Celý váš život v počítači

Diskuze čtenářů k článku

Tomáš Kadulský  |  28. 01. 2003 06:28

Asi před deseti lety jsem měl několik HD se šuplíkama a ukladádal tam data. Asi dva roky bylo vše OK . A pak ...

Disky špatně snáší přenosy a hlavně kontakty šuplíků začnou korodovat , bezpečnost dat je mizerná (vemete ho ke kámošovi s virem a ..). Navíc moje důležitá data se vejdou na dvě zazipovaná CD a když se chci podívat na film , od někoho si ho půjčím (nevím , proč bych ho měl skdadovat -  zas takové šperky to nejsou).

 NEVĚŘTE HD , JE TO SPOTŘEBKA !

Zálohujte jen na ZNAČKOVÉ CD !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Rybák  |  06. 12. 2002 13:47

Ahoj, Tomáši,

díky za krásně naivní článek (nebo dobrý vtip)! Následná bouřlivá diskuze díky tomu stojí za to! Připomíná to onu otřepanou historku o tom, jak v r. 1851 přednosta patentového úřadu v New Yorku zažádal o zrušení svého úřadu s odůvodněním, že vše bylo již vynalezeno a nic nového jž nelze objevit...
Nebo jak v r. 1911 jednali londýnští radní o omezení rychlosti automobilů s návrhem maximální rychlosti na 10 km/hod....

Podobně jako zatím ještě nikdo nevynalezl dostatečně výkonný počítač (a bohužel ještě dlouho nebude...), tak ani disková kapacita nebude nikdy dostatečná. Každá vědecká instituce, škola, knihovna má a a ještě dlouho bude mít problémy s naprosto nedostatečnou kapacitou pevných disků a zálohovacích zařízení. Když dnes by nám stačilo 500 TB, za pár let to už bude řádově víc. A to se nejedná o multimediální soubory.

Ještě jednou díky, už dlouho jsem se tak nepobavil.

Milan Rybák
systémák ČHMÚ

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ms  |  08. 12. 2002 01:29

No nevim jak ktera skola, mozna CHMU tam si to dovedu predstavit. Ja jsem systemak na ekonomicke skole a teprve nedavno jsme na hlavnim serveru presli z 18 GB uzivatelskeho disku na 36 GB. A to mame svych nekolik tisic studentu. Studenti tam ukladaji texty pripadovek, postu, webovske stranky. Vzhledem ke kvotam je ukladani multimedii zarazeno. Tim je problem se zbytecne velkymi disky vyresen. Ja sam osobne pouzivam v PC stale 10GB disk, protoze vic proste nejsem schopen zaplnit. Vsechny ty narky tady jsou jen o tom, ze lidi ukladaji nelegalni filmy, nelegalni hudbu, nelegalni software. Vlastni produkci mam na kazetach, prip. CD. A pro beznou praci je tech 10 GB az az na oba pouzivane operacni systemy (WinXP i Linux). Tak fakt nevim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
8an  |  08. 12. 2002 12:37

No, to je docela pravda. Kdybych ukládal jenom legální věci, stačil by mi pořád 4GB disk...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  03. 12. 2002 10:23

Přeze všechny výhody disku budu i nadále používat CD (DVD) z jednoho prostého důvodu: z vlastní zkušenosti vím, že pevný disk může velice snadno (sám od sebe začoudit) a v tu ránu je 80Gb v tahu. CD můžu také škrábnout, ale jen jedno a navíc na obalu mám napsané, co na něm bylo a můžu to většinou sehnat znovu. Při kompletní havárii pevného disku je možná nejhorší dávat dohromady jen seznam toho, co na něm bylo, protože jen málokdo si asi vede evidenci obsahu pevného disku. I po půl roce se najednou ukáže, že potřebuju utilitu, o které jsem spoléhal, že jí mám, a ono ne - ona šla do hajzlu při dávné havárii HDD. CD zas tak neskladná nejsou, až se objeví DVD, bude to jestě lepší. A zase tisíce CD zaplní asi pro běžné účely málokdo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
D34D  |  30. 11. 2002 12:08

Ja zil posledni 4 roky na 4G disku, koupe palirny moc nepomohla a nakonec sem si stejne musel koupit disk (vcera ) takze disk je rozhodne lepsi .... (a to mam  jen 30G a nemam ho cim zaplnit)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jafido  |  01. 12. 2002 18:05

Nevím jak někomu může stačit tak malý disk, ale většina uživatelů má spíš problém opačný jak ty. Mě mých 100GB připadá také hodně málo.

Jden příklad z praxe: Bratr pracuje ve větším podniku jako správce sítě a má přístup cca 800GB serveru IBM. 100GB z toho je využíváno pro firemní potřeby a zbytek je neustále plný multimédii mého bratra. Nemyslím si, že by byl problém zapnit i 10x větší disk, jde jenom o to jak rychlé je vaše připojení k NETU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirdalon  |  29. 11. 2002 12:06

Nakonec budem muset pri zaznamenavani nekam zaznamenat, ze zaznamenavame, kde, co, kdy a jak...

a kdyz to pak budem hledat, tak zaznamename, ze jsme to hledali od 9:30 do 10:15 

proc ne, stejne nemame jiny smysl zivota ze?

Nemr.a tak trochu tem MS a panu Bellovi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil Poturnaj  |  26. 11. 2002 11:39

 Len by som chcel podotknut ze 1 TB nie je az tak vela. Staci si uvedomit ze jedna hodina DV videa ma cca 20GB. Cize 50*20 = 1000 GB, teda jeden taky disk je na slabych 50 hodin DV videa. A 50 hodin co to je ? Kazdy kto ma kameru uzna, ze 50 hodin to je zopar dovoleniek

Ja mam doma 240 GB diskoveho miesta, z toho mam volne cca 10 GB. Zopar tych 1 TB diskov by sa mi hodilo. Nie je co riesit.

 

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gilles  |  25. 11. 2002 15:36

pozri tuto vetu:

 Pochopitelně takový archív nemusí sloužit jen vám, ale i třeba vašim dědicům, kteří se pak mohou místo prohrabování krabice se zažloutlými fotografiemi seznámit s vaším životem tak říkajíc 1:1.

takze to znamena, ze moj pravnuk ma cely zivot presediet za compom a pozerat co som ja robil cely zivot? no, to je ten pomer 1:1

a potom ked bude mat 90, tak si povie, ze uz viem vsetko co moj praotec a teraz uz mozem medzi zivych ludi ...

kto by chcel pozerat niekoho zivot 1:1?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa bb  |  25. 11. 2002 12:33

Myslím, že většina z vás to špatně pochopila - disk nemá sloužit k ukládání warezu a pirátských filmů/MP3, ale k ukládání vlastních dat - tedy z videa třeba maturák, svatba, atd... a toho opravdu během života zas tak moc nenastřádáte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  25. 11. 2002 13:32

No a kam by se teda mel ukladat warez, mp3 a filmy ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John Don  |  25. 11. 2002 13:38

Na hliněné destičky klínovým písmem......aby ti na ně nepřišla BSE.....pardon.....BSA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa bb  |  25. 11. 2002 13:50

Jasněže na disk, ale v projektu "ukládání života" nebylo video myšleno porno a filmy, ale tvoje záběry z kamery To je jasné, že ukládat život si bude jen málo lidí a zbytek bude mít disky na warez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  25. 11. 2002 13:59

No a co treba Rocco Siffredi ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paja  |  25. 11. 2002 14:32

Ten musi mit tolik prachu, ze si nejaky to TB pole muze poridit klidne uz ted

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  25. 11. 2002 14:59

No tak asi nejaky prachy mit bude, ale nebude to takovej ranec, jak by sis predstavoval. A urcite to nebude z hrani, ale spise z produkce. Muzsti pornoherci si vydelavaji strasne malo (ve srovnani s zenskymi). A jenom ty nejvetsi hvezdy si pak prosadi bud procenta, nebo si filmy sami produkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  25. 11. 2002 15:16

Jo, chlapy ta práce prostě baví :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  25. 11. 2002 17:01

Kazdopadne se zda, ze kolega pARANOIK je opravdovy znalec. Ale Rocco asi opravdu neni hrac okresni tridy a jestli jede i v produkci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  25. 11. 2002 17:15

Rocco je mj. prukopnik mnoha novych "formatu" - a2m (ass to mouth neboli z prdelky rovnou do jine pusinky), forced deep throath (vynuceny hluboky krk, neboli otevri hubu, drz a snaz se nepoblejt :). Dodnes je tento format kopirovan, ba co vic, 1.A "velkorozpoctove" filmy se bez tohoto dnes vicemene neobejdou. Kdyby si to byval mohl patentovat, mel by jeste vice. To by ovsem na patentaku koukali.

Pro jeho prednosti si ho kdysi vyhledl do staje jiny borec, John Stagliano (zakladatel a majitel uspesne spolecnosti Evil Angel a prukopnik formatu tzv. "Gonzo" neboli "kecajici kameraman"). Rocco zkousel nejdrive ciste svoji produkci a ted snad produkuji s Johnem spolu a jejich tituly patri k nejlepsim. John se ovsem natacil HIV pri nataceni v Brazilii (kdyz sukal ednoho shemala).

S dalsich dobrych produkcnich spol. bych zminil treba Anabolic, Red Light District a na jine si momentalne nevzpomnam. Dalsi vyznamne spol. jsou Vivid (jiz upadajici), Hustler, Private - ale z meho hlediska produkuji sracky (akorat je lidi kupuji nejvic). Az me nasere obchodovani, tak se asi vrhnu na produkci porna...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  25. 11. 2002 17:38

kdyz sukal ednoho shemala

No ale fuuj... Jinak diky za prednasku. ;) Co se tyce produkce porna, mohl by to byt docela zajimavy job, jen jestli neni v branzi uz ponekud tesno (so f????ng tight ;).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  25. 11. 2002 18:03

ednoho = pouze preklep, nikoli nareci. Nebo pokud vadi "shemale" - nevim ceske slovo. Mozna transvestit ? Jo, asi to bude transvestit (je to rod muzsky nebo zensky ?)

Jinak, v branzi je samozrejme hodne tesno, ja tam ale zahucim s penezi na produkci tak 30-40 titulu , tak bych se mohl chytit. No bude to tak trosku gambling, ale nejaky napady jsou. Vyckej tak 5-10 let na "Whacked pARANOIk production" nebo tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  25. 11. 2002 19:45

c) je spravne, vadi mne ta predstava, dela se mi z ni primo zle. Ednoho i shemale jsem pochopil. ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hurvínek  |  26. 11. 2002 14:00

shemale = hermafrodit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  26. 11. 2002 14:14

Tak to urcite ne. Hermafrodit je oboupohlavni jedinec (taky mam takovou scenku, kde vystupuje). Ma pero i vaginu. Shemale je chlap, ktery vypada (vice nebo mene) jako zenska, ma i kozy, ale stale ma vlastni penis. Vaginu nema.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gilles  |  25. 11. 2002 15:35

pozri tuto vetu:

 Pochopitelně takový archív nemusí sloužit jen vám, ale i třeba vašim dědicům, kteří se pak mohou místo prohrabování krabice se zažloutlými fotografiemi seznámit s vaším životem tak říkajíc 1:1.

takze to znamena, ze moj pravnuk ma cely zivot presediet za compom a pozerat co som ja robil cely zivot? no, to je ten pomer 1:1

a potom ked bude mat 90, tak si povie, ze uz viem vsetko co moj praotec a teraz uz mozem medzi zivych ludi ...

