Facebook

Cambridge Analytica profilovala uživatele Facebooku podle jejich oblečení

Cambridge Analytica profilovala uživatele Facebooku podle jejich oblečení

Už osm měsíců uplynulo od skandálu analytické firmy Cambridge Analytica, která získala data od 87 milionů uživatelů Facebooku. Stále přitom vyplouvají na povrch nová fakta, jak firma pracovala a jak uživatele analyzovala. Christopher Wylie, který stál u zrodu celé kauzy, tento týden prozradil, že klíčovou roli hrálo i oblečení uživatelů.

Nešlo tedy jen o stránky, které lidi měli oblíbené nebo obsah, ke kterému se vyjadřovali. Cambridge Analytica hodnotila, jestli lidé budou volit Donalda Trumpa, podle oblečení, které měli na sobě. Podle firmy šlo o důležitou metriku, která odhalila, jak moc jsou lidé konzervativní a vycházely z ní dokonce celé algoritmy.

Wylie to prozradil na konferenci Business of Fashion, která se konala v Británii. Praktiky firmy zná dobře, protože to byl právě on, kdo informace o fungování Cambridge Analytica vynesl za dveře firmy. Profilování dle oblečení podle něj fungovalo skvěle proto, že určití lidé mají tendenci preferovat určité značky.

Například pokud lidé měli tendenci přiklánět se k americkým značkám L.L. Bean nebo Wrangler, šlo o nich říci, že vyznávají konzervativní hodnoty. Pokud ale měli rádi například evropskou značku Kenzo, byli liberálnější a Trumpa by nevolili. „Jedna z věcí, které si Cambridge Analytica všimla při extrahování dat z Facebooku, bylo, že značky oblečení byly opravdu hodně užitečné při výrobě algoritmů o myšlení lidí,“ řekl Wylie.

Že existuje vztah mezi politickými názory a oblečením, které lidi nosí, není moc překvapivé. Mnoho studií vzniklo o tom, jak například osoby smýšlející krajně pravicově mají tendenci inklinovat k určitým značkám. Ukazuje to ale, že i když nebude člověk na sociálních sítích nijak extra aktivní, stačí pár fotek v košili konkrétní značky a už o vás sociální síť bude vědět, koho byste asi tak mohli volit.

Jak celá kauza kolem Facebooku a Cambridge Analytica vznikla:

Diskuze (4) Další článek: Chytrá lyžařská přilba se naučila telefonovat či detekovat pád. Můžete si ji nasadit na hlavu už tuto zimu

Témata článku: Facebook, Donald Trump, Velká Británie, Celá kauza, Americká značka, Celý algoritmus, Klíčová role, Určitý člověk, Oblečení, Algoritmus, Evropská značka, Christopher, Analytická firma, Uživatelé, Značka, Cambridge Analytica, Tendence, Cambridge, Wrangler, Sociální síť, Bean, Politický názor


Určitě si přečtěte

Google dosáhl revolučního milníku v kvantové nadvládě. IBM ale nesouhlasí

Google dosáhl revolučního milníku v kvantové nadvládě. IBM ale nesouhlasí

** Google představil nový kvantový čip s 53 qubity ** Oznámil, že díky němu lidstvo poprvé dosáhlo kvantové nadvlády ** IBM toto tvrzení zlehčuje

Karel Javůrek | 16

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

** Mapy.cz neslouží jen k zobrazení podkladů a plánování tras ** Nabízejí celou řadu dalších praktických funkcí a možností ** Vybrali jsme třináct tipů a triků, o kterých možná nevíte

Karel Kilián | 36

Hledá se způsob, jak uložit elektřinu. Možná pomohou obří gravitační baterie

Hledá se způsob, jak uložit elektřinu. Možná pomohou obří gravitační baterie

** Jak uložit elektřinu z fotovoltaiky a větrných turbín ** Pomohou třeba staré autobaterie, nebo setrvačníky ** A pak tu jsou bizarní gravitační akumulátory velikosti mrakodrapu

Jakub Čížek | 252

Pojďme programovat elektroniku: Rádiový čip, který má skoro každá bezdrátová myš

Pojďme programovat elektroniku: Rádiový čip, který má skoro každá bezdrátová myš

** Bezdrátové myši řídí čip od Nordic Semiconductors ** Jeho rádiové vysílače si před lety oblíbila i komunita kutilů ** Dnes si je vyzkoušíme v praxi

Jakub Čížek | 9



Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu