Facebook

Cambridge Analytica profilovala uživatele Facebooku podle jejich oblečení

Cambridge Analytica profilovala uživatele Facebooku podle jejich oblečení

Už osm měsíců uplynulo od skandálu analytické firmy Cambridge Analytica, která získala data od 87 milionů uživatelů Facebooku. Stále přitom vyplouvají na povrch nová fakta, jak firma pracovala a jak uživatele analyzovala. Christopher Wylie, který stál u zrodu celé kauzy, tento týden prozradil, že klíčovou roli hrálo i oblečení uživatelů.

Nešlo tedy jen o stránky, které lidi měli oblíbené nebo obsah, ke kterému se vyjadřovali. Cambridge Analytica hodnotila, jestli lidé budou volit Donalda Trumpa, podle oblečení, které měli na sobě. Podle firmy šlo o důležitou metriku, která odhalila, jak moc jsou lidé konzervativní a vycházely z ní dokonce celé algoritmy.

Wylie to prozradil na konferenci Business of Fashion, která se konala v Británii. Praktiky firmy zná dobře, protože to byl právě on, kdo informace o fungování Cambridge Analytica vynesl za dveře firmy. Profilování dle oblečení podle něj fungovalo skvěle proto, že určití lidé mají tendenci preferovat určité značky.

Například pokud lidé měli tendenci přiklánět se k americkým značkám L.L. Bean nebo Wrangler, šlo o nich říci, že vyznávají konzervativní hodnoty. Pokud ale měli rádi například evropskou značku Kenzo, byli liberálnější a Trumpa by nevolili. „Jedna z věcí, které si Cambridge Analytica všimla při extrahování dat z Facebooku, bylo, že značky oblečení byly opravdu hodně užitečné při výrobě algoritmů o myšlení lidí,“ řekl Wylie.

Že existuje vztah mezi politickými názory a oblečením, které lidi nosí, není moc překvapivé. Mnoho studií vzniklo o tom, jak například osoby smýšlející krajně pravicově mají tendenci inklinovat k určitým značkám. Ukazuje to ale, že i když nebude člověk na sociálních sítích nijak extra aktivní, stačí pár fotek v košili konkrétní značky a už o vás sociální síť bude vědět, koho byste asi tak mohli volit.

Jak celá kauza kolem Facebooku a Cambridge Analytica vznikla:

Diskuze (3) Další článek: Chytrá lyžařská přilba se naučila telefonovat či detekovat pád. Můžete si ji nasadit na hlavu už tuto zimu

Témata článku: Facebook, Velká Británie, Donald Trump, Politický názor, Oblečení, Evropská značka, Tendence, Celý algoritmus, Americká značka, Značka, Klíčová role, Algoritmus, Sociální síť, Cambridge, Wrangler, Bean, Celá kauza, Analytická firma, Určitý člověk, Uživatelé


Určitě si přečtěte

Levný televizor místo drahého 4K HDR monitoru? Na co si musíte dát pozor

Levný televizor místo drahého 4K HDR monitoru? Na co si musíte dát pozor

** 43", 4K, 60 Hz a HDR k tomu za deset tisíc ** Televizor takových parametrů stojí téměř polovinu, co monitor ** Využití televize jako monitoru přináší řadu kompromisů, ale jde to

Tomáš Holčík | 60

Nejlepší hardware: Skládáme nenáročnou sestavu i extrém na hry

Nejlepší hardware: Skládáme nenáročnou sestavu i extrém na hry

** Poradíme, jaký se teď vyplatí koupit hardware ** Procesory, desky, paměti, grafické karty... je z čeho vybírat ** Počítač ale nemusíte skládat, ukážeme i výhodné hotové počítače

Stanislav Janů | 7

ELONOVINKY: Tesla brzy začne prodávat solární tašky. Budou drahé, ale pěkné

ELONOVINKY: Tesla brzy začne prodávat solární tašky. Budou drahé, ale pěkné

** Tesla začne prodávat solární střešní tašky, které představila před dvěma lety ** Výroba začne v první polovině příštího roku ** Tašky budou odolné, dostanou doživotní záruku a na přání i vyhřívání

Petr Melechin, Karel Dlabač | 24



Aktuální číslo časopisu Computer

Nejlepší programy pro úpravu fotek zdarma

Externí disky pro zálohu dat

Velký test: herní notebooky

Srovnání 12 batohů