Ceny za reklamu na Internetu klesají i v USA

I americké weby údajně nemají prodaných přes 70% bannerové reklamy!
Zákon nabídky a poptávky v praxi, čili prof. Klaus by měl radost: ceny za internetovou reklamu začínají rychle padat i ve Spojených státech. Důvodem je rovnováha nabídky a poptávky – nabídka je totiž nyní o tolik větší než poptávka inzerentů, že zejména ve všeobecně zaměřených webových médiích a službách zůstává obrovský reklamní prostor nevyužitý a nevyprodaný. Například Forrester Research, analytická firma zaměřená hlavně na oblast Internetu, uvádí, že 70% reklamního prostoru je nevyužitých, tedy dvě třetiny bannerů, které na amerických webech vidíme, jsou obvykle jen „bártrovou“ reklamou, nepřinášející žádné přímé zisky. AdKnowledge pak uvádí, že jedinými obory, ve kterých cena reklamy naopak vzrostla, i když mírně, jsou e-commerce a informační technologie. Průměrná cena reklamy v USA za prosinec roku 1998 je 35 dolarů za tisíc shlédnutí, tj. něco málo přes korunu za pohled (u nás se cena pohybuje od 20-40 haléřů za shlédnutí banneru).Živě komentuje: nepochybuji, že ceny za reklamu budou klesat i dále a ještě rychleji než dosud (zatímní poklesy jsou maličké, pár procent). Internetový mediální prostor je neobvykle demokratický a v rámci jedné cílové skupiny, řekněme uživatelů výpočetní techniky, je pro inzerenta prakticky jedno, na který web si dá reklamu, jestli to bude CNET, ZDNet, IDG.Net, Techweb, Upside či některý z desíti dalších profesionálních webů – na žádném z nich není banner „prestižnější“ než na jiném. Takže si vybere ten, kde dostane nejlepší nabídku, jakou jinou než cenovou? Totéž samozřejmě postihne i český web; i zde existují ceny „ceníkové“ a pak „skutečné“, dané zhruba 90% nevyprodaností reklamy.Ještě na okraj k reklamě na Internetu: přes bannery skutečně nevede cesta ke gigantickým ziskům z reklamy, protože nabídka bude pravděpodobně vždycky násobně přesahovat poptávku a ceny tedy budou drženy uměle. Druhou část příjmů – a pouze se neví, jestli to bude část menší nebo větší – budou mediální weby zřejmě získávat z různých aliancí, provizí z prodejů, partnerství, sponzorství atd. I tento vývoj lze očekávat u nás.
Váš názor Další článek: Linux je stále k nezastavení

Témata článku: USA, Reklama, Nejlepší reklama, Cena, Přímý pohled, Obrovská poptávka, Obrovský příjem, Banner

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší