | Microsoft Windows 7 Firefox 3.6.17

Předem podotýkám, že momentálně mám postarší notbuk (Mobile Sempron 1,87 GHz, 768 MB raměti z ní 64 MB dostává grafika ATI Xpress200) a na něm běhají naprosto pohodově Win7.
Primárním prohlížečem je u mě FF 3.6.x (x je dneska 17), na FF4 jsem prozatím nepřešel a to jednak z důvodu možné nekompatibility doplňků a druhak z toho, že by mohl bejt HW náročnější. FF mám už od doby verze 1.5 upravenej v about:config, aby nežral tolik paměti a i na takto pomalým noťasu je dostatečně rychlej (krom startu) a nepadá. Samozřejmostí ve FF je "nejmenovaný" blokovací doplněk, pak ještě TabMixPlus, IETab, TabScope, FireTorrent, PageSaver...)Jako sekundární prohlížeč (to v případě, kdy je FF vyplej a nepotřebuju načítat nějakých 10 panelů) používám Chrome taktéž s oním "blokovacím" doplňkem, jenže o nějaký jeho rychlosti si můžu leda tak zdát - ten je neuvěřitelně pomalej a to jak při startu, tak i po zadání adresy: zatímco ve FF mám stránku načtenou do 5 sekund, v Chrome na tutéž čekám dlouhý desítky sekund a často vybíhá nějaká hláška o tom, že stránka nereaguje a jestli chci počkat nebo to zrušit. Nebo nic nedělá při přepínání panelu - desítky sekund bílá plocha i když už předtím stránka plně načtená byla. Vyčerpáním paměti to není, ještě nějaká volná zbývá. Možná je to dáno platformou, že Chrome je línej na starším AMD, protože kámoš, co má Intel, tak si libuje, že mu Chrome reaguje rychlostí blesku.No a jako terciální mám systémovej IE8, to pro ty nejposlednější případy, že by něco nešlo otevřít ani pomocí doplňku IETab ve FF. IE9 se u mě ohřál asi jen 20 minut a šel hned z disku pryč, protože měnil fonty v jiný aplikaci, píšu o tom tady http://www.zive.cz/default.aspx... Nutno dotat, že i IE8 je vizuálně rychlejší, než Chrome.Ale i přes tu jeho pomalost občas (tak 2x týdně) Chrome spouštím, tenhle prohlížeč má něco do sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 05. 2011 13:51 | Linux Chrome 11.0.696.68

chrome je ok až na absenci trvale zobrazených bočních záložek - projíždět dočasně otevřené záložky na třetí a dalších úrovních je otrava...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jetelina  |  18. 05. 2011 15:15  |  Microsoft Windows XP IE 8.0

Co je na Chomu / Firefox černobílé? Existují hromady prohlížečů... tohle je spíš duhové rozhodování.
- Černobílé je... být online nebo nebýt online?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Hrdlodus  |  18. 05. 2011 17:53  |  Microsoft Windows XP Chrome 11.0.696.68

Takže oba řekli to samé. Používejte Google Chrome.
Jakub Čížek přímo, Pavel Nygrýn řekl, že Chrome je vlastně lepší, jen je mu pohodlnější zůstat u Firefoxu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Wolf9  |  18. 05. 2011 18:38  |  Microsoft Windows 7 Firefox 4.0.1

Co mně na Chromu vadí je posun kolečkem myši. Je daleko rychlejší, než bývá zvykem. Prostě podle zvyku pootočím kolečkem a rázem jsem ztracen, protože stránka je posunutá bůhvíkam. Napřed jsem zkoumal v nastavení, pak googlil fóra a zjistil, že TAK TO PROSTĚ JE. Firefox to nastavit umí, Chrome ne. Co mě ale vytočilo nejvíc, že ve fóru, kde si na to stěžovali i jiní, někdo z PR Googlu odpověděl, že to s vývojáři konzultovali a dospěli k názoru, že tohle nastavení je nejvhodnější. Neskutečná arogance. Zkrátka oni vědí nejlíp, co potřebujeme. Kam se hrabe Microsoft. Od tý doby Chrome nemusím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2011 18:47 | Microsoft Windows 7 Chrome 11.0.696.68

Chrome rád používám, prošel jsem si za ta léta všechny prohlížeče ale co mi na něm vadí je mnohdy až přílišná jednoduchost. Proč někde není skryté nastavení všeho i když by to asi využili jen někteří?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jxjl  |  18. 05. 2011 19:05  |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

Dlouhou dobu jsem používal FF (s hromadou doplňků), nicméně po té, co jsem uviděl nový prohlížeč v KDE Rekonq (prohlížeč na webkitu se zabudovanými nutnými doplňky - flashblock adbl0ck, home page), přestává pro mně být FF zajímavý. Bohužel je to tak, když si člověk nainstaluje FF je rychlý, svižný a nežere paměť. Po tom, co si do něho začne tahat doplňky se z toho stane rozežraná zrůdnost. Chápu tedy že někomu Chrome naprosto vyhovuje. Pro mně je však bohužel chrome naposto nepoužitelný, jelikož má svůj vlastní skin a v pracovním prostředí, které je jak vzhledově, tak ergonomiky sladěno do jednoho (klasického) konceptu působí jako pěst na oko - proč proboha nemohli nechat systém, ať si rámeček okna vyjkreslí sám?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deepthr04t  |  18. 05. 2011 19:07  |  Microsoft Windows 7 Chrome 11.0.696.68

Byl sem dlouholetým Operákem ale postupem času mi začala vadit absence fungujícího blokovače reklam. U Chormu mi sice vadí špatný nesynchronizovaný SpeedDial ale to je menší zlo než nemít AdB*

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kubikof  |  18. 05. 2011 21:50  |  Microsoft Windows XP Chrome 11.0.696.68

Chrome využívám přes dva roky a jsem moc spokojený, přešel jsem na něj poté, co na minulém notebooku FF z neznámých důvodů hrozně zpomalil (ne načítání stránek, tady rozdíl nevidím, ale např skrolování na stránce je trhané , přepínání mezi taby trvá dlouho, ...) nakonec to bylo neúnosné a instalace Chrome vše vyřešila. Před rokem a půl jsem koupil nový notebook Acer Extenza 5430 s XP a doufal jsem, že FF poběží normálně. Bohužel ne.
S novým FF4 jsem opět doufal ve změnu, bohužel opět nic. Přitom je to ještě horší, otevřu-li možnosti, prohlížeč téměř zamrzne, nainstalované doplňky načítá několik minut (a je jich jen pár). FF4 se mi docela líbí a rád bych jej zkusil používat, ale nemohu. Je mi jasné, že problém je někde na mé straně, ale netuším, kde. Nemáte tip, kde hledat chybu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2011 22:09 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Jedine Opera ;)a kdo klikne na nelibi, tak da jen za pravdu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr.No64  |  18. 05. 2011 22:37  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

tak o me je vseobecne znamo ze mam rad Operu, nicmene porad me nova verze trochu zlobi, FF ne, Chrome je lepsi, Opera je porad lepsi - byt se zdvizenym prstem, verze 10 byla podle me o hodne lepsi (kdyz vysla= v tom momente) diky Opere si aspon pri instalaci Winu muzeme vybirat z nekolika prohlizecu, to je dobre, konkurence dobre, trzni podil me nezajima - podle preferenci prece nevolim ne ?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nesro  |  19. 05. 2011 18:34  |  Linux Chrome 11.0.696.68

Chrome má dokonalej omnibox a je to defaultní prohlížeč v Lubuntu, není třeba nic řešit... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
matelko 2  |  19. 05. 2011 20:14  |  Linux Chrome 10.0.650.0

Používám oba. Iron na rychlý prohlížení a Firefox na stahování videí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2011 20:19 | Microsoft Windows 7 Chrome 11.0.696.68

Když jsem se poprvé setkal s internetem používal jsem IE, ale pořád se mi nějak nelíbil a rychle jsem přešel na Firefox. Ten byl mým výchozím a spolehlivým prohlížečem několik let. Když přišel na svět Chrome, tak jsem si na něho nemohl zvyknout a tehdy neměl ani doplňky. Říkal jsem si hrozný prohlížeč... Po asi roce jeho existence jsem ho znovu vyzkoušel a zalíbil se mi. Byl o poznání rychlejší a v podstatě měl všechno, co jsem potřeboval a tak jsem ho střídal s Firefoxem. Dnes je pro mě jedničkou, protože na mém (pomalejším) počítači jede rychleji než ohnivá liška. Také oceňuji synchronizaci, protože používám více systémů. Vím, že Firefox to dnes také nabízí, ale už jsem si prostě zvykl a je pořád o něco svižnější. Líbí se mi i Opera, ale chybí mi na ní dynamické vyhledávání Google (nebo je to moje chyba?). Zkoušel jsem IE9, kde je poznat, že Microsoft začal chápat, co je to prohlížeč, ale i Firefox mi jede pořád rychleji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2011 23:46 | Microsoft Windows 7 Chrome 12.0.742.30

V živote by som chrome nepoužil. ten ich prehliadač je strašný, vobec to nekomunikuje s androidom, nezobrazuje nove maily, neupozorňuje na chat, nevie to prekladať a ani synchronizovať.... Chrome is da best

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
protunek  |  21. 05. 2011 13:18  |  Microsoft Windows 7 Chrome 11.0.696.68

Myslím, že oba prohlížeče jsou na špici a jejich hlavní rozdíl je v náročnosti na RAM, na jakýkoliv slabší PC, hlavně s malou RAM, bych zvolil jednoznačně FF.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu