Společnost BVV vydala předběžnou zprávu o výsledcích Invexu. Návštěvnost proti loňsku poklesla, ale i tak bylo našlapáno. Tři čtvrtiny chtějí přijet i příští rok.
Letošní Invex byl poprvé výrazněji rozdělen na tří části, Invex Classic, Invex Home a Invex Business. Toto rozdělení bylo nicméně spíše novým pojmenováním stávajícího stavu. Všechny tři části již v minulosti na Invexu byly vyprofilovány, docházelo skutečně jen k malým posunům. Nejvíce se asi proměnil Invex Home, který se celý přestěhoval do jednoho velkého pavilónu.
První tři dny veletrhu byly vyhrazeny odborníkům, přičemž v pondělí přišlo 10,5 tisíce návštěvníků, v úterý 18 tisíc a ve středu 26,5 tisíce návštěvníků. V součtu je to tedy 55 tisíc návštěvníků. BVV označuje všechny návštěvníky z prvních tří dnů za odborníky, nicméně tak optimistický bych nebyl. Po čtvrtém dnu, kdy se Invex otevřel zcela pro všechny, již návštěvnost přesáhla 100 000. Do výsledků nejsou započítány předprodeje, jsou to jen údaje z pokladen na výstavišti. Podle informací BVV tak budou tyto údaje za celý Invex navýšeny o dalších zhruba 10 tisíc návštěvníků. Celkově se čeká návštěvnost 140 000 přičemž loni byla 150 000. Je tu tedy mírný pokles v návštěvnosti, ale zatím nic vážného. Na pokladnách se rovněž zaregistrovalo 9300 návštěvníků ze zahraničí. Přijeli ze 33 zemí, především ze Slovenska, Maďarska, Rakouska, Německa a Polska, jednotliví návštěvníci dorazili i z velmi vzdálených zemí jako Brazílie, Jihoafrická republika nebo Uzbekistán.
Podle předběžných výsledků průzkumu Masarykovy univerzity uváděli návštěvníci jako cíl své účasti především informace o novinkách a trendech (92 %), v pořadí následují informace o cenách (69 %) a o konkrétních výrobcích a službách (63 %). Za účelem obchodních jednání přijelo na veletrh 43 % návštěvníků. Motivaci získat informace o konkurenci přiznalo 16 % návštěvníků a 6 % přijelo nabízet vlastní výrobky a služby.
Nejvíce návštěvníků bylo z Brna (24 %), z Prahy (20 %) a z Jihomoravského kraje (11 %).
Více než 73 % respondentů uvedlo, že přijede i na příští ročník, zatímco 11 % tvrdí, že příští rok tak neučiní. Osmdesát dvě procenta by doporučilo, aby veletrh navštívili jejich obchodní partneři a známí.
Očekávání směrem k dalšímu vývoji veletrhu jsou velmi rozdílná. Přes 31 % respondentů se domnívá, že veletrh v nejbližších dvou letech spíše poroste, 33 % předpokládá stejný rozsah a 30 % návštěvníků si myslí, že význam veletrhu v budoucnu spíše poklesne.
Z průzkumu vystavovatelů vyplynulo, že na veletrh přijeli především s cílem předvedení firmy a hledání nových zákazníků, pouze pro 13,4 % bylo hlavním cílem představení nových výrobků a služeb. Uzavřít konkrétní obchod přijelo 9 % respondentů. Dosažení cílů veletržní účasti předběžně potvrdilo 67,5 % vystavovatelů, většina ostatních se ztotožnila s odpovědí „tak napůl“ nebo zatím nedokáže otázku posoudit.
Další, v pořadí již 14. mezinárodní veletrh informačních a komunikačních technologií INVEX, se uskuteční od 11. do 15. října 2004.