Ceny za reklamu na Internetu klesají i v USA

I americké weby údajně nemají prodaných přes 70% bannerové reklamy!
Zákon nabídky a poptávky v praxi, čili prof. Klaus by měl radost: ceny za internetovou reklamu začínají rychle padat i ve Spojených státech. Důvodem je rovnováha nabídky a poptávky – nabídka je totiž nyní o tolik větší než poptávka inzerentů, že zejména ve všeobecně zaměřených webových médiích a službách zůstává obrovský reklamní prostor nevyužitý a nevyprodaný. Například Forrester Research, analytická firma zaměřená hlavně na oblast Internetu, uvádí, že 70% reklamního prostoru je nevyužitých, tedy dvě třetiny bannerů, které na amerických webech vidíme, jsou obvykle jen „bártrovou“ reklamou, nepřinášející žádné přímé zisky. AdKnowledge pak uvádí, že jedinými obory, ve kterých cena reklamy naopak vzrostla, i když mírně, jsou e-commerce a informační technologie. Průměrná cena reklamy v USA za prosinec roku 1998 je 35 dolarů za tisíc shlédnutí, tj. něco málo přes korunu za pohled (u nás se cena pohybuje od 20-40 haléřů za shlédnutí banneru).Živě komentuje: nepochybuji, že ceny za reklamu budou klesat i dále a ještě rychleji než dosud (zatímní poklesy jsou maličké, pár procent). Internetový mediální prostor je neobvykle demokratický a v rámci jedné cílové skupiny, řekněme uživatelů výpočetní techniky, je pro inzerenta prakticky jedno, na který web si dá reklamu, jestli to bude CNET, ZDNet, IDG.Net, Techweb, Upside či některý z desíti dalších profesionálních webů – na žádném z nich není banner „prestižnější“ než na jiném. Takže si vybere ten, kde dostane nejlepší nabídku, jakou jinou než cenovou? Totéž samozřejmě postihne i český web; i zde existují ceny „ceníkové“ a pak „skutečné“, dané zhruba 90% nevyprodaností reklamy.Ještě na okraj k reklamě na Internetu: přes bannery skutečně nevede cesta ke gigantickým ziskům z reklamy, protože nabídka bude pravděpodobně vždycky násobně přesahovat poptávku a ceny tedy budou drženy uměle. Druhou část příjmů – a pouze se neví, jestli to bude část menší nebo větší – budou mediální weby zřejmě získávat z různých aliancí, provizí z prodejů, partnerství, sponzorství atd. I tento vývoj lze očekávat u nás.
Váš názor Další článek: Linux je stále k nezastavení

Témata článku: USA, Reklama, Přímý pohled, Obrovský příjem, Obrovská poptávka, Cena, Nejlepší reklama, Banner


Určitě si přečtěte

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

** Pornografie údajně představuje třetinu internetové obsahu a je technologický tahounem ** Do erotického obsahu postupně zasahuje i virtuální realita ** Kromě vizuálního vjemu se pracuje také na virtuálním uspokojení toho hmatového

Jan Dudek | 28

Nechcete platit za Total Commander? Těmito bezplatnými programy ho můžete nahradit

Nechcete platit za Total Commander? Těmito bezplatnými programy ho můžete nahradit

** Total Commander je na Windows takřka legendou ** Licence však stojí více než tisíc korun ** Našli jsme pro vás deset alternativ dostupných zdarma

Karel Kilián | 141

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.

Pavel Tronner | 57

Rekordy počasí: V Česku to ještě jde, skutečné extrémy zažívají jinde

Rekordy počasí: V Česku to ještě jde, skutečné extrémy zažívají jinde

** Teplotní extrémy dokážou překvapit. Seznamte se s rekordy v Česku i ve světě ** Rekordní hodnoty jsou mnohdy až k neuvěření ** Zjistěte, kdy ke bylo největší horko, zima, déšť či vítr

Karel Kilián | 7


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test 18 bezdrátových sluchátek

Vše o přechodu na DVB-T2

Procesory AMD opět porážejí Intel

7 NVMe M.2 SSD v přímém souboji