CCCP: kombinovaný komunitní balíček kodeků

Diskuze čtenářů k článku

Dzim  |  19. 02. 2007 14:36

Po oslavnem clanku na PC tuningu na tento balicek jsem si ho pri reinstalaci woken nahral misto drivejsi kombinace K-Lite Codec + BS Player. Prehral jsem pak opravdu vzdy vse, avsak musel jsem stravit hodiny testovanim ruznych nastaveni (rozchozeni AC3 zvuku pres opticky vystup mi zabralo skoro pul dne) nez byl obraz i zvuk spravne prehravan Proto soudim, ze to je dobra vec pro experty, ale pro zacatecniky neznale taju kodeku bych CCCP rozhodne nedoporucil.

Dzim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
isotope  |  08. 02. 2007 01:17

Opravdu se podivim nad tim, ze si nekdo nacpe do compu takove hruzy jako k-lite,ace mega,all in one apod. a zacne tady pet ody aniz by tomu rozumel. CCCP je opravdu to nejlepsi. Tvurci toho packu testuji nejstabilnejsi verze ffdshow a ostatnich filtru v packu, takze se nemusite obavat bugu jako v pripade nekterych buildu ffdshow. Asi neco pridavaji i do registru GNU/ffdshow, protoze jsem zkusil maly test s WMP10, kde mi nektera avi videa jela cernobile ale s cccp naprosto bezchybne. A BSplayer je tvurci cccp nedoporucovany, ja se ani nedivim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NickRabit  |  08. 02. 2007 00:27

nainstaloval jsem tenhle balicek do Windows Vista CZ Bussines a je to jediny balicek se kterym me jedou DivX, Xvid filmy v mediaplayeru aniz by spadl. takze pro Vistu jednoznacne DOPORUCUJI a diky za recenzi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  07. 02. 2007 20:31

Ahoj lidi,potrebuji poradit..kdyz chci pustit internetove radio,tak se mi otevira v Win.media palyer..ale nic nezacne hrat,protoze naskoci error C00D1197 sice tam pisou jak postupovat v nastaveni playeru,ale nic nezabira,muze to delat K-lite mega codec co mam nainstalovanej??-nevim..uz me to docela trapi a nevim si rady.Win mam legalni.Jestli nekdo vite jak poradit.Budu vazne rad.Diky za vase radu.Petr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boy  |  07. 02. 2007 18:37

Ja používal K-Lite a byl jsem spokojenej, ted sem si uz chtel stáhnout CCCP a najednou se tady dočtu že nepodporuje BS Player.
Je to pravda?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andy  |  07. 02. 2007 19:13

Nesmysl...CCCP používá FFDShow pro dekódování videa a proto je použitelný v podstatě ve všech přehrávačích včetně BSPlayeru či WinAmpu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger  |  07. 02. 2007 22:48

"Nepodporuje" znamena, ze neruci za to, ze BSplayer neco nezmrsi a dosahnes spravnych vysledku jako s podporovanymi prehravaci. To ovsem neni problem CCCP, ale BSplayeru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  08. 02. 2007 06:33

Pouzivej VLC a muzes ho spoustet i s flasky Je sice strohy, ale ma vyhodu - neinstaluje se, takze nezasira registr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger  |  08. 02. 2007 09:12

ffdshow se s MPC taky nemusi instalovat (aspon nemusel, kdyz jsem to naposledy zkousel). Navic podpora titulku je ve VLC zalostna, takze jeho pouzivani vubec neprichazi v uvahu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger  |  07. 02. 2007 11:13

Mozna by stalo za to zminit duvod a cil, pro ktery byl CCCP vytvoren - a to je hlavne bezproblemova podpora SSA/ASS titulku a Matrosky (plus nejake to video).
Pokud se divate jen na nejake xvidove ripy v AVI, CCCP opravdu nedocenite (a prilis nepotrebujete), staci vam ciste ffdshow a libovolny prehravac, ktery umi SRT (s trochou stesti v overlayi, takze jsou videt i na televizi - zdravim MicroDVDPlayer). Zminovany BSplayer neni podporovany, protoze prilis nefunguje (a novejsi verze, ktera by snad mohla, je placena).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
carmel  |  07. 02. 2007 12:34

jedine k-lite codeck pack, overene,
cccp to je nazov.... to uz moze byt player s nazvami ,ss,israel,usa , mao cetung,fico,cechacek, alebo iny,,
nikdy alebo navzdy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
5h1nj1  |  07. 02. 2007 15:39

Ze chces trapit sam sebe, to je tvuj problem, ale necpi ty s****y ostatnim. :p

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobík  |  07. 02. 2007 10:50

Existuje nějaký filtr pro přehrávání videa ve formátu RealVideo 40?
Nedávno se mi dostal do rukou soubor s příponou mkv a PC mi jej nepřehrálo. Nepomohlo ani nainstalování sady filtrů CCCP(zkoušel jsem VLC i MPC) Video se rozjelo až po nainstalování Real playeru. Toto řešení se mi ale nezdá nejvhodnější, chtělo by to jen filtr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobek  |  07. 02. 2007 11:11

Protože už jste nainsaloval kompletní RealPlayer, tak se vás to už netýká. Ale pokud přeinstalujete windowsy, tak příště zkuste použít RealPlayer resp. QuickTime Alternative kodeky (http://www.codecguide.com/about_real.htm).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  07. 02. 2007 15:14

No RealPlayer se dá vždy odinstalovat a nahradit Real Alternative. Ale nechápu ty lidi, co cpou do Matroška kontejneru Real video, když tu jsou kvalitnější x264 nebo XviD kodeky. Tipnul bych si, že to je nějaký animovaný film. Tam se traduje, že pro jejich kompresi má Real Video nejlepší kvalitu. Ale neni to až tak pravda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobík  |  08. 02. 2007 18:55

Ano, je to animovaný film, 105 minut a velikost souboru 405 MB. Kvalita subjektivně velmi dobrá. Zatížení CPU při přehráváni - do 30 % - P4 2,66 GHz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snowii  |  07. 02. 2007 18:13

ve sve nevedomosti sem na Real files a Quicktime pouzival doted origo aplikace ktere me teda dost stvaly. Ale jak sem si tu precet o Alternatives, tak sem to odinstaloval a nahodil je...

ale mm dve vyhrady, doufam ze maji reseni - za a) videa se mi predtim streamovaly primo ve FireFoxu, to ted nedela a dost mi to vadi ta procedura Stahnout (resp. otevrit - vysledk stejnej...) atd. a druha vec je - ze pokud si chci otevrit 3gp soubor - video z mobilu tak mi ho to neotevre ani v MPC coz me dost vadi (predtim to otevrel ral player)...

Da se teda nejak dostat do stavu ze nemate crapy soft jako Quicktime a RealPlayer nainstalovanej ale system se chova uplne stejne i s Alternatives??

Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uzivatel  |  07. 02. 2007 18:07

VLC a MPC v pohode prehraju MKV kontainrt (Matroska video). Pre ludi co to nepouzivaju mozem povedat, ze to je AVI na steroidoch :)

Takze na taketo veci vobec nepotrebujes ziadny kodek. Len filter, ktory dokaze pracovat s tymto balickom. Vo vnutri je vzdy vsetko klasicke.

Samozrejme filter najdes na matroska.org

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smarty  |  07. 02. 2007 09:21

od tech dob co se pomoci techle balicku (nerikam ze primo tohohle) zacali sirit viry vic nez kodeky, uz nic takovyho nechci. Staci mit Xvid (original), DivX (original) FFdshow a nejakej ten AC3 a neni problem. CCCP jsem driv pouzival take, ale napr pro prehravac Mplayer (prenesen z Linuxu) nemusite kodeky instalovat vubec. Staci je nakopirovat do dane slozky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rasto  |  07. 02. 2007 10:44

nepodporuje ale BSPlayer a VLC,ktore pouzivam.takze smola.myslel som, ze si ho naistalujem:(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  07. 02. 2007 15:10

No VLC má vlastní dekodery, takže tam je instalace čehokoliv úplně mimo. A jak jako nepodporuje BSPlayer? BSPlayer je jenom další z řady DirectShow přehrávačů, akorát občas něco prasí. Ale jinak funguje se stejnými filtry jako všechny ostatní přehrávače.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
signy  |  07. 02. 2007 07:28

Ja drobny problem s prehravanim mam - ale nemuze za to CCCP. Po instalaci CCCP jsem nainstaloval na Win2000 DirectX9 a ted vsechna videa jedou hodne tmave, temer se nerozeznaji barvy. A jedou tak vsechny soubory - wmv, avi, mov...
Jedine, kdy zahlednu video v normalnich barvach je, kdyz prehravam ve WMP7 nejake wmv a dialogem Options prekryji cele video a pak ho rychle presunu - na sekundu se objevi normalni barvy a pak obraz zase stmavne. Reinstalace CCCP nepomohla. Asi netusite, co s tim, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobek  |  07. 02. 2007 07:45

Možná že budu blbě plácat, ale podobný problém jsem viděl u grafické karty nVidie. V nastavení ovladačů této karty byla možnost pro videa (zřejmě hw akcelerované) nastavovat klasické parametry pro zobrazení (jas, kontrast apod.). Takže doporucuji zkusit se podívat na nastavení grafické karty pro DirectX. Bohužel nVidie nepoužívám, tak vás přesně nenasměruji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Signy  |  07. 02. 2007 08:37

Castecne to pomohlo, nastavil jsem odstin a sytost a objevily se barvy - takze jste mel pravdu (s tou nvidii take...).
Ale je to jen polovina problemu, problem s tmavym obrazem zustal a wmv videa se ve wmp9 chovaji porad stejne...
Nicmene zatim diky, tady hledat me nenapadlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  07. 02. 2007 15:06

Je to určitě nastavením overlaye. Pokud je to video tmavé i v přehrávači VLC, tak je stoprocentně ono. Zkus vyresetovat nastavení overlaye v grafický kartě. Hlavně gama musí být nastavená na hodnotu 1.

Zkus taky následující pokus - spusť v přehrávači video. Potom spusť WMP a v něm další video, to už by nemělo být tmavý. První přehrávač totiž použíje overlay, ale druhý už nemůže, tak pojede přes VMR nebo GDI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Signy  |  07. 02. 2007 17:56

Ten test se dvema prehravaci byl pozitivni, jeste jednou jsem prohledal vsechny zalozky a nasel jsem schovane nastaveni kontrastu a jasu pro prekryti (ostatni vlastnosti prekryti jsou na jinem miste) a tam to bylo. Diky moc za rady, zas jsem o neco chytejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John Jigsaw  |  07. 02. 2007 06:25

Mám leta Ace mega codec pack a nestalo se mi že bych něco nepřehrál. Jenom jsem nainstaloval a jede to furt. A nastavení??? Tomu vůbec nerozumím tak si toho radši nevšímám. Ale tím chci jen říct, že je mi jedno, jak to funguje, hlavně že to funguje. A rozhodně nechci říkat, že je CCCP špatný, to ne!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sanny  |  07. 02. 2007 08:14

Dobrý den, jen chci říct, že spousta lidí používá někým zatracovaný K-lite codek už léta a pokud ponechjí ZÁKLADNÍ přednastavený výběr kodeků - je jich zatržena asi jen třetina - vše funguje naprosto bez problémů i s obyčejným BSplayerem :o)
Media playeru clasic jsem ponechal pouze přehrávání .flv a .mov s Quick alternative. Možná je vhodné dodat, že používám legální Win Home SP2 :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rimmer  |  07. 02. 2007 00:58

Konecne clanek o kodecich za ktery se nemusite stydet. CCCP pouzivam jiz rok a pul a nikdy jsem s nim nemel sebemensi problem. Zkousel jsem i podobne filtrpacky jako Satsuki decoder pack nebo Deliferpack, ale s nima byl vzdy nejaky problem. CCCP obsahuje opravdu jen to nejdulezitejsi ffdshow,VSfilter,gabest mpeg2 decoder(ten nepouzivam),Haali splitter a VMV9 kodeky + dva nejlepsi prehravace MPC a Zoom Player. Pro maximalni podporu formatu bych jeste stahnul real a quicktime alternative. K-lite,All in one a podobne opicarny se uz snad doporucovat nebudou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bad  |  07. 02. 2007 01:06

Už to nehul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Polzer, Jan Polzer  |  07. 02. 2007 01:07

No já taky používám CCCP řadu měsíců a jsem spokojen. Nicméně psát jen o tom, co člověk sám používá, logicky nejde... Recenze automobilů také dělají lidé, kteří je nestřídají jako ponožky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rimmer  |  07. 02. 2007 01:33

Ano to bych jeste pochopil. K-lite aspol. pouziva stale hodne lidi. Proste proto ze je snadno k dostani a mene zkuseni uzivatele se mylne domnivaji ze cim vetsi splacanina tim lepe. Take se nekteri ffdshow boji nebo ho neumi nastavit, prave proto je tu CCCP s podporou titulku,wmv9,mpeg2 decoderem,haali a MPC a ZP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  07. 02. 2007 04:00

Já si to nainstaluju a nastavim po svym - hlavně místo VSFilteru používam interní titulkový filtr ffdshow. Ale pro nezkušený uživatele je CCCP výborná volba. Po článku o příšernym K-Lite je tohle konečně něco použitelnýho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doom  |  07. 02. 2007 08:36

tak tak. CCCP je opravdu dobrá volba. i já používám interní dekodér titulku nabízený FFDSHOW

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doom  |  07. 02. 2007 08:37

tak tak. CCCP je opravdu dobrá volba. i já používám interní dekodér titulku nabízený FFDSHOW

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
isotope  |  08. 02. 2007 01:04

Ten interni titulkovy filtr je nepohodlny. Navic pri pouziti samotneho ffdshow mam nektere avi videa ve WMP10 cernobila, s CCCP funguji ve WMP10 bezvadne(ano vim, wmp10 neni zrovna idealni prehravac pro video,ale s cccp funguje,s ffdshow samotnym bugove). Dale tvurci cccp testuji ruzne verze ffdshow a tak se nemusim obavat nejakych bugu, ktery sem u nekterych buildu ffdshow zazil. CCCP neni jen ffdshow a par fitru navic, je to dokonale vyladeny ffdshow se specialnim nastavenim. Proto pokud mate problemy s ffdshow, zkuste cccp, funguje bezvadne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  08. 02. 2007 02:16

Co se Ti nelíbí na internim titulkovym filtru ffdshow? Má sice slabou podporu ASS/SSA (což mi nevadí, protože v tom formátu žádný titulky nemam), ale jinak se mu snad nedá nic vytknout. Kvalita vykreslování a volba možností fontů je příkladná, pozici a velikost lze ovládat klávesovejma zkratkama, má celkem propracovaný automatický načítání titulků. Fakt nevim, co bych mu vytknul.

Za černobílý video ve WMP ffdshow určitě nemůže. Takovou chybu občas způsobuje DivXG400 titulkovej filtr. Ale určitě ne ffdshow.

S tim vyladěnim - sleduju celkem pravidelně vývoj ffdshow na Doom9. Nedá se rozhodně říct, že by autoří CCCP používaly vždy zrovna tu nejlepší dostupnou verzi. Taky se nedá říct, že by ta jejich verze byla zrovna ideálně nastavená. Daleko radši si to nastavim podle svýho. Ale kdo se v tom nevyzná, tak pro toho je samozřejmě CCCP vhodný řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
isotope  |  08. 02. 2007 03:05

Proste mi prijde VS lepsi. Za cb video ve WMP muze prave ffdshow, zkousel jsem posledni verzi betu i stable. Zadne zmetky jako DIVXG400 nemam. S CCCP jakoukoliv verzi je vse v poradku. Co je podle tebe idealne nastavena? Se samotnym ffdshow jsem mel i v MPC trochu nazelenale avi video(samoosobe nekvalitni), ale zase s CCCP je vse v poradku. CCCP pouziva upraveny ffdshow(nejspise i zasahem do registru), proto nevim jak chces ffdshow jinak nastavit podle svyho. Proste se samotnym ffdshow jsem mel s nekterymi videi problem, s cccp nikdy, proto rikam cccp je vyladena verze ffdshow, kterou si tezko sam nastavim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  08. 02. 2007 17:12

CCCP může mít jinak nakonfigurovaný použití dekoderů pro konkrétní typy souborů. Jsem si jistej, že bych to dokázal nastavit stejně jako to má CCCP. Všechno co se dá v ffdshow nastavit přes registry jde taky nastavit v GUI. Nikdy jsem se u ffdshow s černobílym videem nesetkal a věř mi, že mi prošlo rukama tolik různych videí jako málokomu jinýmu. Co si pamatuju, tak vim, že třeba v CCCP byl špatně nastavený postprocessing pro AVC videa.

Pokud ještě máš to video, který Ti hrálo černobíle, zkus mi ho kousek poslat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
isotope  |  08. 02. 2007 17:36

OK dik za vysvetleni. Uz sem na to prisel, kdyz zaskrtnu ve WMP10 volbu Výkon/použít režim vysoké kvality tak nasledne mám všechny avi videa pri pouziti ffdshow cernobila, pri pouziti cccp je vse v poradku a pokud tu volbu odskrtnu jede to bezproblemu i se samotnym ffdshow. Tu volbu rezim vysoke kvality pouzivam pro hardware akceleraci purevideo. Takze vinna neni na strane ffdshow, ale jakto ze s cccp to jede?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  08. 02. 2007 18:10

Zřejmě bude mít CCCP nějak rozdílně nastavený výstup barev (RGB/YUV režimy). Ale jistý si tím nejsem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  15. 02. 2007 23:26

Jen tak pro zajímavost - teď se celkem rozpoutala válka mezi CCCP a programátory ffdshow-tryouts (nová verze ffdshow vytvořená poté, co Milan Čutka původní ffdshow projekt opustil). Verze ffdshow-tryouts vznikla hlavně ze dvou důvodů - pokračovat ve vývoji ffdshow, aktualizovat knihovny atd. a také vytvořit konečně po dlouhé době stabilní verzi bez větších chyb. Obojí se podle mého povedlo a vydaná verze beta1 je velmi dobrá.

Oproti tomu autoři CCCP pořád používají starou Milanovu verzi se spoustou chyb. Některé chyby je netrápí (například plno chyb v enkoderech a titulkovém filtru), protože pro primární funkci jejich codecpacku nemají vliv. Další chyby prý údajně opravili sami. A zde nastává zásadní problém - kde jsou tedy zdrojové kódy údajně opravené verze ffdshow. Licence GPL nařizuje zveřejnit modifikovaný kód, jestliže autor modifikace program dál šíří. Autoři CCCP se tedy rozhodli podle hesla "Sovětský svaz náš vzor" a licenci svévolně porušují. Navíc šíří verzi ffdshow s chybami v enkoderu a titulkovém filtru, čímž kazí ffdshow pověst. Tímto si CCCP u mě značně zkazilo renomé. Ono už i to jméno mě dost štve, v úctě k 20 milionům Rusů zabitych komunismem by se s touto tematikou mělo zacházet trochu "v rukavičkách".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  07. 02. 2007 06:46

Presel jsem k plne spokojenosti kdysi davno k CCCP po precteni nasledujicich velmi kvalitnich clanku:
http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=6378&Itemid=41
http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=5813&Itemid=41
http://jech.webz.cz/multimedia.php

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor