Druhý červnový týden patřil výstavě E3 v Los Angeles. Pro našince je E3 spojená především se záplavou nových herních trailerů, slevovým akcím v internetových herních obchodech a upřesnění termínů dostupnosti nových her.
Vyrazil jsem osobně přímo do centra dění a na místě natočil videoprůvodce, který by vám měl dát lepší představu o celkové velikosti akce a způsobu, jak jednotlivé firmy pojaly svou prezentaci.
E3 nemá s tradičními odbornými veletrhy mnoho společného. Neprobíhají tu jednání mezi výrobci a nákupčími, firmy nehledají nové odběratele nebo obchodní kontakty. Spíše E3 připomíná velký happening, kde se buduje vnímání herní značky a utužuje se komunita fanoušků.
Ne všechny představené hry najdete i přímo na výstavišti, ty připravované spatříte často až jen po podepsání mlčenlivosti v oddělených zasedačkách. U jednotlivých her na výstavní ploše si můžete obvykle zahrát tzv. E3 demo - speciální sestavení s vybranou částí úrovně.
Přísná kontrola na vstupu pouští dovnitř jen na základě předchozí akreditace, i vstupenky pro veřejnost jsou na jméno s kontrolou totožnosti a i počet těchto „gamer pass“ vstupenek je omezený. I tak je ale E3 zaplněná a volné počítače a konzole s hrami najdete jen těsně po otevření.
Celkem letos E3 navštívilo 69 tisíc návštěvníků a na relativně malé ploše to bylo poznat. 15 tisíc bylo právě z řad běžných hráčů. Celkem tu vystavovalo 200 firem, z toho 85 poprvé. Pro srovnání: obří lednová výstava CES v Las Vegas přivítá 170 tisíc návštěvníků a přes 3900 vystavovatelů.
Cestovní náklady na E3 hradila společnost Lenovo.