kto by chcel pozerat niekoho zivot 1:1?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  25. 11. 2002 17:05

To nee - vsechno to bude inteligentni, hypertextove a hypermedialni. Takze si dedic zada treba "posledni pomoceni" nebo "pritelkyne s nejvetsima prsama" a uvidi to v detailnim zaznamu. Nebo zada pro vyhledavaci AI program frazi "nejbizarnejsi sny" a hned uvidi zaznam radioaktivnich mutantek v bikinach, jak prodavaji hamburgery v McDrive.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gilles  |  25. 11. 2002 18:52

no, to znie potom zaujimavo. Takze ono tu bude vlastne rezirovat cely moj zivot. Ale dufam, ze to bude pristupne az potom ked umriem + 150 rokov, lebo nechcem, aby ostatny videli ake prasacinky robime s priatelkou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  25. 11. 2002 19:07

Njemachruj a povedz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gilles  |  25. 11. 2002 21:54

chces video? poslem ti to na CD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  25. 11. 2002 12:04

Tomas Holcik asi nema moc velky HD - jinak by se nepodivoval "co s 1 TB ?".

Ted jsem musel dokupovat jiz treti 120GB HD. Jeden porno film v mpeg1 zabere v prumeru 1.5GB, tydne je v Usenetu k mani v prumeru tak 20-25 pornofilmu (plnych titulu). Z toho si obvykle vyberu tak 6-8 dobrych. Za 3 mesice abych sel kupovat dalsi 120G disk... A to nepocitam mp3, ty stejne nezaberou tolik mista.

A nastesti normalni filmy nemam potrebu stahovat, radeji kino nebo pujcovnu. A warez me taky netankuje. Jinak bych potreboval kazdy mesic 1 novy 120GB HD...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John Don  |  25. 11. 2002 12:30

Hej......dude.......

Kdybys nebyl honiprut tak si pořídíš nějakou pořádnou ženskou.

Nějakou pořádnou samici co tě utáhá a na porno nebudeš mít ani pomyšlení.

Bude ti to stačit každý den 3x večer doma......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  25. 11. 2002 13:26

Nojo, ty vole, a kde na to mam asi brat ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John Don  |  25. 11. 2002 13:35

Když si najdeš tu pravou - takové opravdu jsou - tak všechno s tebou platí napůl.

Mám zrovna jednu takovou. Žijeme spolu už 3/4 roku a od začátku jedeme napůl.

Já platím víno, ona křupky.....já zaplatím kino, ona večeři.....jeden víkend nakoupím já a jeden ona. Není to o penězích. Chce to jen čas od času jí dát nějakou pozornost. A kdytka 2* - 3* do měsíce nestojí tolik.

Nebo si můžeš najít nějakou krávu co z tebe bude tahat prachy, já osobně takové přenechávám méně inteligentním bytostem z mého okolí.(Ikdyž jsem to dřív taky nedělal)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  25. 11. 2002 14:04

Tak ja Ti samozrejme verim ze takove jsou. Take verim ze existuji Lochnesske priserky, Yettyove a poctivi politikove. Ale kazdopadne jich neni mnoho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  25. 11. 2002 14:23

To je fajn, netušil sem, že budeme diskutovat, jak ho má kdo velkýho

jak už tady psali jiní, fakt je to spíše na osobní vzpomínky a i když jste náhodou pornoherec, tak snad využijete videoformáty s podstatně lepší kompresí než je MPEG-1.

Kdyby bylo cílem co nejrychleji zaplnit disk vlastními daty, stačí tam přece dávat obrázky v pěti megapixelech v nekomprimovaném formátu BMP. Tady nejde o to ho zaplnit co nejrychleji, ale zaplnit ho užitečně a rozumně pak v těch datech prohledávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  25. 11. 2002 14:38

No tak i s dobrou kompresi jeden film zkompresujete tak na 600MB, aby to bylo vubec koukatelny. No a dobry pornoherec za dobu aktivni kariery udela tak 500-600 filmu (v prumeru). Coz je tretina TB.

Druha vec je, ze je u komprese citelna ztrata kvality a proto do kompresovaneho videa nic neprevadim. Mam k avi takovou averzi, ze si vsechno z avi prevadim do mpeg1. A tak, kdycbyh byl pornoherec, tak bych to mel zase v mpeg1 a mel bych ten TB tak akorat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  25. 11. 2002 15:14

Odkdy je MPEG1 lepší než DivX??? opravdu preferujete ten formát s mizerným rozlišením ještě horší kvalitou a zcela nedostačující kompresí srovnatelný s ošoupanou VHS, který je vhodný jen snad z důvodů kompatibility se zastaralým formátem VideoCD?

Pokud dáváte přednost nekomprimovanému formátu, tak bych čekal spíše cestu z MPEG1 do AVI. AVI je jen kontejner na video bez nějaké specifikace komprese, může být téměř libovolná. Pokud je nějaký film na počítači nekomprimovaný, je téměř vždy ve formátu AVI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  25. 11. 2002 15:26

No ja nevim, ja formatum nerozumim. Ale jednak se v tom posila drtiva vetsina DVDcek na USenetu (krome obcasnych individui, co poslou MPEG2, ktery je 2x tak vetsi).

A jednak me na avi vadi, ze kdykoli se divam na film posunem (kdo by se taky vydrzel divat na cele porno, ze), tak to pokazde po posunu trva i nekolik sekund, nez nabehne obraz. Takze to je strasne otravny, az da se rici neunosny. Ja vim, zalezi na keyframe nebo ja nevim na cem. Ale pro me jsou dulezita fakta, tedy ze 90% avicek, co jsem prehraval, melo tuto vadu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  25. 11. 2002 16:54

Tak nevim, mplayer pod Linuxem mi nekolikasekundove prodlevy nedela (myslim, ze v pripade nutnosti bych nasadil volbu -forceidx), Media Player od M$ to dela hlavne u .asf, coz asi neni vas pripad. Predpokladam, ze u porna titulky nejsou treba, takze neni nutno nasazovat nejake exoticke prehravace...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  25. 11. 2002 17:20

Na asf (potazmo wmv) mame zbran: http://www.stoik.com/products/morphman/mm30_svc_demo.htm (co me dalo prace neco najit na konverzi wmv !)

Jinak prodlevy me to fakt dela, nemam duvod kecat. Zelezo mam celkem slusny, tak nevim cim to je a je mi to jedno, nemam rad avi, nemam rad avi, nemam rad avi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gilles  |  25. 11. 2002 15:29

a co tak radsej kupit CD-RW a napalit si par CD? alebo hned DVD-RW za 20000Sk

je to ekonomickejsie ako HDD a na porno by som urcite nedal 120GB disk ... radsej kupim 300CD za 3000Sk a mam to lacno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  25. 11. 2002 15:43

To jsem zkousel, palit to na CDcka a po 10-ti vypalenejch se na to muzu vysrat - takovy prace. Za HD dam jenom dvojnasobek toho co za CDcka (protoze ty CDcka nezaplnim vzdy do mrte).

Nehlede na to, jak to archivovat - treba 1000 CDcek. A na porno se clovek (nebo aspon ja, ale ja jsem take clovek) diva style m otevre toto - pretoci tam, a tam, zavre, otevre jine atd. Coz jaksi z CDckama nejde. I kdyby mel nejakej ultra high tech menic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Herma  |  25. 11. 2002 15:54

Vypalovacku CD sice mam, ale moc nepalim. Dnesni ceny HDD jsou uz tak nizko, ze staci jednou za cas koupit 80GB se suplikem a jede se dal. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gilles  |  25. 11. 2002 16:04

ale je to este stale nakladnesie ako CD ... alebo uz nie???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  25. 11. 2002 16:17

Pokud si cenis hodiny sve prace aspon na 150kc za hodinu, tak uz ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Herma  |  25. 11. 2002 16:53

Neni to tak strasny, 80GB WD s 8M cache stoji 3.700,- + 200 suplik. 100 lepsich CD stoji tak 1800,- Kc. Jenze CD uz nepresmahnes, teda pokud nepouzivas CD-RW, ale ty se cenove uz HDD vyrovnaji. Jde hlavne o to pohodli a kapacitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gilles  |  25. 11. 2002 18:49

100 CD za 1800Kc? to sa mi zda strasne predrazene.

U nas 100CD Imation 32x slim za 999SK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lister  |  25. 11. 2002 11:15

Predpokladam, ze v dobe, kdy bude k dispozici kapacita HDD radove v TB bude k dispozici i broadband radove kolem 1Mbit a vice, ja osobne sem na 128Kbit/s na CATV a pripravuji pripojeni do CZFREE na 5Mbit/s, mistni LAN po bezdrat oprice 10 - 100Mbit/s a dycky bude rychlejsi mit treba namirrorovany sites a filmy na ktery bych se treba chtel podivat na svym disku nez to hledat a spoustet z inetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gilles  |  25. 11. 2002 15:26

No, jeden TB pre beznych uzivatelov tu bude do 3. rokov, ale ci 1Mbit v tej dobe bude standardom aj v Europe, tak to neviem.

Ale ja uz teraz mam 4.5Mbit za $80 a je to vecicka, ktora sa neda ocenit.

PS: kolko stoji CZFREE na 5Mbit/s?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John Don  |  25. 11. 2002 10:07

Když to dělá Microchrocht tak jen proto aby z toho vytřískal prašule.
Mimochodem kdo z nás má tak zajímavý život, aby ho musel pořád zaznamenávat ?
Opomenu-li situace kdy potřebuju doložit pravdu jak to všechno bylo - soudní spory - tak je to celé nahovno ! Protože každý chytřejší člověk zná starou pravdu:
Zkušenost je sdělitelná, ale nepřenositelná :) Tedy můžeme někomu říci, když se do něj zamiluješ holka, ošuká tě a pak opustí. Ale ona dokavaď to nezažije na vlastní pěst tak se nechá ošukat a pak opustit :) Proč ? Protože on je přece lepší než byl tamte.... nebo tohle je nový model toho auta a určitě se neposere. K čemu skladovat miliardu blbostí ? No jen protože výrobci pevných disků potřebují prodávat čím dál tím větší kapacity :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa bb  |  25. 11. 2002 10:30

Nesouhlasím s tím, že je to zbytečnost, alespoň né pro všechny - osobně si zaznamenávám (už od dob vypalovacích CD) zajímavější zážitky (foto, nebo jen txt popis), názory své a hlavně PRO MĚ PODSTATNÉ názory ostatních. A divil by ses, kolikrát už se mi hodilo při hádce nebo diskuzi s někým s opačným názorem najednou vyrukovat s tím, že třeba 1.2.1995 měl dotyčný úplně jiný názor  Nejedná se přitom o soudní spory, ani o nic podstatného, ale mám zkušenost ze života, že lidi mění názory podle toho, jak se jim zrovna hodí a občas je třeba někomu zavřít hubu.

Mít virtuální fotogalerii je taky skvělá věc, zatím mám všechny fotky od dětství na pár desítek MB, horší je to s mýma vlastníma písničkama, tam už pomalu zaplňuju CD a krize s místem je u videa - například maturák atd., tam už mám CD několik a ztrácím tím výhodu mít vše na jednom CD. Jinak ale až na ty videa je to skvělá věc - neustále mám přístup ke všem svým dokumentům jen na jednom CD, které můžu nosit stále s sebou a doma mám ještě záložní kopii (+jednu mimo domov pro případ vyhoření), jen jsou data rozděleny na veřejné (bez šifrování), s omezeným okruhem uživatelů (přístupné i známým- baleno RARem s heslem - RAR je k dispozici všude narozdíl od PGP), rodinné (většinou už méně používané - šifrované PGP, veřejný klíč zveřejňuju) a čistě osobní data (i veřejný klíč je tajný a výsledný archív je navíc šifrován symetricky šifrou Rijndael + použítí steganografie + mé šifrování s neznámým algoritmem).

Byl bych rád, kdyby se "archivace života" rozšířila mezi veřejnost a aby byla pro tento účel podpora HW i SW "velkých" firem. Časem by se mohlo doplnit zálohování DNA (neboli těla) a obsahu mozku (neboli ducha) a nesmrtelnost by byla na světě )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aa  |  25. 11. 2002 10:41

S tým šifrovaním... Aby si sa nepo . ral.   Wake up.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa bb  |  25. 11. 2002 12:11

Já tím jen naznačuju, že můžu bez problémů na veřejnosti tahat pouze jedno CD a nemusím mít strach, pokud ho někde ztratím, že se k soukromému archívu někdo dostane. Pokud u tebe šifrování způsobuje to, že se posereš, máš možnost tvá soukromá data (která určitě alespoň v malém množství máš) šířit (nebo jen nechat na disku) bez šifrování, je to tvé právo. Myslím, že nejen já, ale i ty děláš něco pro svoji ochranu dat, i kdyby šlo jen o tvůj poštovní účet jistě chráněný heslem, tak si dle mého názoru tvůj příspěvek můžeš vztáhnout i na sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John Don  |  25. 11. 2002 12:41

Hrůza......

Co dodat, ano.....možná někomu se to bude líbit......

PS: Mimochodem platí??? tyto staré pravdy:

- v hádce jsou vítězové a poražení......protože člověk který něco tvrdí a vy z něho uděláte hlupáka - prosazením svého názoru - Vás za to bude mít více rád!
Vždy uzná svou chybu a řekne Vám jak jste chytrý.

- hádat se tak, že někomu přehrajete to co řekl před x lety je geniální, určitě Vás za to bude přímo milovat ! Řekne, bezva ! Díky že jsi mi to osvěžil, bez tebe bych na to nepřišel, máš pravdu. To co tvrdím je úplná kravina.

- diplovacie je nahovno, každému je nejlépe říci do obličeje že se mýlí a že je trapný idiot. On Vás bude milovat, protože jste jediný kdo mu nelže a on o sobě přece ví, že je idiot a budižkničemu. Jako si to asi o sobě myslíte vy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  25. 11. 2002 13:41

Tak tak, zanamenat takovahle data - to je jen pro kseft vyrobcum disku a  MS...

Asi bych se z toho musel zblaznit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa bb  |  25. 11. 2002 14:46

Právě proto, aby jsi se z toho nezbláznil, se rozjíždí ten projekt, který bude vše ukládat automaticky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beda  |  25. 11. 2002 20:39

No, tak to jsem fakt zvedavy na to, az uvidim, jak se treba kamos pekne po kalbe poblil, nebo az se nahodou diky nejakemu general protection fault zapise na disk moji babicky zaznam ze zivota zoofila a ja to pak budu jednou poustet svym detem, aby videli, jak babicka vypadala a oni zrovna uvidi, jak tam prfiknul nejakeho kralika, nebo kockodana.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sklizetch  |  25. 11. 2002 09:17

jenom fotky za posledni rok mi zabiraji asi 3 gb, dal tu mame mnoho cd, filmu. Kdybych si mel skenovat vsechny uctenky, musel bych se zblaznit. staci mi vest si denik, jednou za 14 dni udelat zapis a vedet kde mam cd s fotografiemi, pripadne s homevideem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gilles  |  25. 11. 2002 15:13

No, v USA vsetko platis kreditkou a trvalym prikazom, alebo vacsinou sa o tom ani nedozvies, ze co vsetko si zaplatil, az na konci mesiace to dojte vypis z banky, ktory ma par stran. tak potom tych 5-6 stran naskenujes do PC a mas archiv.

A raz do roka ti yvjde vyuctovanie za plyn, najom, vodu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.i.l.h.a.u.z.z  |  25. 11. 2002 08:01

Nu, kdybych nemel na svojem disku nagrably cd, ktery mam va stojanu, tak mi na rozumnou praci staci bohate 3gb disk ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Abraxis  |  25. 11. 2002 00:30

Ze jim to zabira jen 10 GB? Fakt zabari!
50 GB - MP3, ktere jsem slysel
250 GB - filmy a serialy

A to vse jen za posledni 3 roky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ORSY  |  25. 11. 2002 00:55

tak nejak. a to nepocitam veci, ktere jsem musel smazat, protoze neni misto

JA CHCI HDD 100TB   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  25. 11. 2002 01:54

bylo uvedeno ze se to netyka videa a multimedii tech 10GB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neni dulezite  |  25. 11. 2002 09:11

Ja zase v clanku vidim, ze ten M$man do tech 10GB "grabuje cédéčka", coz IMHO multimedia jsou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spiro  |  25. 11. 2002 13:19

Tak-tak, a jeste neco: pokud nekdo rekne "grabovani CD" ja osobne tomu rozumim tak ze je GRABUJE (do WAV, cili zadna MP3).

To za cely zivot si poslehl jen 10 CD? Pak to asi bude zabar...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gilles  |  25. 11. 2002 15:08

no, oni tam maju 10CD v celej firme. Oni vedia co stoji vyrobna cena jedneho CD a nechcu dat zarobit tuzcny balik inym firmam, vsak pockajme, ked M$ zacne aj do hudobneho priemyslu a bude vydavat albumy ako napr. SONY

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Medwed  |  25. 11. 2002 03:34

A jak vis, jak dlouho to sbiraji, zabare?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Medwed  |  25. 11. 2002 03:38

ostatne muj disk 80GB je stale plnej ikdyz ty film po shlednuti mazu...

Zadnej disk neni tak velkej, aby se na nej vesel archivek...1TB? Vzhledem k tomu, ze jsem na koleji, kde je propojeno minimalne 10TB dat(jiste, ze se nektere opakuji), tak jeden disk stacit zase nebude...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa bb  |  25. 11. 2002 10:15

Já to pochopil tak, že zaznamenává jen SEZNAM skladeb, co slyšel a né přímo ty skladby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  25. 11. 2002 10:19

já to chápu tak, že se neukládá to, co shlédnul a co poslouchal (až na výjimky) ale pouze zpráva o tom, že to či ono shlédnul či poslouchal.

Já v tom vidím spíše přínos pro podnikovou sféru - systém by přesně vstřebával obsah, časy a další informace všech hovorů, videokonferencí, meetingů atd. aniž byste to museli předatlovávat do počítače (a vždy tak na něco zapomenout)

Jenže než bude jakýkoliv systém na rozpoznání hlasu podporovat alespoň z 99% češtinu, tak já už budu hnít dávno v zemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bzucino  |  25. 11. 2002 20:48

Prosim, Palomarska prehlidka oblohy (koprimovane fotografie oblohy) ma asi 100 TB... ja si ju chcem dat vypalit, kto ma stale komunikovat s pocitacom v Amerike? Net, ten je strasne pomaly, ja chcem secko na vlastnom disku, dokial to nezpoplatnia! Chcem toho az tak vela?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil Poturnaj  |  26. 11. 2002 11:35

co to je za vec ? daj link

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deff  |  05. 12. 2002 19:54

hm
300GB mp3 za posledny rok
700GB video za posledny rok

1TB je uz aj teraz prilis malo, chce to aspon 10TB :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor