No hezký, ale nevím, jak pak budu rychle střídat brejle na dálku (tedy na tzv. objektivní realitu) a na blízko (tedy na malůvky nahejch stopařek na čelním skle) 🙂
A bude tam i fyzické tlačítko na vypnutí napájení do skla až se do infotaimentu nabourá hacker a na německé dálnici při 200km/h vypne průhled čelního skla?
Rozdiel medzi HUD a tymto panelom v okne je tiez ten, ze HUD sa mi premieta pred auto (vdaka tomu, ze zdroj obrazu je realne asi 30cm od skla, takze ten odraz je akoby az vonku), takze nemusim preostrovat z cesty na info a nazad. Ak to bude zaostrene na skle, bude to velmi neprijemne sa snazit na to zaostrit ked clovek pozera pred auto a zasa nazad, co moze byt potencialne nebezpecne. Alebo to bude clovek vnimat podvedome rozmazane, ale to bude chciet si chvilu na to zvykat.
Aby to fungovalo tak jako na tej fotce propagandistickej tak by to muselo vyhodnocovat polohu očí řidiče v prostoru a korigovat promítání podle aktuálního stavu spojnice oko, bod promítání na čelním skle a sledovaný objekt.Aby tohle fungovalo v reálném čase a bez chyb potřebovalo by to hromadu výpočetního výkonu. Drahý HW bude muset zvládat tento výkon vždycky, v rozsahu automotive teplot. Takže jsem poněkud skeptický...... a stačí když si řidič nasadí sluneční brýle a přesnost půjde do háje zelenýho.
Je to v článku.
No, právěže ty sluneční brejle nejsou.
Jen je to proti vyhlášce. Velmi by mě udivilo kdybyste si mohli nainstalovat průhledový displej přes celou výhledovou plochu když si ani na zrcátko nesmíte pověsit třeba minci pro štěstí.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 6. 2025 09:24
Běžně se to používá. Sice ne přes celé okno ale co se týká vyhlášky tak v tom rozdíl nevidím.
Clanek zacina:“Průhledové displeje jsou stále populárnějším prvkem moderních automobilů, ačkoliv toho vlastně moc neumí.”s tim nesouhlasim.Ve 3 roky starym aute mam HUD kterej mi staci kompletne na jizdu jiny displeje v aute potrebuju minimalne.Je tam vsechno od rychlosti, tempomatu, znacek, odstupu, otackomeru az po navigaci vcetne razeni do jizdnich pruhu, kdyz jedu ve spatnym. Muzu si tam i pres tlacitko na volantu vybirat pisnicku z CarPlay.Jako samozrejme to neni na celou sirku celniho, ale je tam toho dost na to, aby mi to stacilo na ovladani auta za jizdy…
Ano, muj HUD taky obsahuje vse potrebne. A jsem si celkem jist, ze tuhle celookenni saskarnu bych opravdu nechtel.
Super to určitě je, ale to pak budeme Huawei platit my nebo oni nám za data?
Aby to bylo skvělé, tak to k termokameře potřebuje ještě 2,0l atmosférický motor.
To už se snad ani neprodává ne? Ono obecně chtít spalovák je známka jisté zaostalosti, pokud má člověk zároveň na EV.To už může chtít jen někdo, kdo kupuje starý ojetiny... co přijde příště, budou tu chtít diskutéři na přepravu koně?
Prodává se ale ne u nás. Mám Suzuki Vitaru v 1,6 atmosférickém benzínu. Je mi jedno jaký to má pohon. Ale auto musí splňovat několik podmínek. Ne těžší než 2 tuny, nedostal bych se přes most na statek. 4x4 ne pseudo jako Škoda, ale možnost připojit natvrdo. Uzávěrka diferenciálu vítána. Prostě se potřebuji dostat bezpečné, rychle , s dodržováním předpisů, a levně z bodu A do bodu B. Tři osoby. Několikrát ročně přes 1500km. A nechci dopadnout jako kamarád, který s Teslou dorazil do Černé Hory na dovolenou, vyjížděl s námi, až den po nás. Nesehnal nabíjení v Srbsku.
Vsechno co pises je relevantni, jen ta vaha a dojezd nemi takovej problem. Samozrejme musis jezdit do civilizace, potom chapu, ze to problem je. Asi jako u nas pred rokem 2020. Hele to ti nic jinyho nezbejva… kamarad ma chatu na horach v miste, kam jsem se podivat az ted prvni zimu, protoze nebyl snih. Takze moc dobre vim co to je, kdyz nekdo napred resi jak se dostat do baraku a potom az jestli to ma na dalnici vsechny asistenty, co se delaj v roce 2025. GL
Imho je jednou zo znamok zaostalosti aj predstava jednotlivcov, ze najlepsie rozumeju potrebam ostatnych :) Snad si kazdy vie a ma zhodnotit aky pohon je pre neho najvhodnejsi, nemyslis ?
Například Mazda3, 2.5l mild hybrid. Díky životnosti a spotřebě úplně ekologické auto nezanechávající po sobě svinčík...... škoda jen té baterky pro hybrid, bez ní by to byla ekologická hvězda.
Zkusím to vysvětlit ačkoliv dobře vím, že reprezentujete prostoduché s omezeným rozhledem. Každý kdo více jezdí ocení vyšší objem motoru např.: VW 2.0 TDI s manuální převodovkou vydrží s náležitým servisem přes 600 000 km, ale i najdou se i takové, které mají najeto 1 000 000 km a stále drží. Současný trend je takový, že prostoduší omezenci jako Vy násilnou ideologií (tzn. s fakty nemá nic společného) prosazují ošizené motory a elektromobily i do situací, kam se absolutně nehodí např.: právě řemeslo, kde takové auto vybavíte zástavbou, koulí a ono lítá dlouhé roky z jednoho místa na druhé. Není nic výjimečného, když na připojeném vozíku uvidíte např.: buben s vodičem apod. Myšlenku, že to odstaví někde na stavbě a bude nabíjet vzdejte rovnou, zcela nereálné jako chodit si delší vzdálenost do auta pro nářadí nebo materiál a rovnou zapomeňte na to, že bude ochotný čekat, až se to nabije. Nemluvě o faktu, že baterie jsou těžké a omezují vás v užitečném zatížení (ona sama zástavba, nářadí, materiál, … také něco váží). Dnešní auta jsou z papíru s ošizenými motory, s velkým zázrakem vydrží 200 000 km, jenže to už se rozpadají ty ekologické plasty, potahy, dveře se nedovírají/netěsní, nápravy trpí … a není nic výjimečného, kdy je to auto na odpis po 150 000 km, což klidně nejezdí za méně než dva roky (průměrný nájezd 13 VW Caddy činí 98 000 km ročně), čili o nějaké efektivitě nákladů a ekologii nemůže být ani řeč, protože ty naložené kozí dechy s vozíkem svou spotřebou hravě předčí ještě poctivé 2.0 TDI. Nemluvě o komfortu a jízdních vlastnostech. Potíž tkví v tom, že tohle by měl řešit trh, nikoliv sebranka rudých vymaštěnců se zeleným nátěrem. Jezdím s 2.5 litrovým Mazda SkyActive, čili ono se to dá, protože pořád existují výrobci, kteří chápou potřeby zákazníku, nikoliv řvaní melounovské ideologie a ne každý jezdi "okolo komína". Představte si, že mám doma i elektrického Ioniq 5, se kterým jezdí lepší polovička.
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 6. 2025 22:24
A za pravdu Vás smetáci z Živě penalizují. Ubožáci...
No například já bych ev chtěl, ráno přijedu do dílny, na střeše 10 kWp elektrárna, takže vlastně ideál. Ale vždyť to ale nic neutáhne, prostě potřebuju tahat větší vlek. Dvě auta nechci.
A bude k tomu mozne doinstalovat bloker na reklamy? Inac ten napad s netflixom sa mi pacil. 😊
Tak vzhledem k tomu, že auta začnou v dohledné době jezdit úplně samostatně, mi to přijde spíš jako rozloučení s dobou, kdy se ještě muselo řídit...
kámo, tady v diskuzi touží po spalovácích, fyzických tlačítkách a jedno pometlo dokonce po atmosféře. Nějaký FSD je pro ně ještě scifi
zrovna fyzický tlačítka fakt za nesmysl nepovažuju, zvlášť u aut, kde infotainmenty reagují rychle jako starý windows mobile, takže jakýkoli hrábnutí do klimatizace trvá 10+ vteřin.
Pan ma na mysli zrejme skodovacky infotainmant, kde vyndali tlacitka a kdyz chtel clovek v zime nastarovat, zapnout vyhrivani a odmrazovani skla, tak cekal 20-30 sekund, nez mu to cely nabehlo. To moc dobre znam, chtel jsem to auto rozmlatit. Ja jsem ale myslel chytra auta, kde se vlastne temer nic nemacka. Maximalne kdyz chce nekdo vyhledat jiny playlist. Me osobne absence tlacitek naprosto vyhovuje, protoze vidim ty možnosti, ktere to prinasi. Samozrejme se to nesmi zprasit a musi to perfektne fungovat.
A hele, tak odtud mě smazali. No nic, asi poznámky o ovládání stěračů přes fejsbůk je těžká urážka. Okej.
Pridej k tomu termokameru a je to naprosto skvele...Chodci v noci, hloupi cykliste bez svetel, zvirata pobliz cesty...
To mel kamarad pred deseti lety v A7 a zaplo se to kdyz to videlo nejaky objekt. Realne to bylo k nicemu… pry to bylo docela pomale. Schvalne jestli to ted cte nekdo, kdo to ma a jestli je to uzitecny. Dnes je tato funkce nahrazena osvetlovanim objektu pomoci matrixu, ale kamera by byla samozrejme lepsi.
Zlatej Moskvič
Správně, kdo se potřebuje dívat na cestu že?
Vodiči bývajú málo pozorní, keď im dajú pred zrak farebné blikátka, tak sa to zlepší. Možno by dobrá bola voľba premietania netflixu na cestu.
Přesně, v EU která má problém s malým mobilem trošičku zakrývajícím 1% výhledu tohle nemůže projít ...
A kdyz budete mit stesti na kaminek tak zaplatite 200tis za vymenu... jo, je to megacool az do chvile kdy u stani v kolone uvidite reklamu na nejaky podnik pobliz nebo vam v ramci podprahoveho vysilani budou rikat jak je Cina skvela...
Každý není taková socka, aby si nemohl dovolit pojištění.Jinak Čína se z těch, co jen kopírovali, dostala do pozice lídra inovací. A je úplně jedno, jestli se nám to líbí nebo ne. Čína je tam, kde bylo Japonsko v 80. letech. Japonci po válce taky kopírovali kde co a nakonec se z nich stal technologický gigant (pomiňme, že posledních 35 let se jim už zas tak nedaří).
Jak moc arogantní člověk musí být, aby rozděloval lidi na bohaté a socky?
Jak moc hloupý musí člověk být, aby si nepojistil nové auto? Znáte někoho takového?
Tak treba ja tady v diskusi vidim hluoaka ktery nechape ze cena pojisteni se odviji od ceny vozu, ceny nahradnich dilu a rizika. Kdyz budu mit riziko vymeny skla s displejem za 200tis tak zaplatim x nasobne vyssi pojistku nez kdyz budu mit sklo za 20tis. A kdyby to nekomu nedoslo tak se staci podivat Radkovi do zrcadla.
No a kazdy neni tak chytry aby pochopil ze cena pojisteni je zavisla od rizika a ceny auta/soucasti v nem. Pokud ma pojistovna statistiku ktera rika ze v prumeru kazdych 5 let nastane pojistna udalost s vymenou celniho skla, myslis Radku, ze v pojistovne sedi idioti a neumi si spocitat ze pojisteni auta s 200tis celnim sklem bude drazsi nez pojisteni toho sameho auta s 20tis celnim sklem? Se ptam pro kamarada…
Informace se na sklo jen promitaji poloodrazem. Hlavni vyhoda je ta, ze (pokud nejsi prilepeny uplne vpredu) informace jsou dal od oka a preostrovani dalka / blizko tolik neunavuje. Samozrejme idealni je, kdyz jsou informace hodne daleko, pak nemusis preostrovat temer vubec. Proto mela nektera auta budiky v podlaze a na dashboardu "periskop"MP
Pokud to nahradí kvanta klasických displejů tak ok.Viděl jsem na hyundayi, ale klasické displaye tam byly.
A faradayů tam bylo kolik?
Schválně koho prvního napadne přetvořit čelní sklo do podoby velké reklamní plochy, přirozeně provázané a prodejné, s dynamickým zobrazováním (např.: podle polohy). Potíží průhledových panelů zůstávají lidé. I vojenští piloti prochází výcvikem aby se dívali skrze panel, nikoliv na vlastní panel. Studie zabývající se koncentrací a rozptýlení řidičů s různými typy panelů probíhají neustále (potom vznikají řešení jako Peugeot apod.) a prakticky ve všech případech „interaktivity“ se rozptýlení řidiče zvyšuje na úkor sledování vozovky, okolního dění.
Toto mají v rychlovlacích v číně. A ne u strojvedoucího.Pokud tě baví čučet na reklamy.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.