CD-R média se budou zdražovat a hodně

Diskuze čtenářů k článku

a  |  10. 04. 2005 23:01

blbost, dvd stoji 9sk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tronda  |  11. 05. 2001 17:21

bud je to kartel

nebo nevim

vyrobci by si sami podrezavali pod sebou vetev

a taky byjim zacla konkurovat jina alternativni media coz je donutin jit s cenou dolu

kdesi sem cet  ze  cena vyroby 1ks media je asi 4 kc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Pravda  |  10. 05. 2001 17:00

ahoj,

zkusili jste nekdy, vy panove Dobri a Backove, napsat clanek, nebo dokonce dobry clanek? Ono neni jednoduche ani napsat clanek, ktery by dostal rekneme 5 z 10, coz je imho uz docela "spatny" clanek, natoz pak takovy, ktery by si zaslouzil >=8 z 10.
Kritizovat je vzdy jednoduche (i kdyz tentokrat s vetsinou kritiky souhlasim), tezsi je neco udelat. A nakonec takovy navrh: co kdyby jste se pod sve pripominky podepsali?

Michal Pravda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Jankovsky  |  11. 05. 2001 10:46

tak na zaver by som podotkol....ze ked si precitam titulok ktory hovori ze 3x nahor tak ma to nepotesi...ba co este viac zarmuti...... a potom ked to precita... a predtym som cital ten anglicky..uz neviem kde presne bol...tak potom by som povedal mam pravo mysliet si o tom cloveku co ten clanok pisal ze bol bud opity alebo zhuleny.....nexcem kritozovat styl clankua td....ale bud ked nieco prekladam tak si to precitasm cele a napisem tam to co ma byt alebo nepisem nic....Kritika je na spravnom mieste ak su v clanku totoalne kraviny........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dobra  |  14. 05. 2001 19:20

Dobry vecer pane Pravda,
mozna tomu nebudete verit, ale par clanku jsem napsal. Jak do webzinu tak do tistenych novin (i kdyz nikdy ne kalibru Chipu a podobnych) a proto moc dobre vim, ze napsat dobry clanek je drina a zabere to hromadu casu. Take jsem psal clanky z cizich zdroju. A musim souhlasit s nekym z diskuze, ze bud se ma psat clanek poradny a nebo vubec. Tenhle clanek netrval panu Holcikovi ani pul hodiny.
Nebudu tvrdit, ze vsechny me clanky byly desetihvezdickove, ale pokazde jsem si dal cas s tim, aby clanek byl pokud mozno co nejpreciznejsi. Na Zive se nekdy najdou dost dobre clanky, ale nekdy je to zoufalstvi. Mam pocit, ze se zjisti, ze je malo clanku, tak se tam narychlo neco soupne a pak to vypada, jak to vypada.
Mejte se a prijemne pocteni,
Dobra
(pardon, Dobromil Podpera)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan  |  16. 05. 2001 16:40

Protoze jsem nikdy nenapsal zadny clanek, tak nesmim kritizovat opravdu spatny clanek? To bychom se asi nikdy zlepseni nedockali.

Dusan.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peťko  |  10. 05. 2001 12:38

Jestli vážně půjdou CD-R média víc jak na dvojnásobek, tak jedině proto, že je vytlačí jiná novější technologie. A jestli to bude jinak, tak snad rozdupu počítač a půjdu se ožrat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Jelen  |  10. 05. 2001 11:58

zda se, ze autor necetl vice nez pouze titulky z puvodniho clanku, takto se opravdu seriozni clanky nepisi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  10. 05. 2001 11:58

Článek trochu zapomíná na to, že CDR se vyrábějí i u nás (ale určitě i jinde v Evropě). Myslím si, že čeští výrobci na zdražení zahraničních značek jen vydělají (pokud budou chytří a cenu nezmění).

 

Petr Leitner

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joska  |  10. 05. 2001 11:13

clanek je totalne vytrzenej z kontextu

3xfuj

 

Joska

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dobra  |  10. 05. 2001 09:48

Vážení,
doporučuji si opravdu přečíst původní článek. Tam se mluví o amerických cenách, které samozřejmě nejdou přepočítávat čistě kurzem dolaru, ale i tak je zajímavé si přečíst, že nyní tam lze koupit CD-R médium za 10 centů a v létě to má být ten trojnásobek, tj. cca 35 centů, kdežto před rokem to bylo v průměru 47 centů. Pozor a mluví se o médiích na spindlu, tedy nekrabičkovaná média.
Nemyslím si, že krabička, doprava, clo, ... a další věci můžou udělat rozdíl několika set procent v ceně u nás a v USA, tj. jinak řečeno se mi zdá, že nyní probíhal v USA výprodej CD-R médií, který končí a dál se budou prodávat za běžnou cenu. Tento výprodej k nám nedorazil nebo jsem si alespoň nevšiml, že by sa dalo koupit jedno médium pod 10Kč.
Mám pocit, že pan Holčík přejal a přeložil článek bez toho, že by se alespoň trochu zamyslel nad tím, co píše. Ale nutno poznamenat, že to v rámci Živě není výjimka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brbla  |  10. 05. 2001 10:19

Prijde mi ze tim vasim predelavanim "dyzajnu"  utrpel nejvic obsah...



ZRUSTE SHIFT+ENTER

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavol Dlhos  |  10. 05. 2001 15:17

Vazeny pan Dobra,

cena medii 0.1$ za 74min medium na spindli je bezna  (daju sa vsak zohnat aj trosku lacnejsie) a plati pre objemy radovo 100 tis. ks zjedneho druhu pri odbere v Taiwane.

Tzn. ze medium nakupujete za 5Sk, k tejto cene si priratate dopravu (dost velka ciastka), clo, 10-20% marzu a dostanete sa niekde na cenu okolo 10Sk co je bezna cena za ktoru mozete nakupit media vo velkoobchode pri odbere niekolko tisic ks.

V predajni si prirataju cca 15% maloobchodna marza + 23% DPH a ste na cene 14-15Sk za medium co je bezna cena za ktoru si medium kupite na Slovensku v obchode. Mozete to vyskusat aj na nasej stranke www.cdr.sk

Sme v uzskom kontakte s priamimi importermi CD medii na Slovensko, ktory nam potvrdili ze ich dodavatelia uz od 1.5. zdvihli ceny o 10%. Toto zdrazenia sa prejavi u nas za priblizne 2 tyzdne, ked sa vypredaju skladove zasoby a media uz pridu s drahsim nakupom.

Za www.cdr.sk s pozdravom Pavol Dlhos.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dobra  |  14. 05. 2001 19:12

Vazeny pane Drahos,
ja netvrdim, ze ta cena neni mozna. Mne se akorat pri rychlem cteni clanku, ze ktereho pan Holcik cerpal zdalo, ze se mluvilo o cenach na trhu, nikoli pri koupi statisicovych serii od vyrobce. Ale je mozne, ze jsem spatne cetl nebo spatne pochopil.
Take netvrdim, ze k urcitemu zdrazeni (v ramci procent nebo max desitek procent) nedojde. Na to nemam dostatek informaci. Akorat se mi nezda, ze by media staly 3x vic (v koncovych cenach), jak to prezentoval pan Holcik. Nehlede k tom, ze kdyby tolik opravdu staly, nemohly by stat mene nez loni, ale to tu rozebirali ostatni diskutujici. A nebo mohly a mam spatnou pamet.
A nebo je to mozna opravdu o tom, ze jeden mluvime o voze a druhy o koze, tj. ja si jako vetsina ctenaru predstavuji koncove ceny a pan Holcik mini velkoobchodni pri nakupu u vyrobce. Pak by ale mozna stalo za to to zminit.
Mejte se,
Dobra

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rado B.  |  10. 05. 2001 08:47

Odporucam precitat original clanok z ktoreho cerpal autor. Je tam napisane nieco trochu ine ako tu v tomto prelozenom a upravenom "vycuce". Okrem ineho sa v tom orig. clanku pise, ze toto zdrazenie odlasili firmy Memorex, TDK a Verbatim, ktore spadaju pod Mitsubishi Chemical... cize zovseobecnovanie tu nie je na mieste. No, precitajte uvidite. R

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orictes  |  10. 05. 2001 07:40

window.open=PrxRealOpen;

To je zcela totální blbost - jak můžou být ceny několikanásobné a zároveň nižší než před rokem, když před rokem jsem kupoval média okolo 30 Kč, nyní za 20? To jsou teda počty. Ostatně i jinak je to celé nesmysl, žádná firma nezdraží a více firem se nikdy nedohodne. Vždy by někdo začal prodávat levněji. Tak tomu bylo právě u pamětí. Větší blbost snad pan Holčík ještě nenapsal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Back  |  10. 05. 2001 07:39

Jak to tak vypadá, ták obyčejné videorecordery nebudou poraženy ani v dalších  5 letech.

Dost mě mrzí, že si nerazí dopředu cestu D-VHS, které na pásku dostane  možná i 40 GB.  Teď přesně nevím kolik, ale kam se hrabe CD-RW i DVD-RW.

IMHO Titanic potřebuje dle chip.de 7GB.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  10. 05. 2001 11:21

d-vhs je jako ukladaci medium pro data k nicemu

ma sice kapacitu 40 GB, jenze uz nemate zaruku ze dostanete zpet to co je zapsano. U videa to nevadi, ale data by na to zapisoval leda sebevrah. Navic kazeta se jaksi pouzivanim nici, coz se neda rict o CD. Zalohovani na VHS kazety uz tu taky bylo, a jak dopadlo.

Tudy proste cesta nevede.

Titanik ma samozrejme 7 GB - zabira totiz jedno DVD.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Back  |  10. 05. 2001 11:36

Souhlasím, ale kam chcete těch 7 GB filmu přehrát?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudolf Dvořáček  |  10. 05. 2001 11:50
Stevo  |  10. 05. 2001 07:07

Ja neviem, ale je to asi blbost. A blbost asi je aj to, ze ak media zdrazia 3x tak budu ceny nizsie ako vlani. Dnes stoja na Slovenku neznackove CD-R 20-30Sk, pred rokom to bolo 30-40Sk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
selský rozum  |  10. 05. 2001 17:22

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor