Jsem zvědav, kdy lodě poháněné energií větru, budou revoluční myšlenka. Asi bych měl založit start-up.
Tak clun to je hezkej, coz o to. Napajeni palubnich systemu solarem take nemusi byt spatne, ale skoda ze nenapsali na co to bude jezdit. Asi klasika benzin, mozna nafta. I kdyz teda clanek je napsany stylem ze by jeden veril ze snad na ty baterky nabijene tim mini solarem 😀I kdyz proc ne, vaha LiFePo4 baterek pro 1 hodinu provozu tohodle speedboat (600kW prikon) je cca 3.5 tuny. Dle obrazku velikosti lodi a panelu tam da zhruba 2kWp panelu, at nezeru 10kWh za den, tak by si mohl jednou za dva mesice vyjet na hodinku na vodu (ale nesmi to "garazovat" ale nechavat na vode).
Zdroj vypoctu - vlastni 9kWp solar (390W panely) a 15kWh LiFePo4 uloziste. Takze vim co je a neni realne. Nemuzu si stezovat, v Australii mi to v lete (pokud neni vyslovene zatazeno) bez problemu pokryva celodenni (vcetne noci) spotrebu (cca 25-35kWh). Ale ta lod je rozhodne mensi nez moje strecha, a baterek musi byt 40x tolik nez co mam za garazi (85kg jen baterky).
Tyhle lode mivaji treba i 2 obri 12 valcovy motory. Tuhle jsem zrovna nekde koukal ze nejaka mela hezky motory Lamborghini. Takze nejakej solarni panylek a moturek ze sekacky s tou lodi asi moc nehne.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.